Open calls

On this page you can review all published clarifications for the application procedure. If you did not access the system through a user profile you will not be able to submit a request for clarification. In order to create and submit a request for clarification you need to log in or create a profile from the menu " Login ".

Reg. number Question Clarrifications
BG05SFPR001-1.002-Q037 (06.10.2025)
Уважаеми г-жи и г-да,
В представените от РУО  документи за сключване на административен договор е включено Заявление за профил за достъп на ръководител на бенефициента до ИСУН 2020 (Annex_XVIII_Заявление-Ръководител-ИСУН). В заявлението бяха попълнени данните на началника на РУО в качеството си на ръководител на РУО (бенефициента). В Модула за управление на проекти и отчитане ИСУН 2020 е наличен вход с парола, предназначен само за Ръководител на проекта от страна на бенефициента. Ръководителят на проекта от страна на бенефициента е експерт, а не началникът на РУО. Необходима ли е корекция на данните в Заявлението за профил за достъп на ръководител на бенефициента (тоест да се въведат данните на експерта от РУО - ръководител на проекта) и съответно промяна на данните в Заявлението за профил за достъп на упълномощени от бенефициента лица до ИСУН 2020 (Annex_XIX_Заявление-Упълномощено лице-ИСУН)?
Разясненията на Управляващия орган (УО) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 12 до 14.10.2025 г. (отговор на въпрос 37). Отговорите и разясненията на УО се съобщават (публикуват) на интернет страницата на ПО – http://opnoir.bg в секция „Процедури/Въпроси и отговори“ и в ИСУН – https://eumis2020.government.bg.
BG05SFPR001-1.002-Q036 (18.09.2025)
Уважаеми г-жи и г-да, Днес (18.09.2025 г.) проектът на РУО - Търговище „Пълен обхват: от 4 до 16-годишна възраст“ е със статус "одобрен". В т. 26 Допълнителна информация от Условията за кандидатстване е разписано, че в едноседмичен срок от приключване на оценяването Ръководителят на Управляващия орган обективира решението си в административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за одобреното проектно предложение. Писменото уведомление съдържа и изискване на документи, необходими за подписване на административния договор. В тази връзка моля да се организира онлайн работна среща за разяснения относно сроковете за стартиране и необходимите документи. Реално кога стартира проектът - от датата на публикуване на статус "одобрен" в ИСУН или от датата на подписване на административния договор? От кога започва да тече първият месец за изпълнение на дейностите по проекта?
Разясненията на Управляващия орган (УО) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 11 до 22.09.2025 г. (отговор на въпрос 36). Отговорите и разясненията на УО се съобщават (публикуват) на интернет страницата на ПО – http://opnoir.bg в секция „Процедури/Въпроси и отговори“ и в ИСУН – https://eumis2020.government.bg.
BG05SFPR001-1.002-Q035 (09.09.2025)
Какви са дейсвията, които трябва да предприемем при промяна на началника на РУО след подаване на проект за одобрение?
Разясненията на Управляващия орган (УО) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 10 до 10.09.2025 г. (отговор на въпрос 35). Отговорите и разясненията на УО се съобщават (публикуват) на интернет страницата на ПО – http://opnoir.bg в секция „Процедури/Въпроси и отговори“ и в ИСУН – https://eumis2020.government.bg.
BG05SFPR001-1.002-Q034 (21.08.2025)
Относно индикатора "Малцинства": Задължително ли се формира от равен брой деца/ученици и родители (на всяко дете по родител)? От този въпрос следват подвъпросите:
- може ли на едно дете да се броят и двамата родители участвали в поддейностите 1.1., 1.3 и 1.4;
- може ли да се включат родители на деца в риск от отпадане, които са записани и затова не са били обхождани по поддейност 1.1.;
Разясненията на Управляващия орган (УО) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 9 до 24.08.2025 г. (отговор на въпрос 34). Отговорите и разясненията на УО се съобщават (публикуват) на интернет страницата на ПО – http://opnoir.bg в секция „Процедури/Въпроси и отговори“ и в ИСУН – https://eumis2020.government.bg.
BG05SFPR001-1.002-Q033 (08.08.2025)
Може ли финансово да се отчита повече от едно посещение на един и същи адрес, въпреки, че в индикаторите детето и родителите се броят само веднъж? В повечето случаи не се постига успех само с едно посещение.
Моля, запознайте се с отговора по т. 4 на Въпрос № 3 от 26.06.2025 г. относно отчитането на всички разходи по проекта и възстановяването на еднократните суми, когато са постигнати всички заложени етапни цели за съответния отчетен период, удостоверено чрез отчитане на етапните стойности на десетте индикатора и други количествени показатели в съответствие с планираните етапни цели в работен лист „Етапи“ на Помощната таблица ДОВД и при спазване на Условията за възстановяване на разходите (Приложение XIV към Условията за изпълнение). 
По отношение на планирания брой посещения на адрес извън работно време по поддейност 1.1, възстановяване на еднократните суми ще се извършва при постигане на етапните цели относно този количествен показател за всеки отчетен период, удостоверено с представяне на Обобщен списък на отчетените извършени посещения на адрес извън работно време за отчетния етап – Приложение 3-лист Посещения 1.1 и Отчет за посещение на адрес и постигнатите резултати (обем не повече от 1 страница) – Приложение 4-Отчет за посещение, съгласно Условията за възстановяване на разходите (Приложение XIV към Условията за изпълнение). Обръщаме внимание, че Насоките за кандидатстване не съдържат ограничения по отношение на планирането на повече от едно посещение извън работно време на един и същи адрес, като това е изцяло по преценка на кандидата и според индивидуалния случай на конкретното необхванато или отпаднало дете/ученик. Същевременно принципът на отчитане на индикаторите, съгласно който всяко лице се брои и отчита еднократно независимо в колко дейности по проекта е участвало, следва да се прилага стриктно при отчитането на индикаторите и да не се обвързва с другите количествени показатели, като например брой посещения на адрес извън работно време, чието отчитане се осъществява съгласно Условията за възстановяване на разходите (Приложение XIV към Условията за изпълнение).
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021