Completed/terminated procedure

Reg. number Question Clarrifications
BG-RRP-1.007-Q096 (30.01.2023)
Здравейте,
Във връзка с посоченото в Насоки за кандидатстване, стр. 35:
„Важно!
Декларация на кандидата (Приложение I), Декларация за енергийна ефективност (приложение Iа), когато е приложимо, Декларация за съгласие на кандидата за ползване и разпространение на обобщените данни по проекта от СНД и от НСИ (Приложение II) и Декларация за поемане на ангажимент за обекта на интервенция (Приложение IV), когато е приложимо, Декларация за съответствие на Количествено-стойностна сметка с количествените сметки на проектантите по отделните части на работния/техническия проект, когато е приложимо, се попълват и се подписват от лице с право да представлява кандидата. Кандидатът няма право да оправомощава други лица да подписват която и да било от тези три декларации, тъй като се декларират данни, които деклараторът декларира в лично качество или съответно данни за представляваното от него юридическо лице, като за верността им се носи наказателна отговорност, която също е лична.“
Моля да разясните:
Допустимо ли е подаване на проектно предложение и подписване на декларациите към него с квалифициран електронен подпис от лице - Заместник-кмет, за когото има издадена заповед за изпълняване на длъжността Кмет на съответната община, поради дългосрочен болничен на титуляря? Т.е. – в хипотеза, че длъжността Кмет на дадената община се изпълнява дългосрочно от оправомощено от законния представител на общината лице?
Разясненията на Структурата за наблюдение и докладване (СНД) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 22-23, публикувана на 06.02.2023 г. (отговор на въпрос 120). Отговорите и разясненията на СНД се съобщават (публикуват) на интернет страницата на СНД – http://sf.mon.bg/?go=page&pageId=437, в рубрика „Въпроси и отговори“ и в Информационната система за Механизма ИСУН 2020 - https://eumis2020.government.bg/.
BG-RRP-1.007-Q095 (30.01.2023)
Уважаеми експерти, 
Във връзка с изискване за представяне на Решение на Общински съвет на етап кандидатстване: В случай на техническа невъзможност за провеждане на заседание на общински съвет до крайния срок за подаване на ПИИ, допустимо ли е на етап кандидатстване да бъде приложен входиран доклад да ОбС и решението да бъде изискано допълнително от оценителна комисия?
Разясненията на Структурата за наблюдение и докладване (СНД) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 22-23, публикувана на 06.02.2023 г. (отговор на въпрос 119). Отговорите и разясненията на СНД се съобщават (публикуват) на интернет страницата на СНД – http://sf.mon.bg/?go=page&pageId=437, в рубрика „Въпроси и отговори“ и в Информационната система за Механизма ИСУН 2020 - https://eumis2020.government.bg/.
BG-RRP-1.007-Q094 (27.01.2023)
Уважаеми дами и господа.
Във връзка с отговори на въпроси 12 и 63, правилно ли е разбирането, че Приложения V (Annex_V_Заявление-Ръководител) или Annex_VI (Заявление за Упълномощено лице) се прикачват както в секция 11 от уеб базирания Формуляра за кандидатстване в ИСУН 2020 (на етап кандидатстване), така и след подаване на ПИИ, посредством функционалността „Профили за Е-отчитане“, в раздел „Проектни предложения“ в модула за Електронно кандидатстване на ИСУН 2020?
Разясненията на Структурата за наблюдение и докладване (СНД) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 22-23, публикувана на 06.02.2023 г. (отговор на въпрос 117). Отговорите и разясненията на СНД се съобщават (публикуват) на интернет страницата на СНД – http://sf.mon.bg/?go=page&pageId=437, в рубрика „Въпроси и отговори“ и в Информационната система за Механизма ИСУН 2020 - https://eumis2020.government.bg/.
BG-RRP-1.007-Q093 (27.01.2023)
Във връзка с подготовка на проектно предложение по процедура чрез подбор № BG-RRP-1.007 „Модернизация на образователна среда”, финансирана по НПВУ, крайният срок за подаване на ПП чрез ИС за Механизма-ИСУН 2020-20.02.2023г., и приетата Наредба № Е-РД-04-2 от 16 декември 2022г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради в сила от 23.12.2022г., считаме, че срокът за подготовка и подаване на ПП е крайно недостатъчен.
Съгласно Условията за кандидатстване от общините се изисква да представят следните документи: 
1.Обследване за ЕЕ и валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл.48 от ЗЕЕ;
2.Обследване по реда на чл.176в от ЗУТ за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.1-5 от ЗУТ, и ТП в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба №5 от 2006г. за ТП на строежите;
3.Работен/технически проект, придружен от подробни КС по приложимите части, с влязло в сила разрешение за строеж, издадено  по реда на чл. 148-156а от ЗУТ, съобразено с Наредба № 24/2020г. (в случай на пълна проектна готовност на етапа на кандидатстване).  
4.Подробна КСС (в случай на пълна проектна готовност на етапа на кандидатстване) или КСС по окрупнени показатели (при инженеринг).  
Тъй като обследванията за ЕЕ следва да бъдат съобразени с новата наредба, влязла в сила от 23.12.2022г., а на базата на енергийното и техническо обследване и технически паспорт да бъдат изготвени инвестиционни проекти, същите да бъдат съгласувани с експлоатационните дружества, за проекта да се изготви доклад за оценка на съответствието и той да бъде одобрен от Главния архитект, съответно да се издаде разрешение за строеж и то да влезе в сила, е необходимо технологично време, то предвидения срок за кандидатстване до 20.02.2023 г. се явява непосилен и крайно недостатъчен.
Също така имаме запитване как ще бъдат оценявани проектните предложения, тъй като приложението „Annex_X_Методика за оценка - изменение ноември 2022 (по-конкретно т. 8 „Клас на енергопотребление от обновяване на сградата“) не е актуализирано съгласно новите Наредби за енергийна ефективност. В настоящото действащо законодателство не съществува вече „клас на енергопотребление „А+“, а в методиката е разписано, че 10 т. получават проектни  предложения, на които „Избраният пакет енергоспестяващи мерки ще доведе до клас на енергопотребление „А+“ или до изискванията за сграда близко до нулево потребление. Очевидно е, методиката за оценяване следва да бъде приведена в съответствие с новите подзаконови нормативни актове.
Предвид гореизложеното, срокът 20.02.2023 г. е крайно недостатъчен за подготовка на проектните предложения. 
В тази връзка Община Ловеч е силно притеснена, че няма да успее да подготви проектно предложение в крайния срок за подаване, тъй като следва да се представи валиден сертификат от енергийното обследване, както и инвестиционен проект с влязло в сила разрешение за строеж, с цел получаване на повече точки по Критерии за техническа и финансова оценка 3 „Степен на готовност на кандидата“ от Методика и критерии за оценка на предложения за изпълнение на инвестиции от крайни получатели по механизма за възстановяване и устойчивост по процедурата. Удължаването на срока ще даде възможност на крайните получатели на безвъзмездна финансова помощ да подадат проектни предложения с пълна проектна готовност, за да могат да се реализират предвидените дейности.
Предвид гореизложеното, с цел спазване на принципите по чл.29, ал.1 от Закона за управление на средствата от европейските фондове при споделено управление, моля на основание чл.26, ал.7, т.1 от същия закон и съгласно чл.5, ал.1 и ал.6 от Постановление №114 от 8 юни 2022 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на средства на крайни получатели от МВУ в предвид измененията на законодателните рамки, касаещи процедурата да удължите срока за подаване на ПП с три месеца.

Разясненията на Структурата за наблюдение и докладване (СНД) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 22-23, публикувана на 06.02.2023 г. (отговор на въпрос 116). Отговорите и разясненията на СНД се съобщават (публикуват) на интернет страницата на СНД – http://sf.mon.bg/?go=page&pageId=437, в рубрика „Въпроси и отговори“ и в Информационната система за Механизма ИСУН 2020 - https://eumis2020.government.bg/.
BG-RRP-1.007-Q092 (26.01.2023)
Уважаеми дами и господа. Ако е правилно разбирането, че текста "общ годишен  разход на първична енергия при базово състояние преди ЕСМ, kWh и общ годишен разход на първична енергия след изпълнение на ЕСМ от избрания пакет, kWh" (критерий 4 от техническата и финансова оценка) е идентичен по същество с текста "общият годишен разход на потребна енергия на сградата преди изпълнението на планирани в предложението за изпълнение на инвестиция енергоспестяващи мерки (базово състояние на сградата) и след изпълнението на планираните в предложението за изпълнение на инвестиция енергоспестяващи мерки (съгласно Сертификата за енергийни характеристики на сградата) (Формуляр за кандидатстване, т.9, Енергийни характеристики на сградата, обект на интервенция)", то следва текста във Формуляра да се ревизира. В противен случай, моля, дайте разяснение.
Разясненията на Структурата за наблюдение и докладване (СНД) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 22-23, публикувана на 06.02.2023 г. (отговор на въпрос 112). Отговорите и разясненията на СНД се съобщават (публикуват) на интернет страницата на СНД – http://sf.mon.bg/?go=page&pageId=437, в рубрика „Въпроси и отговори“ и в Информационната система за Механизма ИСУН 2020 - https://eumis2020.government.bg/.
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021