Evaluation criterias

I. Group
ПРОВЕРКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице, в случаите на упълномощаване. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице;
Yes
2.
Текстът на проектното предложение във формуляра за кандидатстване е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Yes
3.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ– Исперих.
Yes
II. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Основна информация за проектното предложение по образец. (Приложение №1 към Документи за попълване).
No
2.
Таблица за допустими инвестиции в ДВА формата:  електронен  формат „xls“ или “xlsx”, както и във формат „pdf”. (Приложение № 2 от Документи за попълване)
No
3.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец  подписана от кандидата (Приложение № 3 от Документи за попълване)
No
4.
Декларация към чл.24, ал.1, т.8  от Наредба №22/2015 г. (Приложение 4 към Документи за попълване) от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, подписани - във формат "pdf".
No
5.
Декларация за отсъствието на обстоятелства по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от ЕСИФ към датата на подаване на проектното предложение по образец (Приложения 21 към Документи за попълване). Декларацията се подава от представляващия/представляващите кандидата, вкл. от собственик, съдружник, управител, прокурист или друго лице с правомощие за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата с подпис/и, печат и сканирана.
No
6.
Декларация за нередности, подписана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf”. (Приложение № 5 към Документи за попълване).
No
7.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всички от тях и се прикачва в ИСУН 2020. От текста на пълномощното следва да става ясно, че лицето/лицата с право да представлява/т кандидата упълномощават пълномощника да подаде от тяхно име проектното предложение.
No
8.
Свидетелство за съдимост на представляващия/те кандидата издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение;
Когато кандидат е ЮЛ,  свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния управителен орган на ЮЛ, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ.
No
9.
Удостоверение от НАП за липса на публични задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1от ДОПК, издадено от Националната агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им, сканирано във формат „pdf“.
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
No
10.
Удостоверение за липса на задължения към община Исперих, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на представянето, сканирано във формат „pdf“.
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
No
11.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране  към датата на подаване на проектното предложение (Приложение № 9 към Документи за попълване).
No
12.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 10 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване.
No
13.
Формуляр за мониторинг по образец (Приложение № 22 към Документи за попълване).
No
14.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от статистическите изследвания, провеждани от НСИ  - Приложение № 11 от Документи за попълване  към  Условия за кандидатстване.
No
15.
Декларация за размера на получените държавни помощи независимо от тяхната форма и източник по образец (Приложение № 8 към Документи за попълване) - (важи за кандидати с проекти за преработка на продукти от приложение № І от Договора в продукти извън приложение № І от Договора или памук). Представя се във формат „pdf“.
No
16.
Декларация за съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) № 702/2014   (Приложение № 20 към Документи за попълване) - (важи за кандидати с проекти за преработка на продукти от приложение № І от Договора в продукти извън приложение № І от Договора). Представя се във формат „pdf“.
No
17.
Бизнес план (по образец) с подпис/и, печат на всяка страница – текстов файл, във формат „pdf“ 
(Приложение № 6а към Документи за попълване).
Yes
18.
Бизнес план - таблици (по образец) в „xls”/ „xlsx” по образец
(Приложение № 6б към Документи за попълване).
Yes
19.
Решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на настоящата процедура приложимо само за кандидати - юридически лица, подписано, подпечатано от кандидата.
No
20.
Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година или за последния приключен междинен период - важи за кандидати юридически лица, в случай че отчетите не са публикувани в търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията.
No
21.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо).
No
22.
Справка за дълготрайни материални активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния приключен междинен период (за юридически лица и еднолични търговци)
No
23.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП и справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията по образец, утвърден от министъра на икономиката) с подпис/и, печат на кандидата- Приложение № 7, и Приложение № 7б. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
24.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (по образец, Приложение № 14). Ако минималният СПО е достигнат през годината на кандидатстване се подава декларация за текущата стопанска година. Ако минималният СПО се доказва с намерения за засаждане/засяване на земеделски култури за доказване на съответствие, кандидатът попълва декларация за текущата и за предходната година спрямо годината на кандидатстване. (декларацията се представя от земеделски стопани и всеки един от членовете, участващи в юридическо лице кандидат за колективна инвестиция )
No
25.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение. (когато е приложимо). 
За признати групи/организации на производители или кандидати за колективни инвестиции се изискват на всички членове).
No
26.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година. (когато е приложимо). 
(За признати групи/организации на производители се изискват на всички членове).
No
27.
Справка-декларация за приходите от продажба от земеделска дейност или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година или текущата финансова година (по образец, Приложение № 17 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). (Представя се от кандидати юридически лица, с изключение на тези, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване и са подали проект, с инвестиции, изцяло насочени във: сектор „Животновъдство”, „Плодове и зеленчуци” или  „Етеричномаслени и медицински култури”, включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори).
No
28.
Удостоверение за признаване на групата/организацията на производители (когато е приложимо). – важи за кандидати признати групи/организации на производители.
No
29.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията (по образец, Приложение № 15 от документи за попълване) (когато е приложимо).
No
30.
Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл.137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност (само в случай че кандидатът се занимава с отглеждане на животни).  Представя се във формат "pdf“.
No
31.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
No
32.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата), или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване на имота/сградата/помещението  за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията.
No
33.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат „pdf“.
No
34.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
(По образец на Приложение № 19 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване)
No
35.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ .
No
36.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
37.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ - важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти. В решението е видно мястото на поставяне на територията на МИГ Исперих.
No
38.
В случай, че разходът, за който се кандидатства с проектното предложение Е ВКЛЮЧЕН в списък с референтни разходи, публикуван на интернет страницата на ДФ „Земеделие” и към настоящите Условия за кандидатстване/Документи за информация – Приложение № 3.:
- Една независима оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи/услуги , която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС, 
- придружена от направено от кандидата запитване за оферти, съгласно Приложение 13 от Документи за попълване. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки.

Критерият по НЕ СЕ ОТНАСЯ при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.
No
39.
В случай, че разходът, за който се кандидатства с проектното предложение НЕ Е ВКЛЮЧЕН в списък с референтни разходи, публикуван на интернет страницата на ДФ „Земеделие” и към настоящите Условия за кандидатстване/Документи за информация – Приложение № 3.:
- Най-малко три съпоставими независими оферти от проведено пазарно проучване, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, 
- придружени от направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение 13 от Документи за попълване. 
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат количествено- стойностни сметки, заверени от правоспособно лице във формат “pdf” и електронен формат „xls”/„xlsх”.
Критерият по НЕ СЕ ОТНАСЯ при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.
No
40.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение
No
41.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото; б) съдружници; в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице; е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо; ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото.
No
42.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите – чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
No
43.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите и за това е приложен документ.
No
44.
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор оферентите, подали оферти са декларирали, „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”
No
45.
Решение на кандидата за определяне на оферта с най- ниска цена (протокол). (В случай, че избраната оферта не е с най – ниска цена в решението трябва да има включена обосновка на мотивите за този избор на оферта, след проведено пазарно проучване, преди сключване на предварителни или окончателни договори за строителство / услуги /доставки.)
No
46.
Предварителни или окончателни договори за строителство/ услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение, представят се сканирани. 
Договори се представят, за дейности по строителство/
доставки/ услуги, когато за конкретния проект НЕ СЕ ПРИЛАГА реда начл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и след подписване на Административен договор не се изисква провеждане на  процедура за избор на изпълнител с публична покана по реда на ПМС 160 от 01.07.2016г.).
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат “pdf” и електроненформат „exsl“(по образец Приложение 19 от Документи за попълване).
No
47.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски  (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг).
No
48.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, важи в случаите на разходи по т. 6 от Раздел „14.1. Допустими разходи“ от настоящите Условия за кандидатстване.
No
49.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане - важи в случай, че се проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост.
No
50.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо).
No
51.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на собствена земеделска продукция). В случай на осигуряване на суровинна от кланични пунктове, суровината трябва да е придружена от доказателство за произход от регистрирани земеделски стопани.
No
52.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице, съгласно изискванията на т.17 от раздел 13.3. Условия за допустимост на дейностите от Условията за кандидатстване. (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес). Технологичните проекти в сектор мляко/млечно направление и/или месо следва да бъдат заверени от Българска агенция по безопасност на храните (БАБХ). Представя се във формат „pdf“.
No
53.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните (в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фураж и за съществуващи предприятия). Представя се във формат „pdf“ .
No
54.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат „pdf“.
No
55.
Анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по т. 25 – 33 от Раздел 13.3 „Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представя се във формат „pdf“.
No
56.
Документ за участие на кандидата в оперативна група, бенефициент, подпомаган по подмярка 16.1. „Подкрепа за сформиране и функциониране на оперативни групи в рамките на ЕПИ“.
No
57.
Декларация за свързаност към Заповед № 09-647/03.07.2019г.
No
III. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ СВЪРЗАНИ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ТЕХНИЧЕСКА И ФИНАНСОВА ОЦЕНКА
Criteria Leads to rejection
1.
За подкритерий 1.1. Инвестицията е предназначена за обработка/преработка на плодове, етерично маслени и медицински култури, ядки и семена за човешка консумация, продукти на пчеларството, биволовъдство и козевъдство – млечно направление, месно говедовъдство кандидата е представил:
1.	Анкетна карта, 
2.	Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност. Представя се във формат "pdf“.
3.	Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни.
No
2.
За подкритерий 1.2. Подпомаганите активи са предназначени за обработка/преработка на биологична продукция, кандидата е представил:
1.	Копие от договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 от ЗПООПЗПЕС, придружен от документ (сертификационно писмо от контролиращото лице, сертификат, или друг документ, удостоверяващо, че е проведена най-малко първа инспекция, или копие от сертификат от контролиращо лице, удостоверяващ, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичeн/и  или външните за кандидата доставцици са сертифицирани.
No
3.
За подкритерий 1.3. Колективни инвестиции; инвестиции на групи производители, или на организации на производители, кандидата е представил:
1.	Копие от удостоверение и/или заповед за признаване на група/организация на производители одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г.; 
2.	Декларация  по Приложение № 14,от която са видни броя лицата, подали декларация Приложение № 17 – за СПО; 
За канидати само за колективни инвестиции, регистрирани по Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ или ЗК, данните за броя на членовете ще бъде служебно проверен в достъпен публичен регистър, като трябва да съответства на броя лица, формиращи кандидата, подали Декларация Приложение № 18 и декларация Приложение № 17 – за СПО;
No
4.
За подкритерий 2.1. Подкрепа на младежи до 40 г. са представени данни в приложение № 1- основна информация, Декларации и Формуляр на канидатат. От документите следва да е видно, че при кандидати - едноличните търговци и едноличните дружества с ограничена отговорност, регистрирани като земеделски стопани по реда на Наредба № 3 от 1999 г., физическото лице – търговец и едноличния собственик на капитала съответства на критерия.
No
5.
За подкритерий 2.2. Проектът създава нова заетост, кандидата е представил:
1.	Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение № 18 от документи за попълване) (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
2.	Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд или Ведомост за заплати (което и когато е приложимо, включително за регистрирани в годината на кандидатстване лица).  Представя се във формат „pdf“.
No
6.
За подкритерий 2.3. Проекти водещи до опазване на околната среда и биоразнообразието, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях. Проектът предвижда въвеждане на иновации.
В секция 12 на Формуляра за кандидатстване следва да е прикачен само документа, приложим към критерия/инвестиционния разход, за който се присъждат точки, като: 
1.	Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента засегнат от инвестицията (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
2.	Документ, издаден от правоспособно лице/производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС /само за инсталации, използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/ (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
3.	Декларация по чл. 33, ал. 6 от ЗЕЕ , придружена с доказателства за подаването пред АУЕР - важи в случаите, предвидени в ЗЕЕ -  важи в случай на разходи за подобряване на енергийната ефективност. (когато е приложимо). Представя/т се във формат „pdf“.
4.	Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модели и/или документ, или сертификат/удостоверение, проучвания, сертификати, или други приложими документи, доказващи иновативност на проектното предложение/кои от инвестициите в проекта са свързани с въвеждане на иновации. (когато е приложимо). Представя/т се във формат „pdf“.
5.	Предварителни/окончателни договори с доставчици за инсталация/оборудване (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
No
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСВИЕ/Общо изискване към всички съпътстващи документи прикачени в ИСУН 2020
Criteria Leads to rejection
1.
Документите прикачени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Когато документите се придружават от  многоезични стандартни формуляри, във връзка с прилагане на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/1191 от 6 юли 2016 година за насърчаване на свободното движение на гражданите чрез опростяване на изискванията за представяне на някои официални документи в Европейския съюз и за изменение на Регламент (ЕС) № 1024/2012,  изискването за апостил отпада.
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът има постоянен адрес – за физическите лица, и седалище и адрес на управление – за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ Исперих и осъществява дейностите по проект на територията на действие на МИГ Исперих;
Yes
2.
Кандидатът е регистриран като земеделски стопанин по реда на Наредба №3 от 1999 г. и земеделското му стопанство е с минимален стандартен производствен обем не по-малко от левовата равностойност на 8000 евро;
Yes
3.
Кандидатът е юридическо лице регистрирано по Търговския закон, Закона за кооперациите или създадени по Закона за Селскостопанската академия;
Yes
4.
Юридическото лице кандидат има доказан приход за предходната или текущата финансова година от земеделска дейност и/или приход от услуги директно свързани със земеделска дейност и/или преработка на земеделска продукция и/или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ и/или приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на земеделски дейности, или получена публична финансова помощ;

Забележка: Критерият за допустимост не се прилагат за кандидати, създадени до 1 година преди кандидатстването.
Yes
5.
Кандидатът е Дружество получател на финансова помощ за проекти за колективни инвестиции (групи/ организации на производители) и :
a)	е регистрирано съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите; 

b)	всички ЗП участващи в дружеството кандидат отговорят на критериите за допустимост по мярката.
Yes
6.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител отговарят на условията, определени в т. 11.3 Критерии за недопустимост на кандидатите  от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Yes
7.
В случай че кандидатът е юридическо лице – кандидат за колективни инвестиции, никое от лицата, участващи в юридическото лице, или членовете на групата или организацията на производители: 
1.не притежава доминиращо влияние върху дейността на кандидата; 
2. помежду си не са свързани предприятия или предприятия партньори по смисъла на Закона за малките и средните предприятия.
Yes
8.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ;
Yes
9.
Съгласно Заповед № 09-647/03.07.2019г. на Ръководителя на УО на ПРСР , не са допустими за подпомагане кандидат, който е: 
1. свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, член на управителния орган или контролния орган на Местна инициативна група – Исперих, или с кмета на община Исперих.
2. член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ Исперих или е свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ Исперих по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
3. свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ Исперих и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Кандидатът е представил декларация за свързаност (приложение № 12 към Документи за попълване).
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в  ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на процедурата
Yes
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по съответната покана/ обява за кандидатстване.
No
3.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 месеца или 36 месеца за проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Yes
4.
Целите на проектното предложение са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на процедура за предоставяне на БФП.
Yes
5.
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики, описани в раздел 17 „Хоризонтални политики” от Условията за кандидатстване.
Yes
6.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикатори за изпълнение и резултат, съгласно Раздел 7 „Индикатори” от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
No
7.
Проектът включва  инвестиции в  една или повече от изброените по-долу дейности:
1. Създаване на нови и/или разширяване и/или модернизиране на налични мощности и подобряване на използването им;
 2. Внедряване на нови продукти, процеси и технологии;
 3. Подобряване на качеството и безопасността на храните и тяхната проследяемост;
 4. Производство на биологични храни чрез преработка на първични земеделски биологични продукти.
 5. Подобряване на сътрудничеството с производителите на суровини.
Yes
8.
Проектът включва, но не като самостоятелен проект инвестиции за:
a)	намаляване на себестойността на произвежданата продукция;
b)	постигане на съответствие с нововъведени стандарти на ЕС;
c)	опазване на околната среда, включително намаляване на вредните емисии и отпадъци;
d)	подобряване на енергийната ефективност в предприятията;
e)	подобряване на безопасността и хигиенните условия на производство и труд.
Yes
9.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13.2. и 13.3. от Условията за кандидатстваване.
Yes
10.
Проектното предложение не включва дейности посочени като недопустими съгласно т. 13.4. от Условията за кандидатсване.
Yes
11.
Извършване на проверка за двойно финансиране:

Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Yes
12.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14.1. от Условията за кандидатсване.
Yes
13.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстваване.
Yes
14.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатсване.
Yes
15.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Yes
16.
Включените в проектното предложение допустими разходи са необходими и основателни  за изпълнението на проекта и са обосновани.
No
17.
Максималният размер на Общите допустими разходи по проекта Е НЕ ПОВЕЧЕ от 200 000,00 лв. и миниммалният размер на Общите допустими разходи по проекта Е НЕ ПО- МАЛКО от 30 000,00 лв.
Yes
18.
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за един кандидат е 100 000 лв. до края на прилагане на стратегията.
No
19.
Заявеният интензитет на помощта е в размер на 50% от допустимите разходи по проекта
No
20.
Заявеният интензитет на базвъзмездната финансова помощ по проекта е над 50 % и ставката се увеличава с допълнителни:
1.	20 процентни пункта за операции, подпомагани в рамките на Европейско партньорство за иновации (ЕПИ);
Приложени са допълнители документи, в съответствие със заявения от кандидата по-висок интензитет / процент на БФП.
No
21.
БИЗНЕС ПЛАНЪТ отговаря на критериите за допустимост. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта. Стойностите по показатели са:
1. „Нетна настояща стойност“ (NPV) е по-голяма от "0"
2. Вътрешна норма на възвращаемост (IRR) е по-голяма от "6%"
3. Индексът на рентабилност PI е по-голям от "1"
4. Срокът на откупуване на инвестицията (РВР) е в рамките на периода, за който е разработен Бизнес плана.
Yes
22.
Не се извършват корекции в бюджета на проектното предложение.Няма дублиране на разходи.
No
23.
Необходимо е извършване  на корекции в бюджета на проектното предложение.  Има дублиране на разходи.
No
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.
Yes
VIII. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи, стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място (при дейности и разходи за СМР), с изкючение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги
Yes
2.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен по чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Yes
IX. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Представеното проектно предложение отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021