Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Yes
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
No
3.
Когато всички райони на една община са подали проектни предложения чрез нея, то самата община не е подала проектно предложение. (ако е приложимо).
Когато част от районите на дадена община са подали проектни предложения, то самата община е подала проектно предложение за онези райони или за част от тях, които не са подали проектно предложение самостоятелно (ако е приложимо)
Yes
4.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/ оправомощено лице.
Yes
5.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Yes
6.
Дейностите по проекта приключват не по-късно от 31.12.2020 г.
No
7.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Yes
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на държавите-членки на Европейския съюз.
Yes
9.
Проектното предложение съдържа всички задължителни дейности, съгласно т. 13 от Условията за кандидатстване
Yes
10.
Проектното предложение съдържа минимум една социална иновация/иновативна практика, описана в т. 11.5 от Формуляра за кандидатстване
Yes
11.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикатори за изпълнение и индикатори за резултат, които са количествено определени, с положителна стойност различна от нула, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване.

В случай, че проектното предложение обхваща повече от един ИП, кандидатът е заложил индикатори за изпълнение и резултат по всеки отделен ИП.
Yes
12.
Целевата група е допустима.
Yes
13.
Дейностите, които ще се финансират с настоящия проект, попадат в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Yes
14.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ не е по-малък от минимално допустимия размер на безвъзмездна финансова помощ по схемата – 50 000 лв. 
- В случай, че кандидатът ще разходва средства за непреки разходи, които ще се залагат служебно от страна на УО и ще са в размер точно на 10% от допустимите преки разходи, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-малко от 45 454,55 лв. (БФП)		
- В случай, че кандидатът не желае да му бъдат начислени служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи, и е декларирал това в т. 11.7 от Формуляра за кандидатстване, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-малко от 50 000 лв. (БФП)
Yes
15.
В проектното предложение има пълно съответствие между инвестиционен приоритет и неговите допустими кандидати/български партньори, специфична цел и целева група.
В случай, че проектното предложение обхваща повече от един ИП, кандидатът е дефинирал специфична цел и целева група за всеки отделен ИП, както и е налице съответствие с допустимите кандидати/български партньори за съответния ИП.
Yes
16.
Кандидатът и всички партньори (български и чуждестранни) по проекта са подписали Споразумение за транснационално сътрудничество, което е сканирано и подадено/публикувано в Платформата на ЕСФ за транснационално сътрудничество преди подаването на настоящето проектно предложение.
Yes
17.
Кандидатът е прикачил Споразумението за транснационално сътрудничество (подписано и сканирано) в секция 12 на Формуляра за кандидатстване, придружено с работен превод на български език.
Yes
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта или на законния представител на кандидата (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
2.
Приложение ІІ - Декларацията на кандидата/българския партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020.
Yes
3.
Приложение ІІ-1 - Декларация на кандидата/българския партньор - приложимо само за КАНДИДАТИ органи на изпълнителната и местната власт.
Декларацията е попълнена от представляващия кандидата - община/район на община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
4.
Приложение ІІІ - Декларация от кмета на община, приложимо в случаите, когато КАНДИДАТ е район на община – попълнена по образец, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020 (ако е приложимо)
Yes
5.
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
6.
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
No
7.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър или информацията е публична, това обстоятелство се проверява по служебен път.
Yes
8.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за текущата  финансова година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и  физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие.
За кандидати, които са второстепенни разпоредители с бюджетни кредити – представено е писмо за подкрепа (в свободна форма) от съответния първостепенен разпоредител или друг документ, от който се потвърждава/доказва, че  утвърдените им разходи по бюджета за текущата година, са по-високи от размера на исканата БФП.
Неприложимо за кандидати първостепенни разпоредители с бюджетни средства.
Yes
9.
Удостоверение за код на икономическа дейност на кандидата (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност), издадено от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на КАНДИДАТА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 
(неприложимо за новорегистрирани/новосъздадените организации)
Yes
10.
Препис от Решение на ОбС за подаване на проектно предложение по конкретната процедура и одобряване на партньора/ите по проекта (приложимо в случай, че кандидатът е община или район на община)
No
11.
Нотариално заверено пълномощно (при органи на изпълнителната и местната власт – заверено копие на заповед) за упълномощаване на лице, представляващо КАНДИДАТА (ако е приложимо) във връзка с подаване на проектното предложение и подписване на формуляра с КЕП – сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Yes
III. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ - ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ БЪЛГАРСКИТЕ ПАРТНЬОРИ
Criteria Leads to rejection
1.
Приложение-ІІ: Декларация на кандидата/ българския партньор е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Yes
2.
Приложение ІІ-1: Декларация на кандидата/българския партньор приложимо само за ПАРТНЬОРИ - органи на изпълнителната и местната власт 
Декларацията е попълнена от представляващия партньора по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
3.
Приложение ІІІ - Декларация от кмета на община, приложимо в случаите, когато ПАРТНЬОР на кандидата е район на община – попълнена по образец, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Yes
4.
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Неприложимо за партньори, които не разходват средства от бюджета на проекта и за партньори – органи на изпълнителната и местната власт.
Yes
5.
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
No
6.
Удостоверение за актуално състояние на ПАРТНЬОРА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър или информацията е публична, това обстоятелство се проверява по служебен път.
Yes
7.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за текущата  финансова година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и  физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие.
За партньори, които са второстепенни разпоредители с бюджетни кредити – представено е писмо за подкрепа (в свободна форма) от съответния първостепенен разпоредител или друг документ, от който се потвърждава/доказва, че  утвърдените им разходи по бюджета за текущата година, са по-високи от размера на исканата БФП.
Неприложимо за партньори, които не разходват средства от бюджета на проекта, както и за партньори-първостепенни разпоредители с бюджетни средства.
Yes
8.
Удостоверение за код на икономическа дейност на партньора (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност), издадено от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на ПАРТНЬОРА - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 
Неприложимо за новорегистрирани/новосъздадените организации и за партньори, които не разходват средства по проекта.
Yes
9.
Копие от Решение на Общинския съвет за одобряване на споразумение за общинско сътрудничество, съгласно ЗМСМА, сканирано и прикачено в ИСУН (приложимо само когато българският партньор е община или район на община).
No
IV. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е някоя от изброените допустими организации, в съответствие с избрания инвестиционен приоритет/-и.
Yes
2.
Кандидатът (с изключение на районите на общини) е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Yes
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо).
Yes
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс за текущата финансова година), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Когато кандидатът е първостепенен разпоредител с бюджетни средства се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет или друг нормативен акт (когато е приложимо) за текущата година. 
Когато кандидатът е второстепенен разпоредител с бюджетни средства -  проверката се извършва въз основа на представеното писмо за подкрепа /в свободна форма/ от съответния първостепенен разпоредител или друг документ, с който да се потвърди/докаже, че  утвърдените им разходи по бюджета за текущата година са по-високи от размера на исканата БФП.
Yes
5.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги (в случай, че по проекта ще се предоставят социални услуги).
В случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга, регламентирана в ППЗСП – кандидатът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга.
Yes
6.
Кандидатът е вписан в регистъра на ДАЗД като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от ДАЗД (в случай, че по проекта ще се предоставя социална  услуга на деца).
Ако е приложимо и в случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП –кандидатът е вписан в регистъра на ДАЗД  за съответната социална услуга за деца.
Yes
V. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – 
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА БЪЛГАРСКИТЕ ПАРТНЬОРИ
Criteria Leads to rejection
1.
Български партньор на кандидата е някоя от изброените допустими организации, в съответствие с избрания инвестиционен приоритет/-и.
Yes
2.
Партньорът (с изключение на районите на общини) е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Yes
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Неприложимо за партньори, които не разходват средства от бюджета на проекта.
Yes
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс за текущата финансова година), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. 
Когато партньорът е първостепенен разпоредител с бюджетни средства се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет или друг нормативен акт (когато е приложимо) за текущата година. 
Когато партньорът е второстепенен разпоредител с бюджетни средства -  проверката се извършва въз основа на представеното писмо за подкрепа /в свободна форма/ от съответния първостепенен разпоредител или друг документ, с който да се потвърди/докаже, че  утвърдените им разходи по бюджета за текущата година са по-високи от размера на исканата БФП.
Yes
5.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП, като доставчик на социални услуги (в случай, че по проекта ще се предоставят социални услуги).
В случай, че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга, регламентирана в ППЗСП – партньорът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга.
Yes
6.
Партньорът е вписан в регистъра на ДАЗД като доставчик на социални услуги за деца (в случай, че партньорът ще участва в предоставяне на услуги на деца по проекта).
Ако е приложимо и в случай, че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – партньорът е вписан в регистъра на ДАЗД за съответната социална услуга за деца.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021