Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Yes
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата
No
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице. 
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице
Yes
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език
Yes
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Yes
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ Раковски
Yes
7.
В проекта са включени задължително дейности по направление III и дейности от поне още едно направление I или II (по избор)
Yes
8.
Дейностите по проекта са съобразени с представения актуализиран общински план за интеграция на ромите за периода 2016-2020 г. (за периода на изпълнение на проекта и до одобряване на окончателния доклад по проекта)
Yes
9.
В случай че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по професионална квалификация (ПК), то професиите и специалностите следва да са включени в СППОО. (ако е приложимо)
No
10.
В случай че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по ключови компетентности (КК), предвиденото обучение по ключови компетентности е от допустимите обучения по КК. (ако е приложимо)
No
11.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение
Yes
12.
Целевата група е допустима
Yes
13.
В проектното предложение, кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и очаквания ефект върху целевите групи. 
/ако е приложимо/
Yes
14.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013
Yes
15.
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не са по-малко от 8 818,18  лв. Прилага се в случаите, в които УО ще начислява служебно непреките разходи
Yes
16.
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планирането на преките разходи да не са по – малко от 9 700 лв. /. В случай че кандидатът не желае да му бъдат начислени служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи  в бюджета.
Yes
17.
Спазено е  ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не превишават сумата от 177 273 лв. /ако е приложимо/				
Прилага се в случаите, в които УО ще начислява служебно непреки разходи
No
18.
Спазено е  ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не превишават сумата от 195 000 лв. /ако е приложимо/
Прилага се в случаите когато кандидатът декларира, че не желае да му се отразяват служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи в бюджета
No
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта и/или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020
Yes
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър  и РЮЛНЦ или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Yes
3.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за КАНДИДАТИ общини).
Декларацията е попълнена от представляващия кандидата - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Yes
4.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър  и РЮЛНЦ  или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Yes
5.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020
No
6.
Декларация от член/-ове на управителните органи на кандидатстващата организация, удостоверяваща че е/са представители на уязвими групи  – попълнена по образец (Приложение IX) към Условията за кандидатстване, подписана, сканирана и прикачена в системата, както и доказателствен документ цитиран в забележка №16 (под черта). Към декларацията се представят допълнителни документи - сканирани и прикачени в ИСУН 2020, когато лицата са се самоопределили като имигранти, хора с увреждания, самотни възрастни:
- за имигранти – валидно разрешение за пребиваване в Република България; 
- за хора с увреждания – ТЕЛК/НЕЛК или медицинска експертиза;
- за самотни възрастни  - справка от ДСП Раковски
No
7.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020. (не е приложимо за община)
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър и РЮЛНЦ или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път
Yes
8.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за текущата  финансовa година, подписан и подпечатан съгласно ЗСч – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. /неприложимо за кандидати-общини/
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР и РЮЛНЦ ще бъде извършена проверка по служебен път.
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие
Yes
9.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на КАНДИДАТА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020  (Неприложимо за общини и партньори,  и неприложимо за новорегистрираните /новосъздадените организации)
Yes
10.
В случай че кандидатът е обучаваща институция действаща в съответствие с нормативни актове, различни от по Закона за професионалното образование и обучение, е представен съответният учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
*Информацията ще се проверява по служебен път, в случай че е налична в публични регистри
Yes
11.
Препис от Решение на ОбС, за подаване на проектно предложение по настоящата процедура и/или одобряване на партньорство по проекта, съгл. ЗМСМА (в случай на партньорство) когато кандидат е община и има партньор/и по проекта, сканирано и прикачено в ИСУН;
Приложимо само за кандидат община!
Yes
12.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (заповед от кмета на община) за подписване на Формуляра за кандидатстване  с КЕП при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо)
Yes
III. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ - 
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора, попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър и РЮЛНЦ  или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Yes
2.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини).
Декларацията е попълнена от представляващия партньора - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Yes
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър  и РЮЛНЦ  или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Yes
4.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020
No
5.
Приложение IX - Декларация от член/-ове на управителните органи на партньора, удостоверяваща че е/са представители на уязвими групи – попълнена по образец подписана, сканирана и прикачена в системата, и представен доказателствен документ, както следва:
Към декларацията се представят допълнителни документи, когато лицата са се самоопределили като имигранти, хора с увреждания, самотни възрастни:
- за имигранти – валидно разрешение за пребиваване в Република България; 
- за хора с увреждания – ТЕЛК/НЕЛК или медицинска експертиза;
- за самотни възрастни  - справка от ДСП Раковски
Yes
6.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (не е приложимо за общини).  
В случай че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър  и РЮЛНЦ  или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път
Yes
7.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за текущата финансова година, подписани съгласно ЗСч  – сканиран и прикачен в ИСУН 2020 (не е приложимо за общини). 
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие. 
В случай че посочените документи са оповестени в ТР  и РЮЛНЦ  ще бъде извършена проверка по служебен път
Yes
8.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на ПАРТНЬОРА (не е приложимо за общини) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020
Yes
9.
В случай че партньорът е обучаваща институция действаща в съответствие с нормативни актове, различни от по Закона за професионалното образование и обучение, е представен съответният учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
*Информацията ще се проверява по служебен път, в случай че е налична в публични регистри
Yes
10.
Препис  от Решение на ОбС (ако е приложимо) за участие на община като партньор в проектно предложение по конкретната процедура и за одобряване на партньорството за кандидатстването по проекта, съгласно ЗМСМА.
Приложимо само за партньор община!
No
IV. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т.11.1 и т.11.2 от Условията за кандидатстване)
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е някое от изброените лица: 
	доставчици на социални и здравни услуги; 
	работодатели; 
	Община Раковски; 
	организации, предоставящи посреднически услуги; 
	обучителни организации; 
	центрове за информация и професионално ориентиране; 
	читалища; 
	неправителствени организации; 
	социални предприятия и кооперации за хора с увреждания; 
	регистрирано поделение на вероизповедание
Yes
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на МИГ Раковски в съответствие с действащото българско законодателство. (неприложимо за общини)
Yes
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо)
Yes
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. 
•	Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година
Yes
5.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги (ако е приложимо). 
В случай че кандидатът ще предоставя социална услуга, регламентирана в ППЗСП – кандидатът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална/ интегрирана услуга. 
*Извършва се служебна проверка
Yes
6.
Кандидатът е вписан в регистъра на  ДАЗД/АСП като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от 
ДАЗД (ако е приложимо и в случай, че по проекта ще се предоставя услуга на деца). 
Ако е приложимо и в случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – кандидатът е вписан в регистъра на  ДАЗД/АСП   са за съответната социална услуга за деца.
*Извършва се служебна проверка
Yes
7.
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай че кандидатът извършва обучение по професионална квалификация по проекта). 
*Извършва се служебна проверка
Yes
8.
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за информация и професионално ориентиране към НАПОО (в случай че кандидатът ще извършва професионално ориентиране по проекта).
*Извършва се служебна проверка
Yes
9.
Кандидатът е регистриран в Агенция по заетостта (в случай, че кандидатът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта) /ако е приложимо/
*Извършва се служебна проверка
Yes
10.
В случай че кандидатът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, то той следва да има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през последните две години, предхождащи годината на кандидатстване
No
V. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ –  
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ  ( съгласно т. 12.1 и т.12.2 от Условията за кандидатстване)
Criteria Leads to rejection
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица: 
	доставчици на социални и здравни услуги; 
	работодатели; 
	Община Раковски; 
	организации, предоставящи посреднически услуги; 
	обучителни организации; 
	центрове за информация и професионално ориентиране; 
	читалища; 
	неправителствени организации; 
	социални предприятия и кооперации за хора с увреждания; 
	регистрирани поделения на вероизповеданията
Yes
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за общини)
Yes
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Yes
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс) за текущата финансова година, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.  
•	Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период;
•	Когато партньорът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година
Yes
5.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП, като доставчик на социални услуги (в  случай че партньорът ще участва в предоставяне на социална/ интегрирана услуга).
В случай че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга, регламентирана в ППЗСП – партньорът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга. 
*Извършва се служебна проверка
Yes
6.
Партньорът е вписан в регистъра на ДАЗД/АСП като доставчик на социални услуги за деца.
Ако е приложимо и в случай че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – регистрацията в ДАЗД е за съответната социална услуга за деца.
*Извършва се служебна проверка
Yes
7.
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо, в случай че партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация по проекта). 
*Извършва се служебна проверка
Yes
8.
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за информация и професионално ориентиране към НАПОО (в случай, че партньорът ще извършва професионално ориентиране по проекта). 
*Извършва се служебна проверка
Yes
9.
Партньорът е регистриран в Агенция по заетостта (в случай, че партньорът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта) 
*Извършва се служебна проверка
Yes
10.
В случай че партньорът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, то той следва да има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през последните две години, предхождащи годината на кандидатстване
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021