Отворена процедура за кандидатстване

В тази страница имате възможност да разгледате всички публикувани разяснения по процедурата за кандидатстване. Ако не сте достъпили системата чрез потребителски профил, не можете да подавате искане за разяснение. За да създадете и подадете такова е необходимо да влезете в системата или да създадете потребителски профил от менюто " Вход ".

Рег. номер Въпрос Разяснения
BG-RRP-11.014-Q014 (10.04.2024 г.)
Здравейте,

във връзка с критерий за оценка Качества на форума- доказана история на културния форум- как следва да се изчислят точките, когато в рамките на проекта се предвижда участие в няколко различни международни културни форуми и съответно някои имат история над 15 години, а други съответно по-малко. 
Втория въпрос касае ограниченията относно мястото на провеждане на форума- допустимо ли е участие в международен културен форум в Лондон , Великобритания, или друга държава асоцииран член на ЕС, или ограничението е само до държавите пълноправни членове на ЕС.
В случай че в рамките на ПИИ се предвижда участие в няколко различни международни форума, при оценка на съответствието с критерия Качества на форума - доказана история на културния форум ще се признава доказаната история на този форум, осигуряващ най-висок брой точки по критериите за оценка. 
Предложенията за изпълнение на инвестиция по процедурата се изпълняват само на територията на ЕС.
BG-RRP-11.014-Q013 (03.04.2024 г.)
Допустим кандидат ли е действащо архитектурно студио - ЕООД, регистрирано 2010, с предмет на дейност: 
„Устройствено планиране, инвестиционно проектиране, проучвателни и консултантски дейности, строителство, рекламна дейност и дизайн на рекламни материали, сценография, проектиране и изпълнение на декори, продуцентска дейност, търговско представителство и търговско посредничество, информационни, програмни, импресарски и други услуги, както и всякакъв вид други дейности и услуги, незабранени от закона. дейностите, за които съгласно българското законодателство се изисква предварително разрешение, лицензия или друг разрешителен акт, ще се осъществяват след получаването му“.

Проектите ни са архитектурни, включително конкурсни.

Съгласно публикуваните Условия за кандидатстване Раздел 6 „Кандидати по процедурата могат да бъдат само културни организации по смисъла на Закона за закрила и развитие на културата, както и еднолични търговци с предмет на дейност в сферата на културата“. 
Допълнително е уточнено следното:
„Културни организации са:
т. 2. лица, осъществяващи дейност като частни културни организации, учредени съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите, чийто предмет на дейност е създаването, разпространението и опазването на културни ценности в областта на театъра, музиката, киното, аудиовизията, литературата, художествения превод, танца, цирка, пластичните изкуства, архитектурата, дизайна, фолклора, включително опазването на културно-историческото наследство“. Предвид промените в Закона за закрила и развитие на културата, в сила от 23.02.2024г., Националният фонд „Култура“ взема под внимание и допълнението в § 1, т. 3 от Допълнителните разпоредби на Закона, отнасящо се до дефиницията за „културна организация“. При определяне допустимостта на кандидатите Националният фонд „Култура“  ще обследва предмета на дейност на съответната организация.
Обръщаме внимание, че оценката на проектните предложения ще се осъществява от оценителна комисия, която ще разглежда всеки проект в неговата цялост, по същество и въз основа на предоставените документи и информацията за съответните разходи и дейности.
BG-RRP-11.014-Q012 (03.04.2024 г.)
Здравейте,
Във връзка с купуването на оборудване и софтуеър, представянето на 2 оферти за необходимият артикул, признават ли се за оферта публикации в сайтове за ел. търговия? Скрийн шотове, линкове и т.н. копия на публикацията и по какъв конкретен начин да са оформени?
Относно динамиката на пазара, инфлацията и наличност на артикула към датата на взимане на оферта, предвиден ли е маханизъм за актуализация? Ако конкретният артикул е изчерпан и се наложи закупуването му от друг доставчик, на различна цена, какво се прави?
При наложителна смяна на човек от екипа (основна или второстепенна длъжност, но с приложено в проекта CV) каква е процедурата по замяната му с друго лице?
Допустим разход ли е заплащане за авторски права на Музикаутор и Профон? Може ли да се докажат авторски права само с декларации от авторите или да се ползва музика от библиотеки в интернет със "свободна музика"? Какви доказателства за уредени авторски права се признават?
Приложение № 9, Националният фонд "Култура" представя индикативен списък на документите, които могат да се предоставят на етап кандидатстване, без да се претендира за изчерпателност на видовете документи. Моля, обърнете внимание, че в публикуваните Условия за кандидатстване са описани случаите, в които се предоставят задължително две оферти за обосноваване на заявените разходи и случаите, в които може да се представи само извадка от каталог или скрийншот от официални сайтове. Освен това при прилагане на „Специфично правило“, когато кандидатът не е възложител по ЗОП или възлагането на дейностите не попада под обхвата на ПМС № 80/2022 г.,  документите за направения избор на изпълнител (две оферти, решение за избор и сключен договор с избрания изпълнител) се предоставят за съгласуване от Националния фонд "Култура" към датата на подаване на междинно/окончателно искане за плащане.
Следва да се има предвид, че промените в бюджета не могат да доведат до увеличаване на размера на безвъзмездното финансиране от подаденото ПИИ.
Кандидатът изпълнява одобрения проект в неговата цялост. Промяна на одобрените разходи се извършва след предварително съгласуване с Националния фонд  „Култура“. В случай че кандидатът е възложител по ЗОП, следва да прилага разпоредбите на ЗОП. В случай че кандидатът попада под обхвата на ПМС № 80/2022 г., прилага разпоредбите на ПМС № 80/2022 г. В случай че кандидатът не е възложител по ЗОП и на етап кандидатстване са приложени 2 оферти и мотивирана обосновка за направения избор на оферта, т.е. попада под обхвата на „специфичното правило“, при одобрение на ПИИ крайният получател следва да възложи изпълнението на дадената доставка/услуга на избрания съгласно мотивираната обосновка изпълнител. Документацията за направения избор се прикачва в ИСМ - ИСУН 2020, модул „Електронно отчитане на проекти“, Раздел „Договори“, секция „Версии на процедури за избор на изпълнител и сключени договори“ за съгласуване от Националния фонд „Култура“. При възникнали непредвидени обстоятелства може да бъде извършена смяна на оферент/изпълнител, но кандидатът/крайният получател отново е длъжен да предостави документацията по направения избор на изпълнител за съгласуване от Националния фонд „Култура“. 
По настоящата процедура не са допустими за финансиране разходи за откупуване на права - авторски и сродни.
BG-RRP-11.014-Q011 (02.04.2024 г.)
Какво се разбира под "платформи на отворените пазари за изкуства в ЕС"?
„Отворен пазар“ е утвърдено специализирано събитие, насочено към предлагане и купуване на съответни на събитието културни продукти или към предоставяне на професионални услуги в сферата на изкуствата и културата.
BG-RRP-11.014-Q010 (01.04.2024 г.)
Здравейте. Многократно до нас достига информация, че основна цел на програмата е да стимулира позиционирането на български продукции в платформи/фестивали/форуми и др. ИЗВЪН ТЕРИТОРИЯТА на България. Никъде в условията за кандидатстване обаче не е посочено, че фокусът е именно такъв. Въпросът ми е дали програмата ще финансира проекти от сектора на КТИ, които се реализират НА ТЕРИТОРИЯТА на България и които обединяват български и чуждестранни творчески продукти под формата на изложение/фестивал?
На този етап разясненията по реда на чл. 5, ал. 7 от ПМС № 114/2022 г. се дават по отношение на условията за кандидатстване и са задължителни за всички кандидати.
За всяка процедура за предоставяне на средства чрез подбор Ръководителят на Структурата за наблюдение и докладване утвърждава насоки, които се достъпват на  следния интернет адрес: https://eumis2020.government.bg/bg/80276b10/Procedure/Active
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.