|
|
Criteria |
Leads to rejection |
1. |
Кандидатът е местна инициативна група, сключила споразумение за изпълнение на стратегия за ВОМР по реда на Постановление № 161 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на правила за координация между управляващите органи на програмите и местните инициативни групи, и местните инициативни рибарски групи във връзка с изпълнението на подхода „Водено от общностите местно развитие“ за периода 2014 – 2020 г. (ДВ, бр. 52 от 2016 г.) или на Наредба № 22 от 2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие“ на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. (ДВ, бр. 100 от 2015 г.)
|
Yes
|
2. |
Предвижда се дейностите по проекта за сътрудничество да се изпълняват на територията на действие на бенефициента, партньорите и асоциираните партньори.
|
Yes
|
3. |
Проектът цели:
- осъществяване на съвместни дейности, допринасящи за устойчивото развитие на местните общности и подпомагащи постигането на целите на стратегиите за ВОМР и на ПРСР 2014 – 2020 г. като обучения, изграждане на капацитет, споделяне на опит, обмен на ноу-хау и стимулиране въвеждането на иновативни дейности на местно ниво;
- създаване на европейска идентичност в допълнение към местната, регионалната и националната идентичност;
- подкрепа за промотиране на характерни за местните територии и общности продукти, марки, дейности, забележителности и др.
|
Yes
|
4. |
Максималният размер на заявените допустими разходи за реализиране на проект за вътрешнотериториално сътрудничество за кандидата и всеки един от партньорите е в размер до левовата равностойност на 50 000 евро при курс на еврото 1.9558 лева.
|
Yes
|
5. |
Максималният размер на заявените допустими разходи за реализиране на проект за транснационално сътрудничество за кандидата и всеки един от партньорите е в размер до левовата равностойност на 100 000 евро при курс на еврото 1.9558 лева.
|
Yes
|
6. |
Партньор по проекта за сътрудничество е:
Местна инициативна група, сключила споразумение за изпълнение на стратегия за ВОМР по реда на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие“ на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. и на Постановление № 161 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на правила за координация между управляващите органи на програмите и местните инициативни групи, и местните инициативни рибарски групи във връзка с изпълнението на Подхода „Водено от общностите местно развитие“ за периода 2014 – 2020 г.
|
Yes
|
7. |
Асоцииран партньор по проекта за вътрешно териториално сътрудничество е:
Местна инициативна рибарска група (МИРГ), одобрена от УО на ПМДР 2014 – 2020 г. и сключила споразумение за изпълнение на стратегия за ВОМР.
|
Yes
|
8. |
Асоцииран партньор по проект за транснационално сътрудничество е:
1.Местна инициативна рибарска група (МИРГ), одобрена от УО на ПМДР 2014 – 2020 г. и сключила споразумение за изпълнение на стратегия за ВОМР;
2. Местна група за действие по чл. 34 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета, изпълняваща стратегия за ВОМР извън територията на Република България;
3. Друга група от местни публични и частни партньори съгласно чл. 44, пар. 2, букви „а“ и „б“ от Регламент. (ЕС) № 1305/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година относно подпомагане на развитието на селските райони от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1698/2005 на Съвета.
|
Yes
|
9. |
Всеки от партньорите МИГ и асоциираните партньори от Република България:
- изпълнява стратегия за ВОМР или стратегия за местно развитие;
- участва в подготовката и в изпълнението на проекта.
|
Yes
|
10. |
Споразумението за партньорство е подписано от всички партньори и асоциирани партньори по проекта преди датата на подаване на формуляра за кандидатстване.
|
Yes
|
11. |
В споразумението за партньорство е определен водещ партньор и задълженията му включват:
- управлението и координацията на изпълнението на дейностите по проекта в съответствие с определените отговорности на всеки партньор и с графика за изпълнение;
- наблюдението и напредъка на проекта.
|
Yes
|
12. |
Проектът съдържа всички или част от следните дейности:
- разработване на съвместен продукт/услуга, включващо придобиване на активи, включително строително-монтажни работи или строително-ремонтни работи на територията на партньорите от Република България за целите на проекта;
- изследвания и пазарни проучвания, директно свързани с съвместния продукт/услуга;
- реализиране на промоционални или маркетингови кампании;
- провеждане на обучения, семинари, съвместни събития, срещи и др.;
- дейности по публичност и информираност;
- координация на изпълнението на дейностите по проекта.
|
Yes
|
13. |
Проектът не съдържа дейности, свързани с:
- оказване на отрицателно въздействие върху околната среда;
- извършване на инвестиции в местата по националната екологична мрежа Натура 2000, когато тези инвестиции не отговарят на изискванията на Закона за биологичното разнообразие и на нормативните актове за неговото прилагане, както и предвидените ограничения в заповедите за определянето на тези места и плановете за управлението им;
- изграждане или обновяване на инфраструктура или закупуване на оборудване за голф, скално катерене и лов.
|
Yes
|
14. |
По отношение на кандидата и всеки един от партньорите по проекта (МИГ от България), членовете на колективния им управителен орган, членовете на контролния им орган, ако такъв е предвиден в устава на МИГ и представляващите по закон и пълномощие членовете на колективния управителен орган и контролния орган на МИГ, ако такъв е предвиден в устава на МИГ, когато член e юридическо лице, не е налице някое от следните основания за отстраняване:
1. е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
3. има задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4. е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. е установено с акт на компетентен орган, че:
а) е представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) е предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6. е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
7. е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8. е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, в процедура е по ликвидация, сключил е извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, преустановил е дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която съм установен;
9. е установено, че не е изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
10. е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
11. е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с член на колективния управителен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ, или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
|
Yes
|
15. |
Проектът не включва извършване на икономически дейности.
|
Yes
|
16. |
Срокът за изпълнение на дейностите по проекта не надхвърля 24 месеца и е не по-дълъг от 15 септември 2025 г.
|
Yes
|
17. |
Посоченото/ите лице/а за координатор/и отговаря/т на условията за допустимост.
|
Yes
|
18. |
Проектното предложение е в съответствие с поне един от принципите на хоризонталните политики на ЕС.
|
Yes
|
19. |
По отношение на кандидата и партньорите не е установено, че са създали изкуствено условията, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване.
|
Yes
|
20. |
Кандидатът или партньор по проекта не участват като партньор или бенефициент в четири проекта за вътрешнотериториално и транснационално сътрудничество, по които изпълнението на дейностите не е приключило.
|
Yes
|
21. |
Проектното предложение включва дейности за разработване на съвместен продукт/услуга и дейности по публичност и информираност.
|
Yes
|
22. |
Когато в проектното предложение са включени дейности за изследвания и пазарни проучвания, то те са директно свързани със съвместния продукт/услуга.
|
Yes
|
23. |
Във формуляра за кандидатстване и в споразумението за партньорство за проект, включващ строително-монтажни работи, е предвидено, че вследствие изпълнението на дейностите по проекта, обектът ще се използва по предназначение и ще е въведен в експлоатация, когато това е задължително съгласно Закона за устройство на територията и нормативните актове по неговото прилагане.
|
Yes
|
24. |
Оферентите са местни лица, които са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписванията, а в случай на оференти – чуждестранни лица те са представили документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
|
Yes
|
25. |
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за Камарата на строителите и могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите.
|
Yes
|
26. |
Представени са три оферти за обоснованост на разходите, които са събрани чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП.
|
Yes
|
27. |
Представените три оферти от извършените пазарни проучвания са независими и съпоставими.
|
Yes
|
|