Отворена процедура за кандидатстване

В тази страница имате възможност да разгледате всички публикувани разяснения по процедурата за кандидатстване. Ако не сте достъпили системата чрез потребителски профил, не можете да подавате искане за разяснение. За да създадете и подадете такова е необходимо да влезете в системата или да създадете потребителски профил от менюто " Вход ".

Рег. номер Въпрос Разяснения
BG06RDNP001-19.723-Q001 (28.07.2023 г.)
Във връзка с отворена процедура BG06RDNP001-19.723 - МИГ Луковит-Роман: мярка 19-6.4 „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“ имам следния въпрос:

Фирмата кандидат ще стартира нова дейност, свързана с интерактивни занимания за деца. В тази връзка допустимо ли е да се заложат като активи за закупуване книгите, на които ще се обучават децата? Книгите ще се използват дългосрочно в предприятието и общата им стойност ще е около 15 000 лв.
Във връзка с въпрос: „ Фирмата кандидат ще стартира нова дейност, свързана с интерактивни занимания за деца. В тази връзка допустимо ли е да се заложат като активи за закупуване книгите, на които ще се обучават децата? Книгите ще се използват дългосрочно в предприятието и общата им стойност ще е около 15 000 лв.
       Съгласно Раздел 14. Категории разходи, допустими за финансиране, подраздел 14. 2 „Допустиими разходи“,  от Условия за кандидатстване по процедура BG06RDNP001-19.723, мярка 19-6.4 и стратегията за ВОМР на „МИГ Луковит-Роман“, допустими за финансова помощ са материални и нематериални инвестиции, за създаване и развитие на неземеделски дейности, включващи: 
а)Изграждане, придобиване или подобренията на недвижимо имущество; 
б) Закупуване, включително чрез лизинг на нови машини , съоръжения и оборудване до пазарната стойност на активите; 
в) Нематериални инвестиции: придобиване и създаване на компютърен софтуер до пазарната стойност, включително чрез лизинг, и придобиване на патенти, лицензи, авторски права и марки.
г) Общи разходи, свързани с разходите за буква „а“, „б“ и „в“, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, включително проучвания за техническа осъществимост. Консултациите се състоят от разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ-разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта и не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи. 
          Общо разходите по т. „г“ не могат да надхвърлят 12 % от сумата на     разходите по т. „а“, „б“ и „в“.  
         Не са допустими за подпомагане текущи разходи.
         Посочените разходи са допустими при условията разписани в подраздел 14.3 Допълнителни условия за допустимост от Условията за кандидатстване.
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.