Evaluation criterias

I. Group
1.	Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в рамките на крайния срок, описан в т. 25 на Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Проектното предложение е с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни в Указанията за попълване на Електронен формуляр за кандидатстване (Приложение А към Условията за кандидатстване).
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език .
Yes
4.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП и подписване с КЕП на документите, за които не е изрично отбелязано в т. 24 от Условията, че не могат да се подписват от упълномощени лица, тъй като с тях се декларират данни, за които се носи наказателна отговорност (ако е приложимо) -  подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата, а в случай че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва с КЕП от всички от тях.
Yes
5.
Бизнес план, по образец съгласно Приложение С, подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачен в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, бизнес планът се подписва от всяко от тях.
Yes
6.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение Б към Условията за кандидатстване), подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата  и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, Декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
7.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове  - попълнена по образец (Приложение В към Условията за кандидатстване), подписана с КЕП от всички лица, които са посочени в чл. 40 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
8.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение Г към Условията за кандидатстване, вкл. Приложение Г1 към нея, ако е приложимо), подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, Декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
9.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение Д към Условията за кандидатстване), подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, Декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
10.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата  въз основа на данни за 2015 г. - подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачено в ИСУН 2020.
Yes
11.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА (ако е приложимо) – попълнена по образец (Приложение E към Условията за кандидатстване), подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, техническата спецификация се подписва от всяко едно от тях.
No
12.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/ доставчик и/или проучване в интернет  за всяка отделна инвестиция в активи (ДМА и ДНА) с предложена цена от производителя/доставчика  (ако е приложимо) - подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачена в ИСУН 2020.
No
13.
Счетоводен баланс за 2013, 2014 и 2015 г.  (индивидуален)- подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачен в ИСУН 2020.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Yes
14.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности  за 2013, 2014 и 2015 г. - подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачена в ИСУН 2020.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Yes
15.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд  за 2013, 2014 и 2015 г. -  подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачен в ИСУН 2020. 
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Yes
16.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачена в ИСУН 2020.
No
17.
Копие на въвежданата добра производствена практика, издадена и утвърдена от организация/група лица, организирани на браншови принцип,  което следва да съдържа информация относно: наименование на организацията, име на лицето, което я издава от името на организацията, подпис на лицето, дата на издаване, описание на ДПП (приложимо, в случай че по проекта се предвижда изпълнението на дейности за въвеждане на добри производствени практики) - подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачено в ИСУН 2020.
No
18.
Сертификат за вече приложения стандарт за управление, който е обект на ре-сертификация, който не е изтекъл към 16.06.2017 г. (приложимо, в случай че по проектното предложение са включени дейности за ре-сертификация,) - подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачен в ИСУН 2020.
No
II. Group
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е юридическо лице или едноличен търговец, регистриран съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите.
Yes
2.
Кандидатът е микро, малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия.
Yes
3.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години  (2013 г., 2014 г. и 2015 г.) към крайната дата за подаване на проектни предложения.
Yes
4.
В случаите, когато кандидатът е микро предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години (2013, 2014 и 2015 г.) нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 210 000 лв.
Yes
5.
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години (2013, 2014 и 2015 г.) нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 750 000 лв.
Yes
6.
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години (2013, 2014 и 2015 г.) нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 3 000 000 лв.
Yes
7.
Кандидатът развива основната си икономическа дейност в една от определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 групи сектори на икономическа дейност  съгласно тяхната технологична интензивност, както следва:

Високотехнологични и средно високотехнологични  промишлени производства:
С20 „Производство на химични продукти“
C21 „Производството на лекарствени вещества и продукти“ 
C26 „Производството на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“ 
С27 „Производство на електрически съоръжения“
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“

Интензивни на знание услуги:
J58 „Издателска дейност“
J59 „Производството на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“ 
J60 „Радио- и телевизионна дейност“ 
J61 „Далекосъобщения“
J62 „Дейности в областта на информационните технологии“
J63 „Информационни услуги“
М72 „Научноизследователска и развойна дейност“

Нискотехнологични и средно нискотехнологични  промишлени производства: 
С10 „Производство на хранителни продукти“
С11 „Производство на напитки“
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“
С14 „Производство на облекло“
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“
С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“
С24 „Производство на основни метали“
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“
С31 „Производство на мебели“
С32 „Производство, некласифицирано другаде“
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“
Yes
8.
Кандидатът развива дейността, за която кандидатства, в определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 сектори, посочени в т.7.
Yes
9.
Кандидатът е пряко отговорен за изпълнението на дейностите по проекта, а не действа в качеството на посредник.
Yes
10.
Основната дейност на кандидата или дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, обхванати от Регламент (ЕС) № 1379/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 11 декември 2013 г. относно общата организация на пазарите на продукти от риболов и аквакултури, за изменение на регламенти (ЕО) № 1184/2006 и (ЕО) № 1224/2009 на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕО) № 104/2000 на Съвета;
б) сектора на първичното производство на селскостопански продукти;
в) сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия; или
−	когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители;
Когато кандидатът упражнява едновременно дейност в горепосочените сектори и кандидатства за дейности, попадащи в секторите съгласно НСНМСП, безвъзмездната помощ по тази процедура се предоставя само за дейностите, осъществявани в секторите съгласно НСНМСП, като кандидата/бенефициента следва да води отделна счетоводна отчетност, която да гарантира отделяне на дейностите и/или разграничаване на разходите, така че дейностите в горепосочените сектори да не се ползват от безвъзмездната помощ, предоставена по настоящата процедура.
Yes
11.
Проектното предложение не съдържа дейности за придобиване на товарни автомобили за сухопътен транспорт.
Yes
12.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ за трети държави или държави членки, по-конкретно помощите, пряко свързани с изнасяните количества, със създаването и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи, свързани с износа.
Yes
13.
Помощта не е поставена в зависимост от преференциално използване на национални продукти спрямо вносни такива.
Yes
14.
Кандидатът не е микро предприятие по смисъла на чл. 3-4 от ЗМСП, което има седалище или клон със седалище на територията на селски район, съгласно Списъка на селските райони (Приложение Й към Условията за кандидатстване) и не е заявил за подпомагане дейности по проекта, които ще се осъществяват в община на територията на селските райони в Република България.
Yes
15.
Кандидатът не е предприятиe, извършващo основната си икономическа дейност или кандидатстващo за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
Yes
16.
Кандидатът не е микро предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от ЗМСП, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение З към Условията за кандидатстване), или с производството на памук, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на селските райони (Приложение Й към Условията за кандидатстване).
Yes
17.
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от ЗМСП, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение З към Условията за кандидатстване), или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно съгласно Списъка на селските райони (Приложение Й към Условията за кандидатстване).
Yes
18.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно КИД 2008 (Приложение О към Условията за кандидатстване) попадат в Сектор С - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код 11 „Производство на напитки”, както следва:
•	10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
•	10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
•	10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
•	10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
•	10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
•	10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
•	10.81. „Производство на захар”;
•	10.83. „Преработка на кафе и чай”;
•	10.84. Производство на хранителни подправки и овкусители;
•	10.91. „Производство на готови храни за животни”;
•	11.02. „Производство на вина от грозде”;
•	11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
•	11.06. „Производство на малц”.
Yes
19.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си; 
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушили чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавите, в които кандидатите са установени;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка, договор за концесия за строителство, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището им, или към Столична община, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година;
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата или членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи на кандидатите са правили опити да:
i) повлияят на вземането на решение от страна на Възложителя, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
ii) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за възлагане на обществена поръчка.
н) лицата, които представляват кандидата или техни членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
o) лицата, които представляват кандидата или техни членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи е налице конфликт на интереси, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
i) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
ii) не са предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Yes
III. Group
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 18 (осемнадесет) месеца.
Yes
2.
Дейностите по проекта се изпълняват на територията на Република България.
Допускат се и ограничени дейности в рамките на проектите, осъществявани в чужбина съгласно чл. 70 от Регламент (ЕС) № 1303/2013.
Yes
3.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Yes
4.
Проектът е насочен към постигане на минимум една от следните цели:
4.1 Развитие и укрепване на управленския капацитет на малките и средни предприятия (МСП) в България чрез подкрепа за специализирани услуги .
4.2 Растеж на малките и средни предприятия (МСП) в България чрез насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги.
Yes
5.
Проектът включва минимум една от следните дейности:
I. Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията:
1/ Въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на национални/европейски/международни стандарти;
2/ Постигане на съответствие на продукти с национални/европейски/международни стандарти;
3/ Внедряване и сертифициране на добри производствени практики;
4/ Ре-сертификация на системите за управление;
5/ Реинженеринг на процесите в предприятията.
II. Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги.
1/ Дейности за услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятията.
2/ Дейности за придобиване и въвеждане  на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятията.
3/ Дейности за услуги по използването на софтуер за управленски системи като услуга - SaaS (Software as a service).
Yes
6.
Проектът е в съответствие с поне една от  хоризонталните политики, залегнали в чл.7 и чл.8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета:
•	Равнопоставеност и недопускане на дискриминация - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация.
•	Устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Yes
7.
Общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 50 000 лв.
Yes
8.
В случай че проектното предложение включва дейности за „Внедряване и сертифициране на добри производствени практики“, проектното предложение включва информация относно:
- история за появата на съответната добра производствена практика и актуалност към момента на кандидатстване;
- начин и ред на удостоверяване на нейното въвеждане и спазването й от предприятието;
- информация за организацията, външна за предприятието-кандидат организация, която е утвърдила съответната добра производствена практика.
Yes
9.
В случай че проектното предложение включва „Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги“, проектното предложение съдържа обосновка за необходимостта предприятието да въведе съответния/ните ИКТ базиран/и софтуер/и за управление на бизнес процесите и описание на техническия, производствен и административен капацитет на предприятието от гледна точка приложимостта на предлаганите системи за управление.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021