Приключилa/прекратена процедура

Рег. номер Въпрос Разяснения
BG05SFPR002-2.002-Q023 (23.12.2022 г.)
В проектът, който подготвяме предвиждаме изпълнението на Дейност 6 "Разработване на единна информационна точка (уеб сайт) за подобряване на информирания избор на лицата при ползване на социална услуга". 
Следвайки описания ред в Насоките за кандидатстване по процедурата и след консултация със служители на МЕУ, опитахме да изпратим Техническа спецификация чрез Регистъра на проектите на МЕУ, модул "Технически спецификации". Тъй като дейността за изработка на уебсайт по проекта ни е в размер на 9065,00 лв. с ДДС, при опита за подаване в горецитирания модул се изписва, че техническата спецификация е извън обхвата на контрол по чл. 58б, ал. 2 от ЗЕУ, защото е под минимума от 70000,00 лв. без ДДС.
Поради това опитахме да подадем техническа информация за предвиждания за изработка от нас продукт по дейност 6 чрез модул "Проектни предложения и дейности" чрез Регистъра на проектите в МЕУ (https://budgetcontrol.egov.bg). Попълнихме необходимата информация, но при една от последните стъпки се появи съобщение, че Бюджетът на Община Велико Търново за 2023/2024 е г. е в размер на 0,00 лв. Тъй като липсва приет Закон за държавния бюджет за 2023 г. , бюджетът на Община Велико Търново все още не е приет и липсват бюджетни прогнози.
Моля за разяснение, в този случай как следва да подадем информация за дейност 6 до МЕУ, така че да получим отговор от тях (въпросът е отнесен към МЕУ, но засега не става ясно как да процедираме)?
Уважаема госпожо/Уважаеми  господине,

Съгласно Условията за кандидатстване, дейността следва да бъде изпратена от КБ за утвърждаване, чрез модул „Проектни предложения и дейности“ на Регистъра на проектите (https://budgetcontrol.egov.bg).  Разписаните правила в тази връзка са налични на следния електронен адрес: https://egov.government.bg/wps/portal/ministry-meu/home/budget-project-control/approval-project-proposals. Съобщението, което се появява в системата е предупредително и не пречи да подадете подготвената от Ваша страна информация към МЕУ.
BG05SFPR002-2.002-Q022 (23.12.2022 г.)
ДО
Г-Н ЦВЕТАН СПАСОВ
РЪКОВОДИТЕЛ НА
УПРАВЛЯВАЩ ОРГАН
ПО ПРЧР 2021 - 2027


ОТНОСНО: Допълнителна информация за кандидатстване по Обява за набиране на проектни предложения по отворена Процедура за безвъзмездна финансова помощ  BG05SFPR002-2.002 - „Укрепване на общинския капацитет“.

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН СПАСОВ

Във връзка с публикувана в ИСУН Обява за набиране на проектни предложения по отворена Процедура за безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR002-2.002 -„Укрепване на общинския капацитет“, молим за допълнителна информация по следния въпрос:
Допустимо ли е в длъжностните характеристики на някои от лицата които ще бъдат назначени по трудово правоотношение в рамките на Процедурата да бъдат включени основни или допълнителни трудови функции по:
- упражняване на контрол при предоставяне на механизма „Лична помощ“,
- упражняване на контрол при предоставяне на разкрити и функциониращи социални услуги делегирани от държавата дейности на територията на съответната Община ?

С уважение,
Екипът на Дирекция „Социални дейности и здравеопазване“ 
в Община Велико Търново
коригиран отговор на въпрос 1/19.10.2022г.
Уважаема госпожо/Уважаеми  господине,

Да, допустимо е в длъжностните характеристики на някои от лицата които ще бъдат назначени по трудово правоотношение в рамките на Процедурата да бъдат включени посочените от Вас основни или допълнителни трудови функции. Имайте предвид, че новонаетите по проекта лица, както и обучение и супервизия могат да се планират за отговорностите по ЗСУ само в частта, свързана с  насочването от общините за ползване на социални услуги.
BG05SFPR002-2.002-Q021 (21.12.2022 г.)
Здравейте.

Имаме следния въпрос относно попълването на бюджета и обвързването на дейностите в проектното предложение с него:

В т. 12.2. Указания за попълване на бюджет от условията за кандидатстване е упоменато, че при попълване на бюджета , кандидатът трябва точно да следва бюджетната рамка, като не е допустимо да се добавят нови бюджетни редове и нови видове разходи, различни от посочените.

В нашето проектно предложение сме предвидили 5 дейности. Една от дейностите е обвързана с разходи за персонал, останалите 4 дейности са обвързани с единната ставка.

Как следва да се попълни бюджета - петте дейности да се обединят в две за да кореспондират с двата бюджетни реда в секция Бюджет или в бюджетния ред на единната ставка да се добавят подбюджетни редове за всяка дейност?

Благодаря за отделеното време. Весели празници!
Уважаема госпожо/господине,
И двата варианта на попълване на дейности/бюджет са допустими. Ако изберете да опишете 5 дейности, моля в бюджета да копирате бюджетен ред 2.1. толкова пъти, колкото са дейностите свързани с единната ставка, за да ги обвържете с всяка от дейностите. За по-прегледен вид препоръчваме да обедините дейностите в две – едната да бъде свързана с разходите за персонал, другата да бъде свързана с разходите за единна ставка. Вътре в двете дейности може да опишете повече от една поддейност.
BG05SFPR002-2.002-Q020 (21.12.2022 г.)
Уважаеми дами и господа,

Във връзка с отворена процедура за БФП BG05SFPR002-2.002- "Укрепване на общински капацитет",  в Общинска администрация - гр. Шабла, социалната политика се осъществява от Кмета чрез Дирекция "Хуманитарни дейности". Директорът на Дирекцията е ангажиран с контрол и управление върху делегираните от държавата дейности - Асистентска подкрепа и Лична помощ, както и организиране и управление на дейността на ДСП, ЦСРИ и ЦОП. Предвид това, че сме малка община, в която не е разкрит социален отдел, както и служители, които да са ангажирани конкретно със социални услуги,  допустимо ли е назначаване на трима служители от отдел ГРАО, които към момента работят в Център за административно обслужване в общината,  ежедневно консултират гражданите по отношение на соцалните услуги, предоставяни на територията на общината и съдействат за насочване към конкретната услуга, както и за попълване на документи. Посочените лица имат реална нужда от обучение и отговарят на изискването новоназначените лица да са "заети лица" поне 4 седмици преди влизането им в проекта.
Уважаема госпожо/господине,
Допустимите целеви групи по настоящата процедура са служители от институции/организации/администрации, ангажирани с политиките в социалната сфера; служители на доставчици на социални и интегрирани здравно-социални услуги. Имайте предвид, че новонаетите по проекта лица могат да бъдат наети единствено за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, по чл. 73 от ЗСУ. Съгласно § 3, ал. (1) от Правилника за прилагане на ЗСУ „В срока по § 44, ал. 2 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за социалните услуги насочването за ползване на социални услуги, които се финансират от държавния бюджет, се извършва само от дирекции "Социално подпомогане" с изключение на социалната услуга асистентска подкрепа по чл. 15, т. 10 от Закона за социалните услуги, за ползването на която насочването се извършва само от общините.“ В тази връзка, общините могат да наемат персонал за насочване на потребителите само по отношение на асистентска подкрепа, както и за супервизия. По отношение на обученията, те могат да са в частта насочване от общините за ползване и на други социални услуги. Ако описаните от Ваша страна служители бъдат наети в посочената връзка, това е допустимо, както и провеждане на обучение и супервизия за тях.
BG05SFPR002-2.002-Q019 (20.12.2022 г.)
Здравейте,
1. Молим за разяснение по Дейност 2 - Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. Означава ли това, че обучение и супервизия по ЗСУ може да се провежда само във връзка с насочването от общините? Може ли да планираме обучения на ръководители и персонал на социални услуги във връзка с  реформирането на системата на социалните услуги съгласно Наредбата за качество на социалните услуги?
2.  Възможно ли е по проекта да бъде нает на втори трудов договор персонал от Дома за стари хора, който да извършва дейностите, планирани в Плана за реформиране на Дома за стари хора ,предвид задълженията на общините, вменени в $ 35, ал.2 и ал.3 от Преходни и Заключителни разпоредби на ЗСУ?
Уважаема госпожо/господине,
1.	В дейност 2 от Условията за кандидатстване „Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги“ може да включите служители или новонаети лица във връзка с отговорностите им по ЗСУ единствено в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги по чл 73 от ЗСУ. Не е допустимо планирането на обучения във връзка с реформирането на системата на социалните услуги съгласно Наредбата за качество на социалните услуги. Имайте предвид, че такива обучения се правят и в момента по проект BG05M9OP001-3.021-0001 „За по-добро качество и ефективност на социалните услуги в България“, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г.
2.	Новонаетите по проекта лица могат да бъдат наети единствено за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с  насочването от общините за ползване на социални услуги. Не е допустимо наемането на персонал от Дома за стари хора, който да извършва дейностите, планирани в Плана за реформиране на Дома за стари хора.
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.