Критерии за оценка

I. Група
Админстративно съответствие - общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е попълнен съгласно указанията
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от  упълномощено лице, за което е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а или Заповед на кемта на общината във формат „рdf“.
Да
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
II. Група
Админстративно съответствие - придружаващи общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
ОСНОВНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ във формат .pdf, подписанa и сканирана от кандидата – по образец  (Приложение № 1)
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности във формат .pdf, .xls или .xlsx – по образец (Приложение № 2)
Да
3.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 3)
Да
4.
Декларация за нередности в оригинал с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 4)
Да
5.
Декларация в оригинал с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ - по образец (Приложение № 5)
Да
6.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат община  - Заповед на кмета на общината. Представя се  във формат „pdf“.
Не
7.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР (Приложение № 14)
Да
8.
Решение на компетентния орган на ЮЛ за кандидадтстване по мярката. Представя се  във формат „pdf“. (Важи за кандидати ЮЛ).
Да
9.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община.
Да
10.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по настоящата процедура (изисква се в случай, че кандидатът е община). Представя се във формат „pdf“.
Да
11.
Учредителен акт или устав (когато е приложимо).
Да
12.
Удостоверение от общината за постоянен адрес за кандидати физически лица.
Да
13.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане. (За кандидати общини се изисква от кмета.)  във формат „pdf“.
Да
14.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат „pdf ”.
Да
15.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) (когато е приложимо) –. Представя се във формат „pdf“ . (Приложение № 6а, 6б и 6в)
Не
16.
Анализ разходи-ползи по образец с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ и таблиците във формат .xls или .xlsx. (Приложение № 7а и 7б)
Да
17.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период за кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване, за юридически лица. (Представя се, в случай че отчетът не е публикуван в Търговския регистър). Или  Годишна данъчна декларация за годината предхождаща годината на кандидатстване за кандидати физически лица. Представя се във формат „pdf“.
Не
18.
Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс  за предходната финансова година и/или за последния отчетен период. Представя се във формат „pdf“. (за юридически лица и ЕТ)
Не
19.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
Не
20.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите. Представя се във формат „pdf“.
Да
21.
Акт за частна или публична общинска собственост на горските площи. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в “pdf“ формат.
Да
22.
Документ за собственост на земята обект на инвестицията или документ за ползване /за физически и юридически лица различни от общини и държавни предприятия по чл.163 от Закона за горите/ в “pdf“ формат.
Да
23.
В случаите на държавна собственост – акт за държавна собственост или договор за придобиване право на собственост или удостоверение, издадено от общинска служба по земеделие по местонахождение на поземления имот, с приложена към него скица на мястото на инвестицията. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в “pdf“ формат.
Да
24.
Технологичен план за залесяване, одобрен  от Регионална дирекция по горите. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в “pdf“ формат.
Да
25.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. (когато е приложимо)  Представя се във формат „pdf“.
Не
26.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за  закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“.
Не
27.
Най-малко три съпоставими независими оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, цена в левове или евро с посочен ДДС - за разходи, които не са включени в референтния списък. Кандидатът представя запитване за оферта по образец. За кандидати възложители по ЗОП офертите се събират чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП. Представя се във формат „pdf“.
Да
28.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
29.
Писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му, когато избраната оферта не е с най-ниска цена (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
Не
30.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо).
Не
31.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения. (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
Не
32.
Декларация за размера на получените държавни помощи - приложение №9. Представя се във формат „pdf“.
Не
33.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. (Приложение № 10)
Да
34.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. Представя се от всички кандидати. (Приложение № 11)
Да
35.
Формуляр за мониторинг по образец. Представя се във формат „pdf“. (Приложение № 12)
Не
36.
Декларация НСИ по образец. Представя се във формат „pdf“. (Приложение № 13). Представя се от всички кандидати.
Да
III. Група
Придружаващи специфични документи за местни поделения на вероизповеданията:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Решение на компетентния орган на местното поделение на вероизповеданието за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ .
Да
2.
Заповед, протокол за избор или решение, издадени или утвърдени от компетентния орган съгласно Устава на БПЦ, които да доказват легитимността на органа за управление. Представя се във формат „pdf“.
Да
3.
Удостоверение от съответния окръжен съд за вписване на местно поделение на вероизповеданието, регистрирано по чл. 20 от Закона за вероизповеданията. Представя се във формат „pdf“
Да
IV. Група
Проверка за допустимост - обща допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение допринася за постигане на една от  следните специфични цели на подмярка 8.1 от СВОМР: 
1.	поглъщане и съхраняване на въглерода и опазване на почвите от ерозия;
2.	увеличаване териториите на горите;
3.	допринася за защита на териториите от природни бедствия и пожари, както и допринася за адаптирането към промените в климата;
4.	спазване стандартите на Европейския съюз (ЕС) и подобряване на условията в земеделските стопанства.
Да
2.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението.
Да
V. Група
Допустимост на кандидата:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
•	Община Сандански; 
•	физически, юридически лица и местни поделения на вероизповеданията, собственици на земеделски и неземеделски земи; 
•	юридически лица – частноправни субекти, стопанисващи земеделски и неземеделски земи, в т.ч. и Държавни предприятия по чл. 163 от Закона за горите, управляващи земеделски и неземеделски земи.
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ Сандански.
Да
3.
Кандидатът не попада в някое от обстоятелствата декларирани в Приложение № 5 към Условията за кандидатстване.
Да
VI. Група
Допустимост на  дейностите:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на действие на МИГ Сандански.
Да
2.
Проектното предложение включва поне една допустима за финансиране  дейност от подмярка 8.1 от СВОМР.
Да
3.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности включени в раздел 13.3 от Условията за кандидатстване.
Да
VII. Група
Допустимост на разходите:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост съгласно раздел 14.1 и 14.2 от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Разходите, включени в проектното предложение НЕ включват недопустими разходи, съгласно раздел 14.3 от Условията за кандидатстване.
Да
3.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голяма или равна на левовата равностойност на 2 500 евро
Да
4.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е по-малка или равна на левовата равностойност на 37 049,77 евро
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходите съответстват на дейностите, обосновани и  основателни са за изпълнението на проекта. (Попълва се работен лист за обоснованост на разходите – Приложение №16б)
Да
2.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение в ИСУН и в Таблица на допустимите инвестиции и дейности, съответства на стойността, описана в представените от кандидата договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход. (Попълва се работен лист за обоснованост на разходите – Приложение №16б)
Не
3.
Не е установено дублиране на разходи
Да
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ И ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. По проекта липсват изкуствено създадени условия*. 

*“Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Да
2.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. (Представена декларация)
Да
3.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Да
X. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил коректно попълнена декларация за размера на получените държавни помощи и данните в нея съответстват на установеното в публичните регистри.
Не
XI. Група
РЕЗУЛТАТИ ОТ ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО
Критерий Води до отхвърляне
1.
Посещението на място установи, че представената в проектното предложение информация съответства на констатираното действително състояние и дейностите по проекта не са физически започнали. (Попълва се протокол от посещение на място – Приложение № 16в)
Да
XII. Група
ПРОВЕРКА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ-ПОЛЗИ“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“.
Не
2.
Проектът не генерира приходи и анализът е изготвен за референтната година
Не
3.
Анализ разходи- ползи (финансов анализ)  съдържа аргументи за устойчивост на дейността
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.