Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Yes
2.
	
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
No
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Yes
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Yes
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Yes
6.
	
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на Република България и в района (NUTS 2), по който се кандидатства.
Yes
7.
Проектното предложение съдържа всички задължителни дейности /от 1 до 3 включително /.
Yes
8.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
No
9.
Целевата група е допустима.
Yes
10.
	
В проектното предложение, кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта.
Yes
11.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Yes
12.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ не е по-малък от минимално допустимия размер на безвъзмездна финансова помощ по схемата – 100 000 лв. 
•	В случай, че кандидатът ще разходва средства за непреки разходи, които ще се залагат служебно от страна на УО и ще са в размер точно на 10% от допустимите преки разходи, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-малко от 90 909.09 лв.
•	В случай, че кандидатът не желае да му бъдат начислени служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи, и е декларирал това в т. 11.7 от Формуляра за кандидатстване, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-малко от 100 000.00 лв.
Yes
II. Group
	
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта или на законния представител на кандидата (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
2.
Приложение ІІ - Декларацията на кандидата е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
Yes
3.
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
4.
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
No
5.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за Търговския регистър.
Yes
6.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за текущата финансова година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс и ОПР за месеците, през които организацията е съществувала – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Yes
7.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за 2016 година на КАНДИДАТА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (неприложимо за новорегистрираните /новосъздадените организации).
Yes
8.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо).
Yes
9.
За КАНДИДАТИ финансови институции - да са вписани в Регистъра на лицензираните банки и
клонове на чуждестранни банки в Република България или да са вписани в регистъра по чл. 3а от ЗКИ.
Yes
10.
Кандидатът притежава опит в предоставянето на дейностите 2 и/или 3 от операцията.
Yes
III. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ -
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Приложение - ІІ: Декларацията на партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
Yes
2.
Приложение ІІ-1 Декларация на партньора - общини/райони на общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини /райони на общини).
Yes
3.
Приложение ІІІ - Декларация от кмета на община, приложимо в случаите, когато ПАРТНЬОР на кандидата е район на община – попълнена по образец, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
No
4.
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията не е приложима за общини/райони на общини/ и за партньори, които не разходват средства по проекта.
Yes
5.
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
No
6.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за търговския регистър.
Yes
7.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за текущата финансова година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс и ОПР за месеците, през които организацията е съществувала – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Yes
8.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за 2016 година на ПАРТНЬОРА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Неприложимо за новорегистрираните/ новосъздадените организации, общини, както и за партньори, които не разходват средства по проекта.
Yes
9.
За Партньори финансови институции - да са вписани в Регистъра на лицензираните банки и
клонове на чуждестранни банки в Република България или да са вписани в регистъра по чл. 3а от ЗКИ.
Yes
10.
Копие от Решение на ОбС за одобряване на партньорство за кандидатстване по процедурата, когато партньор по проекта е община или район на община - сканирано и прикачено в ИСУН.
No
11.
Партньорът или поне един от партньорите (когато са повече от един) притежава/т опит в предоставянето на дейности 2 и/или 3 от операцията.
Yes
12.
В случай, че партньор по проекта е обучителна институция (висше училище, професионални училища, професионален колеж и пр.) – представя се съответния учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020 (ако е приложимо).
Yes
13.
В случай, че партньор по проекта е Център за информация и професионално ориентиране, – активна лицензия, издадена от Националната агенция за професионално образование и обучение (НАПОО) – сканирана и прикачена в ИСУН (ако е приложимо);
В случай, че е посочен № на лицензията от НАПОО във Формуляра за кандидатстване, /в описание на дейностите по проекта/ информацията ще бъде проверена по служебен път.
Yes
IV. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:
1.1. Центрове за развитие на предприемачеството, включително:
- Неправителствена организация - юридическо лице с нестопанска цел, регистрирано по реда на ЗЮЛНЦ;
- Търговец по смисъла на Търговския закон;
1.2. Социален партньор - (национално представителна организация на работниците и служителите или на работодателите: КНСБ, КТ “ПОДКРЕПА“, АИКБ, БСК, БТПП, КРИБ, ССИ);
1.3. Финансова институция – банки (кредитни институции) или финансови институции по смисъла на Закона за кредитните институции
Yes
2.
Кандидатът трябва да е юридическо лице или ЕТ, регистрирано на територията на Република България, в съответствие с действащото българско законодателство.
Yes
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Yes
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за текущата финансова година), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020.
Когато кандидатът е новорегистрирана/ новосъздаде-на организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период.
Yes
5.
Кандидатът и партньорът или поне един от партньорите (когато са повече от един) имат съвкупно доказан опит в предоставянето на дейности 2 и 3 от операцията, насочени конкретно към подкрепа за развитие на предприемачески умения за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и подпомагане развитието на стартиращи предприятия. 
Задължително всяка една организация трябва да има доказан опит поне по една от дейности 2 и 3.
Yes
V. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – 
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
-	образователни и обучителни организации и институции;
-	центрове за информация и професионално ориентиране;
-	неправителствени организации;
-	социални партньори - (национално представителна организация на работниците и служителите или на работодателите, в съответствие с изискванията на Кодекса на труда, като КНСБ, КТ “ПОДКРЕПА“, АИКБ, БСК, БТПП, КРИБ, ССИ);
-	общини или райони на общини;
-	финансови институции.
Yes
2.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Yes
3.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за текущата финансова година), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020.
Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздаде-на организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021