|
|
Criteria |
Leads to rejection |
1. |
Проектното предложение отговаря на поне една от целите на мярката от стратегията за ВОМР
|
Yes
|
2. |
Проектното предложение допринася за постигане на поне един от индикаторите по мярката от стратегията за ВОМР
|
Yes
|
3. |
Кандидатът е община на територията на МИГ
|
No
|
4. |
Кандидатът е ЮЛНЦ на територията на МИГ
|
No
|
5. |
Кандидатът не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или с кмета на съответната община на територията на МИГ.
|
Yes
|
6. |
Кандидатът не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не е свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
|
Yes
|
7. |
Към момента на кандидатстването кандидатите следва да не попадат в някое от следните обстоятелства за отстраняване:
1. да не е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. да не е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
3. да няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4. да не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. да не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) е представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) не е предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6. да не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
7. да не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8. да не е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не съм в процедура по ликвидация, не съм сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не съм преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намирам в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която съм установен;
9. да не е установено, че не съм изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.
10. да не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
11. да не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
12. да не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не е свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон;
13. да не е общински съветник, кмет, заместник-кмет или служител на централна или териториална администрация на изпълнителната власт, на местната власт или на публично лице.
|
Yes
|
8. |
Обекти, предмет на проектното предложение не са обявени за недвижима културна ценност от национално и световно значение
|
No
|
9. |
Проектното предложение е придружено с анализ разходи и ползи (Приложение №8), в който е доказано, че инвестицията ще доведе до социално–икономическо развитие на територията на МИГ
|
Yes
|
10. |
Проектното предложение съдържа аргументация за устойчивостта на инвестицията представен е подробен анализ - обосновка, в който ясно да бъдат идентифицирани методите, които бенефициента е предвидил за устойчивост на постигнатите резултати
|
Yes
|
11. |
Кандидатът има седалище, съответно постоянен адрес за физическите лица на територията на МИГ
|
Yes
|
12. |
Проектното предложение ще се реализира на територията на МИГ
|
Yes
|
13. |
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности от обхвата на т. 13 „Дейности, допустими за финансиране” от Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
14. |
Проектното предложение не включва недопустими дейности съгласно т.13.3 „Дейности, недопустими за финансиране” от Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
15. |
Всички разходи, включени в проектното предложение, са допустими съгласно посочени в т. 14 от настоящите Условия за кандидатстване.
|
Yes
|
16. |
В проектното предложение не са включени недопустими разходи съгласно т. 14.3 от настоящите Условия за кандидатстване.
|
Yes
|
17. |
Разходите по проекта са обосновани от гледна точка на:
- Целите и дейностите на проекта
- Реалната пазарна стойност на предложените разходи
|
Yes
|
18. |
Разходите, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта.
|
Yes
|
19. |
Частта от разходите, свързани с проекта, представляващи разходи за разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи в съответствие с раздел „Изпълнение на СВОМР в частта, финансирана от ЕЗФРСР“ от Указания за прием на проекти, одобрени със заповед № РД 09-828/04.09.2018 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г.
|
Yes
|
20. |
Проектното предложение е съобразено с хоризонталните политики, залегнали в стратегията за ВОМР
|
Yes
|
21. |
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Условията за кандидатстване – до 36 месеца от сключване на административен договор за предоставяне на помощта и не по-късно от 30.06.2023 г.
|
Yes
|
22. |
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на 20 000 лева.
Размерът на общите допустими разходи проекта е по - малък или равен на 100 000 лв.
|
Yes
|
23. |
Финансовата помощ в проекта е в допустимия размер, съгласно т. 10 от настоящите Условия за кандидатстване, а именно:
- 100 % финансиране - в случай, че проекта няма да генерира приходи;
- 100 % финансиране – в случай, че проекта ще генерира приходи, но стойността на проекта е под левовата равностойност на 50 000 евро.
|
Yes
|
24. |
Дейностите на проектното предложение съответстват на определянето им като „непомощ“ , когато:
1. интервенциите са върху публични общински сгради, които са общинска собственост;
2. интервенциите са върху обекти, свързани с туризъм, които са общинска собственост, туристически центрове и др.;
3. туристическата инфраструктура е за услуги със свободен обществен достъп и с неикономически характер;
4. дейностите в тези обекти са организирани по нетърговски начин и са от нестопанско естество;
5. и интервенцията има изключително локално въздействие и е предназначена за ползване само от населението в границите на населени места от общината от територията на МИГ.
|
Yes
|
25. |
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма (представена декларация)
Извършване на проверка за двойно финансиране:
- Съгласно Декларация - Приложение №12 към Условията за кандидатстване.
- Съгласно проверка на информация в публичния модул в ИСУН за двата програмни периода. „принт скрийн” на проверката.
(http://umispublic.government.bg/srchExtSearch.aspx) (http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary)
|
Yes
|
26. |
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
|
Yes
|
27. |
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1, т. 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22). Проверката включва и представена декларация съгласно Приложение № 12.
|
Yes
|
28. |
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 2 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие.
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи.
|
No
|
29. |
Налага се корекция в бюджета на проекта когато:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
|
No
|
|