Evaluation criterias

I. Group
1.	Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице с КЕП на физическото лице автор или с титуляр юридическото лице кандидат.
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат
или с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице .
Yes
4.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо)  -  подписано от лице с право да представлява кандидата и прикачено в ИСУН 2020. В случай че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всяко от тях и се прикачва в ИСУН 2020.
Пълномощното се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и пълномощното се подписва от всяко от тях. След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител,  пълномощното следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020.
От пълномощното следва да е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата.
Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното предложение с КЕП.
Yes
5.
Бизнес планът е изготвен в правилния образец одобрен по настоящата процедура (Приложение 6), с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
Yes
6.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване – попълнена по образец (Приложение 1)  -  датирана, подписана на хартиен носител, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Yes
7.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл. 7 от ПМС 162/2016 г., попълнена по образец (Приложение 2) и подписана от всички лица, оправомощени да представляват кандид та (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), датиарана, сканирана и прикачена в ИСУН.2020
Yes
8.
Декларация за минимални помощи, попълнена по образец (Приложение 3)- датирана, подписана на хартиен носител, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Yes
9.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия, попълнена по образец (Приложение 4) - датирана, подписана на хартиен носител, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Yes
10.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата  въз основа на данни за последната приключена финансова година 2018 г.
Yes
11.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА, попълнена по образец  (Приложение 5)
Yes
12.
Оферта от производител или първи доставчик  за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена от производителя/първия доставчик
Yes
13.
Декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик или друг относим документ , от който да е видно, че е спазено изискването за предоставяне на оферта от производител или първи доставчик
Yes
14.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти
No
15.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности  за последните три приключени финансови години, във формат на НСИ
Yes
16.
Счетоводен баланс (индивидуален) за последните три приключени финансови години, във формат на НСИ
Yes
17.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд  за последните три приключени финансови години, във формат на НСИ
Yes
18.
Документи в подкрепа на иновативността на внедрявания продукт (стока или услуга) или процес, описан в Формуляра за кандидатстване и прикачени в ИСУН 2020: 
- патент;  
- свидетелство за регистрация на полезен модел за иновацията, внедрявана по проекта;  
- свидетелство за регистрация на промишлен дизайн;  
- заявка за патент за изобретение/свидетелство за регистрация на полезен модел/свидетелство за регистрация на промишлен дизайн или  
- лицензионен договор, с който се разрешава използването на съответния обект на интелектуална собственост;  
- договор за прехвърляне на ноу-хау;  
- договор за прехвърляне на права по интелектуална собственост;  
- декларация за авторски права върху произведението предмет на внедряваната иновация Приложение № 7 към Условията за кандидатстване;  
- договор за придобиване на резултати от НИРД;
- техническа документация, публикации, доклади, резултати от проведени тестове, изследвания, независими становища/оценки от компетентни организации, упражняващи своята основна дейност в приоритетното направление на тематичната област на ИСИС, в рамките на което ще бъде реализирана иновацията;  
- сключен договор за прехвърляне на права по интелектуална собственост, удостоверяващ, че за внедряването на определени продукти (стоки или услуги) или процеси, кандидатът ще придобие от трето лице чрез закупуване или по друг законосъобразен начин права по интелектуална собственост в рамките на проекта. Договорът не следва да съдържа правнообвързващ ангажимент, който прави инвестицията (придобиването на правото по интелектуална собственост) преди подаване на проектното предложение необратима. 
Договорът не би съдържал описания правнообвързващ ангажимент, когато прекратяването на договора няма да доведе до значителни загуби за кандидата и когато съдържа клауза, съгласно която същият влиза в сила след и при условие на подаването/одобрението на проектното предложение по дадена процедура.
No
19.
Проучване/Удостоверение за правен статус, издадено от Патентно ведомство – в случаите, когато кандидатът е представил документ в подкрепа на иновативността на внедрявания продукт (стока или услуга) или процес, описана във Формуляра за кандидатстване: патент за изобретение, свидетелство за регистрация на полезен модел, свидетелство за регистрация на промишлен дизайн или заявка за патент/полезен модел/промишлен дизайн
No
20.
Декларация за ненарушаване на чужди права върху интелектуална собственост - попълнена по образец (Приложение  8) към Условията за кандидатстване – датирана, подписана на хартиен носител, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
21.
Сравнителен анализ на внедряваната иновация Приложение 9 към Условията за кандидатстване
Yes
22.
Документи, доказващи, че предлаганата по проекта иновация е резултат от съвместна дейност между кандидата и научна организация, прикачени в ИСУН 2020. 
Тези документи се представят в случаите, в които са приложими:
 - Писмо от ръководителя на научна организация, с което се потвърждава, че предлаганата за внедряване иновация е съвместна разработка между кандидата и съответната научна организация; Или 
- Договор между предприятието-кандидат и научна организация за съвместна разработка на предлаганата за внедряване иновация.
No
23.
Справка за иновационната дейност на предприятието за 2016-2018 г., във формат на НСИ, , в случай че е приложима, прикачена в ИСУН 2020.
No
24.
Справка за научноизследователска и развойна дейност за последните три години(2016, 2017  и 2018 г.) , във формат на НСИ, прикачена в ИСУН 2020.
No
25.
Документи, доказващи наличието на придобити права по интелектуална собственост от кандидата, управителя и/или съдружниците му
No
II. Group
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е със седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ.
Yes
2.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите.
Yes
3.
Кандидатът е малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия.
Yes
4.
Кандидатът е пряко отговорен за изпълнението на дейностите по проекта, а не действа в качеството на посредник.
Yes
5.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години (2016, 2017 и 2018 г.)
Yes
6.
В случаите, когато кандидатът е малко  предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби равни на или надвишаващи 750 000 лв.
Yes
7.
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби равни на или надвишаващи 3 000 000 лв.
Yes
8.
Кандидатът не попада , под което и да е от условията за недопустимост, посочени в т. 11.2 от Условията за кандидатстване: 
a) са обявени в несъстоятелност; 
б) са в производство по несъстоятелност; 
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон; 
д) са преустановили дейността си; 
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени; 
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; 
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието; 
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган; 
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора; 
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година; Проверката за задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата се извършва по служебен път. 
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ; 
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да: 1) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или 2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. 
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за: 1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс; 2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна. 
o) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен; 
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП); 
р) е установено, че: 1) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор; 2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Yes
9.
Кандидата не е предприятие кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти
Yes
10.
Кандидата не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващи инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за създаване на европейската общност, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно определението в т. 8.1. Описание на общите условия от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014–2020 г. и Списък на общините в обхвата на селските райони на Република България съгласно ПМС № 161/04.07.2016
Yes
11.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, което съгласно КИД 2008 попада в Сектор С - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код на икономическа дейност 11 „Производство на напитки”, съдържащи следните кодове:  
- 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;  
- 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;  
- 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
- 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”; 
 - 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;  
- 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;  - 10.81. „Производство на захар”;  
- 10.83. „Преработка на кафе и чай”;  
- 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“;  
- 10.91. „Производство на готови храни за животни”;  - 11.02. „Производство на вина от грозде”;  
- 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;  
- 11.06. „Производство на малц”.
Yes
12.
Кандидатът не попада в забранителните режими на Регламент на Комисията (ЕС) № 1407/2013 и по-конкретно, ако:  А. Неговата основна дейност или дейността, за която кандидатства не се отнася до: 
 • сектора на рибарството и аквакултурите, обхванати от Регламент (ЕО) № 104/2000;  • сектора на първичното производство на селскостопански продукти;  
• сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:  
- когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия; или 
- когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители. и/или  Б. Финансирането не представлява:  
• помощи за дейности, свързани с износ за трети държави или държави членки, по- конкретно помощите, пряко свързани с изнасяните количества, със създаването и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи, свързани с износа ;  
•помощ, поставена в зависимост от преференциално използване на национални продукти спрямо вносни такива; 
• помощ, която ще се използва за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт.
Yes
13.
13.1. Проверка на кандидата относно изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие”. Кандидатът образува „едно и също предприятие“ с други предприятия, когато са налице следните обстоятелства:
 а) дадено предприятие притежава мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в друго предприятие и/или 
б) дадено предприятие има право да назначава или отстранява мнозинството от членовете на административния, управителния или надзорния орган на друго предприятие и/или 
в) дадено предприятие има право да упражнява доминиращо влияние спрямо друго предприятие по силата на договор, сключен с това предприятие, или на разпоредба в неговия устав или учредителен акт и/или 
г) дадено предприятие, което е акционер или съдружник в друго предприятие, контролира самостоятелно, по силата на споразумение с останалите акционери или съдружници в това предприятие, мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в това предприятие.
Yes
14.
13.2. Проверка на Член на управителния орган на предприятието относно изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие”. а) дадено предприятие притежава мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в друго предприятие и/или б) дадено предприятие има право да назначава или отстранява мнозинството от членовете на административния, управителния или надзорния орган на друго предприятие и/или в) дадено предприятие има право да упражнява доминиращо влияние спрямо друго предприятие по силата на договор, сключен с това предприятие, или на разпоредба в неговия устав или учредителен акт и/или г) дадено предприятие, което е акционер или съдружник в друго предприятие, контролира самостоятелно, по силата на споразумение с останалите акционери или съдружници в това предприятие, мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в това предприятие.
Yes
III. Group
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът съответства на избраните мерки/операции и целите на стратегията за ВОМР.
Yes
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 18 (осемнадесет) месеца.
Yes
3.
Дейностите по проекта се изпълняват само на територията на МИГ Аврен-Белослав.
Yes
4.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Yes
5.
„По проекта се подкрепя внедряването на продуктова (стока или услуга) или производствена (процесова) иновация.“
Yes
6.
Изпълнението на проектите следва да води до внедряване на продукт (стока или услуга) или процес, попадащи  в обхвата на изброените по-долу приоритетни направления на тематичните области на  Иновационната стратегия за интелигента специализация (ИСИС): 
•	ИКТ и информатика:  
− производства, особено Fabless и нови подходи за дизайн и/или асемблиране; 
− ИКТ подходи в машиностроене, медицина и творчески индустрии (във връзка с другите три тематични области), вкл. дигитализация на културно-историческо наследство, развлекателни и образователни игри, 
− „инбедид“ софтуер; 
− 3D дигитализация, визуализация и прототипиране; 
− Big Data, Grid and Cloud Technologies; 
− безжични сензорни мрежи и безжична комуникация/управление; 
− езикови технологии; 
− уеб, хибридни и "native" приложения, уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти; 
− използване на нови възможности във връзка с аутсорсинг и ИКТбазирани услуги и системи. 
•	мехатроника и чисти технологии:  
− производство на базови елементи, детайли, възли и оборудване, вграждани като част от мехатронен агрегат или самостоятелно съставляващи такъв агрегат; 
− машиностроене и уредостроене, вкл. части, компоненти и системи, с акцент върху транспорта и енергетиката; 
− инженеринг, реинженеринг и продължаване на жизнения цикъл на индустриални машини, уреди и системи; 
− системи за автоматизирано и софтуерно подпомагано управление с приложение в производството;
− вграждане на ВЕИ в роботизирани системи с изкуствен интелект; 
− създаване на съвременни информационни комплекси за автономни енергийни системи; 
− роботика и автоматизация на процеси, в т.ч. 3-D моделиране на роботизирани автоматизирани системи; 
− проектиране и производство на високо-технологични продукти и/или участие в над-национална производствена верига, вкл. в аерокосмическата индустрия; − био-мехатроника; 
− интелигентни системи и уреди, „интелигентни домове“ – „интелигентни градове“; 
− чисти технологии с акцент върху транспорта и енергетиката (съхранение, спестяване и ефективно разпределение на енергия, електрически превозни средства и еко-мобилност, водород-базирани модели и технологии, безотпадни технологии, технологии и методи за включване на отпадъчни продукти и материали от производства в други производства). 
•	 индустрия за здравословен живот и биотехнологии: 
− методи за чисто производство, съхранение, преработка и достигане до крайния потребител на специфични български съставки, средства и продукти (вкл. кисело мляко, мед и пчелни продукти, хляб, вино, млечни и месни продукти, етерични масла, бира, билки и билкови продукти, козметични средства и продукти); 
− производство на специализирани храни и напитки (бебешки и детски, „космически“ храни); 
− производство на инструменти, оборудване, консумативи за медицинска и дентална диагностика и терапия и/или участие в над-национална производствена верига; 
− персонална медицина, диагностика и индивидуална терапия, лечебни и лекарствени форми и средства; 
− медицински и лечебен туризъм с акцент върху възможностите за персонализация (немасов, а персонален туризъм); 
− нано-технологии в услуга на медицината; 
− био-технологии с пряко приложение за здравословен начин на живот; 
− „сини“ технологии и приложение на нови методи и технологии в устойчивото ползване на речни и морски ресурси; 
− производство на инсталации за добиване на екологично чистаелектроенергия и промишлена вода; 
− зелена икономика /биобазирана икономика (според обхвата на дефиницията за „Иновации за устойчив растеж: Биокономика за Европа“). Биобазирани продукти са „продукти, които са изцяло или частично получени от материали от биологичен произход, с изключение на материали, вградени в геоложки формации и/или фосилизирани. 
•	нови технологии в креативните и рекреативните индустрии: 
− културните и творческите индустрии (според дефиниция на ЕК: архитектура, архивно дело и библиотекарство, артистични занаятчийство, аудио-визуални форми (филми, ТВ, видео игри и мултимедия), културно наследство, дизайн, вкл. моден дизайн, фестивали, музика, сценични и визуални изкуства, издателска дейност, радио; 
− компютърни и мобилни приложения и игри с образователен, маркетинг и/или развлекателен характер; 
− алтернативен (селски, еко-, културен и фестивален) и екстремен туризъм и спорт (за стимулиране на несезонен, немасов, а постоянен нишов туризъм); 
− производство на стоки и съоръжения с пряко приложение в тези сфери (напр. национални (регионални) носии, велосипеди, стени за катерене и др. стоки за алтернативни и екстремни спортове, костюми, декори, материали за исторически възстановки, специализирана екипировка и оборудване, печатни издания).
Yes
7.
Всички дейности, включени в проектното предложение са пряко свързани с изпълнението на проекта.
Yes
8.
Проектът е насочен към постигане на  целта на процедурата: Повишаване на иновационната дейност в предприятията на територията на МИГ „Аврен-Белослав“ в тематичните области на ИСИС, чрез внедряване на иновации в МСП.
Yes
9.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС съгласно чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета:
 - равнопоставеност и недопускане на дискриминация – насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. 
- устойчиво развитие –подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Yes
10.
Общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 88 012,35 лв.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021