Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено лице.
Yes
2.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата, е прикачено нотариално заверено пълномощно във формат „pdf“ или „jpg“.
В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, са попълнени данните и пълномощното е подписано от всяко от тях
От пълномощното е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на подаване на проектното предложение по процедурата и да подаде от негово име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП.
No
3.
Представени са всички изискуеми документи към формуляра за кандидатстване в съответните формати съгласно Условията за кандидатстване.
No
4.
Документите, прикачени в ИСУН 2020, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, изготвен съгласно указанията по т. 23. от Условията за кандидатстване.
No
5.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Yes
6.
Представена е Таблица за допустими инвестиции в електронен формат „xls“ или “xlsx” и подписана и подпечатана от кандидата в един от следните формати „pdf“ или „jpg“. (по образец, Приложение № 1 от документи за попълване).
Yes
7.
Представена е Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21  от Наредба № 22, датирана, подписана и подпечатана от кандидата, представена в един от следните формати: .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s. (по образец, Приложение №2 от документи за попълване).
Yes
8.
Представена е Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни съгласно Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2  от Наредба № 22. Декларацията е подписана от всички лица, представляващи или управляващи кандидата. В случай на пълномощник декларацията е подписана и от него. Представена е в един от следните формати: „pdf“ , „jpg“, "jpеg“, „jpg“, „zip“, „rar“, “7z“ (по образец, Приложение №3 от документи за попълване).
Yes
9.
Представено е Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му - оригинал или копие, заверено от кандидата. Представено е в един от следните формати: .pdf, .jpg.
Yes
10.
Представено е Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения  на кандидата и представляващия/те кандидата и на лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение, в един от следните формати: .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Yes
11.
Представени са удостоверения за липса на задължения към община Аврен и община Белослав, вкл. представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане, в един от следните формати: .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Yes
12.
Представено е  удостоверение от ИА „ГИТ” за наличие или липса на установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, в един от следните формати: „pdf“ или „jpg“, „zip“, „rar“,“7z”.
Yes
13.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (по образец, Приложение № 4 от документи за попълване)- датирана, подписана и подпечатана, в един от следните формати: .pdf, .zip, .rar,.7z.
Yes
14.
Представена е Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (по образец, Приложение № 5 от документи за попълване)- датирана, подписана и подпечатана, в един от следните формати: .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Yes
15.
Представена е Декларация за нередности от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (по образец, Приложение № 6 от документи за попълване) - датирана, подписана и подпечатана, в един от следните формати: .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s.
Yes
16.
Представен е Бизнес план (по образец, Приложение № 7а от документи за попълване) в един от следните формати: .doc, .docx, както и с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран в един от следните формати: .pdf, .jpg. Представени са таблиците от бизнес плана (по образец, Приложение № 7б от документи за попълване) -  попълнени, в един от следните формати: .xls, .xlsx.;
Yes
17.
Представени са Декларация по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средни предприятия (по образец, Приложение № 8а от документи за попълване) и Справка за обобщените параметри на предприятиято, което подава декларация по чл.3 и чл. 4 от ЗМСП (по образец, Приложение № 8б от документи за попълване) с подпис/и, печат и сканирани, в един от следните формати: .pdf, .jpg.
Yes
18.
Представена е Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (по образец, Приложение № 9 от документи за попълване) - датирана, подписана и подпечатана, в един от следните формати: .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Yes
19.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо) или е представен входящ номер на искане за издаване от съответния орган, но това е допустимо само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи, в един от следните формати: .pdf, .jpg. В случай че е представен само входящ номер, комисията изисква от кандидата представяне на Решението преди приключване на оценката на АСД.
Yes
20.
Представено е Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване или е представен входящ номер входящ номер на искане за издаване от съответния орган, в един от следните формати: .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. В случай че е представен само входящ номер, комисията изисква от кандидата представяне на съответния документ преди приключване на оценката на АСД.
Yes
21.
Представено е Разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект за изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова, или Договор за извършване на услуга "водоподаване за напояване" (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи), в един от следните формати: .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Yes
22.
Представени са Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо) или е представен входящ номер входящ номер на искане за издаване от съответния орган, в един от следните формати: .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip,  .rar, .7z. В случай че е представен само входящ номер, комисията изисква от кандидата представяне на съответния документ преди приключване на оценката на АСД.
Yes
23.
Представено е Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по процедурата, в един от следните формати: .pdf, .jpg.
Yes
24.
Представен е Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или за последен приключен междинен период, във формат „pdf“. Важи за кандидати юридически лица и еднолични търговци. Кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване или ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър, представят документа. В случай, че кандидатът има приключена предходна финансова година, то той не представя Отчет за приходи и разходи, а комисията извършва служебна проверка на отчета за приходи и разходи  чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ.
No
25.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване- в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо), в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
No
26.
Представена е Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период, в един от следните формати: .pdf, .jpg, .xls, .xlsx.  Важи за кандидати юридически лица и еднолични търговци. Кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване или ако справката за предходната година не е публикувана в Търговския регистър, представят документа. В случай, че кандидатът има приключена предходна финансова година, то той не представя Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период, а комисията извършва служебна проверка на справката  чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ.
No
27.
Представен е Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (по образец, Приложение №12 от документи за попълване) - датиран, подписан и подпечатан от кандидата, в един от следните формати: „.xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Yes
28.
Представени са Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР- разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо), в един от следните формати: .pdf, .jpg. Приложимо е, в случай че в Таблицата на допустимите инвестиции са включени такива разходи.
No
29.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в един от следните формати: .pdf, .jpg. Приложимо е,  в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.
No
30.
Представени са Предварителни или окончателни договори за строителство, услуги и доставки – обект на инвестицията (когато е приложимо), в един от следните формати: .pdf, .jpg.
No
31.
Представена е Една оферта, и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет, ведно с отправено от кандидата Запитване за оферта по образец, Приложение №15 от документи за попълване, за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи, в случай че разходът е включен в Списък с референтни разходи на ДФЗ (Приложение №7 от документи за информация), в един от следните формати: .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m. Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост.
No
32.
Представени са Най-малко три съпоставими независими оферти, ведно с отправено от кандидата Запитване за оферта по образец, Приложение №15 от документи за попълване,  за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи, в случай че разходът не е включен в Списъка с референтни разходи на ДФЗ (Приложение №7 от документи за информация), в един от следните формати: .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m. Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост.
No
33.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, в случай, че не са налице условията за избор на изпълнител по реда на ПМС 160/2016 (когато избраната оферта не е с най-ниска цена, се прилага и писмена Обосновка за мотивите, обусловили избора) или решение за определяне стойността на разхода на база индикативните оферти, в случай, че кандидата ще прилага ПМС 160/2016 година за избор на изпълнител (което от двете е приложимо), в един от следните формати: .pdf,.jpg. Когато документът е приложим се прилага за всеки заявен за финансиране разход, който не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи.
No
34.
Представено е Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение, в един от следните формати: .pdf,.jpg. Приложимо е, когато проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост.
No
35.
Представена е Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г. (по образец, Приложение № 17 от документи за попълване)- датирана, подписана и подпечатана от кандидата, в един от следните формати: .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество.
Yes
36.
Представена е Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията (по образец, Приложение №11 от документи за попълване), в един от следните формати: .pdf, .jpg, .doc, .docx. Представя се само от признати групи и организации на производители на земеделски продукти, в останалите случаи е неприложимо.
No
37.
Представена е Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея с приложен Опис на животните, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни, в един от следните формати: .pdf, .jpg. Документът е приложим за физически или юридически лица, регистрирани като земеделски производители. Кандидати признати групи или организации на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 „Учредяване на групи и организации на производители“ от ПРСР 2014-2020г., представят Регистрационни карти по реда на §4 ЗПЗП и анкетни формуляри към тях на всички членове.
No
38.
Представен е Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем(когато е приложимо). Представя се в един от следните формати: .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z.
No
39.
Представена е Справка-декларация за приходите от продажби от земеделска дейност или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година или текущата финансова година (по образец, Приложение №10 от документи за попълване) (когато е приложимо)- датирана, подписана и подпечатана от кандидата, в един от следните формати: .doc, .docx, .pdf, .jpg.
No
40.
Представен е Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, върху който ще се изпълнява проекта, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота, (което е приложимо), вписан в районната служба по вписванията, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, в един от следните формати: .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip. (Приложимо е за проекти, които включват строително-монтажни работи и/или закупуване на нови машини, оборудване и съоръжения; и/или инвестиции в трайни насаждения.) Не е приложимо за мобилни преработвателни съоръжения, които не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията и поради своето естество или предназначение не се използват в затворени помещения, както и за специализирани транспортни средства.)
No
41.
Представен е Одобрен инвестиционен проект във фаза "Технически проект" или "Работен проект или Архитектурно заснемане на обекта/съоръжението и/или Архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (което е приложимо), в един от следните формати: .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен, е представен инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за одобрение. В този случай комисията изисква от кандидата представяне на Одобрен инвестиционен проект преди приключване на оценката на АСД.
No
42.
Представено е Разрешение за строеж или Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от разрешение за строеж (което е приложимо), в един от следните формати: .jpg, .pdf. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В случай че е представен само входящ номер, комисията изисква от кандидата представяне на съответния документ преди приключване на оценката на АСД.
No
43.
Представени са Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице, в един от следните формати: .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z, .zip.
No
44.
Представени са Количествено-стойностни сметки, подписани и подпечатани, в един от следните формати: pdf, или .jpg, а също и като електронна таблица във формат .xlsx, или .xls, по образец, Приложение №13 от документи за попълване.
No
45.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (когато е приложимо), в един от следните формати: .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В случай че е представен само входящ номер, комисията изисква от кандидата представяне на съответния документ преди приключване на оценката на АСД.
No
46.
Представен е Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато е приложимо), в един от следните формати: .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
No
47.
Представена е Техническа спесификация за: земеделска техника, специализирано транспортно средство,  машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане, подписана от кандидата, в един от следните формати: .pdf, .jpg, .xls, .xlsx.
No
48.
Представени са Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника, на възраст до 7 години- датирана, подписана и подпечатана от кандидата (по образец, Приложение №16 от документи за попълване) и Оценка на капацитета на земеделската техника, планирана за закупуване - датирана, подписана и подпечатана от кандидата (по образец, Приложение №16а от документи за попълване), в един от следните формати: .pdf, .jpg, .doc, .docx. Приложимо при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата.
No
49.
Представен е Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице, в един от следните формати: .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. (Приложимо е за проекти, включващи инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници).
No
50.
Представени са Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (когато е приложимо), в един от следните формати: .pdf, .jpg.
No
51.
Представен е Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието, в един от следните формати: .pdf, .jpg. Приложимо е за проекти, включващи инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса.
No
52.
Представен е Документ за собственост или за ползване на земята и/или друг вид недвижими имоти за трайни насаждения (договор за аренда или за наем за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието), в един от следните формати: .pdf, .jpg;. (Приложимо за инвестиции в създаване/презасаждане на трайни насаждения.)
No
53.
Представен е Агроплан и/или Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения, изготвена и заверена от правоспособно лице. Представя се в един от следните формати: .pdf, .jpg. (Приложимо за инвестиции в създаване/презасаждане на трайни насаждения.)
No
54.
Приложен е Договор за контрол по спазване правилата на биологичното производство, заедно с копие от сертификационно писмо или сертификат от контролиращо лице (когато е приложимо), в един от следните формати: .pdf, .jpg. (Приложимо при доказване на съответствие с критерий за подбор).
No
55.
Приложено е Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или доказателство за внедряване на иновации - за инвестиции изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013 (когато е приложимо), издадени от патентно ведомство в рамките на две години преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, в един от следните формати: .pdf, .jpg. (Приложимо при доказване на съответствие с критерий за подбор).
No
56.
Представено е Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента засегнат от инвестицията (когато е приложимо), в един от следните формати: .pdf, .jpg. (Приложимо при доказване на съответствие с критерий за подбор).
No
57.
Представен е Документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС /само за инсталации, използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/ (когато е приложимо), в един от следните формати: .pdf, .jpg. (Приложимо при доказване на съответствие с критерий за подбор).
No
58.
Представена е Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №14 от документи за попълване) и към справката е представена Ведомост за заплати (което е приложимо и за доказване на съответствие с критерий за подбор), в един от следните формати: .pdf, .jpg.
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът отговаря на критериите за видове допустими кандидати по процедурата, описани в т. 11.1. от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
2.
Кандидатът отговаря на критериите/изискванията за допустимост на кандидати по процедурата, описани в т. 11.2. от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата, както и на приложените документи, доказващи съответствие с критериите/изискванията. В случай на констатирано несъответствиe, водещo до отстраняване, проектът се отхвърля.
Yes
3.
При проверка на представените документи, както и при извършените проверки в публично достъпни регистри и масиви информация, за кандидата не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидата, описани в 11.3. от Условията за кандидатстване.
Извършват се и проверки в публично достъпни регистри и масиви информация. В случай на констатирано несъответствиe, водещo до отстраняване, проектът се отхвърля.
Yes
4.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата за набиране на предложения. В случай, че кандидатът е подал повече от едно проектно предложение, то до оценка ще бъде допуснато последното по време на подаване проектно предложение, а предходните се считат за оттеглени.
No
5.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, включват една или повече от допустимите за финансиране дейности, описани в т. 13.1. от  Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
6.
Проектното предложение е за инвестиции в земеделско стопанство и продуктите са в обхвата на приложение № I по член 38 от Договора за функциониране на Европейския съюз, или продуктът е памук, с изключение на риба и рибни продукти
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
7.
Дейностите/инвестициите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ- Аврен-Белослав, съвпадаща с административно териториалните граници на община Аврен и община Белослав
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
8.
В случай че проектът е представен от призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г., същият е пряко свързан с основната земеделска дейност на членовете и основна за групата/организацията. В останалите случаи е неприложимо.
No
9.
Бизнес планът съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности за 5 годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи и трайни насаждения – за 10 годишен период.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
10.
Представените от кандидата документи, съответстват на вида на планираните дейности и инвестиции по проекта, и отговарят на критериите за допустимост на дейностите в съответствие с описаното в подраздел 13.2. от условията за кандидатстване, вкл. по отношение на изискванията за тип и съдържание на документите по съответния вид дейност.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
11.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности, описани в подраздел 13.3., т. 1 и т. 2 от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
12.
Проектното предложение не предвижда само дейности за:
 1/ събарянето на стари сгради и производствени съоръжения;
 2/ инвестициите в нематериални активи
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
13.
Включените в проектното предложение разходи са в съответствие с допустимите за финансиране категории разходи, описани в подраздел 14.1. от Условията за кандидатстване
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
14.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
15.
Проектното предложение НЕ включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
16.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Условията за кандидатстване – до 24 месеца от сключване на административен договор за предоставяне на помощта и не по-късно от 30.06.2025 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
17.
Във формуляра за кандидатстване задължително са въведени индикаторите „Брой стопанства, получаващи подкрепа за инвестиции в земеделски стопанства“ и „Брой работни места, разкрити в подпомогнатите проекти“ и те са количествено определени
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности. В случай на непредставяне на отговор и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
18.
Заявеният размер на общите допустимите разходи по проектното предложение е не по-малък от  19 558.00 лева.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
19.
Заявеният размер на общите допустими разходи по проектното предложение не надвишава 391 160.00 лева.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
20.
Заявеният размер на безвъзмездната финансова помощ по проектното предложение е не по-малък от  9 779.00 лева.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. Комисията изпраща на кандидата уведомление при установено несъответствие и дава разумен срок за отговор от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, проектът се отхвърля.
Yes
21.
Заявеният размер на безвъзмездната финансова помощ по проектното предложение не надвишава 222 881.69 лева.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. Комисията изпраща на кандидата уведомление при установено несъответствие и дава разумен срок за отговор от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, КППП  може да извършва корекции в бюджета на проекта до допустимата БФП, които се отразяват в документите за работата й и по оценката на АСД на  размера на БФП.
No
22.
Заявеният интензитет на помощта по проектното предложение не превишава 50% от допустимите разходи по проекта, и не е налице някое от условията за увеличаване на интензитета по подраздел 10.2. от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. Комисията изпраща на кандидата уведомление при установено несъответствие и дава разумен срок за отговор от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, КППП  може да извършва корекции в бюджета на проекта до допустимия интензитет, които се отразяват в документите за работата ѝ по оценката на АСД на интезитета на БФП.
No
23.
Заявеният интензитет на помощта по проектното предложение превишава 50 % от допустимите разходи по проекта, но е налице някое от условията за увеличаване на интензитета по подраздел 10.2. от Условията за кандидатстване, и това е обосновано и/или доказано с документи. Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. Комисията изпраща на кандидата уведомление при установено несъответствие и дава разумен срок за отговор от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, КППП  може да извършва корекции в бюджета на проекта до допустимия интензитет, които се отразяват в документите за работата ѝ по оценката на АСД на интезитета на БФП.
No
24.
Заявеният интензитет на помощта по проектното предложение не превишава 70% от допустимите разходи по проекта, и са налице повече от едно от условията по т. 1-3 за увеличаване на интензитета по подраздел 10.2. от Условията за кандидатстване, и това е обосновано и/или доказано с документи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. Комисията изпраща на кандидата уведомление при установено несъответствие и дава разумен срок за отговор от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, КППП  може да извършва корекции в бюджета на проекта до допустимия интензитет, които се отразяват в документите за работата ѝ по оценката на АСД на интезитета на БФП.
No
25.
Заявеният интензитет на помощта по проектното предложение не превишава 90% от допустимите разходи по проекта, проектът е за колективни инвестиции и са налице повече от едно от условията по т. 1-4 за увеличаване на интензитета по подраздел 10.2. от Условията за кандидатстване, и това е обосновано и/или доказано с документи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. Комисията изпраща на кандидата уведомление при установено несъответствие и дава разумен срок за отговор от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, КППП  може да извършва корекции в бюджета на проекта до допустимия интензитет, които се отразяват в документите за работата ѝ по оценката на АСД на интезитета на БФП.
No
26.
В случай на включени разходи за проекта по т. 13 от подраздел 14.1. на Условията за кандидатстване, свързани с подготовката и управлението на проекта, те не превишават 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта, включени в т. 1 – 12 от същият подраздел.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
27.
В случай на включени разходи за проекта по т. 13.2 от подраздел 14.1. на Условията за кандидатстване, свързани с подготовката и управлението на проекта, те не превишават 5 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта, включени в т. 1 – 12 от същият подраздел.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
28.
В случай на включени разходи за проекта по т. 13 от подраздел 14.1. на Условията за кандидатстване, свързани с подготовката и управлението на проекта, те са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
29.
В случай на включени разходи за проекта по т. 7 и 8 от подраздел 14.1. на Условията за кандидатстване за закупуване на земя, сгради и други недвижими имоти, свързани с дейностите по проекта, те не превишават 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта, включени в т. 1 – 12 от същият подраздел, и са допустими за финансиране до размера на данъчната им оценка, валидна към датата на подаване на проектното предложение. В случай, че към датата на придобиването данъчната оценка е с по-ниска стойност, допустими за финансиране са разходи до този размер.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
30.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг, от представения договор за лизинг и погасителния план към него е видно, че бенефициентът на помощта ще стане собственик на съответния актив в рамките на срока на изпълнение на проекта и не по-късно от датата на подаване на заявката за плащане за същия актив.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. Комисията изпраща на кандидата уведомление при установено несъответствие и дава разумен срок за отговор от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, КППП може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
31.
В случай, че проектът включва ДДС като допустим разход, то той е невъзстановим за кандидата, и не подлежи на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
32.
В случай на разход, за който се кандидатства с проектното предложение, включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, Приложение №7 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности и посочената в таблицата стойност на разхода съответства на цената по представената оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя. 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. Комисията изпраща на кандидата уведомление при установено несъответствие и дава разумен срок за отговор от кандидата.
No
33.
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” - Приложение № 7 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/строителство чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти. Събраните оферти са представени в оригинал, заедно с изпратено запитване за индикативна оферта. 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. Комисията изпраща на кандидата уведомление при установено несъответствие и дава разумен срок за отговор от кандидата.
No
34.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС, и са актуални към датата на подаване на проектното предложение – във срок на валидност.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. Комисията изпраща на кандидата уведомление при установено несъответствие и дава разумен срок за отговор от кандидата.
No
35.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите – чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Изискването за вписване в Търговския регистър към Агенцията по вписванията не се прилага за Националната служба за съвети в земеделието, физически лица - оференти на посадъчен материал, или за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки, както и физически лица, предоставящи услуги по т. 13 от раздел 14.1. „Допустими видове разходи“.
No
36.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото;  б) съдружници;  в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице;  е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо;  ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото.
No
37.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за  Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите и за това е приложен документ.
No
38.
Оферентите на посадъчен материал имат издадено разрешително за  производство  и заготовка на посевен и посадъчен материал и/или удостоверение за регистрация като търговец на посевен и посадъчен материал в случаите, предвидени в Закона за посевния и посадъчния материал, и то е приложено към офертата.
No
39.
Оферентите за създаване на трайни насаждения за дървесни видове за производство на биоенергия са вписани в публичните регистри съгласно чл. 235 и 241 от Закона за горите.
No
40.
В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС № 160 с публична покана, то кандидатът след получаване на индикативните оферти е извършил сравняване на предложенията и е сключил договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик/изпълнител за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договорите е описан ДДС.
No
41.
Изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено като  кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката. (когато е приложимо)
No
42.
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, е приложено пояснение в този смисъл, а към представените оферти е приложена декларация от оферентите, „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”
No
III. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и основателни са за изпълнението на проекта, и са обосновани, като съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от раздел 14 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
2.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата  договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход. 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. Комисията изпраща на кандидата уведомление при установено несъответствие и дава разумен срок за отговор от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, КППП може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
3.
Не е установено дублиране на разходи. 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. Комисията изпраща на кандидата уведомление при установено несъответствие и дава разумен срок за отговор от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, КППП може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране) и чрез проверка в публично достъпни  официални  информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) е установено, че дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля.
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за липса на изкуствено създадени условия и функционална несамостоятелност) и чрез проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22), и не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Yes
VI. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 9а към Условията за кандидатстване – документи за информация. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения
No
VII. Group
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №7 и 7а към Условията за кандидатстване – документи за попълване, като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 9б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 9б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Yes
VIII. Group
ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор.
No
IX. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021