|
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Основна информация за проектното предложение. Представя се във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg (Приложение № 1 от Документи за попълване)
|
No
|
|
2. |
Таблица за допустими инвестиции. Таблицата се попълва, разпечатва и подписва от кандидата – представя се в формат „pdf”,jpg, и електронен вариант във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg. (Приложение № 16 от Документи за попълване)
|
No
|
|
3. |
Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни. Представя се сканирана във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. (Приложение № 5 от Документи за попълване)
|
No
|
|
4. |
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се сканиран във формат .pdf, .jpg.
|
No
|
|
5. |
Копие от учредителен акт или устав, или дружествен договор. Представя се когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища (не е приложимо за кандидати общини). Представя се сканирано във формат .pdf, .jpg
|
No
|
|
6. |
Удостоверение от съответния окръжен съд за вписване на местното поделение на вероизповеданието, регистрирано по чл.20 от Закона за вероизповеданията. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”
|
No
|
|
7. |
Заповед, протокол за избор или решение издадени или утвърдени от компетентния орган, съгласно устава на БПЦ, които да доказват легитимността на органа на управление. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”
|
No
|
|
8. |
Решение на компетентния орган на местното поделение на вероизповеданията за кандидатстване по реда на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. В ИСУН се прикачва сканирано копие на документа във формат „pdf”
|
No
|
|
9. |
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР /Приложение № 4/ (не е приложимо за кандидати общини). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
No
|
|
10. |
Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му – представя се сканирано във формат .jpg, .jpeg, .pdf
|
No
|
|
11. |
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД) (представя се когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган)
|
No
|
|
12. |
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
|
No
|
|
13. |
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
|
No
|
|
14. |
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z “
|
No
|
|
15. |
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ за кандидатстване по мярката или решение на Общинския съвет (за кандидати общини) за кандидатстване по мярката. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
|
No
|
|
16. |
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община. Представя се във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z “
|
No
|
|
17. |
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
No
|
|
18. |
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
|
No
|
|
19. |
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо) - важи в случай, че проектът включва разходи извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по ЗОП за разходи за консултантски услуги, свързани с подготовка и управление на проектното предложение. Представя се във формат „.xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z”
|
No
|
|
20. |
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо) Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
No
|
|
21. |
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Представя се във формат „.pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m ”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представя се във формат „pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m”
|
No
|
|
22. |
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 9 към условията за кандидатстване - Документи за попълване. Представя се във формат
|
No
|
|
23. |
Решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора във формат „pdf или „jpg”.(важи в случаите, когато кандидатът се явява възложител по Закона за обществените поръчки или планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160)
|
No
|
|
24. |
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията. (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки и не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160). Представя се във формат .pdf,.jpg,.xlsx,.xls,.rar,.7z,.zip.
|
No
|
|
25. |
Документ за правосубектност съгласно националната им законодателство (в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”
|
No
|
|
26. |
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с критерий „най-ниска цена“ – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки и не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представя се във формат .pdf или .jpg.
|
No
|
|
27. |
Удостоверение от НСИ за определяне на кода на основната и допълнителните икономически дейности на кандидата за предходната спрямо датата на кандидатстването година с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“
|
No
|
|
28. |
Декларация за минимални и държавни помощи, /Приложение № 2 към Условията за кандидатстване (когато е приложимо)/. Представя се във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z “
|
No
|
|
29. |
Формуляр за мониторинг /Приложение № 6 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „.xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
No
|
|
30. |
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА /Приложение №7 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
|
No
|
|
31. |
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината. Представя се във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z “
|
No
|
|
32. |
Удостоверение за наличие или липса на задължения към общината/ите по седалище и адрес на управление на МИГ. Представя се във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z“ (не се изисква от кандидати общини)
|
No
|
|
33. |
Декларация за липса на основания за отстраняване, съгласно Приложение № 8. Представя се с подпис/и, печат и сканирана във формат „.pdf“ или „.jpg“
|
No
|
|
34. |
Декларация за нередности съгласно Приложение № 3 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, от изпълнителния директор - с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf или jpg“ / Документи по чл. 61д от Наредба 22 във ФК/
|
No
|
|
35. |
Декларация в оригинал по чл. 3 и чл. 4, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, когато е приложимо; с подпис/и, печат и сканирана във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z“. Декларацията се попълва само от кандидати НПО и читалища. /Приложение 10 към Условията за кандидатстване/
|
No
|
|
36. |
Декларация двойно финансиране /Приложение 11 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
No
|
|
37. |
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност /Приложение 12 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z “.
|
No
|
|
38. |
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо. /Приложение № 13 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, “.
|
No
|
|
39. |
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо - таблица / Приложение № 14 към Условията за кандидатстване/. Представя се във формат „.xlsx, .xls, “.
|
No
|
|
40. |
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ с подпис/и, печат и сканирана във формат „.pdf, .jpg, .doc, .docx “. (Приложение № 15) от „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
|
No
|
|
41. |
Справка за съществуващия и нает персонал и или отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година. Представя се във формат „xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z“.
|
No
|
|
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
|
Yes
|
|
2. |
Продължителността на проекта не надхвърля 24 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
|
Yes
|
|
3. |
Целите на проекта са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на съответната процедура за предоставяне на БФП
|
Yes
|
|
4. |
роектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата за предоставяне на БФП, изброени в т. 13 от Условията за кандидатстване:
А/ Изследване, поддържане, възстановяване, популяризиране и подобряване на културното наследство:
1. Подготовка и организация на местни културни събития, като фолклорни празници и събори, панаири, фестивали, хепънинги и др.
2. Проучвания и изработване на материали във връзка с идентификация и/или документиране и/или изследване, и/или съхраняване на елементи от нематериалното културно наследство;
3. Създаване, съхраняване или обогатяване на етнографски, природни и исторически сбирки;
4. Дейности, свързани с проучвания, запазване и популяризиране на автентичен фолклор и местни традиции, възстановяване на празници, обичаи и храни;
5. Създаване и подкрепа на Клубове (работилници за родители и деца, групи по интереси) за различни поколения за проучване, изучаване, съхранение и популяризиране на културното наследство - местната култура, бит, кулинария, история, традиции, включително музика и изобразително изкуство, традиционни занаяти, обичаи и ритуали, неписана традиция;
6. Участия във фестивали, събори, изложби, семинари и др. за представяне на местни обичаи, традиции, фолклор и елементи на местното нематериално културно наследство.
7. Възраждане и предаване на различни аспекти на културни традиции и наследство и популяризирането им чрез организиране и провеждане на мероприятия във връзка с местни културни обичаи и традиции, като: временни и постоянни тематични изложби; фестивали, събори, семинари, концерти, тематични концерти и постановки конкурси; Филми, видео клипове или мултимедийни възстановки; разработване и разпространяване на информационни материали различни от обикновени брошури (тематични изследвания, снимков архив, каталози.и др. ); разработване и представяне на макети, възстановяване на елементи от традиционни костюми или предмети от традиционния бит;
8. Закупуване на инвентар, съоръжения, оборудване, обзавеждане като музикални инструменти, носии, витрини за изложби, стелажи, декори, интерактивни дъски, мултимедии, лаптопи, осветление, озвучителна, аудио и видео техника, компютърни конфигурации/сценично оформление/, реквизити необходими за дадения вид изкуство, репетиционни и сценични облекла и др.
9. Попълване на библиотечен фонд с библиотечни материали, закупуване на книги, графични издания, електронни документи и др.
Б/ Поддръжка, възстановяване и подобряване на природното наследство:
1. Опазване, възстановяване, подобряване и поддръжка на природното наследство и селския ландшафт, включително на природни дадености, забележителности и територии от особено значение за местната общност (включително местата по Натура 2000), на ценни за територията природни образувания, растения, дървесни видове и животни, вековни дървета;
2. Съвместни проекти на жители на повече от едно населено място или представители на различни поколения за: организиране на клубове/ кръжоци/ школи и други инициативи за информиране и включване на населението в опазване на природни елементи и защитени биологични видове като неделима част от селския ландшафт; идентифициране на местни отличителни характеристики на пейзажа; организиране на опознавателни и занимателни акции за почистване от отпадъци; облагородяване и опазване на селския пейзаж в и извън населените места.
3. Възстановяване и подобряване на малка по мащаб инфраструктура за отдих и развлечение, например: заслони, информационни и указателни табели, пътеки и др.
|
Yes
|
|
5. |
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13 от Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
|
6. |
Извършване на проверка за двойно финансиране:
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
|
Yes
|
|
7. |
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия
|
Yes
|
|
8. |
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги
|
Yes
|
|
9. |
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14 от Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
|
10. |
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14. от Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
|
11. |
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване
|
Yes
|
|
12. |
Включените в проектното предложение допустими разходи са основателни
|
Yes
|
|
13. |
Максимален размер на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ надхвърля 97 790,00 лева (левовата равностойност на 50 000,00 евро)
|
Yes
|
|
14. |
Минимален размер на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ Е по-малка от 9779,00 лева (левовата равностойност на 5000,00 евро)
|
Yes
|
|
15. |
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в т. 10 „Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
|
16. |
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение
|
Yes
|