Completed/terminated procedure

Reg. number Question Clarrifications
BG05SFPR002-1.009-Q002 (05.07.2023)
Уважаеми колеги, 

Във връзка с Ваш отговор, публикуван на 30.06.2023 г., беше направен допълнителен анализ по дейности, при което Ви информираме за следните обстоятелства:
Териториалното разпределение на служителите на НОИ не е на пропорционален принцип, а на база натовареност, която зависи от броя на обслужваното население, фирми, институции и предприятия в съответния регион. Това не е отчетено при определяне на стойностите на индикаторите. 
С оглед на текущото географско разпределение на персонала на НОИ и географското разпределение на индикаторите (направено на пропорционална база спрямо допустимите разходи за видовете региони - слабо развити региони (извън ЮЗР) и регион в преход (Югозападен регион за планиране)), се достига до заключението, че на този етап НОИ не може да ангажира с изпълнение на индикаторите за слаборазвитите райони. Съответно, не би могло да се спази стриктно разпределение на бюджета за двата региона и да се отчитат пропорционално на база съответните бюджетни редове. 
Молим за съвет от Ваша страна как следва да процедираме при така стеклите се обстоятелства.

Благодаря предварително за указаното съдействие ! 
Успешен ден!

Поздрави, 
Борислава Лунгарова
Отговор № 2/23.06.2023  г.
Уважаема госпожо Лунгарова,
Моля да обърнете внимание, че процедурата е с национален обхват и предвид факта, че НОИ e единствената публична институция, която по силата на действащата нормативна уредба администрира и управлява държавното обществено осигуряване в Република България, то следва да се счита, че служителите на НОИ обслужват гражданите на територията на цялата страна. Моля при разработване на проектното предложение да спазвате Условията за кандидатстване, като  въведете индикаторите, съгласно зададеното в Условията по видове региони - Слабо развити региони/ извън ЮЗР и Регион в преход/ Югозападен регион за планиране. Определеният бюджет за двата региона следва стриктно да бъде спазен. В случай на установени неточности или грешки по време на оценката, съгласно чл. 44, ал. 4 от ЗУСЕФСУ, оценителната комисия ще уведоми кандидата, който следва да ги отстрани в определен от оценителната комисия срок.
BG05SFPR002-1.009-Q001 (23.06.2023)
Уважаеми колеги, 

Във връзка с кандидатсване на НОИ  по Процедура № BG05SFPR002-1.009 „Модернизация и дигитализация на услугите на Националния осигурителен институт“ и в хода на оформяне на детайлното проектно предложение, възникнаха следните въпроси: 
 
1.	Можем ли да планираме 1 служител да участва в повече от едно обучение (модул) и ако да, това ще бъде ли допустим разход по проекта?
2.	На какъв принцип е направено географското разпредение на индикаторите за лица, и може ли да бъде променено, респективно да бъде променено и съотношението в бюджетната част?
 
Моля за обратна възка и предварително благодаря за указаното съдействие ! 

Успешен ден!
Поздрави, 
Борислава Лунгарова
гл. експерт в отдел КП, Д МСП
НОИ
Отговор № 1/23.06.2023  г.
Уважаема госпожо Лунгарова,
1.	Да, допустимо е 1 служител да участва в повече от едно обучение (модул). С цел правилно планиране на целевата група и индикаторите, имайте предвид, че ако едно лице бъде включено в повече от едно обучение, то същото ще се брои 1 път като индикатор. Разходите за обученията се планират спрямо броя лица, които участват в тях, вида и продължителността на обученията,  съответствие с допустимите разходи по процедурата, които са описани в т. 12. „Категории разходи, допустими за финансиране“.
2.	Географското разпределение на индикаторите е направено на пропорционална база спрямо допустимите разходи за видовете региони - Слабо развити региони/ извън ЮЗР и Регион в преход/ Югозападен регион за планиране. Определеният бюджет за двата региона следва стриктно да бъде спазен. Индикаторите ще се отчитат пропорционално на база на съответните бюджетни редове. 
В . 8 „Общ размер на безвъзмездната финансова помощ по процедурата“ от Условията за кандидатстване е записано, че не е допустимо преразпределянето на средства между слабо развити региони и региона в преход в рамките на общия бюджет на процедурата. Всеки бюджетен ред следва да се разпредели процентно между двата вида региони, съобразно общите допустими разходи по процедурата.
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021