Evaluation criterias

I. Group
I.  КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец, съгласно Приложение № 1 от документите за информация.
Yes
3.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Yes
4.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
No
5.
Когато Формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
6.
Представено е Нотариално заверено изрично пълномощно – в случай, че документите не се подават лично от кандидата или заповед на кмета за кандидати общини. Представя се във формат „pdf“.
No
7.
Документите към Формуляра за кандидатстване са прикачени във формат ,,pdf“ или  друг формат.
No
8.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
9.
Във Формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Yes
10.
Представени са всички изискуеми документи по подмярката.
Yes
11.
Представена е Таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец на ДФЗ – Приложение № 1 от  документи за попълване към условията за кандидатстване. Подписана и сканирана от кандидата във формат “pdf“, както и във формат “xls”.
Yes
12.
Представено е копие на учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища. Представя се във формат „.pdf”. (не се изисква за кандидати общини)
No
13.
Представено е Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване. Представя се във формат „.pdf” само от кандидати - юридически лица.
No
14.
Представено е Решение на Общински съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура - в случай на проект с кандидат за подпомагане община.
No
15.
Представени  са лицензии, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък
No
16.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Yes
17.
Представена е справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилни обекти)
No
18.
Представен е Отчет за приходи и разходи за последната завършена финансова година. (Представя се, в случай, че отчета не е публикуван в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ) (когато е приложимо) . Представя се във формат „pdf“.
No
19.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ - Приложение № 2А и 2Б от Условията за кандидатстване, когато е приложимо.
Yes
20.
Представен е Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 – Приложение № 3 от Условията за кандидатстване .
Yes
21.
Представено е Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ. Представя се във формат „pdf“.
Yes
22.
Представено е Удостоверение за наличие или липса на задължения на кандидата, по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от Национална агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение. Когато кандидат е ЮЛ, документът се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, документът се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ. Представя се във формат „pdf“.
Yes
23.
Представено е Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение.  Когато кандидат е ЮЛ, документът се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, документът се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ. Представя се във формат „pdf“.
Yes
24.
Представена е Декларация за свързаност, съгласно приложение № 4 от Условията за  кандидатстване.
Yes
25.
Представена е Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката – Приложение № 5 от Условията за кандидатстване (когато е приложимо)
No
26.
Представена е Декларация за липса на основание за отстраняване – съгласно приложение № 6 от Условията за кандидатстване.
Yes
27.
Представена е Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 7 от Условията за кандидатстване.
Yes
28.
Представена е Декларация за липса или наличие за двойно финансиране по проекта – Приложение № 8 от Условията за кандидатстване.
Yes
29.
Представена е Декларация за нередности – Приложение № 9 от Условията за кандидатстване.
Yes
30.
Представена е Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни (по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни) по образец - Приложение № 10 от Условията за кандидатстване.
Yes
31.
Представена е Декларация НСИ – Приложение № 11 от Условията за кандидатстване.
Yes
32.
Представен е Договор за финансов лизинг, с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат „pdf“.
No
33.
Представен е Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота - за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за СВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР; Представя се във формат „pdf“. (когато е приложимо)
No
34.
Представена е Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направеното от кандидата запитване за оферта съгласно приложение № 12 от условията за кандидатстване (не се отнася при кандидатстване за разходи за нормативно регламентирани такси). Важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура или в случай, че разходът, за който се кандидатства не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” (Приложение № 10 от документи за информация), но възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост, като в този случай  се представя оферта за извършване на услугата от лицето, притежаващо съответните права. Представя се във формат „pdf“
No
35.
Представени са най-малко три съпоставими, независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен  ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно приложение № 12 от условията за кандидатстване (не се отнася при кандидатстване за разходи за нормативно регламентирани такси). Важи в случаите, когато кандидатът не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160. Представя се във формат „pdf“.
No
36.
Представени са най-малко три съпоставими независими индикативни оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен  ДДС, ведно с направени от кандидата индикативни запитвания за оферти съгласно приложение № 12 от условията за кандидатстване (не се отнася при кандидатстване за нормативно регламентирани такси). Оферентите прилагат декларация, че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на Министерски съвет  от 01.07.2016 г. Важи в случаите, когато кандидатът провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160. Представя се във формат „pdf“.
No
37.
Представени са документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо);
No
38.
Представено е решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 7 и чл. 14а, ал. 3 и 4 ЗОП и не прилага процедура за избор на изпълнител с публична покана по реда на ПМС № 160/2016 г. ), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представя се във формат „pdf“.
No
39.
Представени са Предварителни или Окончателни договори за услуги, работи, доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки.
No
40.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г, ведно с банкови извлечения;
No
41.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване на документа от съответния орган само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи. В случай, че на етапа на кандидатстване е представен само входящ номер, комисията за оценка на проектните предложения ще изиска представяне на Решението преди приключване на оценката.
Yes
42.
Представени са документи доказващи съответствие с критериите за подбор на проектите (когато е приложимо).
No
43.
Представена е Декларация за минимални и държавни помощи - приложение № 13 от документи за попълване към указанията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“
Yes
44.
Представено е Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановеления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно държавата в която кандидатът или участникът е установен.  Представя се във формат „pdf“.
Yes
45.
Представен е График за провеждане на планираните дейности с подпис/и, печат и сканиран (Приложение № 14 от документи за попълване към условия а кандидатстване). Представя се във формат „pdf“.
No
46.
Представена е Справка за населението в населеното място/места, разположени на територията на община Попово с общо население над 200 души (по данни на Националния статистически институт към края на годината, предхождаща датата на кандидатстване) където ще се изпълняват инвестициите по проекта, в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор 3.
No
II. Group
II. КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ПРИЛОЖЕНИЯ АНАЛИЗ РАЗХОДИ –ПОЛЗИ(ФИНАНСОВ АНАЛИЗ)
Criteria Leads to rejection
1.
Представения Анализ разходи- ползи (финансов анализ) е по  образец и е приложен в изискания формат. Кандидатът/законният представител на кандидата е подписал собственоръчно и подпечатал  всяка страница на анализа.
Yes
2.
Таблиците към Анализ разходи-ползи  са изготвени по образец и представени в изискания формат.
Yes
3.
Анализ разходи- ползи (финансов анализ)  съдържа аргументи за устойчивост на дейността.
Yes
4.
Разходите включени в проектното предложение са обосновани. Оценката е извършена въз основа на приложените и представени документи към формуляра за кандидатстване
Yes
5.
Интензитетът на помощта, заявен от кандидата е в съответствие с представения Анализ „Разходи-ползи“: За всички допустими кандидати – община Попово и ЮЛНЦ финансирането е 100% в случай, че проектът не генерира нетни приходи.
Yes
6.
Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения интензитет на помощта, съгласно  Анализ „Разходи-ползи“.
Yes
III. Group
III. КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Допустимост на кандидата за предоставяне на  финансова помощ съгласно  изискванията на СВОМР за територията на МИГ - Попово
Yes
2.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ- Попово.
Yes
3.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка от СВОМР за територията на МИГ - Попово.
Yes
4.
Кандидатът ЮЛ има седалище и адрес на управление, съгласно изискванията на  СВОМР за територията на действие на МИГ - Попово.
Yes
5.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговаря на следните изисквания:
1. не е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си. Изискването не се прилага, когато член на колективния управителен орган и/или на контролния орган на МИГ е физическо лице, което не е търговец или е община;
2. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към община, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила; видът и размерът на задълженията следва да са установени с влязъл в сила акт на компетентен орган;
3. не е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4. не е предоставил документ с невярно съдържание или не е представил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отказ за финансиране, критериите за подбор или изпълнението на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
5. не е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6. не е нарушил правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7. не е опитал, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), свързано с одобрението за получаване на финансова помощ, чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрението за получаване на финансова помощ;
8. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
9. не е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10. не са констатирани при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, на договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, което е довело до предсрочното им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11. не е извършил нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12. няма изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ;
13. не е включен в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15. не е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР до една година от прекратяване на правоотношението;
16. не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17. не е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР.
Yes
6.
За кандидатът:
1. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
2. не е установено, че:
а) са представени документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липса на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
б) не са предоставени изискваща се информация, свързана с удостоверяване липса на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост или подбор;
3. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушени чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидата е установен;
4. няма неизпълнено разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на представената им неправомерна и несъвместима държавна помощ.
Yes
7.
Представляващият кандидата:
1. не е осъден с влязла в сила присъда (освен ако са реабилитирани) за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. не е осъден с влязла в сила присъда (освен ако са реабилитирани) за престъпление, аналогично по т. 1.1, в друга държава членка или трета страна;
3. не е налице конфликт на интереси, който не може да бъде отстранен;
4. не е лице, което е или е било на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ-РА или УО на ПРСР 2014 – 2020 г. - до една година от прекратяване на правоотношението;
5. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице, заемащо публична длъжност в УО на ПРСР 2014 - 2020 г. или в ДФЗ-РА, не съм участвал при одобряването на проектно предложение или при обработката на искане за плащане по сключения административен договор за предоставяне на финансова помощ;
6. не попада в случаите по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт.
Yes
8.
Представляващ по закон или пълномощие или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел:
1. Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или кмета на съответната община на територията на МИГ.
2. Не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
3. Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Yes
9.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Насоките за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Yes
10.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в Наредба 22 за съответната мярка от ПРСР и Насоките за кандидатстване.
Yes
11.
Минималният размер на БФП е както следва:
-	За проекти негенериращи приходи – 100 % от допустимите разходи или 977,90 лв.
-	За проекти генериращи приходи – 70 % от допустимите разходи или 684,53 лв.
Yes
12.
Максималният размер на БФП е в размер на 13 745,00 лв.
Yes
13.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ – Попово и Условията за кандидатстване.
Yes
14.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите нна стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Yes
15.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
1.	за лихви по дългове;	
2.	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
3.	за обикновена подмяна и поддръжка;
4.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6.	за режийни разходи;
7.	за застраховки;
8.	за закупуване на оборудване втора употреба;
9.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
10.	за принос в натура;
11.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
12.	извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
13.	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтните разходи;
14.	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 12.
Yes
16.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Yes
17.
Разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане са извършени не по-рано от 01 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Yes
18.
Установено е , че разходите са необходими, обосновани  и основателни за изпълнение на проекта.
Yes
19.
За проектното предложение е/не е направено предложение за корекция в бюджета.  Попълва се  Таблица 1 - одобрен размер на допустимите разходи. Приложение 10 от Документи за информация към Условия за кандидатстване
No
20.
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
No
IV. Group
ІV. ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил Декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
V. Group
V. ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22)
Yes
VI. Group
VI. ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ  И ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони  2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него.
Yes
VII. Group
VII. ОЦЕНКА НА СЪОТВЕТСТВИЕТО
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Yes
2.
Приложените и предоставените документи към формуляра за кандидатстване носят необходимата информация и доказват, че кандидатът отговоря на критериите за допустимост и съответствие
Yes
VIII. Group
VIII. ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Представеният формуляр за кандидатстване отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021