Evaluation criterias

I. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Изискване:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец.
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Yes
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено изрично нотариално/и заверено/и пълномощно/и във формат „рdf“, От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра. - Заповед на кмета за кандидати общини, в случай че документите не се подават лично от него.
Yes
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат..
Yes
6.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
7.
Формуляра за кандидатстване е придружен със следните документи:
No
II. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ :
Criteria Leads to rejection
1.
Основна информация за проектното предложение, във формат „pdf” и във формат „xls“, „xlsx“.
Yes
2.
Таблица за допустими инвестиции по образец на ДФЗ във формат „pdf” и във формат „xls“, „xlsx“
Yes
3.
Декларация /чл.19 и 20 от ЗЗЛД/,  по образец, съгласно приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“.
Yes
4.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ. Представя се във формат „pdf“.
No
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидати общини, в случай че документите не се подават лично от него. Представя се във формат „pdf“.
No
6.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища (не се изисква за кандидати общини). Представя се във формат „pdf“.
No
7.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата- издадено не по-късно от 6 месеца от представянето им. Представя се във формат „pdf“.
Yes
8.
Декларация съгл. приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 от Наредба 22 във формат „pdf“.
Yes
9.
Декларация за нередности съгл. приложение № 10 от Наредба 22 с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“.
Yes
10.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“.
Yes
11.
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА . Представя се във формат „pdf“ .
Yes
12.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР.  Представя се във формат „pdf“.
No
13.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението (не се изисква за кандидати общини). Представя се във формат „pdf“.
No
14.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община. Представя се във формат „pdf“.
No
15.
Декларация от председателя на колективния управителен орган на местната инициативна група, че дейностите включени в проекта са съгласувани с одобрената стратегия за ВОМР. Представя се във формат „pdf“.
Yes
16.
Копие от регистрация по БУЛСТАТ от всички кандидати. Представя се във формат „pdf“.
Yes
17.
Удостоверение, издадено от НАП, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. /без кандидати общини/ . Представя се във формат „pdf“.
No
18.
Удостоверение, издадено от Агенция „Митници”, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. /неприложимо за кандидати общини/. Представя се във формат „pdf“.
No
19.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, когато е приложимо. Представя се във формат „pdf“.
No
20.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството).Представя се във формат „pdf“ .
No
21.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период .Представя се във формат „pdf“.
Yes
22.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
No
23.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване. Представя се във формат „pdf“.
No
24.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
No
25.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“.
No
26.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат „pdf“ и "rar"..(В случаите, когато е необходимо да се издаде съгласувателно становище от Министерство на културата за него може към датата на кандидатстване да се представи входящ номер на искане за издаване на съгласувателно становище).
No
27.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“  и "rar".
No
28.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице. Представя се във формат „pdf“ и „xls“ или „xlsx“..и "rar".
No
29.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“ .
No
30.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „pdf“ .
No
31.
Подписани  количествено-стойностни сметки. Представят се във формат „pdf“ и „xls“ или  „xlsx“и "rar".
No
32.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност. Представя се във формат „pdf“ . Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
33.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.

No
34.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък. Представя се във формат „pdf“ .
No
35.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 7 и чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки) Представя се във формат „pdf“.
No
36.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения;
No
37.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
No
38.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
No
39.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“.
No
40.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (важи за случаите когато има инвестиции с определени референтни разходи). Представя се във формат „pdf“ . В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат "xls".
No
41.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на офертата, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС  /важи в случаите на заявени разходи, за които няма референтини цени/. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Кандидатът представя запитване за оферта по образец. Документа се представя се във формат „pdf“.
No
42.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Представя се във формат „pdf“.
No
43.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.Представя се във формат „pdf“ .
No
44.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които имат най-малко следното минимално съдържание - наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на офертата, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС (важи за кандидати, възложители по ЗОП). Представя се във формат „pdf“.
No
45.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора. (важи за кандидати, възложители по ЗОП) Представя се във формат „pdf“.
No
46.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо. Представят се във формат „pdf“ и формат –„xls“, „xlsx“.
No
47.
Декларация за неприложими документи . Представя се във формат „pdf“.
No
48.
Формуляр за наблюдение изпълнението на дейностите по проекта по подмярка 7.2 "Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура". Представя се във формат „pdf“.
Yes
49.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР". Представя се във формат „pdf“.
Yes
50.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта. Представя се във формат „pdf“.
Yes
51.
Декларация за изкуствено създадени условия и липса на функционална несамостоятелност. Представя се във формат „pdf“.
Yes
52.
Декларация за дейността, както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност. (когато е приложимо). Представят се във формат „pdf“.
No
III. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
За дейностите - строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях:
1. Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях. Представя се във формат „pdf“
2. Извадка от общ устройствен план и подробен устройствен план (план за улична регулация);       
3. Част „Геодезия (пътна)“ от фаза „Технически проект“ или „Работен проект“. 
No
2.
За дейността изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности:
    За проектите, които включват улично озеленяване и площади не са предвидени специфични документи.Документите се прилагат само за проекти които включат парк или градина.
1. Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. 
2. План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти). 
No
3.
За дейности. - изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
1.	Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
2.	Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият;
3.	Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност;
       4. Декларация за размера на получената държавна помощ. 
No
4.
За дейности - реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
1.	Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община;
       2.	Доклад и резюме за обследването за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се във формат „pdf“ .
No
5.
За дейности - изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура:
1.	Декларация за минимална помощ
No
6.
За дейности - изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
1.	Декларация за минимална помощ
No
7.
За дейности по - реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение:
1.Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган; 
2.Заповед на кмета на общината и решение на общи
нския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. 
No
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Обща допустимост:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 7.2. и може да бъде включено в категория интервенции, заложени в ПРСР
Yes
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа
Yes
3.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по Мярка 7.2
Yes
4.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 7.2
Yes
5.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на ФК; 
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Yes
V. Group
Допустимост на кандидата:
Criteria Leads to rejection
1.
•	Община от територията на МИГ – за всички допустими дейности
•	Юридическо лице с нестопанска цел от територията на МИГ за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот
•	Читалища от територията на МИГ
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ
Yes
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговарят на следните изисквания:
1. не е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си. Изискването не се прилага, когато член на колективния управителен орган и/или на контролния орган на МИГ е физическо лице, което не е търговец или е община;
2. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към община, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила; видът и размерът на задълженията следва да са установени с влязъл в сила акт на компетентен орган;
3. не е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4. не е предоставил документ с невярно съдържание или не е представил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отказ за финансиране, критериите за подбор или изпълнението на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
5. не е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6. не е нарушил правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7. не е опитал, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), свързано с одобрението за получаване на финансова помощ, чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрението за получаване на финансова помощ;
8. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
9. не е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10. не са констатирани при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, на договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, което е довело до предсрочното им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11. не е извършил нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12. няма изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ;
13. не е включен в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15. не е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР до една година от прекратяване на правоотношението;
16. не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17. не е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР.
Yes
VI. Group
Допустимост на проекта:
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовата помощ по проекта е в размер 100% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които след извършване на инвестицията не генерират нетни приходи.
No
2.
Размерът на общите допустими разходи за проекта >= 9 779 лева
Yes
3.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е <= 391 166 лева.
Yes
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Нови пазар и/или Каспичан.
Yes
5.
Финансовата помощ не в размер на 100 %, ако след извършване на инвестицията  проекта генерира нетни приходи.
No
VII. Group
Допустимост на  дейностите по проектa:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът включва/отговаря на дефиницията за дребна по мащаби инфраструктура/:
•	строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари и съоръжения и принадлежностите към тях;
•	изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности;
•	изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства;
•	Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
•	Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение.
Yes
VIII. Group
Допустимост на разходите:
Criteria Leads to rejection
1.
за строителство, реконструкция, рехабилитация, изграждане, обновяване, ремонт и/или реставрация на сгради и/или помещения и/или друга недвижима собственост, съгласно допустимите за подпомагане дейности;
No
2.
закупуване на оборудване и обзавеждане до пазарната им стойност, включително чрез финансов лизинг, съгласно допустимите за подпомагане дейности;
No
3.
придобиване на компютърен софтуер, патентни и авторски права, лицензи, регистрация на търговски марки, до пазарната им стойност;
No
4.
разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1, 2 и 3.
No
IX. Group
Оценка на съответствието
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности
Yes
2.
Проектът доказва икономическата жизнеспособност на кандидата за периода за който е изготвен и доказва постигането на показателите
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021