Evaluation criterias

I. Group
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в рамките на крайния срок за подаване на проектни предложения, указан в Условията за кандидатстване по процедурата.
Yes
2.
Проектното предложение е подадено от кандидата не по-рано от датата, на която ИАНМСП е издала Становището за категория клъстер на съответния кандидат (Приложение Б2).
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език .
Yes
4.
4.1. Квалифицираният електронен подпис, с който се подписват документите по т. 5, 6, 8, 9 и т. 19 е валиден и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат.

4.2. Квалифицираният електронен подпис, с който се подписва документа по т. 7 е на лицето, което декларира съответните обстоятелства, валиден е и е с  титуляр и автор - физическото лице, което декларира данните в декларацията или с автор - физическото лице, което декларира данните в декларацията и титуляр юридическото лице-кандидат или с автор - физическото лице, което декларира данните в декларацията и титуляр юридическото лице – член на клъстера-кандидат или с автор - физическото лице, което декларира данните в декларацията и титуляр юридическо лице – член на управителен или контролен орган на юридическото лице – член на  клъстера-кандидат.

4.3. Квалифицираният електронен подпис, с който се подписват документите по т. 10 е валиден и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на съответния член на клъстера или с титуляр юридическото лице-член на клъстера, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на съответния член на клъстера.

4.4. Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат. 
или
с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице.
Yes
5.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо)  -  подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата  и прикачено в ИСУН 2020. В случай че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва с КЕП от всички от тях и се прикачва в ИСУН 2020.
Yes
6.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение Г), подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
7.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от ПМС 162/2016 г. – попълнена по образец (Приложение Д), подписана с КЕП от всички лица, които са посочени в чл. 40 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
8.
Декларация за държавни/минимални помощи – попълнена по образец (Приложение Е), подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
9.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение Ж), подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
10.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия на членовете на клъстера, които отговарят на изискването по т. 3 от т. 2 „Критерии за оценка на допустимостта на кандидатите“ от настоящите критерии – попълнена по образец (Приложение Ж), подписана с КЕП от лице с право да представлява съответния член на клъстера и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато съответния член се представлява заедно от няколко физически лица, декларацията се подписва от всяко от тях.
Yes
11.
11.1. Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на клъстера-кандидат въз основа на данни за 2015 г. (приложимо за кандидати, които имат приключена финансова 2015 г. и са осъществявали дейност през нея) – прикачено в ИСУН 2020.

11.2. Кодът на основна дейност на клъстера-кандидат е вписан в Търговския регистър/Регистър БУЛСТАТ към датата на кандидатстване и е представена Декларация за неактивност, подадена към НСИ – прикачена в ИСУН 2020 (приложимо за кандидати, които нямат приключена  финансова 2015 г. или не са осъществявали дейност през тази година).
Yes
12.
12.1. Удостоверение от НСИ относно кода на основната икономическа дейност на членовете на клъстера, които отговарят на изискването по т. 3 от т. 2 „Критерии за оценка на допустимостта на кандидатите“ от настоящите критерии въз основа на данни за 2015 г. (приложимо за членове, които имат приключена финансова 2015 г. и са осъществявали дейност през нея) – прикачено в ИСУН 2020.

12.2. Кодът на основна дейност на членовете на клъстера, които отговарят на изискването по т. 3 от т. 2 „Критерии за оценка на допустимостта на кандидатите“ от настоящите критерии е вписан в Търговския регистър към датата на кандидатстване и е представена Декларация за неактивност, подадена към НСИ – прикачена в ИСУН 2020 (приложимо за членове на клъстера, които нямат приключена  финансова 2015 г. или не са осъществявали дейност през тази година).
Yes
13.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик и/или проучване в интернет  за всяка отделна инвестиция в активи (ДМА и ДНА) с предложена цена от производителя/доставчика (ако е приложимо) – прикачена в ИСУН 2020.
No
14.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА (ако е приложимо) – попълнена по образец Приложение В и прикачена в ИСУН 2020.
No
15.
Прогнозен Счетоводен баланс на клъстера-кандидат за 2016 г . (приложимо в случаите, когато кандидатът е регистриран по смисъла на ЗЮЛНЦ и проектното предложение включва Компонент 3 с приложим режим „регионална инвестиционна помощ“) – прикачен в ИСУН 2020.
Yes
16.
Справка за група предприятия за 2013, 2014 и 2015 г. (ако е приложимо) -  прикачена в ИСУН 2020. 
В случай че кандидатът не съставя посочената справка същият следва да представи списък на предприятията, с които формира група предприятия (прикачен в ИСУН 2020). В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Yes
17.
Данъчен амортизационен план, удостоверяващ сумата на разходите за амортизация на активите, свързани с дейностите, които ще бъдат модернизирани, за предходните три отчетни периода преди започване на работата по инвестицията – прикачен в ИСУН 2020.
Документът се изисква в случаите, когато проектното предложение включва Компонент 3 с приложим режим „регионална инвестиционна помощ“ и чрез проекта се осъществява основна промяна в целия производствен процес на съществуващ стопански обект.
Yes
18.
Счетоводен амортизационен план, удостоверяващ балансовата стойност на активите, които се използват повторно, към 31 декември на годината  преди започване на работата по инвестицията – прикачен в ИСУН 2020.
Документът се изисква в случаите, когато проектното предложение включва Компонент 3 с приложим режим „регионална инвестиционна помощ“ и чрез проекта се осъществява диверсификация на продукцията на стопански обект с продукти, които не са били произвеждани до момента в стопанския обект.
Yes
19.
Справка-декларация относно активите, свързани с дейността, която ще се модернизира или активите, които ще бъдат използвани при производството на нов продукт – попълнена по образец (Приложение З), подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата и  прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и Справката се подписва от всяко от тях.
Документът се изисква в случаите, когато проектното предложение включва Компонент 3 с приложим режим „регионална инвестиционна помощ“ и чрез проекта се осъществява основна промяна в целия производствен процес на съществуващ стопански обект или диверсификацията на продукцията на стопански обект с продукти, които не са били произвеждани до момента в стопанския обект.
Yes
20.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачена в ИСУН 2020 (ако е приложимо).
No
21.
Заявление за категоризиране на клъстер, съдържащо кратък профил на клъстера и на членовете на клъстера (Приложение Б1).
No
22.
Становище за категория клъстер – попълнено по образец (Приложение Б2), подписано от изпълнителния директор на ИАНМСП или упълномощено от него лице.
No
23.
Удостоверение за актуално състояние на кандидата, издадено от съответния съд не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на заявлението за категоризиране.
No
24.
Документи, доказващи създаването на клъстер под формата на обединение (например: устав, дружествен договор,и др.).
No
25.
Протоколи/решения от заседания на ОС/УС, от които е виден членския състав на клъстера, вкл. от заседания, на които са приети нови членове или изключени стари членове.
No
26.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности за 2015 г. на фирмата, която покрива критерия по раздел I.2 от критериите за техническа и финансова оценка на клъстери в начален етап на развитие и фирмите, които покриват критериите по раздел II.2 и II.3 от критериите за техническа и финансова оценка на развиващи се и развити клъстери.
No
27.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за 2015 г. на фирмата, която покрива критерий I.2 от критериите за техническа и финансова оценка на клъстери в начален етап на развитие и фирмите, които покриват критерия по раздел II.1 от критериите за техническа и финансова оценка на развиващи се и развити клъстери.
No
28.
Справка за нетекущите (дълготрайните) активи за 2015 г. на фирмите, които покриват критерия по раздел II.4 от критериите за техническа и финансова оценка на развиващи се и развити клъстери.
No
29.
Годишен отчет за дейността на клъстера за последните три приключени финансови  години (2013, 2014 и 2015 г.).
No
II. Group
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът попада в една от трите категории клъстери – клъстери в начален етап на развитие, развиващи се и развити клъстери, съгласно категоризацията извършена за целите на процедурата.
Yes
2.
Кандидатът е микро, малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия и Приложение І на Регламент (ЕС) № 651/2014.
Yes
3.
Минимум 50% от броя на участващите в клъстера юридически лица и/или еднолични търговци, регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите или еквивалентно лице по смисъла на законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство са микро, малки или средни предприятия и, развиват своята основна икономическа дейност в една от определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 групи сектори на икономическа дейност  съгласно тяхната технологична интензивност, както следва:

Високотехнологични и средно високотехнологични  промишлени производства:
С20 „Производство на химични продукти“
C21 „Производството на лекарствени вещества и продукти“ 
C26 „Производството на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“ 
С27 „Производство на електрически съоръжения“
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“

Интензивни на знание услуги:
J58 „Издателска дейност“
J59 „Производството на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“ 
J60 „Радио- и телевизионна дейност“ 
J61 „Далекосъобщения“
J62 „Дейности в областта на информационните технологии“
J63 „Информационни услуги“
М72 „Научноизследователска и развойна дейност“

Нискотехнологични и средно нискотехнологични  промишлени производства:
С10 „Производство на хранителни продукти“
С11 „Производство на напитки“
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“
С14 „Производство на облекло“
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“
С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“
С24 „Производство на основни метали“
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“
С31 „Производство на мебели“
С32 „Производство, некласифицирано другаде“
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“.
Yes
4.
Кандидатът развива дейността, за която кандидатства, в определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 сектори, посочени в т.3.
Yes
5.
Кандидатът е пряко отговорен за изпълнението на дейностите по проекта, а не действа в качеството на посредник.
Yes
6.
Дейността, за която кандидатът кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
−	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производи¬тели;
г) сектор стоманодобив в случай на регионална помощ;
д) сектор въгледобив в случай на регионална помощ;
е) сектор корабостроене в случай на регионална помощ;
ж) сектора за производство на синтетични влакна в случай на регионална помощ;
з) сектор транспорт, както и свързаната с него инфраструктура в случай на регионална помощ;
и) производство и дистрибуция на електроенергия и енергийните инфраструктури в случай на регионална помощ.
Yes
7.
В случай на регионална помощ проектното предложение не съдържа дейности за улесняване на закриването на неконкурентоспособни въглищни мини в съответствие с Решение 2010/787/ЕС на Съвета.
Yes
8.
В случай на регионална помощ, кандидатите (клъстери), които са регистрирани като сдружения по смисъла на Закона за юридическите лица с нестопанска цел извършват стопанска дейност и същата е в съответствие с устава им/договора за ДЗЗД.
Yes
9.
В случай на минимална помощ проектното предложение не съдържа дейности за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
Yes
10.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с инвестиции за постигане на намаляване на емисиите на парникови газове от дейности, изброени в приложение I към Директива 2003/87/ЕО.
Yes
11.
Помощта не се предоставя на кандидати – клъстерни обединения  (и на ниво група), които са закрили същата или подобна дейност (изцяло или частично) в Европейското икономическо пространство през двете години, предхождащи заявлението му за регионална инвести¬ционна помощ, или които към момента на подаване на заявлението за помощ имат конкретни планове да закрият такава дейност (изцяло или частично) в срок до две години след приключването на първоначалната инвестиция, за която се кандидатства за помощта, в съответния регион  (в случай на приложим режим  „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014) .
Yes
12.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Yes
13.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Yes
14.
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар (в случай  че се кандидатства за „регионална инвестиционна помощ“ съгласно Регламент (ЕС) № 651/2014) .
Yes
15.
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) в затруднено положение (в случай че кандидатства за „регионална инвестиционна помощ“ съгласно Регламент (ЕС) № 651/2014) и по отношение на него не е изпълнено нито едно от следните обстоятелства : 
- В случай на акционерно дружество, дружество с ограничена отговорност, командитно дружество с акции или кооперация или други дружества по Приложение I към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надхвърля половината от записания акционерен капитал. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество с ограничена отговорност" се разбира по-специално видовете дружества, посочени в приложение I към Директива 2013/34/ЕС, а понятието „акционерен капитал" включва, когато е уместно, премии от акции.
- В случай на събирателно дружество или командитно дружество или други лица по Приложение II към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на друже-ството", се разбира по-специално типовете дружества, посочени в приложение II към Директива 2013/34/ЕС.
- В случай на сдружение по смисъла на Закона за юридическите лица с нестопанска цел, когато неговият записан, но невнесен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби.
- Когато предприятието е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите креди¬тори.
- Когато предприятието е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране.
Yes
16.
Кандидатът не е микропредприятие по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, което има седалище или клон със седалище на територията на селски райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони  (Приложение Т към Условията  за кандидатстване) и не е заявил за подпомагане дейности по проекта, които ще се осъществяват в община на територията на селските райони.
Yes
17.
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
Yes
18.
Кандидатът не е микропредприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение С), или с производството на памук, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони (Приложение Т).
Yes
19.
Кандидатът не е малко и средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение С), или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони (Приложение Т).
Yes
20.
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно КИД 2008 (Приложение У към Условията за кандидатстване) попадат в Сектор С - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код 11 „Производство на напитки”, както следва:
•	10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
•	10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
•	10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
•	10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
•	10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
•	10.6 „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
•	10.81. „Производство на захар”;
•	10.83 „Преработка на кафе и чай”;
•	10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“;
•	10.91 „Производство на готови храни за животни”;
•	11.02. „Производство на вина от грозде”;
•	11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
•	11.06. „Производство на малц”.
Yes
21.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
а) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;;
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си; 
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушили чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавите, в които кандидатите са установени;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година;
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата или членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи на кандидатите са правили опит да:
i) повлияят на вземането на решение от страна на УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
ii) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата или техни членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
o) лицата, които представляват кандидата или техни членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
i) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
ii) не са предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Yes
III. Group
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 18 (осемнадесет) месеца.
Yes
2.
Дейностите по проекта се изпълняват на територията на Република България.
Допускат се ограничени дейности в рамките на проектите, осъществявани в чужбина съгласно чл. 70 от Регламент (ЕС) № 1303/2013.
Yes
3.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Yes
4.
Проектът е насочен към постигане на целта на процедурата.
Yes
5.
В случай на клъстери в начален етап на развитие, проектът включва дейности само по Компонент 1 и/или Компонент 2.
Yes
6.
В случай на развиващи се и развити клъстери, проектът включва дейности само по Компонент 2 и/или Компонент 3.
Yes
7.
Проектът включва подкрепа за дейности по Компонент 3 по режим „регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и има за свой основен предмет осъществяването на първоначална инвестиция в материални и нематериални активи, свързани с: 
−	създаване на нов стопански обект;
−	разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект;
−	диверсификацията на продукцията на стопански обект с продукти, които не са били произвеждани до момента в стопанския обект;
−	основна промяна в целия производствения процес на съществуващ стопански обект .
Yes
8.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики, залегнали в чл.7 и чл.8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета:
−	Равнопоставеност и недопускане на дискриминация - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация.
−	Устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Yes
9.
Общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 100 000 лв.
Yes
10.
В случаите, когато приложим режим е „регионална инвестиционна помощ“ (Компонент 3) и кандидатът е декларирал, че ще извършва диверсификация на продукцията на стопански обект с продукти, които не са били произвеждани до момента в стопанския обект, общият размер на допустимите разходи по Компонент 3 надхвърля с поне 200 % счетоводната стойност на активите, които се използват повторно, както са осчетоводени през финансовата година преди започването на работата по проекта.
Yes
11.
В случаите, когато приложим режим е „регионална инвестиционна помощ“ (Компонент 3) и когато кандидатът е декларирал, че ще извършва основна промяна в целия производствен процес на съществуващ стопански обект, общият размер на допустимите разходи по Компонент 3 надхвърля амортизацията на активите, свързани с дейността, която предстои да бъде модернизирана (методът за производство или доставка, който се заменя с въвеждането на нов или значително се усъвършенства), през предходните три финансови години.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021