Evaluation criterias

I. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на прием по процедурата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или упълномощено лице.
Yes
3.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Yes
4.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти.
Yes
5.
Всички задължителни секции във Формуляра за кандидатстване са попълнени.
Yes
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ – 
Окомплектовка на проектното предложение - Общи документи
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции, попълнена по образец (Приложение № 1 от документи за попълване към Условията за кандидатстване). Таблицата за допустими инвестиции се подава във формат „xls”/„xlsx“, както и с подпис, печат и сканирана във формат "pdf".
Yes
2.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи – за 10-годишен период, попълнен по образец, (Приложение № 2 от документите за попълване към Условията за кандидатстване) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ и таблиците от бизнес плана - по образец (Приложение № 2 а). Таблиците от бизнес плана (Приложение № 2а) се представят във формат .xls,” или .xlsx”.
Yes
3.
Декларация по чл. 24, ал. 1, т. 8 от Наредба № 22, попълнена по образец (Приложение № 3 от документи за попълване към Условията за кандидатстване). Документът се попълва, подписва, подпечатва и се представя сканиран във формат „pdf“.
Yes
4.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР, попълнена по образец (Приложение № 4 от документите за попълване към Условията за кандидатстване). Документът се попълва, подписва, подпечатва и се представя сканиран във формат „pdf“.
Yes
5.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни по чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22, попълнена по образец по образец (Приложение № 5 от документи за попълване към Условията за кандидатстване). Документът се попълва, подписва, подпечатва и се представя сканиран във формат „pdf“.
Yes
6.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност, попълнена по образец (Приложение № 6 от документи за попълване към Условията за кандидатстване). Документът се попълва, подписва, подпечатва и се представя сканиран във формат „pdf“.
Yes
7.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия и справка към нея - по образец, утвърден от министъра на икономиката (Приложение № 7 от документи за попълване към Условията за кандидатстване). Документът се попълва, подписва, подпечатва и се представя сканиран във формат „pdf“.
Yes
8.
Формуляр за мониторинг по чл. 47, ал. 2, т.3 от Наредба № 22, попълнен по образец (Приложение № 8 от документи за попълване към Условията за кандидатстване). Документът се попълва, подписва, подпечатва и се представя сканиран във формат „pdf“.
Yes
9.
Декларация за нередности, попълнена по образец (Приложение № 9 от документи за попълване към Условията за кандидатстване). Документът се попълва, подписва, подпечатва и се представя сканиран във формат „pdf“.
Yes
10.
Декларация за държавни или минимални помощи, попълнена по образец (Приложение № 10 от документи за попълване към Условията за кандидатстване). Документът се попълва, подписва, подпечатва и се представя сканиран във формат „pdf“.
Yes
11.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, че кандидатът не попада в някое от обстоятелствата за отстраняване, попълнена по образец (Приложение № 11 от документи за попълване към Условията за кандидатстване). Документът се попълва, подписва, подпечатва и се представя сканиран във формат „pdf“.
Yes
12.
Декларация за наличие или липса на двойно финансиране по проекта, попълнена по образец (Приложение № 12 от документи за попълване към Условията за кандидатстване). Документът се попълва, подписва, подпечатва и се представя сканиран във формат „pdf“.
Yes
13.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба № 22, попълнена по образец (Приложение № 13 от документи за попълване към Условията за кандидатстване). Документът се попълва, подписва, подпечатва и се представя сканиран във формат „pdf“.
Yes
14.
Нотариално заверено изрично пълномощно – в случай че проектното предложение не се подава лично от кандидата. Представя се във формат „pdf.
Нотариално заверено изрично пълномощно (в случай че проектното предложение не се подава лично от кандидата). Представя се във формат „pdf. 
Когато формулярът за кандидатстване не е подписани с КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата следва да се прикачи нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.
От текста на пълномощното/ите трябва да става ясно, че представляващия/представляващите кандидата упълномощава/т съответното лице, което  да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
*Когато кандидатът предвижда в процеса на оценка  при необходимост от допълнителна информация/документи, същите да се представят на КППП от упълномощено лице, това също следва да се впише в пълномощното.
No
15.
Валидно към датата на подаване на проектното предложение Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата и от всички лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата /Необходимо е предоставеното свидетелство да е в шестмесечния срок на валидност и към датата на извършване на проверката за Административно съответствие и допустимост на проектното предложение. Кандидатите следва да имат предвид, че срокът за работа на Комисията за подбор на проектни предложения е тридесет работни дни от приключването на приема по процедурата./
Представя се във формат „pdf“.
Yes
16.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от Национална агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf”.
Yes
17.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата – за кандидата и за всички лица с правомощия за вземане на решение или контрол от отношение на кандидата (представляващия кандидата, съдржуници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане), издадени не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение.  Представя се във формат „pdf”.
Yes
18.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по настоящите условия (представя се само от кандидати-юридически лица). Представя се във формат „pdf.
No
19.
Актуална регистрационна карта, издадена по реда на Наредба № 3 от 1999 г. и анкетни формуляри към нея (представя се само от кандидати – земеделски производители). Представя се във формат „pdf“.
No
20.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване – документът се представя от всички кандидати, в случай че проектното предложение включва разходи, които представляват дълготрайни активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат „pdf“.
No
21.
Справка за дълготрайните материални активи към датата на подаване на проектното предложение – документът се представя в случай че проектното предложение включва разходи за дълготрайни материали активи (представя се само от кандидати юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат „pdf.
No
22.
Становище/Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган, само в случаите когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи).
No
23.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf.
No
24.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf”.
No
25.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22 (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf”.
No
26.
Една независима оферта от производител/доставчик/строител, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС -  в случай че разходът, за който се кандидатства с проектното предложение, е включен в списъка с референтни разходи,  и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя (не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост).
Важно! Документът по т.26 се представя за всеки заявен за финансиране разход от Списъка с наименованията на активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи  (Приложение № 18 от документи за информация към условията за кандидатстване) и е посочен кодът  на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции.
В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в ТРРЮЛНЦ. Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, трябва да бъдат вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите.
Всички представени оферти следва да са актуални към датата на подаване на проектното предложение.
No
27.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС -  в случай че разходът, за който се кандидатства, не е включен в списъка с референтни разходи на ДФ „Земеделие“, ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 14 от документи за попълване към Условията за кандидатстване  (не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост).  
В запитванията за оферти кандидатите не следва да включват условия, които необосновано препятстват участието на лица в процедурата, както и информация, насочваща към конкретен модел, източник, процес, търговска марка, патент или друго подобно, което би довело до облагодетелстването или елиминирането на определени лица или продукти!В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в ТРРЮЛНЦ. Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, трябва да бъдат вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите. 
Всички представени оферти следва да са актуални към датата на подаване на проектното предложение.
No
28.
Документ за правосубектност, в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, съгласно националното им законодателство. Представя се във формат „pdf“.
No
29.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му или решение за избор на изпълнител с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му. 
/В случай че не са изпълнени условията на чл. 50, ал.2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС №160 с публична покана, то кандидатът при получаване на индикативните оферти по настоящия ред, следва да извърши сравняване на предложенията и да сключи договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик. Изборът на изпълнител се протоколира с решение. В този случай кандидатът може да избере икономически най-изгодна оферта. 
No
30.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (когато е приложимо). В случаите на инвестиции за СМР към договорите се прилагат и КСС (по образец – Приложение № 15 от документи за попълване към Условията за кандидатстване). КСС се представя освен във формат „pdf“ и във формат „xls”/„xlsx”.
No
31.
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара (за физически лица), в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите (приложимо за кандидати занаятчии).
No
32.
Декларация за липса на основание за отстраняване. (Приложение № 16 от документи за попълване към Условията за кандидатстване). Документът се попълва, подписва, подпечатва и се представя сканиран във формат „pdf“.
No
III. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Специфични документи в случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територия. Представя се във формат „pdf“.
No
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти или Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „zip“ и „rar“.
Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за одобряването му от съответния орган. В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ в срока определен от КППП.  
No
3.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (Представя се, в случай че в проектното предложение кандидатът заявява разходи за СМР и е приложимо съгласно националното законодателство). Представя се във формат „pdf“ или „zip“ и „rar“.
No
4.
Влязло в сила разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно ЗУТ.
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ в срока определен от КППП.
No
5.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ.
Представя се във формат „pdf“.
(Документът се представя, в случай че в проектното предложение кандидатът заявява разходи за СМР и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ в срока определен от КППП.
No
6.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. 
Количествените сметки се подават освен във формат "pdf" и във формат „xls”/„xlsx.
No
7.
Заверени от кандидата количествено-стойностни сметки – по образец (Приложение № 15 от документи за попълване към Условията за кандидатстване). Количествено-стойностните сметки се подават освен във формат "pdf" и във формат „xls”/„xlsx.
No
8.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и е приложимо съгласно националното законодателство).
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно в срока определен от КППП.
No
IV. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Специфични документи в случай на проект с инвестиции за закупуване, включително чрез финансов лизинг и инсталиране на нови машини и оборудване
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на недвижим имот, където ще бъде извършена инвестицията или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията. Представя се във формат „pdf“.
No
2.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, заверени от правоспособно лице (Представя се, в случай че с проектното предложение се кандидатства за производствени дейности.). Представя се във формат „pdf“,  „zip“ или „rar“.
No
V. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Специфични документи в случай на проект с включени дейности, насочени към производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на недвижим имот, където ще бъде извършена инвестицията или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията. Представя се във формат „pdf“.
No
2.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - (приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници). Представя се във формат „pdf“, „zip“ или „rar“.
No
3.
Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието и спазването на условията за допустимост на дейностите, посочени в т.13-18 от раздел 13.2. от условията за кандидатстване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице (приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници). Представя се във формат „pdf“.
No
4.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините (важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) и декларация по образец (Приложение № 17 от документи за попълване към Условията за кандидатстване) от кандидата с описани вид и количества на суровините (важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на предприятието за целия период на изпълнение на бизнес плана (важи в случаите на проекти, включващи инвестиции за производството на биоенергия за собствени нужди). Представя се във формат „pdf“.
No
VI. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Специфични документи в случай на проект с включени разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост
Criteria Leads to rejection
1.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане - важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост. Представя се във формат „pdf“.
Yes
VII. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Специфични документи, доказващи съответствие с критериите за подбор
Criteria Leads to rejection
1.
Копие от диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна) или копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност, или копие на документ за професионално образование, доказващ придобиването на средно образование или на квалификация по професия на кандидата-физическо лице или на представляващия кандидата – юридическо лице и/ли
Копие от трудова/осигурителна книжка на кандидата-физическо лице или на представляващия кандидата-юридическо лице, за доказване наличието на минимум 1 година професионален опит в осъществяването на дейности, сходни с дейностите, за които се кандидатства. Представя се във формат “pdf”.
Документите се представят от кандидати, заявили точки по критерий за подбор № 7 съгласно Раздел 22 към Условията за кандидатстване.
No
2.
Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.) 
или
Становище от правоспособно лице, удостоверяващо, кои от инвестициите по проекта са насочени към развитието на дейности, свързани с производството на „зелени продукти“  или предоставянето на „зелени услуги“ , допринасящи за постигането на устойчиво щадящо околната среда социално-икономическо развитие, придружено от диплома за завършено висше образование в сферата на екологията и/или опазването на околната среда на лицето, издало становището. 
Документите се представят от кандидати, заявили точки по критерий за подбор № 8 съгласно Раздел 22 към Условията за кандидатстване. Документите се представят във формат pdf. 
No
VIII. Group
Критерии за допустимост - Изисквания към кандидатите
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът има постоянен адрес - за физическите лица и седалище и адрес на управление – за едноличните търговци и юридическите лица, на територията на МИГ “Долни Чифлик и Бяла“.
Yes
2.
Кандидатът е някое от изброените лица:
а) Земеделски стопани ЕТ, или такива, регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите
Кандидатите земеделски стопани отговарят на следните условия:
- да са регистрирани като земеделски стопани съгласно чл.7, ал.1 от Закона за поддпомагане на земеделските производители, и
- да бъдат регистрирани като еднолични търговци или юридически лица по Търговския закон или Закона за кооперациите.
б) Микропредприятие, регистрирано като едноличен търговец или юридическо лице по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията
в) Физическо лице, регистрирано по Закона за занаятите и отговарящо на следните условия:
- да е регистрирано по Закона за занаятите в Регионалната занаятчийска камара;
- да отговаря на изискването на чл.4 на Закона за занаятите (чл.4 „Занаятчията упражнява занаята след вписване в регистър БУЛСТАТ по реда на чл. 3, ал. 1, т. 6 или 9 от Закона за регистър БУЛСТАТ, с изключение на занаятчиите, които не са самостоятелно заети лица.“)
No
3.
Кандидатът отговаря на условията, определени в критерии за допустимост на кандидатите в т. 11 „Допустими кандидати“ от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
No
4.
Кандидатът не е получил финансиране за същите дейности със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента.
No
IX. Group
Критерии за допустимост - Изисквания към проектните предложения
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът включва поне една от допустимите дейности по Мярката в Стратегията за ВОМР, посочени в т. 13.1. от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите, посочени в т. 13.2. от Условията за кандидатстване.
Yes
3.
Включените в проектното предложение дейности водят до постигане целите на мярката съгласно раздел 6 от Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите, посочени в т.13.2 от Условията за кандидатстване.
Yes
5.
Проектното предложение не включва дейности, посочени като недопустими съгласно т. 13.3. от Условията за кандидатстване.
Yes
6.
Проектното предложение съдържа допустими разходи съгласно в т. 14.1. от Условията за кандидатстване.
Yes
7.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост на разходите посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстване.
Yes
8.
Проектното предложение не включва разходи, посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване.
Yes
9.
На база проверка на всички представени документи към подаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и основателни са за изпълнението на проекта.
Yes
10.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проекта, съответства на стойността на разходите в описанието на дейностите по проекта във Формуляра за кандидатстване, на стойността на разходите в Таблицата за допустими инвестиции и на стойността в представените от кандидата договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
Yes
11.
Изпълнението на проекта допринася за изпълнение целите на мярката.
Yes
12.
Във формуляра за кандидатстване са включени индикаторите, съгласно т.7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Yes
13.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Yes
14.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС.
Yes
15.
Проектното предложение демонстрира ясна връзка между цели, дейности и резултати.
Yes
16.
Съотношението между предвидените разходи и планираните резултати е оптимално, като е съобразено с реалните пазарни цени, съгласно приложените оферти.
Yes
17.
Кандидатът е спазил изискванията по отношение на финансовите параметри на размера на допустимите разходи, размера на БФП и интензитета на подпомагане.
Yes
18.
Кандидатът е посочил, че изпълнението на дейностите по проекта ще доведе до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовите актове за неговото прилагане.
Yes
19.
БИЗНЕС ПЛАНЪТ отговаря на критериите за допустимост. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта. Стойностите по показатели са:
1. „Нетна настояща стойност“ (NPV) е по-голяма от "0"
2. Вътрешна норма на възвращаемост (IRR) е по-голяма от "6%"
3. Индексът на рентабилност PI е по-голям от "1"
4. Срокът на откупуване на инвестицията (РВР) е в рамките на периода, за който е разработен Бизнес плана.
Yes
20.
В случай че проектното предложение включва разходи за строително-монтажни работи, дейностите, свързани със СМР, не са  физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени.
No
21.
Кандидатът/ползвателят на помощта не е създал изкуствено условията, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности.
Yes
22.
Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява шосейни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три данъчни години.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021