Критерии за оценка

I. Група
Административно съответствие - общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
3.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език. 
В случаите, когато когато са приложени документи на чужд език, те са придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
4.
Документите са представени в изискуемия формат за съответния документ.
Да
II. Група
Административно съответствие - окомплектовка на проектното предложение - общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представена е Таблица за допустими инвестиции и дейности по подмярка 19.2. (Приложение № 1), с подпис и печат на кандидата, сканирана във формат „pdf” или „jpg“. И във формат „xls“/„xlsх“.
Да
2.
Представено е Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
3.
Представена е Заповед на кмета на община, в случай че документите не се подават лично от кандидата във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
4.
Представено е Решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на настоящата процедура във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
5.
Представена е Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД), към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР", сканирана във формат „Декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 3 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ (Приложение № 2 от Документи за попълване).
Да
6.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 3 от документи за попълване) във формат Декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 3 от документи за попълване),  се във формат„pdf“ , „jpg“ или „zip“.
Да
7.
Представено е Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му – представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
Свидетелства за съдимост се представят и от членовете на колективния управителен орган на юридическото лице,  а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице  свидетелство за съдимост се представя  от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ.
Да
8.
Представени са 1. Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение И 2.  Удостоверение за липса на задължения към общината – представят се сканирани във формат „.jpg“ или „.pdf“.
Да
9.
Представено е Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен – представя се сканирано във формат „.jpg“ или „.pdf“, „.zip“.
Да
10.
Представена е Декларация за нередности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата - с подпис/и  и сканирана във формат „.pdf“ или "jpg“.
Когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Да
11.
Представена е Декларация за свързаност (Приложение № 5). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.    
(Представя се от кандидати, които не са публично правни организации по смисъла на & 2, т. 43 от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки. 
Декларацията се попълва от представляващия/управляващия кандидата. Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговското дружество, всеки член на настоятелството на читалището или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел).
Да
12.
Представено е Копие от учредителен акт, устав или друг учредителен документ на кандидата, във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Да
13.
Представено е Удостоверение за актуално правно състояние издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение  във формат „pdf“ или “jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Да
14.
Представено е Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение във формат „pdf“ или “jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Да
15.
Представено е Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение във формат „pdf“ или „jpg“. (Не се изисква от кандидати, вписани в ТРРЮЛНЦ).
Да
16.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ) - Приложение № 6 и № 6А  във формат „pdf“ или “jpg“ и таблиците към анализа във формат „xls“/„xlsx“. 
Да
17.
Представена е Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (Приложение №7 и №7А) (по образец, утвърден от министъра на икономиката) с подпис/и, печат във формат „pdf“ или “jpg“. (приложимо за кандидати - предприятия по смисъла на ЗМСП, Читалища и ЮЛНЦ).
Не
18.
Представена е Декларация за икономическа/неикономическа дейност на кандидата (по образец Приложение № 14 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване), вкл. отчитайки и характера на конкретните проектни дейности, които ще осъществяват и Годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово - счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност във формат „pdf или “jpg“.
Да
19.
Представена е Декларация за минимални и държавни помощи (по образец Приложение № 8 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване)  във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
20.
Представена е Справка за дълготрайните активи, приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (приложимо за новорегистрирани кандидати) във формат „pdf“ или “jpg“. (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване)
Да
21.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване във формат „pdf“ или “jpg“. (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване).
Да
22.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда и Закона за биологичното разнообразие (когато е приложимо) във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
23.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (ако е приложимо) във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
24.
Представени са Сканирани копия на всички документи от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка, вкл. в случай на възлагане на обществена поръчка  по реда на чл. 20, ал. 4 от ЗОП чрез директно възлагане (важи, в случай че проектът включва предварителни разходи по т. 8 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, договорени/извършени преди  датата на подаване на проектното предложение) във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
25.
Представени са Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения (важи, в случай че проектът включва разходи по т. 8 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” и същите са извършени преди подаване на проектното предложение.) във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
26.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг) във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
27.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти, които имат следното минимално съдържание - наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, с вкл. техническа спецификация на активите/услугите, срок за изпълнение, количество и начин на доставка, ценово предложение в левове или евро, с посочен ДДС, ведно със запитвания за представяне на оферти по образец Приложение № 13 (Приложимо и за предварителни разходи по т. 8 от раздел 14.1 „Допустими разходи“) във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
28.
Представена е Една оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи- с предложена цена от производителя/доставчика/строителя (в случаите, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
29.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили изборът му (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и няма да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/ 2016 г. след сключване на административен договор. ИЛИ Решение за определяне на стойността на разхода (важи в случаите, когато кандидатът се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и /или ще провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/ 2016 г., след сключване на административен договор, във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
30.
Представени са Предварителни или окончателни договори за услуги/доставки - обект на инвестицията, с детайлно описание на техническите характеристики, включително с посочени марка, модел (когато е приложимо), и срок за изпълнение, количество и начин на доставка, цена в левове или евро с посочен ДДС (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и разходите не попадат в обхвата на ПМС  № 160/2016 г. и кандидатът няма задължение да провежда процедура за избор на изпълнител след сключване на административен договор) във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
31.
Представен е Документ за правосубектност съгласно националното законодателство на оферентите, в случаите, когато са чуждестранни лица, във формат „pdf“ или “jpg“. (ако е приложимо).
Да
32.
Представена е Декларация за наличие/липса на двойно финансиране (Приложение № 9), във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
33.
Представена е Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и недопускане създаването на такива при одобрение на проекта (Приложение №10),  във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
34.
Представена е Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ (Приложение №11) във формат „pdf“ или “jpg“.
Да
35.
Представен е Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 (Приложение №12), с подпис и печат на кандидата, сканиран във формат „pdf” или “jpg“.
Да
III. Група
Административно съответствие - окомплектовка на проектното предложение - Придружаващи специфични документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
График за провеждане на планираните дейности (когато е приложимо).
Да
2.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност), когато е приложимо.
Да
3.
В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник.
Да
4.
В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития - писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност.
Да
IV. Група
Административно съответствие - документи, доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период.
Не
2.
Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (когато е приложимо).
Не
3.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година, заверена от кандидата и НСИ.
Не
4.
Споразумения за партньорство при планиране и изпълнение на дейностите.
Не
5.
Други документи, доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти.
Не
V. Група
Критерии за допустимост - изисквания към кандидатите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на община Завет или община Кубрат
Да
2.
Кандидатът отговаря на критериите за допустимост на кандидатите, съгласно т. 11.1. от Условията за кандидатстване
Да
3.
Кандидатът не е получил финансиране за същите дейности със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента
Да
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговаря на изискванията в Приложение № 3 - Декларация за липса на основания за отстраняване.
Да
5.
Представляващ по закон или пълномощие или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел отговаря на условията в Декларация за свързаност, съгласно Заповед №РД 09-647 от 03.07.2019 на РУО на ПРСР
Да
VI. Група
Критерии за допустимост - изисквания към проектните предложения
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите по проекта се осъществяват на територията на община Завет и/или община Кубрат
Да
2.
Проектът включва поне една от допустимите дейности по Мярката в Стратегията за ВОМР на МИГ Завет - Кубрат
Да
3.
Изпълнението на проекта допринася за изпълнение целите на мярката
Да
4.
Във формуляра за кандидатстване са включени индикаторите, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Да
5.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и за проекта няма постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/ несъгласуване на инвестиционното предложение/плана/програмата/проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни.
Да
6.
В случай, че инвестиционният проект, включва обекти недвижими културни ценности, проектната документация е съгласувана с Министерството на културата по реда на Закона за културното наследство.
Да
7.
Дейностите по проектиране и изпълнение на инвестиционните проекти за обектите - недвижими културни ценности, в които ще се извършват дейности по реставрация се осъществяват от лица или под непосредственото ръководство на лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.
Да
8.
Дейностите по проекта не се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи, и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон.
Да
9.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Да
10.
Представени са съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрация, когато проектът включва дейности и инвестици, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Да
11.
Интензитетът на финансовата помощ е в размер на:
     - 100 % от одобрените разходи, за проекти на: Община Завет или Община Кубрат, юридически лица с нестопанска цел, извършващи общественополезна дейност,  читалища,  музеи;
     - 70% от одобрените разходи, за проекти на: юридически лица, регистрирани по ЗЮЛНЦ в частна полза и юридически лица, регистрирани по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за занаятите.
Да
12.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Да
13.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС.
Да
14.
Проектното предложение демонстрира ясна връзка между цели, дейности и резултати.
Да
15.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение.
Да
16.
Спазени са условията за допустимост на разходите, описани в т. 14.2 на Условията за кандидатстване.
Да
17.
Проектното предложение не включва недопустими разходи, описани в т.14.3 на Условията за кандидатстване.
Да
18.
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
Не
19.
При проверка в информационна система: „Регистър на минималните помощи“, се установи, че кандидатът НЕ надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
Да
20.
Кандидатът/ползвателят на помощта не е създал изкуствено условията, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности
Да
VII. Група
Оценка на Анализ разходи -ползи
Критерий Води до отхвърляне
1.
В случай, че проектът генерира приходи, анализът разходи - ползи е попълнен за референтен период от 10 години, а в случай, че проектът не генерира приходи, анализът разходи - ползи е попълнен само за референтна година "n" (или години "n+1", "n+2" и т.н.), в която (в които) се извършват дейностите по проекта.
Да
2.
Кандидатът е посочил, че е осигурил разликата между пълният размер на одобрените разходи и размера на финансовата помощ, като участието на кандидата може да бъде само в парична форма, определено въз основа на анализ "разходи – ползи".
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.