Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата
Не
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице. 
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ Раковски
Да
7.
В проекта са включени задължително дейности по направление III и дейности от поне още едно направление I или II (по избор)
Да
8.
Дейностите по проекта са съобразени с представения актуализиран общински план за интеграция на ромите за периода 2016-2020 г. (за периода на изпълнение на проекта и до одобряване на окончателния доклад по проекта)
Да
9.
В случай че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по професионална квалификация (ПК), то професиите и специалностите следва да са включени в СППОО. (ако е приложимо)
Не
10.
В случай че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по ключови компетентности (КК), предвиденото обучение по ключови компетентности е от допустимите обучения по КК. (ако е приложимо)
Не
11.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение
Да
12.
Целевата група е допустима
Да
13.
В проектното предложение, кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и очаквания ефект върху целевите групи. 
/ако е приложимо/
Да
14.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013
Да
15.
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не са по-малко от 8 818,18  лв. Прилага се в случаите, в които УО ще начислява служебно непреките разходи
Да
16.
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планирането на преките разходи да не са по – малко от 9 700 лв. /. В случай че кандидатът не желае да му бъдат начислени служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи  в бюджета.
Да
17.
Спазено е  ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не превишават сумата от 177 273 лв. /ако е приложимо/				
Прилага се в случаите, в които УО ще начислява служебно непреки разходи
Не
18.
Спазено е  ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не превишават сумата от 195 000 лв. /ако е приложимо/
Прилага се в случаите когато кандидатът декларира, че не желае да му се отразяват служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи в бюджета
Не
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта и/или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър  и РЮЛНЦ или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
3.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за КАНДИДАТИ общини).
Декларацията е попълнена от представляващия кандидата - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Да
4.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър  и РЮЛНЦ  или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Да
5.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Не
6.
Декларация от член/-ове на управителните органи на кандидатстващата организация, удостоверяваща че е/са представители на уязвими групи  – попълнена по образец (Приложение IX) към Условията за кандидатстване, подписана, сканирана и прикачена в системата, както и доказателствен документ цитиран в забележка №16 (под черта). Към декларацията се представят допълнителни документи - сканирани и прикачени в ИСУН 2020, когато лицата са се самоопределили като имигранти, хора с увреждания, самотни възрастни:
- за имигранти – валидно разрешение за пребиваване в Република България; 
- за хора с увреждания – ТЕЛК/НЕЛК или медицинска експертиза;
- за самотни възрастни  - справка от ДСП Раковски
Не
7.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020. (не е приложимо за община)
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър и РЮЛНЦ или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път
Да
8.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за текущата  финансовa година, подписан и подпечатан съгласно ЗСч – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. /неприложимо за кандидати-общини/
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР и РЮЛНЦ ще бъде извършена проверка по служебен път.
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие
Да
9.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на КАНДИДАТА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020  (Неприложимо за общини и партньори,  и неприложимо за новорегистрираните /новосъздадените организации)
Да
10.
В случай че кандидатът е обучаваща институция действаща в съответствие с нормативни актове, различни от по Закона за професионалното образование и обучение, е представен съответният учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
*Информацията ще се проверява по служебен път, в случай че е налична в публични регистри
Да
11.
Препис от Решение на ОбС, за подаване на проектно предложение по настоящата процедура и/или одобряване на партньорство по проекта, съгл. ЗМСМА (в случай на партньорство) когато кандидат е община и има партньор/и по проекта, сканирано и прикачено в ИСУН;
Приложимо само за кандидат община!
Да
12.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (заповед от кмета на община) за подписване на Формуляра за кандидатстване  с КЕП при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо)
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ - 
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора, попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър и РЮЛНЦ  или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини).
Декларацията е попълнена от представляващия партньора - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Да
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър  и РЮЛНЦ  или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Да
4.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Не
5.
Приложение IX - Декларация от член/-ове на управителните органи на партньора, удостоверяваща че е/са представители на уязвими групи – попълнена по образец подписана, сканирана и прикачена в системата, и представен доказателствен документ, както следва:
Към декларацията се представят допълнителни документи, когато лицата са се самоопределили като имигранти, хора с увреждания, самотни възрастни:
- за имигранти – валидно разрешение за пребиваване в Република България; 
- за хора с увреждания – ТЕЛК/НЕЛК или медицинска експертиза;
- за самотни възрастни  - справка от ДСП Раковски
Да
6.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (не е приложимо за общини).  
В случай че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър  и РЮЛНЦ  или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път
Да
7.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за текущата финансова година, подписани съгласно ЗСч  – сканиран и прикачен в ИСУН 2020 (не е приложимо за общини). 
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие. 
В случай че посочените документи са оповестени в ТР  и РЮЛНЦ  ще бъде извършена проверка по служебен път
Да
8.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на ПАРТНЬОРА (не е приложимо за общини) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020
Да
9.
В случай че партньорът е обучаваща институция действаща в съответствие с нормативни актове, различни от по Закона за професионалното образование и обучение, е представен съответният учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
*Информацията ще се проверява по служебен път, в случай че е налична в публични регистри
Да
10.
Препис  от Решение на ОбС (ако е приложимо) за участие на община като партньор в проектно предложение по конкретната процедура и за одобряване на партньорството за кандидатстването по проекта, съгласно ЗМСМА.
Приложимо само за партньор община!
Не
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т.11.1 и т.11.2 от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица: 
	доставчици на социални и здравни услуги; 
	работодатели; 
	Община Раковски; 
	организации, предоставящи посреднически услуги; 
	обучителни организации; 
	центрове за информация и професионално ориентиране; 
	читалища; 
	неправителствени организации; 
	социални предприятия и кооперации за хора с увреждания; 
	регистрирано поделение на вероизповедание
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на МИГ Раковски в съответствие с действащото българско законодателство. (неприложимо за общини)
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо)
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. 
•	Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година
Да
5.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги (ако е приложимо). 
В случай че кандидатът ще предоставя социална услуга, регламентирана в ППЗСП – кандидатът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална/ интегрирана услуга. 
*Извършва се служебна проверка
Да
6.
Кандидатът е вписан в регистъра на  ДАЗД/АСП като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от 
ДАЗД (ако е приложимо и в случай, че по проекта ще се предоставя услуга на деца). 
Ако е приложимо и в случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – кандидатът е вписан в регистъра на  ДАЗД/АСП   са за съответната социална услуга за деца.
*Извършва се служебна проверка
Да
7.
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай че кандидатът извършва обучение по професионална квалификация по проекта). 
*Извършва се служебна проверка
Да
8.
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за информация и професионално ориентиране към НАПОО (в случай че кандидатът ще извършва професионално ориентиране по проекта).
*Извършва се служебна проверка
Да
9.
Кандидатът е регистриран в Агенция по заетостта (в случай, че кандидатът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта) /ако е приложимо/
*Извършва се служебна проверка
Да
10.
В случай че кандидатът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, то той следва да има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през последните две години, предхождащи годината на кандидатстване
Не
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ –  
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ  ( съгласно т. 12.1 и т.12.2 от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица: 
	доставчици на социални и здравни услуги; 
	работодатели; 
	Община Раковски; 
	организации, предоставящи посреднически услуги; 
	обучителни организации; 
	центрове за информация и професионално ориентиране; 
	читалища; 
	неправителствени организации; 
	социални предприятия и кооперации за хора с увреждания; 
	регистрирани поделения на вероизповеданията
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за общини)
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс) за текущата финансова година, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.  
•	Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период;
•	Когато партньорът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година
Да
5.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП, като доставчик на социални услуги (в  случай че партньорът ще участва в предоставяне на социална/ интегрирана услуга).
В случай че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга, регламентирана в ППЗСП – партньорът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга. 
*Извършва се служебна проверка
Да
6.
Партньорът е вписан в регистъра на ДАЗД/АСП като доставчик на социални услуги за деца.
Ако е приложимо и в случай че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – регистрацията в ДАЗД е за съответната социална услуга за деца.
*Извършва се служебна проверка
Да
7.
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо, в случай че партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация по проекта). 
*Извършва се служебна проверка
Да
8.
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за информация и професионално ориентиране към НАПОО (в случай, че партньорът ще извършва професионално ориентиране по проекта). 
*Извършва се служебна проверка
Да
9.
Партньорът е регистриран в Агенция по заетостта (в случай, че партньорът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта) 
*Извършва се служебна проверка
Да
10.
В случай че партньорът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, то той следва да има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през последните две години, предхождащи годината на кандидатстване
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.