Completed/terminated procedure

Reg. number Question Clarrifications
BG05SFPR002-2.002-Q023 (23.12.2022)
В проектът, който подготвяме предвиждаме изпълнението на Дейност 6 "Разработване на единна информационна точка (уеб сайт) за подобряване на информирания избор на лицата при ползване на социална услуга". 
Следвайки описания ред в Насоките за кандидатстване по процедурата и след консултация със служители на МЕУ, опитахме да изпратим Техническа спецификация чрез Регистъра на проектите на МЕУ, модул "Технически спецификации". Тъй като дейността за изработка на уебсайт по проекта ни е в размер на 9065,00 лв. с ДДС, при опита за подаване в горецитирания модул се изписва, че техническата спецификация е извън обхвата на контрол по чл. 58б, ал. 2 от ЗЕУ, защото е под минимума от 70000,00 лв. без ДДС.
Поради това опитахме да подадем техническа информация за предвиждания за изработка от нас продукт по дейност 6 чрез модул "Проектни предложения и дейности" чрез Регистъра на проектите в МЕУ (https://budgetcontrol.egov.bg). Попълнихме необходимата информация, но при една от последните стъпки се появи съобщение, че Бюджетът на Община Велико Търново за 2023/2024 е г. е в размер на 0,00 лв. Тъй като липсва приет Закон за държавния бюджет за 2023 г. , бюджетът на Община Велико Търново все още не е приет и липсват бюджетни прогнози.
Моля за разяснение, в този случай как следва да подадем информация за дейност 6 до МЕУ, така че да получим отговор от тях (въпросът е отнесен към МЕУ, но засега не става ясно как да процедираме)?
Уважаема госпожо/Уважаеми  господине,

Съгласно Условията за кандидатстване, дейността следва да бъде изпратена от КБ за утвърждаване, чрез модул „Проектни предложения и дейности“ на Регистъра на проектите (https://budgetcontrol.egov.bg).  Разписаните правила в тази връзка са налични на следния електронен адрес: https://egov.government.bg/wps/portal/ministry-meu/home/budget-project-control/approval-project-proposals. Съобщението, което се появява в системата е предупредително и не пречи да подадете подготвената от Ваша страна информация към МЕУ.
BG05SFPR002-2.002-Q022 (23.12.2022)
ДО
Г-Н ЦВЕТАН СПАСОВ
РЪКОВОДИТЕЛ НА
УПРАВЛЯВАЩ ОРГАН
ПО ПРЧР 2021 - 2027


ОТНОСНО: Допълнителна информация за кандидатстване по Обява за набиране на проектни предложения по отворена Процедура за безвъзмездна финансова помощ  BG05SFPR002-2.002 - „Укрепване на общинския капацитет“.

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН СПАСОВ

Във връзка с публикувана в ИСУН Обява за набиране на проектни предложения по отворена Процедура за безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR002-2.002 -„Укрепване на общинския капацитет“, молим за допълнителна информация по следния въпрос:
Допустимо ли е в длъжностните характеристики на някои от лицата които ще бъдат назначени по трудово правоотношение в рамките на Процедурата да бъдат включени основни или допълнителни трудови функции по:
- упражняване на контрол при предоставяне на механизма „Лична помощ“,
- упражняване на контрол при предоставяне на разкрити и функциониращи социални услуги делегирани от държавата дейности на територията на съответната Община ?

С уважение,
Екипът на Дирекция „Социални дейности и здравеопазване“ 
в Община Велико Търново
коригиран отговор на въпрос 1/19.10.2022г.
Уважаема госпожо/Уважаеми  господине,

Да, допустимо е в длъжностните характеристики на някои от лицата които ще бъдат назначени по трудово правоотношение в рамките на Процедурата да бъдат включени посочените от Вас основни или допълнителни трудови функции. Имайте предвид, че новонаетите по проекта лица, както и обучение и супервизия могат да се планират за отговорностите по ЗСУ само в частта, свързана с  насочването от общините за ползване на социални услуги.
BG05SFPR002-2.002-Q021 (21.12.2022)
Здравейте.

Имаме следния въпрос относно попълването на бюджета и обвързването на дейностите в проектното предложение с него:

В т. 12.2. Указания за попълване на бюджет от условията за кандидатстване е упоменато, че при попълване на бюджета , кандидатът трябва точно да следва бюджетната рамка, като не е допустимо да се добавят нови бюджетни редове и нови видове разходи, различни от посочените.

В нашето проектно предложение сме предвидили 5 дейности. Една от дейностите е обвързана с разходи за персонал, останалите 4 дейности са обвързани с единната ставка.

Как следва да се попълни бюджета - петте дейности да се обединят в две за да кореспондират с двата бюджетни реда в секция Бюджет или в бюджетния ред на единната ставка да се добавят подбюджетни редове за всяка дейност?

Благодаря за отделеното време. Весели празници!
Уважаема госпожо/господине,
И двата варианта на попълване на дейности/бюджет са допустими. Ако изберете да опишете 5 дейности, моля в бюджета да копирате бюджетен ред 2.1. толкова пъти, колкото са дейностите свързани с единната ставка, за да ги обвържете с всяка от дейностите. За по-прегледен вид препоръчваме да обедините дейностите в две – едната да бъде свързана с разходите за персонал, другата да бъде свързана с разходите за единна ставка. Вътре в двете дейности може да опишете повече от една поддейност.
BG05SFPR002-2.002-Q020 (21.12.2022)
Уважаеми дами и господа,

Във връзка с отворена процедура за БФП BG05SFPR002-2.002- "Укрепване на общински капацитет",  в Общинска администрация - гр. Шабла, социалната политика се осъществява от Кмета чрез Дирекция "Хуманитарни дейности". Директорът на Дирекцията е ангажиран с контрол и управление върху делегираните от държавата дейности - Асистентска подкрепа и Лична помощ, както и организиране и управление на дейността на ДСП, ЦСРИ и ЦОП. Предвид това, че сме малка община, в която не е разкрит социален отдел, както и служители, които да са ангажирани конкретно със социални услуги,  допустимо ли е назначаване на трима служители от отдел ГРАО, които към момента работят в Център за административно обслужване в общината,  ежедневно консултират гражданите по отношение на соцалните услуги, предоставяни на територията на общината и съдействат за насочване към конкретната услуга, както и за попълване на документи. Посочените лица имат реална нужда от обучение и отговарят на изискването новоназначените лица да са "заети лица" поне 4 седмици преди влизането им в проекта.
Уважаема госпожо/господине,
Допустимите целеви групи по настоящата процедура са служители от институции/организации/администрации, ангажирани с политиките в социалната сфера; служители на доставчици на социални и интегрирани здравно-социални услуги. Имайте предвид, че новонаетите по проекта лица могат да бъдат наети единствено за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, по чл. 73 от ЗСУ. Съгласно § 3, ал. (1) от Правилника за прилагане на ЗСУ „В срока по § 44, ал. 2 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за социалните услуги насочването за ползване на социални услуги, които се финансират от държавния бюджет, се извършва само от дирекции "Социално подпомогане" с изключение на социалната услуга асистентска подкрепа по чл. 15, т. 10 от Закона за социалните услуги, за ползването на която насочването се извършва само от общините.“ В тази връзка, общините могат да наемат персонал за насочване на потребителите само по отношение на асистентска подкрепа, както и за супервизия. По отношение на обученията, те могат да са в частта насочване от общините за ползване и на други социални услуги. Ако описаните от Ваша страна служители бъдат наети в посочената връзка, това е допустимо, както и провеждане на обучение и супервизия за тях.
BG05SFPR002-2.002-Q019 (20.12.2022)
Здравейте,
1. Молим за разяснение по Дейност 2 - Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. Означава ли това, че обучение и супервизия по ЗСУ може да се провежда само във връзка с насочването от общините? Може ли да планираме обучения на ръководители и персонал на социални услуги във връзка с  реформирането на системата на социалните услуги съгласно Наредбата за качество на социалните услуги?
2.  Възможно ли е по проекта да бъде нает на втори трудов договор персонал от Дома за стари хора, който да извършва дейностите, планирани в Плана за реформиране на Дома за стари хора ,предвид задълженията на общините, вменени в $ 35, ал.2 и ал.3 от Преходни и Заключителни разпоредби на ЗСУ?
Уважаема госпожо/господине,
1.	В дейност 2 от Условията за кандидатстване „Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги“ може да включите служители или новонаети лица във връзка с отговорностите им по ЗСУ единствено в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги по чл 73 от ЗСУ. Не е допустимо планирането на обучения във връзка с реформирането на системата на социалните услуги съгласно Наредбата за качество на социалните услуги. Имайте предвид, че такива обучения се правят и в момента по проект BG05M9OP001-3.021-0001 „За по-добро качество и ефективност на социалните услуги в България“, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г.
2.	Новонаетите по проекта лица могат да бъдат наети единствено за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с  насочването от общините за ползване на социални услуги. Не е допустимо наемането на персонал от Дома за стари хора, който да извършва дейностите, планирани в Плана за реформиране на Дома за стари хора.
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021