|
BG05SFPR001-1.008-Q004 (04.06.2025)
|
Районните администрации на градовете с районно деление допустими кандидати по процедурата ли са?
|
Разясненията на Управляващия орган (УО) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 4 до 08.06.2025 г. (отговор на въпрос 4). Отговорите и разясненията на УО се съобщават (публикуват) на интернет страницата на ПО – http://sf.mon.bg/?go=page&pageId=437 в рубрика „Въпроси и отговори“ и в ИСУН– https://eumis2020.government.bg.
|
|
BG05SFPR001-1.008-Q003 (23.05.2025)
|
Уважаеми представители на Управляващия орган,
Във връзка с подготовката на проектно предложение по Процедура BG05SFPR001-1.008 „Комплексни програми на общинско ниво за десегрегация на училищата, превенция на вторичната сегрегация и против дискриминацията”, бихме искали да получим разяснения по следните въпроси:
Съгласно Насоките за кандидатстване, Дейност 4. „Училищни дейности в подкрепа на десегрегацията” следва да бъде реализирана чрез:
- междуучилищни дейности между училище с висока концентрация на уязвими групи, училище с ниска или без концентрация на уязвими групи като съвместни състезания, игри, празници, фестивали, работилници, обменни визити, др. за осъществяване на интеркултурно образование и за преодоляване на негативни стереотипи и дискриминационни нагласи, основани на етническа и културна идентичност, вкл. с участието на психолози;
- допълнителни обучения по БЕЛ и др. предмети, подпомагащи езиковото ниво на учениците от маргинализираните групи, чийто майчин език не е български, допълнителни обучения за преодоляване на дефицити по учебното съдържание и/или интегрирано-езикови обучения за предотвратяване отпадането от образование, вкл. с участието на психолози.
- подготовка и прилагане на адаптирани учебни материали и помагала за ученици, чийто майчин език е различен от българския език за осъществяване на допълнително подпомагащо езиково обучение по български език в началното училище, заедно с интегрирана езикова подкрепа, целенасочено оказвана по всички предмети, която продължава и в горните класове.
Във всички училища - партньори, които ще бъдат включени в проектното предложение, се провеждат обучения по БЕЛ по операцията с конкретен бенефициент МОН „Успех за теб“. В обученията са ангажирани всички преподаватели от учебните заведения и са обхванати всички ученици от уязвими групи.
1. Допустимо ли е същите преподаватели и ученици да бъдат ангажирани в допълнителни обучения по предмети, различни от БЕЛ, в рамките на Дейност 4. „Училищни дейности в подкрепа на десегрегацията”?
2. Обучения по кои различни от БЕЛ предмети/теми/форми ще бъдат приети като допустими и насочени към постигане на целите на Дейност 4?
3. Ако не е допустимо включването на преподаватели и ученици, ангажирани в „Успех за теб“, в допълнителни обучения /различни от БЕЛ/ по проекта, допустимо ли е в Дейност 4 да бъдат планирани само МУД, или МУД и подготовка на адаптирани учебни материали и помагала за ученици, чийто майчин език е различен от българския?
|
Разясненията на Управляващия орган (УО) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 3 до 27.05.2025 г. (отговор на въпрос 3). Отговорите и разясненията на УО се съобщават (публикуват) на интернет страницата на ПО – http://sf.mon.bg/?go=page&pageId=437 в рубрика „Въпроси и отговори“ и в ИСУН– https://eumis2020.government.bg.
|
|
BG05SFPR001-1.008-Q002 (16.04.2025)
|
Уважаеми дами и господа,
Моля, за отговор допустим кандидат ли е училище, който е бенефициент по процедура „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура, наука и спорт“?
|
Разясненията на Управляващия орган (УО) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 2 до 21.04.2025 г. (отговор на въпрос 2). Отговорите и разясненията на УО се съобщават (публикуват) на интернет страницата на ПО – http://sf.mon.bg/?go=page&pageId=437 в рубрика „Въпроси и отговори“ и в ИСУН– https://eumis2020.government.bg.
|
|
BG05SFPR001-1.008-Q001 (01.04.2025)
|
Здравейте,
Могат ли висшите училища да кандидатстват за безвъзмездна помощ с проектни предложения по "Комплексни програми на общинско ниво за десегрегация на училищата, превенция на вторичната сегрегация и против дискриминацията".
Ако не, в такъв случай биха ли могли да бъдат партньори или асоциирани партньори по процедурата? Благодаря предварително!
|
Разясненията на Управляващия орган (УО) по зададения въпрос са публикувани в консолидирана версия 1 до 01.04.2025 г. (отговор на въпрос 1). Отговорите и разясненията на УО се съобщават (публикуват) на интернет страницата на ПО – http://sf.mon.bg/?go=page&pageId=437 в рубрика „Въпроси и отговори“ и в ИСУН– https://eumis2020.government.bg.
|