Completed/terminated procedure

Reg. number Question Clarrifications
BG06RDNP001-19.382-Q003 (13.11.2020)
Здравейте,
във връзка с обявения прием по процедурата имам следният въпрос:
Кандидатът е ЕООД - амбулатория по дентална медицина като управителят на ЕООД е работещ собственик и няма други заети лица.
1.Въпрос: В този случай, той участва ли при изчислението на средносписъчния брой на персонала и в справката персонал трябва ли да се включи в колона среден списъчен брой на персонала в предприятието.
2. Планира  се инвестиционните разходи по проекта да включват закупуване на апаратура и закупуване на дребен инструментариум и оборудване. За дребния инструментариум и оборудване допустимо ли е тъй като е на стойност под 30 000лв без ДДС да бъде сключен договор с избран изпълнител на база получени три оферти преди подаване на проектното предложение.
Здравейте,
Отговор на въпрос №1.
Според информацията от зададения въпрос Управителят на ЕООД е работещ собственик, който се осигурява в дружеството и като такова лице  участва в средносписъчния му състав. Данните трябва да бъдат посочени в Декларация по чл. 4а, ал. 1 ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) - Приложение № 9 от раздел 24.1. ОБЩИ ДОКУМЕНТИ от Условията за кандидатстване по процедурата, която е задължителен за представяне документ.
В случай, че  кандидатът заявява приоритет, чието изпълнение води до осигуряване на заетост на територията, съгласно т. 24.3 СПИСЪК С ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ кандидатът представя Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд към края на предходната календарна година, заверен от кандидата и от НСИ, както и Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година - Приложение № 11 от  Документи за попълване към Условията за кандидатстване, които не са задължителни за представяне документи.
Отговор на въпрос №2 Моля, вижте разяснението на МИГ от 11.11.2020г.
Когато безвъзмездната  финансова помощ, за която кандидатства  е над 50 % от общите допустими разходи, това  предпоставя провеждане на процедура за определяне на изпълнител по реда на ПМС 160 / 2016  след сключване на административен договор. 
При разглеждане на проектните предложния Комисията за подбор на проектни предложения, а и ДФЗ-РА при окончателна оценка, стриктно следи за потенциални нарушения  при осъществяване на проекта в съответствие с член 2 на ПМС №160/2016 г. Не се допуска разделяне на предмета на възлагане с цел заобикаляне на прилагането на процедурата за избор на изпълнител с публична покана. 
В тази връзка препоръчително е всички доставки/услуги/СМР по проекта да бъдат извършени чрез една процедура за избор на изпълнител, съответно с обект доставка/услуга/СМР, като се прилага системата с обособени позиции, които са  систематично свързани с  обекта на процедурата.
BG06RDNP001-19.382-Q001 (11.11.2020)
Здравейте,

Във връзка с процедура по подмярка 6.4 моля за разяснение относно процедура по ПМС 160/2016г.

Ако кандидатът възнамерява да закупи дентално оборудване, което включва 7 машини, от който само една е на стойност над 30 000 лв. без ДДС, като общата оферта общата оферта е 120 000 лв. без ДДС, то необходимо ли е да провежда процедура по ПМС 160/2016г.

Също така кандидатът желае да закупи дребен инструментариум, които е на стойност под 30 000 лв с ДДС. Офертите за тези инструменти са изготвени от различни от доставчиците на дентално оборудване, тъй като те не предлагат подобни инструменти- в този случай може ли да сключи предварителен договор с избраният изпълнител.

Предварително Ви благодаря!
От въпроса Ви става ясно, че кандидатът е  микропредприятие  или физическо лице и безвъзмездната  финансова помощ, за която кандидатства  е по-голяма от 50 % от общите допустими разходи, което  предпоставя провеждане на процедура за определяне на изпълнител по реда на ПМС 160 / 2016  след сключване на административен договор. 

Когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административния договор, той трябва да съобрази документите, които прилага, с изискванията на чл.50, ал.2 и 3 от ЗУСЕСИФ и на ПМС 160/2016 г. и не прилага документи по т.13. и т.14 по раздел 14.3 на Условията за кандидатстване , т.е. (предварителен/окончателен) договор с избрания доставчик.

В случай че разходът, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие, какъвто е конкретния случай, то кандидатът следва да извърши пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/строителство. 
Пазарното проучване включва осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС.

При разглеждане на проектните предложния Комисията за подбор на проектни предложения, а и ДФЗ-РА при окончателна оценка, стриктно следи за потенциални нарушения  при осъществяване на проекта в съответствие с член 2 на ПМС №160/2016 г. Не се допуска разделяне на предмета на възлагане с цел заобикаляне на прилагането на процедурата за избор на изпълнител с публична покана. 

В тази връзка препоръчително е всички доставки/услуги/СМР по проекта да бъдат извършени чрез една процедура за избор на изпълнител, съответно с обект доставка/услуга/СМР, като се прилага системата с обособени позиции, които са  систематично свързани с  обекта на процедурата.

	11.11.2020 г.
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021