Evaluation criterias

I. Group
Критерии за административно съответствие
Criteria Leads to rejection
1.
Приложени са всички задължително изискуеми документи за кандидатстване в изискания формат, подписани с електронен подпис на лицето, представляващо кандидата, или оправомощено за целите на подаване на проектното предложение лице
Yes
2.
Във формуляра за кандидатстване са включени и остойностени всички изискуеми индикатори за изпълнение (продукт) в съответствие с Насоките за кандидатстване по процедурата, вкл. задължителните екологични индикатори и е посочена базова стойност за всички индикатори за резултат.
Yes
3.
Приложено е пълномощно на лицето, което подписва с електронен подпис от името на кандидата документите за кандидатстване по проектното предложение и допълненията и поясненията към него (ако е приложимо)
Yes
4.
Приложена е декларация за съгласие данните от статистическите изследвания, провеждани от Националния статистически институт, за дейността на конкретния бенефициент, да  бъдат  предоставяни от Националния статистически институт на Управляващия орган на ОПРР 2014-2020, както и разпространявани/публикувани в докладите за изпълнение на програмата (прилага се само към първото подадено проектно предложение) (Приложение А1)
Yes
5.
Приложена е Декларация, че проектът не е финансиран от други публични източници (Приложение В1)
Yes
6.
Приложена е декларация, че проектът не генерира приходи (Приложение В2)
Yes
7.
Представена е Автобиография на ръководителя на проекта (Приложение Г), който отговаря на изискванията на настоящата процедура
Yes
8.
Приложено е партньорско споразумение (в случай на пътни отсечки, включени в  пилотно партньорство между Агенция „Пътна инфраструктура“ с община Бургас и ЮИДП, гр.Сливен, МЗХ)
Yes
9.
(Критерия се прилага само в случай на пътни отсечки  от приоритизирания списък, съгласно методика на АПИ)
Представена е Декларация от Председателя на УС на АПИ, с която се декларира, че:
1.	За пътната отсечка, обект на интервенция, има готов работен/технически проект, изготвен съгласно Закона за устройство на територията, Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Норми за проектиране на пътища, и действащата нормативна уредба, придружен от подробни количествени сметки по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка по видове СМР в пълно съответствие с КС на проектантите.
2.	Инвестиционният проект има Оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвена като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор/ за строежи 1-ва и 2-ра категория или Решение на експертния съвет на одобряващата администрация за строежи 3 -та, 4-та и 5-та категория, съгласно чл.142, ал.6 от ЗУТ
3.	До подписване на договор за СМР за инвестиционния проект ще има влязло в сила Разрешение за строеж, издадено по реда на чл.148-156а от ЗУТ;
4.	За работния/техническия проект има издадено:
−	Становище от съответната компетентна институция – РИОСВ/МОСВ дали следва да бъдат проведени разрешителните и/или съгласувателните процедурите по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за защитените територии (ЗЗТ).
−	Решение за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС, съгласно чл. 8 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда и/или Решение по ОВОС, съгласно чл. 18 от същата наредба (в случай, че е необходимо провеждане на процедури по реда на ЗООС).
−	Решение по чл. 18 или съответно решение по чл. 20 и чл. 28 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (в случай, че е необходимо провеждане на процедури по реда на ЗБР и ЗЗТ).
−	В случай на издадени Решения по ЗООС, ЗБР и ЗЗТ инвестиционният  проект е съобразен с условията и мерките в Решенията и съответства на описаните параметри в тях.
5.		В случай, че пътната отсечка преминава през населено място, работният/техническият проект включва всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания.
6.		Където е приложимо, в случай на населени места и селищни образувания, разположени в близост до пътя,  работният/техническият проект предвижда зелени предложения и шумозащитни мерки (вкл. шумозащитни екрани), като включва проектна част или има отделен технически/работен проект, който съдържа акустична, архитектурна и конструктивна част.
7.	Където е приложимо, работният/техническият проект предвижда инженерни решения за зелена инфраструктура - препятстващи и насочващи съоръжения (шумозаглушителни еко стени, огради, насипни рампи, откоси), вертикална сигнализация (знаци, светлини, рефлекторни устройства), конструктивни съоръжения за пресичане под и над инфраструктурата (еконадлези за диви животни, ландшафтен тунел, канали и водостоци, тунелчета за земноводни и дребни животни) и др., където е необходимо.
8.	Проектът не води до влошаване на състоянието на водите и не включва дейности, забранени или ограничени в плановете за управление на речните басейни като са взети предвид границите на зоните за защита на водите по реда на чл. 119а от Закона за водите и предвидените за тях мерки за опазване в Плановете за управление на речните басейни на четирите Басейнови дирекции
9.		За работния/техническия проект са издадени документи от всички заинтересовани страни/експлоатационни дружества, че елементите на подземната техническа инфраструктура под обекта на интервенция са напълно изградени и/или реконструирани към момента на кандидатстване и не се предвижда планово изграждане или реконструкция на съществуващата подземна инфраструктура за период от 5 години след приключване на дейностите по проекта (в случай, че обектът на интервенция преминава през населено място)
Yes
10.
(в случай на пътни отсечки, включени в пилотно партньорство с водещ Агенция „Пътна инфраструктура“ с партньори община Бургас и ЮИДП, гр. Сливен, МЗХ)
Представена е Декларация от кандидата и партньорите по проекта, с която се декларира, че всички разходи, извършени след 31.12.2023 г. по неприключили дейности, не се изплащат от отпуснатата безвъзмездна финансова помощ и са за сметка на бенефициента/партньорите (Приложение В3).
Yes
11.
Приложен е Анализ на потребностите (в случай на увеличаване на габарита на пътното платно за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ), изготвен съгласно Насоките за кандидатстване
Yes
12.
Приложено е подробно предпроектно проучване (в случай на ново строителство за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ), изготвено съгласно Насоките за кандидатстване
Yes
13.
Приложен е Анализ разходи и ползи (в случай на ново строителство), изготвен за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ), изготвено съгласно Насоките за кандидатстване
Yes
14.
Всички таблици и изчисления, включени в Анализа разходи-ползи са подадени във файл формат Excel (в случай на ново строителство за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ), изготвен съгласно Насоките за кандидатстване
Yes
15.
Приложено е положително решение по Оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) за обекта, включен в проектното предложение или решение, с което е преценено, че не е необходимо да се извършва ОВОС (в случай на ново строителство за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ).
Yes
16.
Приложено е комплексно разрешително, когато с решението по ОВОС не е потвърдено прилагането на най-добри налични техники (в случай на ново строителство за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ)
Yes
17.
Приложено е нетехническо Резюме към Доклада за оценка на въздействието върху околната среда и документи, касаещи доклада за ОВОС (в случай на ново строителство за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ).
Yes
18.
Приложен е Доклад за оценка на въздействието върху околната среда (в случай на ново строителство за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ)
Yes
19.
Приложен е Доклад за извършен одит по пътна безопасност на предпроектното проучване (в случай на ново строителство за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ)
Yes
20.
Приложен е Доклад за извършен одит по пътна безопасност на техническия/работния проект (в случай на ново строителство или увеличаване на габарита на пътното платно за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ)
Yes
21.
Приложена е Оценка на въздействието върху пътната безопасност за инфраструктурни проекти (в случай на ново строителство или увеличаване на габарита на пътното платно за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ)
Yes
II. Group
Критерии за допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът и партньорите отговарят на критериите за допустимост по настоящата процедура съгласно Насоките за кандидатстване
Yes
2.
Пътната отсечка, за която се иска финансиране по ОПРР 2014-2020, е част от приоритизирания списък с обекти, изготвен съгласно Методика и критерии за приоритизиране на пътните отсечки, с които АПИ ще кандидатства за финансиране по ОПРР 2014-2020 г. (в случай на проектни предложения за пътни отсечки от приоритизирания списък, съгласно методика на АПИ)
Yes
3.
Пътните отсечки, за които се иска финансиране по ОПРР 2014-2020, са част от списъка с пътни отсечки, включени в пилотно партньорство с водещ Агенция „Пътна инфраструктура“ с партньори община Бургас и ЮИДП, гр.Сливен, МЗХ
Yes
4.
Пътната отсечка, за която се иска финансиране по ОПРР 2014-2020, осигурява пряка връзка с второстепенни и третостепенни пътни възли с TEN-T мрежата. (в случай на проектни предложения за пътни отсечки от приоритизирания списък, съгласно методика на АПИ)
Yes
5.
Пътната отсечка, за която се иска финансиране по ОПРР 2014-2020, е включена в одобрена от Министерския съвет Средносрочна рамкова оперативна програма за изпълнение на Стратегия за развитие на пътната инфраструктура в Република България 2016-2022 г (в случай на проектни предложения за пътни отсечки от приоритизирания списък, съгласно методика на АПИ)
Yes
6.
Дейностите по проекта съответстват на допустимите дейности  по процедурата
Yes
7.
Проектът НЕ е физически завършен или изцяло осъществен преди подаването му за финансиране, независимо дали всички свързани плащания са извършени от конкретния бенефициент или не.
Yes
8.
Продължителността на проекта съответства на максимално допустимия период на изпълнение съгласно Насоките за кандидатстване
Yes
9.
Разходите по проекта, финансирани чрез БФП, са допустими за финансиране в съответствие с Насоките за кандидатстване
Yes
10.
Спазени са процентните ограничения на разходите съгласно Насоките за кандидатстване
Yes
11.
Безвъзмездната финансова помощ по проекта не надвишава максималният размер на БФП, определен в Насоките за кандидатстване и наличния до момента финансов ресурс по процедурата
Yes
12.
Проектното предложение предвижда мерки за информация и комуникация съгласно Насоките за кандидатстване
Yes
13.
Проектното предложение е в съответствие с хоризонталните политики на ЕО (устойчивото развитие)
Yes
14.
Проектното предложение допринася за изпълнението на Стратегията на ЕС за Дунавския регион
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021