Evaluation criterias

I. Group
Критерии за административно съответствие и допустимост – критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с валиден КЕП от кандидата, а за кандидати юридически лица – от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено лице. Когато кандидатът е юридическо лице и се представлява ЗАЕДНО от няколко лица, формулярът се подписва от всяко от тях с КЕП.
Yes
2.
Всички раздели на електронния формуляр за кандидатстване са попълнени и съдържат коректната информация. 
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Yes
3.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС посочени в раздел 17 от Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват – дейностите се изпълняват на територията на община Костенец.
Yes
5.
Продължителността на проекта не надвишава 36 месеца. Налице е съответствие в продължителността на проекта, посочена от кандидата в  отделените части  на проектното предложение.
No
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта и минимален размер на БФП: общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 3911,60 лева (2000 евро), общият размер на допустимите разходи е по-нисък или равен на 391 160 лева (200 000 евро).
Минималният размер на БФП за микро-, малки и средни предприятия, за които интензитетът на подпомагане е 50% е 1955,80 лв., а за големи предприятия, за които интензитетът на подпомагане е 40% - 1564,64 лв.
Yes
7.
Спазени са ограниченията за размера на интензитета и максимален размер на БФП: 
1. За проекти, представени от микро-, малки или средни предприятия, заявената финансова помощ е в размер на 50 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи. 
2. За проекти, представени от големи предприятия, заявената финансова помощ е в размер на 40 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.
 3. Заявената безвъзмездна помощ не надхвърля разполагаемия бюджет по процедурата за конкретния краен срок за кандидатстване.
Yes
8.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Yes
II. Group
Проверка за наличие на изискуеми документи прикачени в секция 12 на  формуляра за кандидатстване
Criteria Leads to rejection
1.
Информация относно критериите за подбор
Попълнена по образец (Приложение № 1), подписана от представляващия кандидата.
No
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности (ТДИД) 
Попълнена по образец (Приложение № 2). Представя се във формат „xls“/„xlsх“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице – и във формат „pdf”, подписана от кандидата и сканирана.
Yes
3.
Формуляр за мониторинг
Попълнен по образец (Приложение № 3), подписан от представляващия  кандидата.
Yes
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата.
(Представя се, когато проектното предложение се подава от упълномощено лице)
Yes
5.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни
Попълнена по образец (Приложение № 4), подписана от представляващия кандидата.
Yes
6.
Декларация за липса на основания за отстраняване
Попълнена по образец (Приложение № 5). Декларации се представят от представляващия/ представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ, същите се предоставят и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице декларациите се представят от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава длъжност, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
Yes
7.
Декларация за нередности. 
Попълнена по образец (Приложение № 6). Декларацията се представя от представляващия/ите и управляващия кандидата. Когато управляващите кандидата са повече от едно лице, декларацията се представя от всички лица от управителните органи на кандидата, а в случай че членове са юридически лица – от техния представител в съответния управителен орган и от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива.
Yes
8.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП придружена, когато е приложимо, със справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията.
Попълнена по образец (Приложение № 7), подписана от представляващия кандидата.
Не се прилага от кандидати, които не попадат в категория МСП.
Yes
9.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта
Попълнена по образец (Приложение № 8), подписана от представляващия кандидата.
Yes
10.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност 
Попълнена по образец (Приложение № 9), подписана от представляващия кандидата.
Yes
11.
Декларация за свързаност
Попълнена по образец (приложение № 10) и подписана. Декларацията се попълва от всеки собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество. Декларацията не се представя от публичноправни организации по смисъла на § 2 т. 43 от  Закона за обществените поръчки.
Yes
12.
Декларация за съгласие за предоставяне на информация от НСИ и съгласие с условията на процедурата 
Попълнена по образец (Приложение № 11), подписана от представляващия кандидата.
Yes
13.
Декларация за размера на получените държавни помощи
Попълнена по образец (Приложение № 13), подписана от представляващия кандидата.  
Декларацията се представя в случай на проекти за преработка на продукти от Приложение І в продукти извън Приложение І на ДФЕС.
Yes
14.
Свидетелство за съдимост, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение
Представя се за представляващия/ представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава длъжност, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
Yes
15.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от Национална агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение
Или 
Удостоверение от Националната агенция за приходите за наличие на задължения и доказателства, че размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв. (ОПР или годишната данъчна декларация по чл. 50 ЗДДФЛ, вкл. приложенията към нея)  или Споразумение или друг документ с НАП, от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения.
Yes
16.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище на кандидата, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение 
Или  
Удостоверение от общината за наличие на задължения и доказателства, че размерът на неплатените дължими данъци е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв. (ОПР или годишната данъчна декларация по чл. 50 ЗДДФЛ, вкл. приложенията към нея) или Споразумение или друг документ с общината, от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения.
Yes
17.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”, че за кандидата не са налице обстоятелствата по чл. 54, ал.1, т. 6 от ЗОП.
Yes
18.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи – за 10-годишен период (по образец Приложение № 12-1) с подпис/печат на всяка страница във формат „pdf“ и таблиците към бизнес плана (Приложение № 12-2) във формат „xls“ или „xlsx“.
Yes
19.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящата процедура
Yes
20.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие (ЗБР), Закона за защитените територии (ЗЗТ) и/или Закона за водите.
(Представя се в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС, ЗБР, ЗЗТ  и/или по Закона за водите, съответно подзаконовите актове по тяхното прилагане)
Yes
21.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
(Представя се в случаите, в които подпомаганата дейност се упражнява от кандидата към датата на подаване на проектното предложение. Не се представя ако е наличен публичен регистър, в който оценителната комисия може да извърши служебна проверка за съответствие с изискването).
Yes
22.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи. 
Представя се в случаите, в които подпомаганата дейност се упражнява от кандидата към датата на подаване на проектното предложение
Yes
23.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване 
Представя се, в случай че в проектното предложение са включени разходи, които представляват ДМА.
Yes
24.
Минимум една независима оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи/услуги, която съдържа минимум наименование, адрес и ЕИК на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. 
Представя се във формат „pdf“ или електронно подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП) на издателя. В случаите на инвестиции за СМР към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls“/“xlsх“. 
Представя се  в случаите, когато разходът е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура.
No
25.
Най-малко три съпоставими независими оферти от проведено пазарно проучване, които съдържат минимум наименование, адрес и ЕИК на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти с минимално съдържание, определено в Приложение № 16.
Представя се във формат „pdf“ или електронно подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП) на издателя. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”. 
Представят се в случаите, когато разходът не е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура.
No
26.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а в случай че избраната оферта не е с най-ниска цена с включена обосновка на мотивите за избор на офертата. 
Представя се, в случай, че са представени минимум 3 оферти, и кандидатът не е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП.
No
27.
Предварителни или окончателни договори за строителство /услуги /доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, количество и начин на доставка и срок за изпълнение. 
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”.
Представя се, в случай че кандидатът не е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП.
No
28.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски 
Важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.
No
29.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение 
(Важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост).
No
30.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта
Важи, в случай че проектът включва разходи, възложени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки.
No
31.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения за извършени разходи преди подаване на проектното предложение 
Важи в случаите на разходи, свързани с проекта, в т.ч. за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. и преди подаване на проектното предложение.
No
32.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията.
Представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата. 
Документът не се изисква при кандидатстване за подпомагане за закупуване на: 1) специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините или готовата продукция, използвани и произвеждани от предприятието, допустими по процедурата; 2) машини, оборудване и съоръжения (включително мобилни преработвателни съоръжения) които: не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията и поради своето естество или предназначение не се използват в затворени помещения.
No
33.
Документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж)
Важи в случаите по т. 5.1. от раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите – когато имотът, върху който ще се изпълнява проектът, не е собственост на кандидата и се кандидатства за разходи за СМР за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване, за които се изисква разрешение за строеж, съгласно ЗУТ. 
Документът не се изисква при кандидатстване за подпомагане за закупуване на: 1) специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините или готовата продукция, използвани и произвеждани от предприятието, допустими по процедурата; 2) машини, оборудване и съоръжения (включително мобилни преработвателни съоръжения) които: не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията и поради своето естество или предназначение не се използват в затворени помещения.
No
34.
Документ за ползване на имота (земя, сграда или помещение), валиден за срок не по-малък от 6 години считано от датата на подаване на проектно предложение – когато имотът, върху който ще се изпълнява проектът, не е собственост на кандидата и са изпълнени условията, посочени в  т. 5.2 от раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите. Документът за ползване трябва да е вписан в служба по вписванията към Агенцията по вписванията. Договорите за наем следва да са с нотариална заверка на подписите. 
Документът не се изисква при кандидатстване за подпомагане за закупуване на: 1) специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините или готовата продукция, използвани и произвеждани от предприятието, допустими по процедурата; 2) машини, оборудване и съоръжения (включително мобилни преработвателни съоръжения) които: не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията и поради своето естество или предназначение не се използват в затворени помещения.
No
35.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява 
Важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи за които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.
No
36.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти.
Представя се, в случай че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.
No
37.
Подробни количествени сметки за предвидените строително – монтажни работи, заверени от правоспособно лице
Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи.
Представя се задължително в два формата – „pdf“ и „xls”/„xlsх”.
No
38.
Разрешение за строеж 
Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ.
No
39.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж 
Важи, в случай че проектът включва разходи за СМР, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ.
No
40.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ 
Важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти.
No
41.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице, съдържащ описание на годишния капацитет на предприятието по видове продукция заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана.
Технологичните проекти в секторите 1) мляко и млечни продукти, включително яйца от птици и 2) месо и месни продукти, следва да бъдат заверени от Българска агенция по безопасност на храните (БАБХ).
Yes
42.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството
Попълнена по образец (Приложение № 14),  подписана от представляващия. 
Забележка: за текущата стопанска година се попълва и „Общ икономически размер на стопанството в СПО“ от Бизнес плана във формат „xls”/“xlsх”, в съответствие с инструкцията за попълване на Таблица за изчисляване на икономическия размер на земеделското стопанство, включена в Приложение № 17.
Представя се от кандидати регистрирани земеделски производители, както и от всеки от членовете на групата/организацията на производители.
Yes
43.
Справка за дейността на кандидата за текущата/предходната стопанска година, издадена във връзка с регистрацията като земеделски стопанин по реда на Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани
Представя се от кандидати регистрирани земеделски производители, както и от всеки от членовете на групата/организацията на производители.
Yes
44.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37 в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем за текущата/ предходната стопанска година
Представя се ако не е представена Справка за дейността на кандидата.
Представя се от кандидати регистрирани земеделски производители, както и от всеки от членовете на групата/организацията на производители.
Yes
45.
Удостоверение и/или заповед за признаване на група/организация на производители
Представят се от кандидати групи/организации на производители ако информацията за групата/организацията не е налична в публични регистри.
Yes
46.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област, вписано в Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП) или в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ
Важи за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници.
No
47.
Декларация от кандидата с описани вид и количества на суровините за производство на биоенергия (Попълнена по образец (Приложение № 18). 
В случаите, когато се предвижда използване на биомаса, която не е получена само в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата  се прилагат и Предварителни или окончателни договори с описани вид и количества на суровините,  като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на преработвателното предприятие за целия период на изпълнение на бизнес плана.
Важи в случаите когато се предвижда производство на биоенергия от биомаса.
No
48.
Актуална справка за дейността за текущата стопанска година, издадена на земеделски производител, регистриран на територията на община Костенец по реда на Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани, придружена с декларация по Приложение № 19 от земеделски производител,  различен от кандидата, че е съгласен данните за регистрацията му по реда по Наредба № 3 от 1999 г. да бъдат използвани за оценката по мярка 4.2. „Инвестиции в преработка/ маркетинг на селскостопански продукти“ от СВОМР на МИГ Костенец 2010 или на кандидата, ако ще преработва собствена продукция.  Представя се във формат „pdf“
Прилага се в случай че кандидатът заявява точки по критерий 2. „Проектът е за инвестиции в активи за съхранение, преработка, пакетиране, охлаждане, замразяване и сушене на продукти, произвеждани на територията на МИГ ”  и    продуктите, които ще се преработват не са включени в Приложение № 22 към УК или по критерий 3 „Проектът е на преработвател, който преработва и собствена земеделска продукция“.
No
49.
Предварителен договор с производител/ли за осигуряване на биологично сертифицирана суровина. Представя се във формат „pdf“.
Документът се прилага, в случай че кандидатът заявява точки по критерий 5. „Проектът е за преработка на биологични продукти ”.
No
50.
Сключен, договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и чл. 20 от ЗПООПЗПЕС и документ (сертификационно писмо от контролиращото лице, сертификат, или друг документ) с: 1) лицето,  за което е представен предварителен договор за доставка на суровина или с кандидата, в случай че ще преработва собствена продукция, удостоверяващ че суровината,  която ще се преработва е сертифицирана като биологична  и 2) с кандидата (в случай че към момента на кандидатстване, вече извършва биологично производство), удостоверяващ, че крайният продукт от преработката, с който е обосновано ползването на инвестицията, е сертифициран като биологичен. 
Документите се прилагат, в случай че кандидатът заявява точки по критерий 5. „Проектът е за преработка на биологични продукти ”
No
51.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд или Справка заети лица към Отчета за приходи и разходи (за нефинансови предприятия несъставящи баланс) за последните три приключили финансови години  спрямо датата на подаване на проектното предложение (в зависимост от годината на регистрацията). Документите се представят по образеца на „Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд“, който е част от Годишния отчет за дейността, подаван към НСИ и от кандидатите, които нямат задължение да подават ГОД към НСИ.  В случай на новосъздадени предприятия (които са регистрирани в годината на кандидатстването), се представя ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ до последния приключил месец преди датата на подаване на проектното предложение. В случай че новосъздаденото предприятие няма назначени лица от датата на регистрацията си до кандидатстването, но заявява създаване на нови работни места по проекта, кандидатът представя справка от НАП за актуалното състояние на действащите трудови договори към крайната дата на последния отчетен месец преди кандидатстването, от която да е видно това обстоятелство. Представят се във формат „pdf“.
Прилагат се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий 7. Проектът запазва работни места“  или по критерий 8 „Проектът разкрива поне едно ново работно място“
No
III. Group
Критерии за допустимост на кандидатите
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е едно от следните лица: 
1. Земеделски стопанин, регистриран съгласно Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани (ДВ, бр. 10 от 1999 г.) и земеделско стопанство с минимален стандартен производствен обем не по-малко от левовата равностойност на 8000 евро;
2. Призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9. „Учредяване на групи и организации на производители” от ПРСР 2014 - 2020 г., отговаряща на изискванията на т. 3 от раздел 11.2. „Общи критерии за допустимост на кандидатите“  от УК. 
3. Едноличен търговец и юридическо лице, различно от кандидатите по т. 1 и 2.
Кандидатите са регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите.
Yes
2.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Костенец 2010 (община Костенец).
В случай че кандидат е клон на юридическо лице, юридическото лице открило клона, има седалище и адрес на управление на територията на МИГ Костенец 2010
Yes
3.
За кандидата не е налице някое от основанията за отстраняване, посочени в Раздел 11, подраздел 11.3. „Критерии за недопустимост“, т. 2 от Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Кандидатът не е:
1) член на колективния управителен орган или контролния орган на МИГ Костенец 2010;
2) свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон  с член на колективния управителен и/или контролен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен и/или контролен орган на МИГ Костенец 2010 или с кмета на община Костенец.
(Изискванията не се прилагат за публичноправни организации по смисъла на § 2 т. 43 от  Закона за обществените поръчки)
Yes
5.
За кандидата или членове на неговите органи не е установено наличие на изкуствено създадени условия след 1 януари 2014 г. и/или функционална несамостоятелност на инвестицията, целящи получаване на предимство в противоречие с целите и условията на мярката, включително получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените в Условията за кандидатстване максимални размери.
Yes
IV. Group
Критерии за допустимост на дейностите и разходите по проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение съдържа поне една от допустимите за подпомагане дейности, посочени в подраздел 13.1. „Допустими дейности“ от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Дейностите в проектното предложение отговарят на изисквания, посочени в т. 13.2.1. „Общи условия за допустимост” от Условията за кандидатстване.
No
3.
Дейностите в проектното предложение отговарят на изисквания, посочени в т. 13.2.2. „Специфични условия за допустимост” от Условията за кандидатстване.
Приложимо за проекти, включващи  дейности за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници.
No
4.
Проектното предложение не включва недопустими дейности, посочени в подраздел 13.3. „Недопустими дейности” от Условията за кандидатстване, в т.ч. дейности, които са стартирали преди подаване на проектното предложение (с изключение на общите разходи за подготовка на проекта).
No
5.
Представеният бизнес план показва подобряване на дейността на предприятието на кандидата чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели, отговарят на следните изисквания за допустимост:
1. Нетната настояща стойност на проекта (NPV) е по-голяма от 0 (NPV > 0)
2. Нетната настояща стойност на цялата дейност на кандидата (NPV) е по-голяма от 0 (NPV1 > 0) 
3. Вътрешната норма на възвръщаемост за проекта (IRR) е по-голяма от r (6 %) 
4. Вътрешната норма на възвръщаемост на другите дейности на кандидата (IRR1) е по-голяма от r (6 %) – когато има такива
5. Индексът на рентабилност по проекта (PI) е по – голям от 1 (PI > 1)  
6. Индексът на рентабилност за цялата дейност на кандидата (PI1) е по – голям от 1   (PI1 > 1) 
7. Срокът на откупуване (PBP) e по-малък или равен на срока, за който е разработен Бизнес плана.
Стойностите, отнасящи се до други дейности/цялата дейност на кандидата се изчисляват, само в случай че има и други дейности на предприятието, които не са свързани с подпомаганата дейност.
Yes
6.
Проектното предложение не включва разходи, посочени като недопустими, съгласно подраздел 14.3 „Недопустими разходи“ от Условията за кандидатстване, в т.ч. разходи, за които са налице изкуствено създадени условия или двойно финансиране. 

Двойно финансиране е налице, когато инвестиционните разходи по проекта са финансирани/ се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
No
7.
Проектното предложение включва категории разходи, допустими  за финансиране  по процедурата съгласно подраздел 14.1. „Допустими разходи“ и същите са в съответствие изискванията в подраздел 14.2. Условия за допустимост на разходите от Условията за кандидатстване. Видовете разходи съответстват на предвидените допустими дейности.
No
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА СЪОТВЕТСТВИЕ С ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
По отношение на кандидати с проекти, включващи инвестиции за преработка на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от ДФЕС или памук са спазени изискванията на   Регламент (ЕС) № 702/2014 от 25 юни 2014 г.: 
•	Кандидатите не попадат в някоя от категориите, определени в чл. 1, параграфи 5 и 6 от Регламент (ЕС) № 702/2014.
•	Спазени са максималния интензитет и прагове на получената помощ за подпомаганата дейност или проект съгласно Регламент (ЕС) № 702/2014. 
•	Спазени са изискванията за допустимостта на кандидата и дейностите, посочени в УК, произтичащи от Регламент (ЕС) № 702/2014.
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021