Evaluation criterias

I. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице, в случаите на упълномощаване. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице
Yes
2.
Текстът  на  проектното  предложение въведен в ИСУН 2020  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език
Yes
3.
Проектното предложение отговаря	на изискванията за териториален обхват - дейностите  се изпълняват  на  територията на МИГ „Минерални бани – Черноочене“
Yes
II. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Основна информация за проектното предложение. Представя се във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg (Приложение № 1 от Документи за попълване)
No
2.
Таблица за допустими инвестиции. Таблицата се попълва, разпечатва и подписва от кандидата – представя се в формат „pdf”,jpg, и електронен вариант във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg. (Приложение № 16 от Документи за попълване)
No
3.
Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни. Представя се сканирана във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. (Приложение № 5 от Документи за попълване)
No
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се сканиран във формат .pdf, .jpg.
No
5.
Копие от учредителен акт или устав, или дружествен договор. Представя се когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища (не е приложимо за кандидати общини). Представя се сканирано във формат .pdf, .jpg
No
6.
Удостоверение от съответния окръжен съд за вписване на местното поделение на вероизповеданието, регистрирано по чл.20 от Закона за вероизповеданията. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”
No
7.
Заповед, протокол за избор или решение издадени или утвърдени от компетентния орган, съгласно устава на БПЦ, които да доказват легитимността на органа на управление. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”
No
8.
Решение на компетентния орган на местното поделение на вероизповеданията за кандидатстване по реда на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. В ИСУН се прикачва сканирано копие на документа във формат „pdf”
No
9.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР /Приложение № 4/ (не е приложимо за кандидати общини). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
No
10.
Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му – представя се сканирано във формат .jpg, .jpeg, .pdf
No
11.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД) (представя се когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган)
No
12.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
No
13.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
No
14.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z “
No
15.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ за кандидатстване по мярката или решение на Общинския съвет (за кандидати общини) за кандидатстване по мярката. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
No
16.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община. Представя се във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z “
No
17.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
No
18.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
19.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо) - важи в случай, че проектът включва разходи извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по ЗОП за разходи за консултантски услуги, свързани с подготовка и управление на проектното предложение. Представя се във формат „.xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z”
No
20.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо) Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
No
21.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Представя се във формат „.pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m ”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представя се във формат „pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m”
No
22.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 9 към условията за кандидатстване - Документи за попълване. Представя се във формат
No
23.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора във формат „pdf или „jpg”.(важи в случаите, когато кандидатът се явява възложител по Закона за обществените поръчки или планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160)
No
24.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията. (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки и не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160). Представя се във формат .pdf,.jpg,.xlsx,.xls,.rar,.7z,.zip.
No
25.
Документ за правосубектност съгласно националната им законодателство (в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”
No
26.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с критерий „най-ниска цена“ – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки и не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представя се във формат .pdf или .jpg.
No
27.
Удостоверение от НСИ за определяне на кода на основната и допълнителните икономически дейности на кандидата за предходната спрямо датата на кандидатстването година с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“
No
28.
Декларация за минимални и държавни помощи, /Приложение № 2 към Условията за кандидатстване (когато е приложимо)/. Представя се във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z “
No
29.
Формуляр за мониторинг /Приложение № 6 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „.xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
No
30.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА /Приложение №7 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
31.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината. Представя се във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z “
No
32.
Удостоверение за наличие или липса на задължения към общината/ите по седалище и адрес на управление на МИГ. Представя се във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z“ (не се изисква от кандидати общини)
No
33.
Декларация за липса на основания за отстраняване, съгласно Приложение № 8. Представя се с подпис/и, печат и сканирана във формат „.pdf“ или „.jpg“
No
34.
Декларация за нередности съгласно Приложение № 3 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, от изпълнителния директор - с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf или jpg“ / Документи по чл. 61д от Наредба 22 във ФК/
No
35.
Декларация в оригинал по чл. 3 и чл. 4, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, когато е приложимо; с подпис/и, печат и сканирана във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z“. Декларацията се попълва само от кандидати НПО и читалища. /Приложение 10 към Условията за кандидатстване/
No
36.
Декларация двойно финансиране /Приложение 11 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
No
37.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност /Приложение 12 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z “.
No
38.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо. /Приложение № 13  към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, “.
No
39.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо - таблица / Приложение № 14 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „.xlsx, .xls, “.
No
40.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ с подпис/и, печат и сканирана във формат „.pdf, .jpg, .doc, .docx “. (Приложение № 15) от „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
No
41.
Справка за съществуващия и нает персонал и или отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година. Представя се във формат „xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z“.
No
III. Group
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ ЗАКУПУВАНЕ НА МАШИНИ, СЪОРЪЖЕНИЯ, ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес) (когато е приложимо); Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
No
2.
Подписани технически спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта. Представя се във формат .pdf, .jpg, .xls, .xlsx
No
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
•	Юридически лица с нестопанска цел (ЮЛНЦ), които имат седалище на територията на МИГ, включително читалища, регистрирани по Закона за народните читалища, училища и детски градини 
•	Общините Минерални бани и Черноочене; 
•	Местни поделения на вероизповеданията, регистрирани, съгласно чл. 20 на Закона за вероизповеданията или признати за юридическо лице по силата на чл. 10 от същия закон.
Yes
2.
Кандидатът е със седалище и адрес на управление на територията на МИГ „Минерални бани - Черноочене“
Yes
3.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител отговарят на условията, определени в т. 11 в Условията за кандидатстване
Yes
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ „Минерални бани – Черноочене“
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Yes
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Yes
3.
Целите на проекта са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на съответната процедура за предоставяне на БФП
Yes
4.
роектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата за предоставяне на БФП, изброени в т. 13 от Условията за кандидатстване:
А/ Изследване, поддържане, възстановяване, популяризиране и подобряване на културното наследство:
1.  Подготовка и организация на местни културни събития, като фолклорни празници и събори, панаири, фестивали,  хепънинги и др.
2. Проучвания    и   изработване   на   материали във връзка с идентификация и/или документиране и/или изследване, и/или съхраняване на елементи от нематериалното културно наследство; 
3. Създаване, съхраняване или обогатяване на етнографски, природни и исторически сбирки;
4. Дейности, свързани с проучвания, запазване и популяризиране на автентичен фолклор и местни традиции, възстановяване на празници, обичаи и храни; 
5. Създаване и подкрепа на Клубове  (работилници за родители и деца, групи по интереси) за различни поколения за проучване, изучаване, съхранение и популяризиране на културното наследство - местната култура, бит, кулинария, история, традиции, включително  музика и изобразително изкуство, традиционни занаяти, обичаи и ритуали, неписана традиция;
6. Участия във фестивали, събори, изложби, семинари и др. за представяне на местни обичаи, традиции, фолклор и елементи на местното нематериално културно наследство.
7. Възраждане и предаване на различни аспекти на културни традиции и наследство и популяризирането им чрез организиране и провеждане на мероприятия във връзка с местни културни обичаи и традиции, като: временни и постоянни тематични изложби; фестивали, събори, семинари, концерти, тематични концерти и постановки конкурси; Филми, видео клипове или мултимедийни възстановки; разработване и разпространяване на информационни материали различни от обикновени брошури (тематични изследвания, снимков архив, каталози.и др. ); разработване и представяне на макети, възстановяване на елементи от традиционни костюми или предмети от традиционния бит; 
8. Закупуване на инвентар, съоръжения, оборудване, обзавеждане като музикални инструменти, носии, витрини за изложби, стелажи, декори, интерактивни дъски, мултимедии, лаптопи, осветление, озвучителна, аудио и видео техника, компютърни конфигурации/сценично оформление/, реквизити необходими за дадения вид изкуство, репетиционни и сценични облекла и др.
9. Попълване на библиотечен фонд с библиотечни материали, закупуване на книги, графични издания, електронни документи и др.
Б/ Поддръжка, възстановяване и подобряване на природното наследство:
1. Опазване, възстановяване, подобряване и поддръжка на природното наследство и селския ландшафт, включително на природни дадености, забележителности и територии от особено значение за местната общност (включително местата по Натура 2000), на ценни за територията природни образувания, растения, дървесни видове и животни, вековни дървета; 
2. Съвместни проекти на жители на повече от едно населено място или представители на различни поколения за: организиране на клубове/ кръжоци/ школи и други инициативи за информиране и включване на населението в опазване на природни елементи и защитени биологични видове като неделима част от селския ландшафт; идентифициране на местни отличителни характеристики на пейзажа; организиране на опознавателни и занимателни акции за почистване от отпадъци; облагородяване и опазване на селския пейзаж в и извън населените места. 
3. Възстановяване и подобряване на малка по мащаб инфраструктура за отдих и развлечение, например: заслони, информационни и указателни табели, пътеки и др.
Yes
5.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13 от Условията за кандидатстване.
Yes
6.
Извършване на проверка за двойно финансиране:

Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Yes
7.
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия
Yes
8.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги
Yes
9.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14 от Условията за кандидатстване.
Yes
10.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14. от Условията за кандидатстване.
Yes
11.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване
Yes
12.
Включените в проектното предложение допустими разходи са основателни
Yes
13.
Максимален размер  на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ надхвърля 97 790,00 лева (левовата равностойност на 50 000,00 евро)
Yes
14.
Минимален размер на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ Е по-малка от         9779,00 лева (левовата равностойност на 5000,00 евро)
Yes
15.
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в т. 10 „Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване.
Yes
16.
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение
Yes
VI. Group
Проверка на приложения анализ разходи –ползи(финансов анализ)
Criteria Leads to rejection
1.
Представения Анализ разходи-ползи (финансов анализ)  е по  образец и е приложен в изискания формат. Кандидатът/законният представител на кандидата е подписал собственоръчно и подпечатал  всяка страница на анализа
Yes
2.
Таблиците към анализа  са изготвени по образец и представени в изискания формат
Yes
3.
Проектът  не генерира приходи и анализът е изготвен  за референтната година
Yes
4.
Анализ разходи- ползи (финансов анализ)  съдържа аргументи за устойчивост на дейността
Yes
5.
Разходите включени в проектното предложение са обосновани. Оценката е извършена въз основа на приложените и представени документи към формуляра за кандидатстване
Yes
VII. Group
Проверка на държавни помощи
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони 2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него - оценка на базата на информацията в проектното предложение и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство (когато е приложимо)
No
2.
Декларация , че по проекта ще се финансират само нестопански дейности – във връзка с изискванията на т.16. Приложим режим на държавни/минимални помощи (Приложение №12)
No
3.
Дейностите по проекта са с неикономически характер и не генерират нетни приходи.
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021