|
BG05SFPR001-3.009-Q002 (02.12.2025)
|
Уважаеми госпожи и господа,
Съгласно условията за кандидатстване по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR001-3.009 „Подкрепа за Центровете за високи постижения в ПОО“
"т. 12. Допустими партньори: По настоящата процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на конкретни бенефициенти – партньори са национално представителните организации на работодателите и на работниците и на служителите.11"
В забележка 11 е посочено, че признатите организации на работниците и служителите и на работодателите са организирани съгласно чл. 34 и чл. 35 на Кодекса на труда и признати съгласно чл. 36 от Кодекса на труда.
Съгласно Чл. 36, ал. 8 от Кодекса на труда
(8) За представителни се признават и всички поделения на организация, призната за представителна на национално равнище.
Въпрос: На основание чл. 36, ал. 8 от КТ допустим партньор ли е по настоящата процедура Регионална палата, която е част от структурата на Българска-търговско-промишлена палата – призната за представителна на национално равнище?
|
Разясненията на Управляващия орган (УО) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 2 до 07.12.2025 г. (отговор на въпрос 2). Отговорите и разясненията на УО се съобщават (публикуват) на интернет страницата на ПО – http://opnoir.bg в секция „Процедури/Въпроси и отговори“ и в ИСУН – https://eumis2020.government.bg.
|
|
BG05SFPR001-3.009-Q001 (29.10.2025)
|
Здравейте,
Една от специфичните цели на процедурата за БФП е "Подобряване на сътрудничеството между институциите в системата на ПОО, висшите училища, научните и изследователски организации и бизнеса.".
В чл. 12 от Условията за кандидатстване по обявената процедура за БФП е посочено, че допустими партньори по същата са Национално представителните организации на работодателите и на работниците и служителите в България.
В същите условия по отношение на дейности 1, 2, 3 и 6 е посочено, че следва да се изпълняват в партньорство и в сътрудничество с висши училища, научни и изследователски организации и бизнеса, като е препоръчително дейностите да се изпълняват в партньорство с национално представителните организации на работодателите и на работниците и на служителите, в случай на включен партньор в проектното предложение.
От друга страна в чл. 16 от Условията за кандидатстване е посочено, че в режим "непомощ" за допустими дейности или част от тях, за които има хипотетична възможност да са със стопански характер (напр. информационни дейности и кампании, обучения на учители и преподаватели по професионална подготовка и др.), държавните и общинските училища следва да прилагат процедура по смисъла на т. 89-96 от цитираното Известие на Комисията, за да се считат тези разходи в режим "непомощ“.
Моля, за разяснение как по настоящата процедура за БФП се предвижда участието на висшите училища в партньорство с конкретните кандидати, при условие че висшите училища не са допустими партньори.
Могат ли експерти от висшите училища да бъдат включвани в екипа на проекта с възнаграждения в раздел преки разходи по силата на споразумение за сътрудничество с бенефициента (ако да по трудов договор или по граждански) или се предвижда висшите училища да са в ролята на изпълнители по външно възлагане.
Предварително благодаря за разясненията.
|
Разясненията на Управляващия орган (УО) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 1 до 30.108.2025 г. (отговор на въпрос Q001). Отговорите и разясненията на УО се съобщават (публикуват) на интернет страницата на ПО – http://opnoir.bg в секция „Процедури/Въпроси и отговори“ и в ИСУН – https://eumis2020.government.bg.
|