Evaluation criterias

I. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
Yes
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а, а за кандидат- община - Заповед на кмета на общината, във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Yes
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат
Yes
6.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил
Yes
7.
Формуляра за кандидатстване е придружен от всички изискуеми документи
Yes
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Комплектовка на проектното предложение - Общи документи
Criteria Leads to rejection
1.
Основна информация за проектното предложение (Приложение № 1). Формулярът се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва документ във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg;
Yes
2.
Таблица за допустимите инвестиции и дейности (Приложение 2). (В ИСУН- Таблица за допустими инвестиции).Таблицата се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. Представя се във формат „pdf”,jpg и електронен вариант на документа във формат „xls“ („xlsx“);
Yes
3.
Декларация (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД), към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 3). (В ИСУН- „Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни“.). Подава се лично от кандидата и от упълномощеното лице. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Yes
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. (В ИСУН - Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата.) В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf,.jpg”;

No
5.
Учредителен акт и устав, или дружествен договор когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел (не е приложимо за кандидати общини). (В ИСУН - Учредителен акт и устав, или дружествен договор).Представя се във формат „.pdf,.jpg”;
No
6.
Свидетелство за съдимост от лицата  с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (съгласно чл. 61д, т. 1 от Наредба № 22 от 2015 г.), издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. (В ИСУН - Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат .pdf, .jpg;

Yes
7.
Декларация съгласно Приложение № 6 от Наредба 22 от представляващия/ представляващите кандидата (Приложение № 4). В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Yes
8.
Декларация за нерeдности, съгласно Приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия/ представляващите кандидата (Приложение № 5). ( В ИСУН - Декларация за нередности) В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .pdf, .jpg

Yes
9.
Декларация по чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ ( Приложение 6). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат pdf, .jpg, .doc,  .docx

Yes
10.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение 7). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. Представя се във формат .pdf, .jpg”;
Yes
11.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите.Представя  се във формат “pdf, .jpg“;
Yes
12.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат .pdf, .jpg;
No
13.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо (Приложение 8 и 8a). Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Yes
14.
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане). Представя се във формат .pdf, .jpg,  .xls, .xlsx;
No
15.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ за кандидатстване по реда на настоящите условия.  Представя се във формат „pdf, .jpg“;
No
16.
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. Представя се във формат „pdf, .jpg“;
No
17.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура (за кандидати – общини). Представя се във формат „pdf, .jpg“;
No
18.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община (за кандидати – общини). Представя се във формат „pdf, .jpg“;
No
19.
Декларация за свързаност съгласно Заповед №РД 09-674/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР /Приложение 9/ (не е приложимо за кандидати общини). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;

No
20.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 10 (В ИСУН - Една независима оферта).  /офертата се прилага за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции/. В ИСУН се прикачва във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m;
No
21.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 10 (В ИСУН - Най-малко три съпоставими независими оферти).  (офертите се прилагат за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). В ИСУН се прикачва във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m;
No
22.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки (за проектни предложения в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и/или не предвижда да избира изпълнител по реда на ПМС №160). (В ИСУН – Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция). Представят се във формат „pdf, .jpg“;

No
23.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта, извършени след 1 януари 2014 г., в едно с банкови извлечения. В ИСУН  се прикачват сканирани копия на оригиналните документи във формат .pdf,.jpg; 

No
24.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Представя се във формат .pdf,.jpg; 

No
25.
Документ за правосубектност съгласно националното им законодателство (В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf,.jpg”;

No
26.
Формуляр за мониторинг (Приложение 11). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в „.xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z“ ;
Yes
27.
Документ за собственост на земеделска земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
No
28.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект", или заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z”;
No
29.
Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат pdf,.jpg;
No
30.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)“. Когато обектите са недвижими културни ценности се представя и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат .pdf,.jpg;
No
31.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (ако е приложимо). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат pdf,.jpg;

No
32.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представя се във формат .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z,  .zip;

No
33.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, свързани с обекти които представляват недвижими културни ценности, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ (входящ номер на искане за издаване на документ) във формат .pdf, .jpg;
No
34.
Удостоверение от Национален институт за недвижимо културно наследство (НИНКН), за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти, които представляват ново строителство). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ (входящ номер на искане за издаване на документ) във формат pdf, .jpg;
No
35.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти.В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат pdf, .jpg;
No
36.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта /Приложение 13/. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Yes
37.
Декларация за изкуствено създадени условия и липса на функционална несамостоятелност /Приложение 14/. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Yes
38.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат pdf, .jpg;
No
39.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл.162, ал.2, т.1 от ДОПК от Националната агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината (не е приложимо за кандидати общини). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf
No
40.
Декларация за дейността, както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност (неприложимо за общини). (В ИСУН - Удостоверение от НСИ за определяне на кода на основната и допълнителната икономически дейности на кандидата за предходната спрямо датата на кандидатстването година). Представят се във формат pdf, .jpg; 

No
III. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
I. Обща допустимост:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 7.5. и може да бъде включено в категория интервенции, заложени в ПРСР.
Yes
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа
Yes
3.
Дейностите по проекта се свеждат до: 
1.	Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на туристически информационни центрове;
2.	Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на посетителските центрове за представяне и експониране на местното природно и културно наследство;
3.	Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на центровете за изкуство и занаяти с туристическа цел;
4.	Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристически атракции, които са свързани с местното природно, културно и/или историческо наследство и предоставящи услуги с познавателна или образователна цел;
5.	Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристическа инфраструктура (информационни табели и пътепоказатели за туристическите места и маршрути, съоръжения за безопасност, велоалеи и туристически пътеки).
Yes
4.
Допустимите разходи за проекта се свежда до:
1.1	Изграждане, включително отпускането на лизинг, или подобренията на недвижимо имущество;
1.2.	Закупуване или вземането на лизинг на нови машини и оборудване, обзавеждане до пазарната цена на актива;
1.3.	Общи разходи, свързани с изброените по-горе, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост;
1.4.	Следните нематериални инвестиции: придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки.

Разходите по т. „3“ не трябва да надхвърлят 12% от сумата на разходите по т. „1“, „2“ и „4“.
 Разходи за разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ-разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта не следва да надхвърлят 5 на сто от сумата на разходите по т. „1“, „2“ и „4“.

Yes
5.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на ФК; 
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Yes
IV. Group
II. Допустимост на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
1.	Община Главиница;
2.	Община Ситово;
3.	Юридическо лице с нестопанска цел.
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на община Главиница или община Ситово.

Yes
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговаря на следните изисквания:
1. не е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си. Изискването не се прилага, когато член на колективния управителен орган и/или на контролния орган на МИГ е физическо лице, което не е търговец или е община;
2. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към община, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила; видът и размерът на задълженията следва да са установени с влязъл в сила акт на компетентен орган;
3. не е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4. не е предоставил документ с невярно съдържание или не е представил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отказ за финансиране, критериите за подбор или изпълнението на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
5. не е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6. не е нарушил правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7. не е опитал, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), свързано с одобрението за получаване на финансова помощ, чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрението за получаване на финансова помощ;
8. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
9. не е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10. не са констатирани при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, на договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, което е довело до предсрочното им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11. не е извършил нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12. няма изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ;
13. не е включен в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15. не е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР до една година от прекратяване на правоотношението;
16. не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17. не е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР.

Yes
4.
За кандидатът:
1. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
2. не е установено, че:
а) са представени документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липса на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
б) не са предоставени изискваща се информация, свързана с удостоверяване липса на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост или подбор;
3. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушени чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидата е установен;
4. няма неизпълнено разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на представената им неправомерна и несъвместима държавна помощ.
Yes
5.
Представляващият кандидата:
1. не е осъден с влязла в сила присъда (освен ако са реабилитирани) за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. не е осъден с влязла в сила присъда (освен ако са реабилитирани) за престъпление, аналогично по т. 1.1, в друга държава членка или трета страна;
3. не е налице конфликт на интереси, който не може да бъде отстранен;
4. не е лице, което е или е било на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ-РА или УО на ПРСР 2014 – 2020 г. - до една година от прекратяване на правоотношението;
5. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице, заемащо публична длъжност в УО на ПРСР 2014 - 2020 г. или в ДФЗ-РА, не съм участвал при одобряването на проектно предложение или при обработката на искане за плащане по сключения административен договор за предоставяне на финансова помощ;
6. не попада в случаите по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт.
Yes
6.
Представляващ по закон или пълномощие или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел:
1. свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, член на управителния орган или контролния орган на „Местна инициативна група Главиница-Ситово Крайдунавска Добруджа”, или с кметовете на общините Главиница или Ситово.
2. член на колективния управителен орган или на контролния орган на „МИГ Главиница-Ситово Крайдунавска Добруджа” или е свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на „МИГ Главиница-Ситово Крайдунавска Добруджа” по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
3. свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на „МИГ Главиница-Ситово Крайдунавска Добруджа” и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Yes
7.
Кандидатът отговаря на изискванията на регламент 1407/2013, посочени в раздел 16. „Приложим режим на минимални/държавни помощи“ на Условията за кандидатстване.
Yes
V. Group
III. Допустимост на разходите
Criteria Leads to rejection
1.
Разходите се свеждат до:
1.1	Изграждане, включително отпускането на лизинг, или подобренията на недвижимо имущество;
1.2.	Закупуване или вземането на лизинг на нови машини и оборудване, обзавеждане до пазарната цена на актива;
1.3.	Общи разходи, свързани с изброените по-горе, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост;
1.4.	Следните нематериални инвестиции: придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки.
Yes
2.
Разходите по т. „3“ не трябва да надхвърлят 12% от сумата на разходите по т. „1“, „2“ и „4“.
 Разходи за разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ-разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта не следва да надхвърлят 5 на сто от сумата на разходите по т. „1“, „2“ и „4“.

No
VI. Group
IV. Допустимост на проекта:
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовата помощ по проекта е в размер 100% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които след извършване на инвестицията не генерират нетни приходи.
Yes
2.
Размерът на общите допустими разходи за проекта >= 9 779 лева.
Yes
3.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е <= 391 160 лева.
Yes
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Главиница и Ситово
Yes
5.
Финансовата помощ не в размер на 100 %, ако след извършване на инвестицията  проекта генерира нетни приходи.
Yes
6.
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
Yes
VII. Group
V. Оценка на съответствието
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Yes
2.
В случай, че проектът генерира приходи, анализът  разходи - ползи е попълнен за референтен период от 10 години, а в случай, че проектът не генерира приходи, анализът разходи - ползи е  попълнен само за референтна година "n" (или години "n+1", "n+2" и т.н.), в която (в които) се извършват дейностите по проекта.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021