Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Когато всички райони на една община са подали проектни предложения чрез нея, то самата община не е подала проектно предложение. (ако е приложимо).
Когато част от районите на дадена община са подали проектни предложения, то самата община е подала проектно предложение за онези райони или за част от тях, които не са подали проектно предложение самостоятелно (ако е приложимо)
Да
4.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/ оправомощено лице.
Да
5.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
6.
Дейностите по проекта приключват не по-късно от 31.12.2020 г.
Не
7.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на държавите-членки на Европейския съюз.
Да
9.
Проектното предложение съдържа всички задължителни дейности, съгласно т. 13 от Условията за кандидатстване
Да
10.
Проектното предложение съдържа минимум една социална иновация/иновативна практика, описана в т. 11.5 от Формуляра за кандидатстване
Да
11.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикатори за изпълнение и индикатори за резултат, които са количествено определени, с положителна стойност различна от нула, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване.

В случай, че проектното предложение обхваща повече от един ИП, кандидатът е заложил индикатори за изпълнение и резултат по всеки отделен ИП.
Да
12.
Целевата група е допустима.
Да
13.
Дейностите, които ще се финансират с настоящия проект, попадат в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
14.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ не е по-малък от минимално допустимия размер на безвъзмездна финансова помощ по схемата – 50 000 лв. 
- В случай, че кандидатът ще разходва средства за непреки разходи, които ще се залагат служебно от страна на УО и ще са в размер точно на 10% от допустимите преки разходи, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-малко от 45 454,55 лв. (БФП)		
- В случай, че кандидатът не желае да му бъдат начислени служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи, и е декларирал това в т. 11.7 от Формуляра за кандидатстване, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-малко от 50 000 лв. (БФП)
Да
15.
В проектното предложение има пълно съответствие между инвестиционен приоритет и неговите допустими кандидати/български партньори, специфична цел и целева група.
В случай, че проектното предложение обхваща повече от един ИП, кандидатът е дефинирал специфична цел и целева група за всеки отделен ИП, както и е налице съответствие с допустимите кандидати/български партньори за съответния ИП.
Да
16.
Кандидатът и всички партньори (български и чуждестранни) по проекта са подписали Споразумение за транснационално сътрудничество, което е сканирано и подадено/публикувано в Платформата на ЕСФ за транснационално сътрудничество преди подаването на настоящето проектно предложение.
Да
17.
Кандидатът е прикачил Споразумението за транснационално сътрудничество (подписано и сканирано) в секция 12 на Формуляра за кандидатстване, придружено с работен превод на български език.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта или на законния представител на кандидата (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ - Декларацията на кандидата/българския партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІІ-1 - Декларация на кандидата/българския партньор - приложимо само за КАНДИДАТИ органи на изпълнителната и местната власт.
Декларацията е попълнена от представляващия кандидата - община/район на община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение ІІІ - Декларация от кмета на община, приложимо в случаите, когато КАНДИДАТ е район на община – попълнена по образец, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020 (ако е приложимо)
Да
5.
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
6.
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
7.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър или информацията е публична, това обстоятелство се проверява по служебен път.
Да
8.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за текущата  финансова година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и  физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие.
За кандидати, които са второстепенни разпоредители с бюджетни кредити – представено е писмо за подкрепа (в свободна форма) от съответния първостепенен разпоредител или друг документ, от който се потвърждава/доказва, че  утвърдените им разходи по бюджета за текущата година, са по-високи от размера на исканата БФП.
Неприложимо за кандидати първостепенни разпоредители с бюджетни средства.
Да
9.
Удостоверение за код на икономическа дейност на кандидата (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност), издадено от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на КАНДИДАТА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 
(неприложимо за новорегистрирани/новосъздадените организации)
Да
10.
Препис от Решение на ОбС за подаване на проектно предложение по конкретната процедура и одобряване на партньора/ите по проекта (приложимо в случай, че кандидатът е община или район на община)
Не
11.
Нотариално заверено пълномощно (при органи на изпълнителната и местната власт – заверено копие на заповед) за упълномощаване на лице, представляващо КАНДИДАТА (ако е приложимо) във връзка с подаване на проектното предложение и подписване на формуляра с КЕП – сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ - ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ БЪЛГАРСКИТЕ ПАРТНЬОРИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение-ІІ: Декларация на кандидата/ българския партньор е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение ІІ-1: Декларация на кандидата/българския партньор приложимо само за ПАРТНЬОРИ - органи на изпълнителната и местната власт 
Декларацията е попълнена от представляващия партньора по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІІІ - Декларация от кмета на община, приложимо в случаите, когато ПАРТНЬОР на кандидата е район на община – попълнена по образец, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Да
4.
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Неприложимо за партньори, които не разходват средства от бюджета на проекта и за партньори – органи на изпълнителната и местната власт.
Да
5.
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
6.
Удостоверение за актуално състояние на ПАРТНЬОРА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър или информацията е публична, това обстоятелство се проверява по служебен път.
Да
7.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за текущата  финансова година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и  физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие.
За партньори, които са второстепенни разпоредители с бюджетни кредити – представено е писмо за подкрепа (в свободна форма) от съответния първостепенен разпоредител или друг документ, от който се потвърждава/доказва, че  утвърдените им разходи по бюджета за текущата година, са по-високи от размера на исканата БФП.
Неприложимо за партньори, които не разходват средства от бюджета на проекта, както и за партньори-първостепенни разпоредители с бюджетни средства.
Да
8.
Удостоверение за код на икономическа дейност на партньора (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност), издадено от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на ПАРТНЬОРА - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 
Неприложимо за новорегистрирани/новосъздадените организации и за партньори, които не разходват средства по проекта.
Да
9.
Копие от Решение на Общинския съвет за одобряване на споразумение за общинско сътрудничество, съгласно ЗМСМА, сканирано и прикачено в ИСУН (приложимо само когато българският партньор е община или район на община).
Не
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някоя от изброените допустими организации, в съответствие с избрания инвестиционен приоритет/-и.
Да
2.
Кандидатът (с изключение на районите на общини) е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо).
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс за текущата финансова година), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Когато кандидатът е първостепенен разпоредител с бюджетни средства се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет или друг нормативен акт (когато е приложимо) за текущата година. 
Когато кандидатът е второстепенен разпоредител с бюджетни средства -  проверката се извършва въз основа на представеното писмо за подкрепа /в свободна форма/ от съответния първостепенен разпоредител или друг документ, с който да се потвърди/докаже, че  утвърдените им разходи по бюджета за текущата година са по-високи от размера на исканата БФП.
Да
5.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги (в случай, че по проекта ще се предоставят социални услуги).
В случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга, регламентирана в ППЗСП – кандидатът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга.
Да
6.
Кандидатът е вписан в регистъра на ДАЗД като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от ДАЗД (в случай, че по проекта ще се предоставя социална  услуга на деца).
Ако е приложимо и в случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП –кандидатът е вписан в регистъра на ДАЗД  за съответната социална услуга за деца.
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – 
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА БЪЛГАРСКИТЕ ПАРТНЬОРИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Български партньор на кандидата е някоя от изброените допустими организации, в съответствие с избрания инвестиционен приоритет/-и.
Да
2.
Партньорът (с изключение на районите на общини) е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Неприложимо за партньори, които не разходват средства от бюджета на проекта.
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс за текущата финансова година), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. 
Когато партньорът е първостепенен разпоредител с бюджетни средства се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет или друг нормативен акт (когато е приложимо) за текущата година. 
Когато партньорът е второстепенен разпоредител с бюджетни средства -  проверката се извършва въз основа на представеното писмо за подкрепа /в свободна форма/ от съответния първостепенен разпоредител или друг документ, с който да се потвърди/докаже, че  утвърдените им разходи по бюджета за текущата година са по-високи от размера на исканата БФП.
Да
5.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП, като доставчик на социални услуги (в случай, че по проекта ще се предоставят социални услуги).
В случай, че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга, регламентирана в ППЗСП – партньорът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга.
Да
6.
Партньорът е вписан в регистъра на ДАЗД като доставчик на социални услуги за деца (в случай, че партньорът ще участва в предоставяне на услуги на деца по проекта).
Ако е приложимо и в случай, че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – партньорът е вписан в регистъра на ДАЗД за съответната социална услуга за деца.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.