Evaluation criterias

I. Group
Административно съответствие - общи критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Yes
3.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език. 
В случаите, когато когато са приложени документи на чужд език, те са придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
4.
Документите са представени в изискуемия формат за съответния документ.
Yes
II. Group
Административно съответствие - окомплектовка на проектното предложение - общи документи
Criteria Leads to rejection
1.
Представена е Таблица за допустими инвестиции и дейности по подмярка 19.2. (Приложение № 1), с подпис и печат на кандидата, сканирана във формат „pdf” или „jpg“. И във формат „xls“/„xlsх“.
Yes
2.
Представено е Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
3.
Представена е Заповед на кмета на община, в случай че документите не се подават лично от кандидата във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
4.
Представено е Решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на настоящата процедура във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
5.
Представена е Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД), към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР", сканирана във формат „Декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 3 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ (Приложение № 2 от Документи за попълване).
Yes
6.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 3 от документи за попълване) във формат Декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 3 от документи за попълване),  се във формат„pdf“ , „jpg“ или „zip“.
Yes
7.
Представено е Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му – представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
Свидетелства за съдимост се представят и от членовете на колективния управителен орган на юридическото лице,  а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице  свидетелство за съдимост се представя  от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ.
Yes
8.
Представени са 1. Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение И 2.  Удостоверение за липса на задължения към общината – представят се сканирани във формат „.jpg“ или „.pdf“.
Yes
9.
Представено е Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен – представя се сканирано във формат „.jpg“ или „.pdf“, „.zip“.
Yes
10.
Представена е Декларация за нередности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата - с подпис/и  и сканирана във формат „.pdf“ или "jpg“.
Когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Yes
11.
Представена е Декларация за свързаност (Приложение № 5). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.    
(Представя се от кандидати, които не са публично правни организации по смисъла на & 2, т. 43 от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки. 
Декларацията се попълва от представляващия/управляващия кандидата. Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговското дружество, всеки член на настоятелството на читалището или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел).
Yes
12.
Представено е Копие от учредителен акт, устав или друг учредителен документ на кандидата, във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Yes
13.
Представено е Удостоверение за актуално правно състояние издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение  във формат „pdf“ или “jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Yes
14.
Представено е Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение във формат „pdf“ или “jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Yes
15.
Представено е Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Yes
16.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ) - Приложение № 6 и № 6А  във формат „pdf“ или “jpg“ и таблиците към анализа във формат „xls“/„xlsx“. 
Yes
17.
Представена е Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (Приложение №7 и №7А) (по образец, утвърден от министъра на икономиката) с подпис/и, печат във формат „pdf“ или “jpg“. (приложимо за кандидати - предприятия по смисъла на ЗМСП, Читалища и ЮЛНЦ).
No
18.
Представена е Декларация за икономическа/неикономическа дейност на кандидата (по образец Приложение № 14 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване), вкл. отчитайки и характера на конкретните проектни дейности, които ще осъществяват и Годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово - счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност във формат „pdf или “jpg“.
Yes
19.
Представена е Декларация за минимални и държавни помощи (по образец Приложение № 8 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване)  във формат „pdf“ или “jpg“.
Yes
20.
Представена е Справка за дълготрайните активи, приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (приложимо за новорегистрирани кандидати) във формат „pdf“ или “jpg“. (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване)
Yes
21.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване във формат „pdf“ или “jpg“. (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване).
Yes
22.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда и Закона за биологичното разнообразие (когато е приложимо) във формат „pdf“ или “jpg“.
Yes
23.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (ако е приложимо) във формат „pdf“ или “jpg“.
Yes
24.
Представени са Сканирани копия на всички документи от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка, вкл. в случай на възлагане на обществена поръчка  по реда на чл. 20, ал. 4 от ЗОП чрез директно възлагане (важи, в случай че проектът включва предварителни разходи по т. 8 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, договорени/извършени преди  датата на подаване на проектното предложение) във формат „pdf“ или “jpg“.
Yes
25.
Представени са Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения (важи, в случай че проектът включва разходи по т. 8 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” и същите са извършени преди подаване на проектното предложение.) във формат „pdf“ или “jpg“.
Yes
26.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг) във формат „pdf“ или “jpg“.
Yes
27.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти, които имат следното минимално съдържание - наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, с вкл. техническа спецификация на активите/услугите, срок за изпълнение, количество и начин на доставка, ценово предложение в левове или евро, с посочен ДДС, ведно със запитвания за представяне на оферти по образец Приложение № 13 (Приложимо и за предварителни разходи по т. 8 от раздел 14.1 „Допустими разходи“) във формат „pdf“ или “jpg“.
Yes
28.
Представена е Една оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи- с предложена цена от производителя/доставчика/строителя (в случаите, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 във формат „pdf“ или “jpg“.
Yes
29.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили изборът му (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и няма да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/ 2016 г. след сключване на административен договор. ИЛИ Решение за определяне на стойността на разхода (важи в случаите, когато кандидатът се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и /или ще провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/ 2016 г., след сключване на административен договор, във формат „pdf“ или “jpg“.
Yes
30.
Представени са Предварителни или окончателни договори за услуги/доставки - обект на инвестицията, с детайлно описание на техническите характеристики, включително с посочени марка, модел (когато е приложимо), и срок за изпълнение, количество и начин на доставка, цена в левове или евро с посочен ДДС (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и разходите не попадат в обхвата на ПМС  № 160/2016 г. и кандидатът няма задължение да провежда процедура за избор на изпълнител след сключване на административен договор) във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
31.
Представен е Документ за правосубектност съгласно националното законодателство на оферентите, в случаите, когато са чуждестранни лица, във формат „pdf“ или “jpg“. (ако е приложимо).
Yes
32.
Представена е Декларация за наличие/липса на двойно финансиране (Приложение № 9), във формат „pdf“ или “jpg“.
Yes
33.
Представена е Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и недопускане създаването на такива при одобрение на проекта (Приложение №10),  във формат „pdf“ или “jpg“.
Yes
34.
Представена е Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ (Приложение №11) във формат „pdf“ или “jpg“.
Yes
35.
Представен е Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 (Приложение №12), с подпис и печат на кандидата, сканиран във формат „pdf” или “jpg“.
Yes
III. Group
Административно съответствие - окомплектовка на проектното предложение - Придружаващи специфични документи
Criteria Leads to rejection
1.
График за провеждане на планираните дейности (когато е приложимо).
Yes
2.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност), когато е приложимо.
Yes
3.
В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник.
Yes
4.
В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития - писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност.
Yes
IV. Group
Административно съответствие - документи, доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти
Criteria Leads to rejection
1.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период.
No
2.
Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (когато е приложимо).
No
3.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година, заверена от кандидата и НСИ.
No
4.
Споразумения за партньорство при планиране и изпълнение на дейностите.
No
5.
Други документи, доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти.
No
V. Group
Критерии за допустимост - изисквания към кандидатите
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на община Завет или община Кубрат
Yes
2.
Кандидатът отговаря на критериите за допустимост на кандидатите, съгласно т. 11.1. от Условията за кандидатстване
Yes
3.
Кандидатът не е получил финансиране за същите дейности със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента
Yes
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговаря на изискванията в Приложение № 3 - Декларация за липса на основания за отстраняване.
Yes
5.
Представляващ по закон или пълномощие или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел отговаря на условията в Декларация за свързаност, съгласно Заповед №РД 09-647 от 03.07.2019 на РУО на ПРСР
Yes
VI. Group
Критерии за допустимост - изисквания към проектните предложения
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите по проекта се осъществяват на територията на община Завет и/или община Кубрат
Yes
2.
Проектът включва поне една от допустимите дейности по Мярката в Стратегията за ВОМР на МИГ Завет - Кубрат
Yes
3.
Изпълнението на проекта допринася за изпълнение целите на мярката
Yes
4.
Във формуляра за кандидатстване са включени индикаторите, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Yes
5.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и за проекта няма постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/ несъгласуване на инвестиционното предложение/плана/програмата/проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни.
Yes
6.
В случай, че инвестиционният проект, включва обекти недвижими културни ценности, проектната документация е съгласувана с Министерството на културата по реда на Закона за културното наследство.
Yes
7.
Дейностите по проектиране и изпълнение на инвестиционните проекти за обектите - недвижими културни ценности, в които ще се извършват дейности по реставрация се осъществяват от лица или под непосредственото ръководство на лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.
Yes
8.
Дейностите по проекта не се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи, и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон.
Yes
9.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Yes
10.
Представени са съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрация, когато проектът включва дейности и инвестици, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Yes
11.
Интензитетът на финансовата помощ е в размер на:
     - 100 % от одобрените разходи, за проекти на: Община Завет или Община Кубрат, юридически лица с нестопанска цел, извършващи общественополезна дейност,  читалища,  музеи;
     - 70% от одобрените разходи, за проекти на: юридически лица, регистрирани по ЗЮЛНЦ в частна полза и юридически лица, регистрирани по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за занаятите.
Yes
12.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Yes
13.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС.
Yes
14.
Проектното предложение демонстрира ясна връзка между цели, дейности и резултати.
Yes
15.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение.
Yes
16.
Спазени са условията за допустимост на разходите, описани в т. 14.2 на Условията за кандидатстване.
Yes
17.
Проектното предложение не включва недопустими разходи, описани в т.14.3 на Условията за кандидатстване.
Yes
18.
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
No
19.
При проверка в информационна система: „Регистър на минималните помощи“, се установи, че кандидатът НЕ надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
Yes
20.
Кандидатът/ползвателят на помощта не е създал изкуствено условията, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности
Yes
VII. Group
Оценка на Анализ разходи -ползи
Criteria Leads to rejection
1.
В случай, че проектът генерира приходи, анализът разходи - ползи е попълнен за референтен период от 10 години, а в случай, че проектът не генерира приходи, анализът разходи - ползи е попълнен само за референтна година "n" (или години "n+1", "n+2" и т.н.), в която (в които) се извършват дейностите по проекта.
Yes
2.
Кандидатът е посочил, че е осигурил разликата между пълният размер на одобрените разходи и размера на финансовата помощ, като участието на кандидата може да бъде само в парична форма, определено въз основа на анализ "разходи – ползи".
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021