|
BG16FFPR003-2.003-Q063 (24.06.2025)
|
Уточняващ въпрос към отговор №42 по процедура BG16FFPR003-2.003:
Във връзка с дадения отговор на въпрос № 42, моля за уточнение, в случай, че в КИТИ участват държавни лечебни заведения, които ще изпълняват дейности и разходват средства по ПРР, следва ли Министерството на здравеопазването (МЗ), което няма да изпълнява дейности и да разходва средства, да е партньор по Споразумението за партньорство на държавно лечебно заведение?
В случай че е необходимо партньорството на МЗ при участие на държавни лечебни заведения в КИТИ, на какъв етап институцията следва да се включи в Споразумението за партньорство?
|
Виж отговори на въпрос 2 към искане за разяснение BG16FFPR003-2.003-Q029, както и на въпрос 5 към искане за разяснение BG16FFPR003-2.003-Q036.
В случай, че в КИТИ участват държавни лечебни заведения, които ще изпълняват дейности и ще разходват средства по ПРР, Министерството на здравеопазването (МЗ), което няма да изпълнява дейности и няма да разходва средства, НЕ следва да е партньор по Споразумението за партньорство в КИТИ. На фаза 2, в случай на одобрение на концепцията за ИТИ, за целите на кандидатстване с проектно предложение ще бъде търсено допълнително партньорство между държавното лечебно заведение и МЗ.
|
|
BG16FFPR003-2.003-Q062 (24.06.2025)
|
Във връзка с процедура Концепции за интегрирани териториални инвестиции (ИТИ-2), молим за отговор на следните въпроси:
1. По ПКИП:
- Следва ли да се посочва в партньорското споразумение дейността, с която планира да участва фирмата/предприятието и в проектните фишове на Приложение 2 ли трябва да се попълни информация за нея?
- В случай че информация се посочва в Приложение 2 към споразумението, полето за „Отговорен партньор“ следва ли да се попълва на този етап?
- Трябва ли между общината и фирмата/предприятието да се сключи отделно споразумение? Следва ли то да се приложи?
- Ако имаме заявен интерес от няколко фирми/предприятия всички в една дейност ли трябва да се посочат?
2. Задължителните „меки“ мерки, които следва да съпътстват инфраструктурните мерки по мярка Образователна инфраструктура по ПРР, на ниво обект ли трябва да бъдат изпълнени или на ниво дейност? Т.е. ако имаме модернизация на три детски градини в рамките на една дейност, допустимо ли е да се предвидят „меки“ мерки които да са съотнесени само за една от тях?
3. Счита ли се за изпълнен критерия за участие на партньор от частния сектор, когато той не присъства в партньорското споразумение и в секция Партньори, тъй като ще изпълнява дейности по ПКИП?
4. Правилно ли разбираме, че към уязвима група: „деца под 18 г.“ се включват ученици и деца в детски градини и ясли, без значение техният социален статус или принадлежност?
5. Може ли да приемем, че представители на малцинствата в дадено училище или в детска градина, които пряко ще бъдат облагодетелствани от модернизирането на образователното заведение, могат да отговорят на изискването за дейност, насочена към уязвима група? Към кой момент и трябва ли да се посочат броя на децата, за да се покаже, че броя на представителите на съответната група е известен?
|
1. В т. 5.1.3. Подаване и подбор на концепции за ИТИ с финансиране от Приоритет 2 на ПКИП (стр. 21) от Единните указания, УО поставя изискване водещият партньор да представи в концепцията (съгласно бележка под линия № 9 – както в Споразумението за партньорство, така и във Формуляра за кандидатстване) описание на допустимите по Приоритет 2 на ПКИП дейности, за които е заявена готовност за участие от страна на целевата група при обявяването на процедура за подбор от УО на програмата (фаза 2).
При заявени дейности с финансиране от Приоритет 2 на ПКИП полето „Отговорен партньор“ в Приложение А2 „Споразумение за партньорство за подготовка и изпълнение на концепция за ИТИ“ не се попълва.
Управляващият орган не поставя изискване предприятията, заявили интерес/готовност за участие при обявяването на процедура за подбор от УО на ПКИП (фаза 2) да сключват споразумения с водещия партньор – община.
В случай че предприятията са идентифицирали различни дейности, които са свързани с въвеждане на зелени технологии, то водещият партньор следва да представи обобщена информация за тях.
За повече информация може да видите отговори на въпроси № BG16FFPR003-2.003-Q002 и BG16FFPR003-2.003-Q012.
2. Виж отговор на въпрос 4 по искане за разяснение BG16FFPR003-2.003-Q027. Необходимо е да се осигури допълняемост на мерките, синергиен и интегриран ефект от тях, което не би се получило, ако няма съответствие между обектите на интервенция по ПРР и тези с предвидени „меки“ мерки.
3. Не. Партньор в концепция за ИТИ е лице, което изпълнява дейности по подготовката и реализацията на концепцията и разходва средства. Партньорите в КИТИ са тези, които са посочени в раздел 3 „Данни за партньори“ на формуляра за КИТИ.
4. Децата под 18 г. попадат в дефиницията на уязвими групи по критерий за приоритизация № 4.
5. Представители на малцинствени групи в училище или в детска градина попадат в дефиницията на уязвими групи по критерий за приоритизация № 4. За да се получат точки по този критерий броят на представителите на съответната група следва да бъде известен още на етапа на подаване на Концепцията за ИТИ, като съответната количествена информация бъде включена в съответните полета на Формуляра за кандидатстване.
|
|
BG16FFPR003-2.003-Q061 (24.06.2025)
|
1/ Допустим партньор за КИТИ за дейности по Програма "Развитие на регионите" ли е неправителствена организация с доказан опит в дадената област, но регистрирана в частна полза.
|
Неправителствените организации, независимо дали са регистрирани в частна или в обществена полза, по принцип са допустими бенефициенти по ПРР и, съответно, партньори в КИТИ. Същевременно, за да бъде допустим бенефициент/партньор по ПРР която и да е организация, е необходимо да бъде уточнена нейната роля в изпълнението на съответната дейност. Необходимо е тя да може да получи средства за изпълнението на допустими за финансиране дейности по ПРР, т.е. да има право да интервенира върху конкретни допустими за финансиране инфраструктурни обекти и да има право да възложи изпълнението на дейностите.
|
|
BG16FFPR003-2.003-Q060 (24.06.2025)
|
1/ Допустимите дейности от Програмата за научни изследвания, иновации и дигитализация за интелигентна трансформация - допустими за Университети и научни институти 1/ В Приложение 1 на Споразумението заедно ли се попълват или отделно - за всяка една, тъй като имат отделни бюджети 2/ В Плана за дейностите в ИСУН - трите дейности за научни изследвания - заедно ли се попълват или отделно - за всяка една
2/ Допустими ли са разходи за СМР за партньори по КИТИ - научни институти или университети - 1/ за реконструкция на помещения за нова апаратура и 2/ за монтиране на измервателна апаратура на открито - те са преместваеми съоръжения и изискват СМР.
|
1/ Дейностите по ПНИИДИТ във Формуляра за кандидатстване в раздел „План за изпълнение към Програма „Научни изследвания, иновации и дигитализация за интелигентна трансформация“, следва да бъдат посочени като отделни дейности при повече от една предвидена дейност по Програмата. Същото е приложимо и за Споразумение за партньорство Приложение А2, като в него за всяка дейност по ПНИИДИТ се попълва отделна таблица „Мярка/дейност № n“ на Споразумението, ако е включена повече от една от допустимите три дейности по ПНИИДИТ. Следва да е налице съответствие на предвидените дейности/разходи във Формуляра за кандидатстване и в Споразумение за партньорство - Приложение А2.
2/ Дейности/разходи за извършване на строително-монтажни работи (СМР) са недопустими по ПНИИДИТ.
|
|
BG16FFPR003-2.003-Q059 (23.06.2025)
|
Допустимо ли е едно и също юридическо лице с нестопанска цел (НПО) да участва в рамките на една концепция за ИТИ едновременно:
като независима организация в областта на основните права и правата на човека по Програма „Развитие на регионите“ (ПРР), в контекста на инвестиция в социална инфраструктура, при положение че не разходва средства по ПРР и не е формално включено като партньор по програмата (в съответствие с изискванията за участие на такива организации, посочени в т. 1.6 от Единните указания),
и
като партньор с разходване на средства по Програма „Развитие на човешките ресурси“ (ПРЧР), в качеството си на допустим бенефициент по съответната дейност?
В тази хипотеза НПО ще бъде включено като партньор в КИТИ по дейностите, финансирани по ПРЧР, а по ПРР ще има роля, свързана с недискриминация, несегрегация и равен достъп, без да разходва средства от програмата. Налице е ясно разграничение на ролите по отделните програми и няма припокриване или двойно финансиране.
Моля за потвърждение дали такава комбинация от роли е допустима в рамките на една концепция за ИТИ съгласно Единните указания за кандидатстване и Методиката за подбор.
|
Единните указания не ограничават една НПО да участва в концепция за ИТИ едновременно с две роли - като независима организация в областта на основните права и правата на човека по ПРР (без да разходва средства по ПРР и без формално включване като партньор в КИТИ по тази дейност) и като партньор с разходване на средства по ПРЧР (в качеството си на допустим бенефициент по съответната дейност). В този случай, обаче, тази НПО трябва да отговаря едновременно на съответните изисквания по ПРР и по ПРЧР.
|