|
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Проектното предложение е подадено в срок
|
Да
|
|
2. |
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата
|
Не
|
|
3. |
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице
|
Да
|
|
4. |
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език
|
Да
|
|
5. |
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
|
Да
|
|
6. |
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ Раковски
|
Да
|
|
7. |
В проекта са включени задължително дейности по направление III и дейности от поне още едно направление I или II (по избор)
|
Да
|
|
8. |
Дейностите по проекта са съобразени с представения актуализиран общински план за интеграция на ромите за периода 2016-2020 г. (за периода на изпълнение на проекта и до одобряване на окончателния доклад по проекта)
|
Да
|
|
9. |
В случай че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по професионална квалификация (ПК), то професиите и специалностите следва да са включени в СППОО. (ако е приложимо)
|
Не
|
|
10. |
В случай че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по ключови компетентности (КК), предвиденото обучение по ключови компетентности е от допустимите обучения по КК. (ако е приложимо)
|
Не
|
|
11. |
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение
|
Да
|
|
12. |
Целевата група е допустима
|
Да
|
|
13. |
В проектното предложение, кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и очаквания ефект върху целевите групи.
/ако е приложимо/
|
Да
|
|
14. |
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013
|
Да
|
|
15. |
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не са по-малко от 8 818,18 лв. Прилага се в случаите, в които УО ще начислява служебно непреките разходи
|
Да
|
|
16. |
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планирането на преките разходи да не са по – малко от 9 700 лв. /. В случай че кандидатът не желае да му бъдат начислени служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи в бюджета.
|
Да
|
|
17. |
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не превишават сумата от 177 273 лв. /ако е приложимо/
Прилага се в случаите, в които УО ще начислява служебно непреки разходи
|
Не
|
|
18. |
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не превишават сумата от 195 000 лв. /ако е приложимо/
Прилага се в случаите когато кандидатът декларира, че не желае да му се отразяват служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи в бюджета
|
Не
|
|
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта и/или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020
|
Да
|
|
2. |
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър и РЮЛНЦ или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
|
Да
|
|
3. |
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за КАНДИДАТИ общини).
Декларацията е попълнена от представляващия кандидата - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
|
Да
|
|
4. |
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър и РЮЛНЦ или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020
|
Да
|
|
5. |
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020
|
Не
|
|
6. |
Декларация от член/-ове на управителните органи на кандидатстващата организация, удостоверяваща че е/са представители на уязвими групи – попълнена по образец (Приложение IX) към Условията за кандидатстване, подписана, сканирана и прикачена в системата, както и доказателствен документ цитиран в забележка №16 (под черта). Към декларацията се представят допълнителни документи - сканирани и прикачени в ИСУН 2020, когато лицата са се самоопределили като имигранти, хора с увреждания, самотни възрастни:
- за имигранти – валидно разрешение за пребиваване в Република България;
- за хора с увреждания – ТЕЛК/НЕЛК или медицинска експертиза;
- за самотни възрастни - справка от ДСП Раковски
|
Не
|
|
7. |
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020. (не е приложимо за община)
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър и РЮЛНЦ или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път
|
Да
|
|
8. |
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за текущата финансовa година, подписан и подпечатан съгласно ЗСч – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. /неприложимо за кандидати-общини/
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР и РЮЛНЦ ще бъде извършена проверка по служебен път.
• За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие
|
Да
|
|
9. |
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на КАНДИДАТА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (Неприложимо за общини и партньори, и неприложимо за новорегистрираните /новосъздадените организации)
|
Да
|
|
10. |
В случай че кандидатът е обучаваща институция действаща в съответствие с нормативни актове, различни от по Закона за професионалното образование и обучение, е представен съответният учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
*Информацията ще се проверява по служебен път, в случай че е налична в публични регистри
|
Да
|
|
11. |
Препис от Решение на ОбС, за подаване на проектно предложение по настоящата процедура и/или одобряване на партньорство по проекта, съгл. ЗМСМА (в случай на партньорство) когато кандидат е община и има партньор/и по проекта, сканирано и прикачено в ИСУН;
Приложимо само за кандидат община!
|
Да
|
|
12. |
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (заповед от кмета на община) за подписване на Формуляра за кандидатстване с КЕП при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо)
|
Да
|
|
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ -
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора, попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър и РЮЛНЦ или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
|
Да
|
|
2. |
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини).
Декларацията е попълнена от представляващия партньора - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
|
Да
|
|
3. |
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър и РЮЛНЦ или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020
|
Да
|
|
4. |
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020
|
Не
|
|
5. |
Приложение IX - Декларация от член/-ове на управителните органи на партньора, удостоверяваща че е/са представители на уязвими групи – попълнена по образец подписана, сканирана и прикачена в системата, и представен доказателствен документ, както следва:
Към декларацията се представят допълнителни документи, когато лицата са се самоопределили като имигранти, хора с увреждания, самотни възрастни:
- за имигранти – валидно разрешение за пребиваване в Република България;
- за хора с увреждания – ТЕЛК/НЕЛК или медицинска експертиза;
- за самотни възрастни - справка от ДСП Раковски
|
Да
|
|
6. |
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (не е приложимо за общини).
В случай че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър и РЮЛНЦ или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път
|
Да
|
|
7. |
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за текущата финансова година, подписани съгласно ЗСч – сканиран и прикачен в ИСУН 2020 (не е приложимо за общини).
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие.
В случай че посочените документи са оповестени в ТР и РЮЛНЦ ще бъде извършена проверка по служебен път
|
Да
|
|
8. |
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на ПАРТНЬОРА (не е приложимо за общини) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020
|
Да
|
|
9. |
В случай че партньорът е обучаваща институция действаща в съответствие с нормативни актове, различни от по Закона за професионалното образование и обучение, е представен съответният учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
*Информацията ще се проверява по служебен път, в случай че е налична в публични регистри
|
Да
|
|
10. |
Препис от Решение на ОбС (ако е приложимо) за участие на община като партньор в проектно предложение по конкретната процедура и за одобряване на партньорството за кандидатстването по проекта, съгласно ЗМСМА.
Приложимо само за партньор община!
|
Не
|
|
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т.11.1 и т.11.2 от Условията за кандидатстване)
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Кандидатът е някое от изброените лица:
доставчици на социални и здравни услуги;
работодатели;
Община Раковски;
организации, предоставящи посреднически услуги;
обучителни организации;
центрове за информация и професионално ориентиране;
читалища;
неправителствени организации;
социални предприятия и кооперации за хора с увреждания;
регистрирано поделение на вероизповедание
|
Да
|
|
2. |
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на МИГ Раковски в съответствие с действащото българско законодателство. (неприложимо за общини)
|
Да
|
|
3. |
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо)
|
Да
|
|
4. |
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
• Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година
|
Да
|
|
5. |
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги (ако е приложимо).
В случай че кандидатът ще предоставя социална услуга, регламентирана в ППЗСП – кандидатът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална/ интегрирана услуга.
*Извършва се служебна проверка
|
Да
|
|
6. |
Кандидатът е вписан в регистъра на ДАЗД/АСП като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от
ДАЗД (ако е приложимо и в случай, че по проекта ще се предоставя услуга на деца).
Ако е приложимо и в случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – кандидатът е вписан в регистъра на ДАЗД/АСП са за съответната социална услуга за деца.
*Извършва се служебна проверка
|
Да
|
|
7. |
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай че кандидатът извършва обучение по професионална квалификация по проекта).
*Извършва се служебна проверка
|
Да
|
|
8. |
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за информация и професионално ориентиране към НАПОО (в случай че кандидатът ще извършва професионално ориентиране по проекта).
*Извършва се служебна проверка
|
Да
|
|
9. |
Кандидатът е регистриран в Агенция по заетостта (в случай, че кандидатът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта) /ако е приложимо/
*Извършва се служебна проверка
|
Да
|
|
10. |
В случай че кандидатът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, то той следва да има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през последните две години, предхождащи годината на кандидатстване
|
Не
|
|
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ –
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ ( съгласно т. 12.1 и т.12.2 от Условията за кандидатстване)
|
|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
|
1. |
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
доставчици на социални и здравни услуги;
работодатели;
Община Раковски;
организации, предоставящи посреднически услуги;
обучителни организации;
центрове за информация и професионално ориентиране;
читалища;
неправителствени организации;
социални предприятия и кооперации за хора с увреждания;
регистрирани поделения на вероизповеданията
|
Да
|
|
2. |
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за общини)
|
Да
|
|
3. |
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
|
Да
|
|
4. |
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс) за текущата финансова година, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
• Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период;
• Когато партньорът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година
|
Да
|
|
5. |
Партньорът е вписан в регистъра на АСП, като доставчик на социални услуги (в случай че партньорът ще участва в предоставяне на социална/ интегрирана услуга).
В случай че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга, регламентирана в ППЗСП – партньорът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга.
*Извършва се служебна проверка
|
Да
|
|
6. |
Партньорът е вписан в регистъра на ДАЗД/АСП като доставчик на социални услуги за деца.
Ако е приложимо и в случай че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – регистрацията в ДАЗД е за съответната социална услуга за деца.
*Извършва се служебна проверка
|
Да
|
|
7. |
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо, в случай че партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация по проекта).
*Извършва се служебна проверка
|
Да
|
|
8. |
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за информация и професионално ориентиране към НАПОО (в случай, че партньорът ще извършва професионално ориентиране по проекта).
*Извършва се служебна проверка
|
Да
|
|
9. |
Партньорът е регистриран в Агенция по заетостта (в случай, че партньорът ще предоставя посреднически услуги на пазара на труда по проекта)
*Извършва се служебна проверка
|
Да
|
|
10. |
В случай че партньорът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, то той следва да има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през последните две години, предхождащи годината на кандидатстване
|
Да
|