Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
4.
Представени са всички изискуеми документи към формуляра за кандидатстване в съответните формати съгласно Условията за кандидатстване.
No
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
6.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Yes
7.
Представено е Приложение № 1 Основна информация за проектното предложение в изискуемия формат.
Yes
8.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение  № 2.
Yes
9.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 3 Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни.
Yes
10.
Представен е документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по реда на тази наредба.
No
11.
Представено е нотариално заверено изрично пълномощно – в случай, че документите не се подават лично от кандидата.
No
12.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 3 месеца преди представянето му.
Yes
13.
Представено е Удостоверение по чл. 87, ал. 6, във връзка с чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от НАП, Община Радомир и Община Земен за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение.
Удостоверението за липса на задължения към НАП, Община Радомир и Община Земен се представя от кандидата, включително от представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата за подпомагане.
No
14.
Представена е декларация съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване (Приложение № 6 от Наредба № 22) от представляващия/те кандидата.
Yes
15.
Представена е декларация за нередности съгласно Приложение № 5 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата.
Yes
16.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Yes
17.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване.
No
18.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
No
19.
Представени  са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо).
No
20.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо).
No
21.
Представен е Бизнес План по образец по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие”, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване в изискуемите формати.
Yes
22.
Представено е решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на настоящата процедура по ПРСР.
Yes
23.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, върху който ще се изпълнява проекта, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота, вписан в районната служба по вписванията, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, съгласно изискванията на точка 7 от раздел 13.2 от УК.
Yes
24.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
No
25.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица).
No
26.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, ведно с банкови извлечения , когато е приложимо.
No
27.
Представени са изискуемите съгласно точка 5 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи.
No
28.
Представена е Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване.
No
29.
Представена е Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 8 от указанията за кандидатстване.
No
30.
Представен е Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 9.
Yes
31.
Представена е Декларация НСИ  - Приложение № 10.
No
32.
Представена е Декларация за неприложими документи – Приложение № 11
No
33.
Удостоверение за данъчна оценка на имота, който се придобива (когато е приложимо).
No
34.
Представена е Декларация за свързаност, съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР - Приложение № 19
Yes
35.
Представена е Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване (по образец, Приложение №17 от документи за попълване).
No
36.
Представена е Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията (по образец, Приложение №14 от документи за попълване).
No
37.
Представена е Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея с приложен Опис на животните, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни (когато е приложимо).
No
38.
Представена е Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем (когато е приложимо).
No
39.
Представена е Справка-декларация за приходите от продажба от земеделска дейност, производство на преработена земеделска проукция и услуги, директно свързани със земеделската дейност (по образец, Приложение №18 от документи за попълване).
No
40.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
No
41.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
No
42.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията (когато е приложимо).
No
43.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - Приложение № 12 в изискуемия формат (когато е приложимо).
No
44.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
No
45.
Представен е Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес (когато е приложимо).
No
46.
Представена е Техническа спецификация за: земеделска техника, специализирано транспортно средство,  машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане (когато е приложимо).
No
47.
Представена е Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството и Оценка на капацитета на земеделската техника, планирана за закупуване – приложимо при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата. (по образец, Приложение № 15 и Приложение № 15а от документи за попълване) (когато е приложимо).
No
48.
Представен е Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници (когато е приложимо).
No
49.
Представени са Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване (когато е приложимо).
No
50.
Представен е анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието (когато е приложимо).
No
51.
Представен е документ за собственост или за ползване на земята (договор за аренда или за наем за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията) (когато е приложимо).
No
52.
Агроплан и/или Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения (когато е приложимо).
No
53.
Представени са документи, проучвания, сертификати, патенти и други приложими документи, доказващи иновативност на проектното предложение (когато е приложимо).
No
54.
Представен е договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз /ЗПООПЗПЕС/ с контролиращо лице, получило разрешение от Министъра на земеделието и храните и горите за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 от ЗПООПЗПЕС, придружен от документ /сертификационно писмо от контролиращото лице, сертификат, че кандидатът е производител на продукт /и, сертифициран/и, като биологичен /и , или друг документ/ издаден от контролиращо лице, удостоверяващ, че земята/ площите и/ или наличните животни, с които е обусловено ползването на инвестициите, свързани с производство на биологични продукти, са предмет на контрол към датата на кандидатстване . Документът се представят, когато кандидатът заявява приоритет по критерий за подбор 3 (когато е приложимо).
No
55.
Представена е справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №16 от документи за попълване) (когато е приложимо).
No
56.
Представен е отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд или Ведомост за заплати (което и когато е приложимо).
No
57.
Представени са резюме и доклад за отразяване на резултатите от енергийно обследване, съобразно изискванията на Наредба № РД-16-346 от 2.04.2009 г., изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ) (когато е приложимо).
No
58.
Представено е становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента засегнат от инвестицията (когато е приложимо).
No
59.
Представен е документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС /само за инсталации, използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/ (когато е приложимо).
No
60.
Представени са предварителни/окончателни договори с доставчици (когато е приложимо).
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение допринася за постигане на следните цели: Подкрепа за развитие на ефективно и конкурентноспособно селско стопанство и преработка на земеделски продукти. Подобряване ефективността на земеделските стопанства в конкурентни за територията отрасли и развитие на селско стопанство с висока добавена стойност.
Извършва се оценка на приноса на проектното предложение към целите на мярката на база на представената във формуляра за кандидатстване информация, т. 1. Основни данни, поле „Цели на проектното предложение“. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Yes
2.
Кандидатът е регистриран земеделски стопанин съгласно чл. 7, ал. 1 от Закона за подпомагане на земеделските производители 
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление –за юридическите лица, или постоянен адрес - за физически лица – на територията на МИГ-Радомир-Земен.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
4.
За кандидати - юридически лица, трябва да отговарят на следните условия: 
а) да са получили за предходната или текущата финансова година приход от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ; 
б) да са регистрирани по Търговския закон, Закона за кооперациите, Закона за вероизповеданията или създадени по Закона за Селскостопанската академия.
в) да са признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 „Учредяване на групи и организации на производители“ от ПРСР 2014 – 2020 г.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
5.
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.1. Условия за допустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват с Декларация (по образец) за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване, документ за собственост или ползване на земята, анкетните формуляри от анкетна карта/анкетни карти на земеделския стопанин, справка – декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители. В случай на констатирано несъответствие по документи с условията за допустимост, проектът се отхвърля.
Yes
6.
Кандидатът отговаря на изискванията на чл.12 ал.3 и ал.10 от Наредба № 22/2015, описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват  с декларация Приложение 4, свидетелство за съдимост и удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОП.  В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията на чл.12, ал. 3 и 10 
от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г., проектът се отхвърля.
Yes
7.
За кандидата не са налице обстоятелствата в Декларация за свързаност (Приложение № 19 от Документи за попълване)
(Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговски дружество, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел).
Yes
8.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
9.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение за проекти НЕ е по-малък от е левовата равностойност на 5 000 евро (9779 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
10.
Максималният размер на общите допустими разходи за проектното предложение е до левовата равностойност на 160 000 евро (312928 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
11.
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е левовата равностойност на 2 500 евро (4 889,50 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
12.
Максималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ (БФП) на проект по Стратегията за водено от общностите местно развитие на МИГ-Радомир-Земен не надвишава левовата равностойност на 50 000 евро (97790 лева).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай, че заявеният от кандидата размер на БФП надвишава левовата равностойност на 50 000 евро (97791,50 лева), Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на корекции в бюджета. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията и/или продължаващо несъответствие с критерия, проектът се отхвърля.
Yes
13.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ-Радомир-Земен и Насоките за кандидатстване. 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на корекции в бюджета. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в проектното предложение, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията, проектът се отхвърля.
Yes
14.
Във формуляра за кандидатстване са въведени индикаторите, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията, проектът се отхвърля.
Yes
15.
Проектът включва някоя от следните дейности: 
1. внедряване на нови продукти, процеси и технологии и обновяване на наличните производствени материални и/или нематериални активи; 
2.насърчаване на сътрудничеството с производителите и преработвателите на земеделски продукти; 
4. повишаване на енергийната ефективност в земеделските стопанства; 
5. подобряване условията на труд, подобряване на хигиенните, ветеринарните, фитосанитарните, екологичните и други условия на производство; 
6. подобряване качеството на произвежданите земеделски продукти; 
7. осигуряване на възможностите за производство на биологични земеделски продукти.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
16.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване. В случай, че се установи нередовност, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
17.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Радомир и Земен, формиращи територията на  СНЦ „МИГ-Радомир-Земен”
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и в Приложение 1 към него на мястото на изпълнение на проекта и на инвестиция – дали е на територията на МИГ. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля
Yes
18.
Инвестициите по проекта са свързани с производството на селскостопански продукти включени в приложение I на Договора или памук, с изключение на риба и рибни продукти.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и в Приложение 1 дали инвестициите отговарят на този критерий. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
19.
В случай на проект, представен от призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020, инвестициите са пряко свързани с основната земеделска дейност на всеки член и с основната земеделска дейност за групата или организацията.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
20.
Проектът се изпълняват върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата,  да е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (в случай на проект със СМР, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ) или право на ползване на имота за срок не по-малко от 6 години (в случай на проект с дейности, свързани със закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, и/или създаване и презасаждане на трайни насаждения).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
21.
За проектното предложение НЕ са валидни следните обстоятелства (раздел 13.3 Недопустими дейности от УК):
1. Проекти, за които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение /плана /програмата /проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. Проекти, които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
4. Дейности, разходите за които са включени в оперативните програми на кандидати – организации на производители на плодове и зеленчуци съгласно Наредба № 11 от 2007 г. за условията и реда за признаване на организации на производители на плодове и зеленчуци и на техните асоциации и за условията и реда за одобряване и изменение на одобрените оперативни програми (ДВ, бр. 42 от 2007 г.);
5. Финансова помощ не се предоставя за проекти, включващи инвестиции, които не отговарят на Европейското и национално законодателство.
Важно! Не се подпомагат като самостоятелен проект: 
1.	събарянето на стари сгради и производствени съоръжения;
2.	инвестициите в нематериални активи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока,условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
22.
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране: 
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля.
Yes
23.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
Yes
24.
Съгласно протокола  от посещение на място (Приложение 7 ПРОТОКОЛ ОТ ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. 
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
Yes
25.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай че при проверката се установи наличие на недопустими разходи, Комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията и/или несъответствие с изискването, проектът се отхвърля.
No
26.
Проектното предложение включва следните разходи: 
1.	строителство или обновяване на сгради и на друга недвижима собственост, използвана за земеделското производство, включително такава, използвана за опазване компонентите на околната среда; 
2.	закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително за опазване компонентите на околната среда, получаване на топлинна и/или електроенергия, необходими за земеделските дейности на стопанството и подобряване на енергийната ефективност, съхранение и подготовка за продажба на земеделска продукция; 
3.	създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително трайни насаждения от десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед, други бързо растящи храсти и дървесни видове, използвани за биоенергия; 
4.	разходи за достигане съответствие с ново въведените стандарти на ЕС съгласно приложение № 8, включително чрез финансов лизинг; 
5.	закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг; 
6.	разходи за достигане на съответствие със съществуващи стандарти на ЕС – за млади земеделски стопани, получаващи финансова помощ по подмярка 6; 
7.	закупуване на земя, необходима за изпълнение на проекта във връзка с изграждане и/или модернизиране на сгради, помещения и други недвижими материални активи, предназначени за земеделските производствени дейности и/или за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения на територията на МИГ-Радомир-Земен; 
8.	закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани земеделски транспортни средства, като например: камиони, цистерни за събиране на мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици; 
9.	разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти, свързани с въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация; 
10.	закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг; 
11.	за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта; 
12.	разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1 – 12.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай, че нередовностите и несъответствията не са отстранени и/или не могат да се извършат промени в бюджета на проекта, които да позволяват неговото изпълнение, проектът се отхвърля. 
No
27.
В случай на включени разходи за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта, те НЕ превишават: 
1. едно на сто от допустимите разходи – за проекти с инвестиции само за земеделска техника и/или разходи по т. 10 – 12; 
2. пет на сто от допустимите разходи по т. 1 – 12 – за проекти с включени инвестиции за създаване на трайни насаждения и/или строително-монтажни дейности и/или оборудване и/или машини;
3. Пет на сто от допустимите разходи по т. 1 – 12 – за разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта;
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
28.
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на земя, те не надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по т. 1 – 6 и т. 9 – 12.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
29.
Разходите по т. 12 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо) 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
30.
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на транспортни, включително превозни средства, те отговарят на определението за специализирани земеделски транспортни средства, например: камиони, цистерни за събиране мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици, и др.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи неяснота по отношение на тези разходи или включени недопустими разходи за закупуване на транспортни средства, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
31.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1.	за лихви по дългове;
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за обикновена подмяна и поддръжка;
4.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5.	лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6.	за режийни разходи;
7.	за застраховки;
8.	за закупуване на оборудване втора употреба;
9.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
10.	за принос в натура;
11.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13.	извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
15.	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
16.	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
32.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
33.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на недопустими разходи,  определени в Постановление № 189, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
34.
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2, т.5 от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. 
No
III. Group
ОЦЕНКА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №6а и 6б като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целта на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021