Приключилa/прекратена процедура

Рег. номер Въпрос Разяснения
BG16RFPR002-1.014-Q025 (29.08.2024 г.)
Подготвяме проекто предложение като център по компетентност. Имаме следните въпроси:
1. Имаме право да правим разходи за 2024 г. Как можем да докажем тези разходи, че са направени по проект, който все още не е спечелен? Във фактурите за закупуване на консумативи, кой номер на договора трябва да се напише? Трябва ли да се напише, че разходите са за центъра по компетентност?
Разясненията на Междинното звено (МЗ) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 13 към 29.08.2024 г. (отговор на въпрос Q025). Отговорите и разясненията на МЗ се съобщават (публикуват) на интернет страницата на ИАПО – https://sf.mon.bg/?go=page&pageId=437 в рубрика „Въпроси и отговори“ и в ИСУН – https://eumis2020.government.bg.
BG16RFPR002-1.014-Q024 (28.08.2024 г.)
Подготвяме проекто предложение като център по компетентност (ЦК). Имаме следните въпроси:
1. Съгласно Условията за кандидатстване допустими са разходи, които са извършени в периода от 01.01.2024  г. до крайния срок за изпълнение на договора, но не по-късно от 31.12.2029 г., т.е. допустимо е да се отчетат разходи, които са извършени преди подписване на административния договор. В случай, че конкретният бенефициент не планира извършването и отчитането на никакви разходи през 2024 г., то е допустимо да се извърши техническа корекция на Приложение 5 „Помощна таблица“ и съответно да се въведе „Индикативен бюджет за 5 години“ (2025-2029 г.). При подписване на административния договор в чл. 1.3 задължително се задава етапна цел на Параметъра за резултат, която трябва да бъде постигната към 31.12.2024 г. 
Ако ЦК извърши техническа корекция на Приложение 5 "Помощна таблица" и се въведе "Индикативен бюджет за 5 години" (2025-2029), ще имаме ли корекция в бюджета (финансова корекция), след като задължително трябва да зададем етапна цел на параметъра за резултат, постигната към 31.12.2024 г., която трябва да бъде от 10 до 20% от целевата стойност на Параметъра за резултат към 31.12.2029 г.
2. Ако конкретният бенефициент не планира извършването и отчитането на никакви разходи през 2024 г., защо този бенефициент трябва да подаде техническа корекция на Приложение 5 „Помощна таблица“ и съответно да се въведе „Индикативен бюджет за 5 години“ (2025-2029 г.), щом като не може да зададе етапна цел за 2024 г., ако подпише договор за изпълнение на проекта в края на 2024г.? Какви са предимствата, ако бенефициентът извърши техническа корекция на Приложение 5 „Помощна таблица“ и съответно да се въведе „Индикативен бюджет за 5 години“ (2025-2029 г.).
Разясненията на Междинното звено (МЗ) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 13 към 29.08.2024 г. (отговор на въпрос Q024). Отговорите и разясненията на МЗ се съобщават (публикуват) на интернет страницата на ИАПО – https://sf.mon.bg/?go=page&pageId=437 в рубрика „Въпроси и отговори“ и в ИСУН – https://eumis2020.government.bg.
BG16RFPR002-1.014-Q023 (28.08.2024 г.)
Подготвяме проекто предложение като център по компетентност (ЦК). Имаме следните въпроси:
1. В "Условия за кандидастване" е записано на стр. 32, "Разходи за мобилност при изпълнението на Дейност 3": Единични разходи за престой:
Индивидуална подкрепа за престой – определя се въз основа на продължителността на престоя на участника в съответната държава (брой дни, умножено по съответния единичен разход за ден).
Тези разходи са за брой нощувки или командировъчни разходи за брой дни на командировката?
2. Ако Индивидуалната подкрепа за престой се отнася до командировъчни разходи, каква е разликата между индивидуална покрепа за престой в "Разходи за мобилност при изпълнение на Дейности 3" и "3. Други преки и непреки разходи, необходими за изпълнението на проекта", където е записано, че могат да се отчитат командировъчни разходи?
Разясненията на Междинното звено (МЗ) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 13 към 29.08.2024 г. (отговор на въпрос Q023). Отговорите и разясненията на МЗ се съобщават (публикуват) на интернет страницата на ИАПО – https://sf.mon.bg/?go=page&pageId=437 в рубрика „Въпроси и отговори“ и в ИСУН – https://eumis2020.government.bg.
BG16RFPR002-1.014-Q022 (27.08.2024 г.)
Подготвяме проектопредложение като център по компетентност. Между всички партньори в центъра ще бъде подписано споразумение за партньорство. Ще учредим ЮЛНЦ, който ще бъде допълнителен партньор в споразумението за партньорство. Имаме следните въпроси:
1. Като се има впредвид структурата на центъра по компетентност, описана по-горе, как може центърът по компетентност да докаже, че има приходи от стопанска дейност и приходи от участие в други конкурсни програми като ФНИ, НИФ, европейски програми, като самият център няма банкова сметка (ЮЛНЦ има банкова сметка, но центърът по компетентност няма банкова сметка)?
2. Може ли водещият партньор на центъра по компетентност да гарантира, че центърът по компетентност има стопанска дейност, като предоставя информация за постъпили средства през неговата банкова сметка или по друг начин?
3. Има ли други начини и какви са те, с които може да се докаже, че центърът по компетентност има стопанска дейност или има приходи от участие в други конкурсни програми като ФНИ, НИФ, европейски програми, без да се налага да се представят извлечения за транзакции от банкови сметки, както на водещия партньор, така и на ЮЛНЦ?
4. Може ли ЮЛНЦ, да бъде бенефициент към конкурсна схема като ФНИ, НИФ, европейски програми?
Разясненията на Междинното звено (МЗ) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 13 към 29.08.2024 г. (отговор на въпрос Q022). Отговорите и разясненията на МЗ се съобщават (публикуват) на интернет страницата на ИАПО – https://sf.mon.bg/?go=page&pageId=437 в рубрика „Въпроси и отговори“ и в ИСУН – https://eumis2020.government.bg.
BG16RFPR002-1.014-Q021 (27.08.2024 г.)
Подготвяме проектопредложение като Център по Компетентност. Бихме искали да попитаме как се формира бюджетен ред "4. Разходи за за доставка на оборудване и софтуер при изпълнението на Дейност 2"? 

1. Разбираме, че трябва да бъдат представени по две оферти за даден вид ДМА / ДНА. Необходимо ли е във фактурата да се вижда ДДС на ДМА / ДНА или то се добавя като се изчислява от страна на бенефициента при формиране на разхода? (В условията за кандидастване се изисква само  да е видно наименованието на съответния актив, цена на актива и вид на
валутата, без да се казва, че е необходимо да се вижда начисленото ДДС).

2. Могат ли да се представят оферти, линкове от два източника без да е отразено в офертите / линкоете начисленото ДДС, а ДДС да се изчислява и добавя от бенефициента в съответния бюджетен ред?

3. Имаме бюджетен ред "3. Други преки и непреки разходи, необходими за изпълнението на проекта" и бюджетен ред "4. Разходи за доставка на оборудване и софтуер при изпълнението на Дейност 2". В кой бюджетен ред трябва да се начисли разхода за ДДС за ДМА / ДНА? 
Разясненията на Междинното звено (МЗ) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 13 към 29.08.2024 г. (отговор на въпрос Q021). Отговорите и разясненията на МЗ се съобщават (публикуват) на интернет страницата на ИАПО – https://sf.mon.bg/?go=page&pageId=437 в рубрика „Въпроси и отговори“ и в ИСУН – https://eumis2020.government.bg.
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.