Evaluation criterias

I. Group
Админстративно съответствие - общи критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е попълнен съгласно указанията
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от  упълномощено лице, за което е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а или Заповед на кемта на общината във формат „рdf“.
Yes
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
II. Group
Админстративно съответствие - придружаващи общи документи
Criteria Leads to rejection
1.
ОСНОВНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ във формат .pdf, подписанa и сканирана от кандидата – по образец  (Приложение № 1)
Yes
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности във формат .pdf, .xls или .xlsx – по образец (Приложение № 2)
Yes
3.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 3)
Yes
4.
Декларация за нередности в оригинал с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 4)
Yes
5.
Декларация в оригинал с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ - по образец (Приложение № 5)
Yes
6.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат община  - Заповед на кмета на общината. Представя се  във формат „pdf“.
No
7.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР (Приложение № 14)
Yes
8.
Решение на компетентния орган на ЮЛ за кандидадтстване по мярката. Представя се  във формат „pdf“. (Важи за кандидати ЮЛ).
Yes
9.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община.
Yes
10.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по настоящата процедура (изисква се в случай, че кандидатът е община). Представя се във формат „pdf“.
Yes
11.
Учредителен акт или устав (когато е приложимо).
Yes
12.
Удостоверение от общината за постоянен адрес за кандидати физически лица.
Yes
13.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане. (За кандидати общини се изисква от кмета.)  във формат „pdf“.
Yes
14.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат „pdf ”.
Yes
15.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) (когато е приложимо) –. Представя се във формат „pdf“ . (Приложение № 6а, 6б и 6в)
No
16.
Анализ разходи-ползи по образец с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ и таблиците във формат .xls или .xlsx. (Приложение № 7а и 7б)
Yes
17.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период за кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване, за юридически лица. (Представя се, в случай че отчетът не е публикуван в Търговския регистър). Или  Годишна данъчна декларация за годината предхождаща годината на кандидатстване за кандидати физически лица. Представя се във формат „pdf“.
No
18.
Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс  за предходната финансова година и/или за последния отчетен период. Представя се във формат „pdf“. (за юридически лица и ЕТ)
No
19.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
No
20.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите. Представя се във формат „pdf“.
Yes
21.
Акт за частна или публична общинска собственост на горските площи. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в “pdf“ формат.
Yes
22.
Документ за собственост на земята обект на инвестицията или документ за ползване /за физически и юридически лица различни от общини и държавни предприятия по чл.163 от Закона за горите/ в “pdf“ формат.
Yes
23.
В случаите на държавна собственост – акт за държавна собственост или договор за придобиване право на собственост или удостоверение, издадено от общинска служба по земеделие по местонахождение на поземления имот, с приложена към него скица на мястото на инвестицията. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в “pdf“ формат.
Yes
24.
Технологичен план за залесяване, одобрен  от Регионална дирекция по горите. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в “pdf“ формат.
Yes
25.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. (когато е приложимо)  Представя се във формат „pdf“.
No
26.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за  закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“.
No
27.
Най-малко три съпоставими независими оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, цена в левове или евро с посочен ДДС - за разходи, които не са включени в референтния списък. Кандидатът представя запитване за оферта по образец. За кандидати възложители по ЗОП офертите се събират чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП. Представя се във формат „pdf“.
Yes
28.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
No
29.
Писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му, когато избраната оферта не е с най-ниска цена (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
No
30.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо).
No
31.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения. (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
No
32.
Декларация за размера на получените държавни помощи - приложение №9. Представя се във формат „pdf“.
No
33.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. (Приложение № 10)
Yes
34.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. Представя се от всички кандидати. (Приложение № 11)
Yes
35.
Формуляр за мониторинг по образец. Представя се във формат „pdf“. (Приложение № 12)
No
36.
Декларация НСИ по образец. Представя се във формат „pdf“. (Приложение № 13). Представя се от всички кандидати.
Yes
III. Group
Придружаващи специфични документи за местни поделения на вероизповеданията:
Criteria Leads to rejection
1.
Решение на компетентния орган на местното поделение на вероизповеданието за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ .
Yes
2.
Заповед, протокол за избор или решение, издадени или утвърдени от компетентния орган съгласно Устава на БПЦ, които да доказват легитимността на органа за управление. Представя се във формат „pdf“.
Yes
3.
Удостоверение от съответния окръжен съд за вписване на местно поделение на вероизповеданието, регистрирано по чл. 20 от Закона за вероизповеданията. Представя се във формат „pdf“
Yes
IV. Group
Проверка за допустимост - обща допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение допринася за постигане на една от  следните специфични цели на подмярка 8.1 от СВОМР: 
1.	поглъщане и съхраняване на въглерода и опазване на почвите от ерозия;
2.	увеличаване териториите на горите;
3.	допринася за защита на териториите от природни бедствия и пожари, както и допринася за адаптирането към промените в климата;
4.	спазване стандартите на Европейския съюз (ЕС) и подобряване на условията в земеделските стопанства.
Yes
2.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението.
Yes
V. Group
Допустимост на кандидата:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
•	Община Сандански; 
•	физически, юридически лица и местни поделения на вероизповеданията, собственици на земеделски и неземеделски земи; 
•	юридически лица – частноправни субекти, стопанисващи земеделски и неземеделски земи, в т.ч. и Държавни предприятия по чл. 163 от Закона за горите, управляващи земеделски и неземеделски земи.
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ Сандански.
Yes
3.
Кандидатът не попада в някое от обстоятелствата декларирани в Приложение № 5 към Условията за кандидатстване.
Yes
VI. Group
Допустимост на  дейностите:
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на действие на МИГ Сандански.
Yes
2.
Проектното предложение включва поне една допустима за финансиране  дейност от подмярка 8.1 от СВОМР.
Yes
3.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности включени в раздел 13.3 от Условията за кандидатстване.
Yes
VII. Group
Допустимост на разходите:
Criteria Leads to rejection
1.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост съгласно раздел 14.1 и 14.2 от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Разходите, включени в проектното предложение НЕ включват недопустими разходи, съгласно раздел 14.3 от Условията за кандидатстване.
Yes
3.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голяма или равна на левовата равностойност на 2 500 евро
Yes
4.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е по-малка или равна на левовата равностойност на 37 049,77 евро
Yes
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
Разходите съответстват на дейностите, обосновани и  основателни са за изпълнението на проекта. (Попълва се работен лист за обоснованост на разходите – Приложение №16б)
Yes
2.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение в ИСУН и в Таблица на допустимите инвестиции и дейности, съответства на стойността, описана в представените от кандидата договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход. (Попълва се работен лист за обоснованост на разходите – Приложение №16б)
No
3.
Не е установено дублиране на разходи
Yes
IX. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ И ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. По проекта липсват изкуствено създадени условия*. 

*“Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Yes
2.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. (Представена декларация)
Yes
3.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
X. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил коректно попълнена декларация за размера на получените държавни помощи и данните в нея съответстват на установеното в публичните регистри.
No
XI. Group
РЕЗУЛТАТИ ОТ ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО
Criteria Leads to rejection
1.
Посещението на място установи, че представената в проектното предложение информация съответства на констатираното действително състояние и дейностите по проекта не са физически започнали. (Попълва се протокол от посещение на място – Приложение № 16в)
Yes
XII. Group
ПРОВЕРКА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ-ПОЛЗИ“
Criteria Leads to rejection
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“.
No
2.
Проектът не генерира приходи и анализът е изготвен за референтната година
No
3.
Анализ разходи- ползи (финансов анализ)  съдържа аргументи за устойчивост на дейността
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021