|
Критерии за административно съответствие
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Приложени са всички задължително изискуеми документи за кандидатстване в изискания формат, подписани с електронен подпис на лицето, представляващо кандидата, или оправомощено за целите на подаване на проектното предложение лице
|
Yes
|
|
2. |
Във формуляра за кандидатстване са включени и остойностени всички изискуеми индикатори за изпълнение (продукт) в съответствие с Насоките за кандидатстване по процедурата, вкл. задължителните екологични индикатори и е посочена базова стойност за всички индикатори за резултат.
|
Yes
|
|
3. |
Приложено е пълномощно на лицето, което подписва с електронен подпис от името на кандидата документите за кандидатстване по проектното предложение и допълненията и поясненията към него (ако е приложимо)
|
Yes
|
|
4. |
Приложена е декларация за съгласие данните от статистическите изследвания, провеждани от Националния статистически институт, за дейността на конкретния бенефициент, да бъдат предоставяни от Националния статистически институт на Управляващия орган на ОПРР 2014-2020, както и разпространявани/публикувани в докладите за изпълнение на програмата (прилага се само към първото подадено проектно предложение) (Приложение А1)
|
Yes
|
|
5. |
Приложена е Декларация, че проектът не е финансиран от други публични източници (Приложение В1)
|
Yes
|
|
6. |
Приложена е декларация, че проектът не генерира приходи (Приложение В2)
|
Yes
|
|
7. |
Представена е Автобиография на ръководителя на проекта (Приложение Г), който отговаря на изискванията на настоящата процедура
|
Yes
|
|
8. |
Приложено е партньорско споразумение (в случай на пътни отсечки, включени в пилотно партньорство между Агенция „Пътна инфраструктура“ с община Бургас и ЮИДП, гр.Сливен, МЗХ)
|
Yes
|
|
9. |
(Критерия се прилага само в случай на пътни отсечки от приоритизирания списък, съгласно методика на АПИ)
Представена е Декларация от Председателя на УС на АПИ, с която се декларира, че:
1. За пътната отсечка, обект на интервенция, има готов работен/технически проект, изготвен съгласно Закона за устройство на територията, Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Норми за проектиране на пътища, и действащата нормативна уредба, придружен от подробни количествени сметки по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка по видове СМР в пълно съответствие с КС на проектантите.
2. Инвестиционният проект има Оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвена като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор/ за строежи 1-ва и 2-ра категория или Решение на експертния съвет на одобряващата администрация за строежи 3 -та, 4-та и 5-та категория, съгласно чл.142, ал.6 от ЗУТ
3. До подписване на договор за СМР за инвестиционния проект ще има влязло в сила Разрешение за строеж, издадено по реда на чл.148-156а от ЗУТ;
4. За работния/техническия проект има издадено:
− Становище от съответната компетентна институция – РИОСВ/МОСВ дали следва да бъдат проведени разрешителните и/или съгласувателните процедурите по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за защитените територии (ЗЗТ).
− Решение за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС, съгласно чл. 8 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда и/или Решение по ОВОС, съгласно чл. 18 от същата наредба (в случай, че е необходимо провеждане на процедури по реда на ЗООС).
− Решение по чл. 18 или съответно решение по чл. 20 и чл. 28 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (в случай, че е необходимо провеждане на процедури по реда на ЗБР и ЗЗТ).
− В случай на издадени Решения по ЗООС, ЗБР и ЗЗТ инвестиционният проект е съобразен с условията и мерките в Решенията и съответства на описаните параметри в тях.
5. В случай, че пътната отсечка преминава през населено място, работният/техническият проект включва всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания.
6. Където е приложимо, в случай на населени места и селищни образувания, разположени в близост до пътя, работният/техническият проект предвижда зелени предложения и шумозащитни мерки (вкл. шумозащитни екрани), като включва проектна част или има отделен технически/работен проект, който съдържа акустична, архитектурна и конструктивна част.
7. Където е приложимо, работният/техническият проект предвижда инженерни решения за зелена инфраструктура - препятстващи и насочващи съоръжения (шумозаглушителни еко стени, огради, насипни рампи, откоси), вертикална сигнализация (знаци, светлини, рефлекторни устройства), конструктивни съоръжения за пресичане под и над инфраструктурата (еконадлези за диви животни, ландшафтен тунел, канали и водостоци, тунелчета за земноводни и дребни животни) и др., където е необходимо.
8. Проектът не води до влошаване на състоянието на водите и не включва дейности, забранени или ограничени в плановете за управление на речните басейни като са взети предвид границите на зоните за защита на водите по реда на чл. 119а от Закона за водите и предвидените за тях мерки за опазване в Плановете за управление на речните басейни на четирите Басейнови дирекции
9. За работния/техническия проект са издадени документи от всички заинтересовани страни/експлоатационни дружества, че елементите на подземната техническа инфраструктура под обекта на интервенция са напълно изградени и/или реконструирани към момента на кандидатстване и не се предвижда планово изграждане или реконструкция на съществуващата подземна инфраструктура за период от 5 години след приключване на дейностите по проекта (в случай, че обектът на интервенция преминава през населено място)
|
Yes
|
|
10. |
(в случай на пътни отсечки, включени в пилотно партньорство с водещ Агенция „Пътна инфраструктура“ с партньори община Бургас и ЮИДП, гр. Сливен, МЗХ)
Представена е Декларация от кандидата и партньорите по проекта, с която се декларира, че всички разходи, извършени след 31.12.2023 г. по неприключили дейности, не се изплащат от отпуснатата безвъзмездна финансова помощ и са за сметка на бенефициента/партньорите (Приложение В3).
|
Yes
|
|
11. |
Приложен е Анализ на потребностите (в случай на увеличаване на габарита на пътното платно за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ), изготвен съгласно Насоките за кандидатстване
|
Yes
|
|
12. |
Приложено е подробно предпроектно проучване (в случай на ново строителство за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ), изготвено съгласно Насоките за кандидатстване
|
Yes
|
|
13. |
Приложен е Анализ разходи и ползи (в случай на ново строителство), изготвен за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ), изготвено съгласно Насоките за кандидатстване
|
Yes
|
|
14. |
Всички таблици и изчисления, включени в Анализа разходи-ползи са подадени във файл формат Excel (в случай на ново строителство за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ), изготвен съгласно Насоките за кандидатстване
|
Yes
|
|
15. |
Приложено е положително решение по Оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) за обекта, включен в проектното предложение или решение, с което е преценено, че не е необходимо да се извършва ОВОС (в случай на ново строителство за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ).
|
Yes
|
|
16. |
Приложено е комплексно разрешително, когато с решението по ОВОС не е потвърдено прилагането на най-добри налични техники (в случай на ново строителство за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ)
|
Yes
|
|
17. |
Приложено е нетехническо Резюме към Доклада за оценка на въздействието върху околната среда и документи, касаещи доклада за ОВОС (в случай на ново строителство за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ).
|
Yes
|
|
18. |
Приложен е Доклад за оценка на въздействието върху околната среда (в случай на ново строителство за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ)
|
Yes
|
|
19. |
Приложен е Доклад за извършен одит по пътна безопасност на предпроектното проучване (в случай на ново строителство за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ)
|
Yes
|
|
20. |
Приложен е Доклад за извършен одит по пътна безопасност на техническия/работния проект (в случай на ново строителство или увеличаване на габарита на пътното платно за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ)
|
Yes
|
|
21. |
Приложена е Оценка на въздействието върху пътната безопасност за инфраструктурни проекти (в случай на ново строителство или увеличаване на габарита на пътното платно за пътни отсечки, приоритизирани съгласно методика на АПИ)
|
Yes
|
|
Критерии за допустимост
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Кандидатът и партньорите отговарят на критериите за допустимост по настоящата процедура съгласно Насоките за кандидатстване
|
Yes
|
|
2. |
Пътната отсечка, за която се иска финансиране по ОПРР 2014-2020, е част от приоритизирания списък с обекти, изготвен съгласно Методика и критерии за приоритизиране на пътните отсечки, с които АПИ ще кандидатства за финансиране по ОПРР 2014-2020 г. (в случай на проектни предложения за пътни отсечки от приоритизирания списък, съгласно методика на АПИ)
|
Yes
|
|
3. |
Пътните отсечки, за които се иска финансиране по ОПРР 2014-2020, са част от списъка с пътни отсечки, включени в пилотно партньорство с водещ Агенция „Пътна инфраструктура“ с партньори община Бургас и ЮИДП, гр.Сливен, МЗХ
|
Yes
|
|
4. |
Пътната отсечка, за която се иска финансиране по ОПРР 2014-2020, осигурява пряка връзка с второстепенни и третостепенни пътни възли с TEN-T мрежата. (в случай на проектни предложения за пътни отсечки от приоритизирания списък, съгласно методика на АПИ)
|
Yes
|
|
5. |
Пътната отсечка, за която се иска финансиране по ОПРР 2014-2020, е включена в одобрена от Министерския съвет Средносрочна рамкова оперативна програма за изпълнение на Стратегия за развитие на пътната инфраструктура в Република България 2016-2022 г (в случай на проектни предложения за пътни отсечки от приоритизирания списък, съгласно методика на АПИ)
|
Yes
|
|
6. |
Дейностите по проекта съответстват на допустимите дейности по процедурата
|
Yes
|
|
7. |
Проектът НЕ е физически завършен или изцяло осъществен преди подаването му за финансиране, независимо дали всички свързани плащания са извършени от конкретния бенефициент или не.
|
Yes
|
|
8. |
Продължителността на проекта съответства на максимално допустимия период на изпълнение съгласно Насоките за кандидатстване
|
Yes
|
|
9. |
Разходите по проекта, финансирани чрез БФП, са допустими за финансиране в съответствие с Насоките за кандидатстване
|
Yes
|
|
10. |
Спазени са процентните ограничения на разходите съгласно Насоките за кандидатстване
|
Yes
|
|
11. |
Безвъзмездната финансова помощ по проекта не надвишава максималният размер на БФП, определен в Насоките за кандидатстване и наличния до момента финансов ресурс по процедурата
|
Yes
|
|
12. |
Проектното предложение предвижда мерки за информация и комуникация съгласно Насоките за кандидатстване
|
Yes
|
|
13. |
Проектното предложение е в съответствие с хоризонталните политики на ЕО (устойчивото развитие)
|
Yes
|
|
14. |
Проектното предложение допринася за изпълнението на Стратегията на ЕС за Дунавския регион
|
Yes
|