Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в срока съгласно т. 25 от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване (генерира се автоматично в ИСУН) е попълнен и подписан с КЕП съгласно раздел 23 от условията за кандидатстване
Yes
3.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат.
Yes
4.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
II. Group
Общи документи
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции – Приложение № 3;
Yes
2.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец съгласно Приложение № 4;
Yes
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат – община – заповед на кмета, прикачено в ИСУН 2020 и подписано с КЕП (когато е приложимо);От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
4.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища;
No
5.
Декларация съгласно Приложение към заповед № РД 09-359 от 27.04.2020 г. на МЗХГ за липса на основания за отстраняване Приложение № 5;
Yes
6.
Декларация за нередности съгласно Приложение № 6 от представляващия/те кандидата, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата;
Yes
7.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо);
No
8.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък;
No
9.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг;
No
10.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) – Приложение № 8, изготвено по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо;
No
11.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване – в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството;
No
12.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР;
Yes
13.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци);
No
14.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения;
No
15.
Когато разходът е включен в списъка с активи, дейности и услуги, за които са определени рефернтни разходи към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът е подал:
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). За получаване на оферти може да се използва Приложение № 9 – образец за запитване за оферта.
Когато разходът не е включен в списъка с активи, дейности и услуги, за които са определени рефернтни разходи към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът е подал:
Най-малко три съпоставими оферти, които имат следното съдържание – наименование на оферента, валидност на офертата, дата на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в лева с ДДС. За получаване на оферти може да се използва Приложение № 9 – образец за запитване за оферта.
No
16.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора по т. 19 от трите оферти(когато е приложимо);
No
17.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо);
No
18.
Годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност
Yes
19.
Декларация в свободен текст, че по проекта ще се финансират само нестопански дейности, които съответстват на определянето им като „непомощ“ – във връзка с изискванията на т.16. Приложим режим на държавни/минимални помощи
Yes
III. Group
Строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията;
No
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията;
No
3.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията;
No
4.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице;
No
5.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности);
No
6.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 5;
No
7.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти;
No
8.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо;
No
9.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях.
No
IV. Group
Машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане
Criteria Leads to rejection
1.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес);
No
V. Group
ДРУГИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Приложение № 10 Декларация НСИ.
Yes
2.
Приложение № 11 Декларация за липса на двойно финансиране и изкуствено създадени условия.
Yes
3.
Приложение № 12 Формуляр за наблюдение съгласно изискването на чл. 47, ал. 2, т. 3 на Наредба № 22.
Yes
4.
Приложение № 13 Декларация за свързаност.
Yes
VI. Group
ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение отговаря на поне една от целите на мярката от стратегията за ВОМР
Yes
2.
Проектното предложение допринася за постигане на поне един от индикаторите по мярката от стратегията за ВОМР
Yes
3.
Кандидатът е община на територията на МИГ
No
4.
Кандидатът е ЮЛНЦ на територията на МИГ
No
5.
Кандидатът не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или с кмета на съответната община на територията на МИГ.
Yes
6.
Кандидатът не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не е свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
Yes
7.
Към момента на кандидатстването кандидатите следва да не попадат в някое от следните обстоятелства за отстраняване:

1. да не е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;

2. да не е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;

3. да няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;

4. да не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;

5. да не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) е представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) не е предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;

6. да не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;

7. да не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.

8. да не е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не съм в процедура по ликвидация, не съм сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не съм преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намирам в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която съм установен;
 
9. да не е установено, че не съм изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.

10. да не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;

11. да не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.

12. да не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не е свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон;

13. да не е общински съветник, кмет, заместник-кмет или служител на централна или териториална администрация на изпълнителната власт, на местната власт или на публично лице.
Yes
8.
Обекти, предмет на проектното предложение не са обявени за недвижима културна ценност от национално и световно значение
No
9.
Проектното предложение е придружено с анализ разходи и ползи (Приложение №8), в който е доказано, че инвестицията ще доведе до социално–икономическо развитие на територията на МИГ
Yes
10.
Проектното предложение съдържа аргументация за устойчивостта на инвестицията представен е подробен  анализ - обосновка, в който ясно да бъдат идентифицирани методите, които бенефициента е предвидил за устойчивост на постигнатите резултати
Yes
11.
Кандидатът има седалище, съответно постоянен адрес за физическите лица на територията на МИГ
Yes
12.
Проектното предложение ще се реализира на територията на МИГ
Yes
13.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности от обхвата на т. 13 „Дейности, допустими за финансиране” от Условията за кандидатстване.
Yes
14.
Проектното предложение не включва недопустими дейности съгласно т.13.3 „Дейности, недопустими за финансиране” от Условията за кандидатстване.
Yes
15.
Всички разходи, включени в проектното предложение, са допустими съгласно посочени в т. 14 от настоящите Условия за кандидатстване.
Yes
16.
В проектното предложение не са включени недопустими разходи съгласно т. 14.3 от настоящите Условия за кандидатстване.
Yes
17.
Разходите по проекта са обосновани от гледна точка на:
-	Целите и дейностите на проекта
-	Реалната пазарна стойност на предложените разходи
Yes
18.
Разходите, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта.
Yes
19.
Частта от разходите, свързани с проекта, представляващи разходи за разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи в съответствие с раздел „Изпълнение на СВОМР в частта, финансирана от ЕЗФРСР“ от Указания за прием на проекти, одобрени със заповед № РД 09-828/04.09.2018 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г.
Yes
20.
Проектното предложение е съобразено с хоризонталните политики, залегнали в стратегията за ВОМР
Yes
21.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Условията за кандидатстване – до 36 месеца от сключване на административен договор за предоставяне на помощта и не по-късно от 30.06.2023 г.
Yes
22.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на 20 000  лева.
Размерът на общите допустими разходи проекта е по - малък или равен на 100 000 лв.
Yes
23.
Финансовата помощ в проекта е в допустимия размер, съгласно т. 10 от настоящите Условия за кандидатстване, а именно:
-	100 % финансиране - в случай, че проекта няма да генерира приходи;
-	100 % финансиране – в случай, че проекта ще генерира приходи, но стойността на проекта е под левовата равностойност на 50 000 евро.
Yes
24.
Дейностите на проектното предложение съответстват  на определянето им като „непомощ“ , когато:
1. интервенциите са върху публични общински сгради, които са общинска собственост; 
2. интервенциите са върху обекти, свързани с туризъм, които са общинска собственост, туристически центрове и др.;
3. туристическата инфраструктура е за услуги със свободен обществен достъп и с неикономически характер;
4. дейностите в тези обекти са организирани по нетърговски начин и са от нестопанско естество;
5. и интервенцията има изключително локално въздействие и е предназначена за ползване само от населението в границите на населени места от общината от територията на МИГ.
Yes
25.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма (представена декларация)
Извършване на проверка за двойно финансиране: 
-	Съгласно Декларация - Приложение №12 към Условията за кандидатстване.
-	Съгласно проверка на информация в публичния модул в ИСУН за двата програмни периода. „принт скрийн” на проверката.
(http://umispublic.government.bg/srchExtSearch.aspx) (http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary)
Yes
26.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Yes
27.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1, т. 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22). Проверката включва и представена декларация съгласно Приложение № 12.
Yes
28.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 2 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи.
No
29.
Налага се корекция в бюджета на проекта когато:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
No