Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Yes
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
No
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице, съгласно чл.54, ал.3 от ЗОП.
Yes
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Yes
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Yes
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ  „Дряново – Трявна – в сърцето на Балкана“.
Yes
7.
Проектното предложение не съдържа единствено дейности 3.3, 4 и 5.
ВАЖНО! Дейности 3.3, 4 и 5 не могат да се изпълняват самостоятелно, а само заедно с някоя от другите допустими дейности по процедурата! Не е допустимо проектното предложение да съдържа единствено дейности 3.3, 4 и/или 5.
Yes
8.
В случай че е предвидено да се изпълнява Дейност 1 „Подкрепа за практики за въвеждане на гъвкави форми на заетост“, в нея са включени следните задължителни елементи:
        • Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот;
       • Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на работниците и служителите, в случай че в целевата група по проекта има лица над 54 г. възраст.
Yes
9.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
No
10.
Целевата група е допустима.
Yes
11.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Yes
12.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ не е по-малък от минимално допустимия размер на безвъзмездна финансова помощ по схемата –10 000.00 лв. 
- В случай, че кандидатът ще разходва средства за непреки разходи, които ще се залагат служебно от страна на оценителната комисия и ще са в размер точно на 10% от допустимите преки разходи, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-малко от 9 090,91 лв. (БФП)                                          
- В случай, че кандидатът не желае да му бъдат начислени служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи, и е декларирал това обстоятелство в т. 11.9 от Формуляра за кандидатстване, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-малко от 10 000,00 лв. (БФП)
Yes
13.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ не е по-голям от максимално допустимия размер на безвъзмездна финансова помощ по схемата – 100 000,00 лева
- В случай че кандидатът ще разходва средства за непреки разходи, които ще се залагат служебно от страна на УО и ще са в размер точно на 10% от допустимите преки разходи, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са повече от 90 909,09 лв. (БФП).		
- В случай че кандидатът не желае да му бъдат начислени служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи, и е декларирал това в т. 11.9 от Формуляра за кандидатстване, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са повече 100 000,00 лева (БФП)
Yes
14.
Продължителността на дейностите по проекта не надвишава 24 месеца.
No
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта и/или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват кандидата, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в Търговския регистър и РЮЛНЦ, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. Декларацията е попълнена и от лицето, упълномощено за подаване на проектното предложение с КЕП, съгласно чл.54, ал.3 от ЗОП.  (ако е приложимо). 

Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Yes
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи кандидата в Търговския регистър и РЮЛНЦ или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
4.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите кандидата лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
5.
Удостоверение за актуално състояние на кандидата (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър и РЮЛНЦ или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Yes
6.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за предходната финансова  година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. 
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето, което ги е изготвило.
Yes
7.
Ако във Формуляра за кандидатстване е включена под-дейност 3.1 „Осигуряване на колективни предпазни средства, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“, Кандидатът следва да се представи утвърдена програма за минимизиране на риска, подписва се от поне едно от представляващите организацията лица, сканира се и се прикачва в ИСУН;
Yes
8.
Ако във Формуляра за кандидатстване е включена под-дейност 3.2 „Закупуване на ЛПС и специално работно облекло“, Кандидатът следва да представи утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, в случай че по проекта се предвижда закупуването на ЛПС – подписва се от поне едно от представляващите организацията лица, сканира се и се прикачва в ИСУН. (ако е приложимо);
Yes
9.
Ако във Формуляра за кандидатстване е включена Дейност 5, КАНДИДАТЪТ следва да представи програма за обучение, включваща описаните модули в т. 13.2 от Условията за кандидатстване.
Yes
10.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА за подписване на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо). В този случай, заедно с декларацията на кандидата от представляващия се прилага и декларация на кандидата (Приложение ІI), попълнена и пописана и от упълномощеното лице.
Yes
11.
Проектобюджет (Приложение V) с приложени към него план-сметки за отделните дейности. 
Приложимо за проектни предложения, които не се осъществяват изключително чрез възлагане на обществени поръчки за стоки, услуги и строителни дейности.
Yes
12.
Документи, доказващи стойността на заложените разходи в проeктобюджета (оферти, информация от интернет и др.).  Приложимо само за проекти, за които се прилага опростено отчитане на разходите чрез определяне на  еднократни суми за отделните видове разходи, съгласно чл. 67, (1), т. (в) от Регламент 1303/2013.
Yes
III. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ -
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговски регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020.
Yes
2.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговски регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
3.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
4.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър и  регистър на юридическите лица с нестопанска цел или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Yes
5.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за предходната финансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020 (ако е приложимо)
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
•	В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива
•	Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето, което ги е съставило.
Yes
6.
Ако за партньора е предвидена поддейност 3.1 „Осигуряване на колективни предпазни средства, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“, то следва да се представи Утвърдена програма за минимизиране на риска, подписва се от поне едно от представляващите организацията лица, сканира се и се прикачва в ИСУН
Yes
7.
Ако за партньора е предвидена под-дейност 3.2 „Закупуване на ЛПС и специално работно облекло“, той следва да представи Утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, в случай че по проекта се предвижда закупуването на ЛПС - подписва се от поне едно от представляващите организацията лица, сканира се и се прикачва в ИСУН.
Yes
8.
Ако за партньора е предвидена Дейност 5 „Предоставяне на обучения за мениджъри на МСП и предприемачи с оглед подобряване на техните управленски и предприемачески умения“, то той трябва да представи програма на обученията, включваща модулите, описани в т. 13.2 от настоящите Условия за кандидатстване.
Yes
IV. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:
-	Работодатели - микро, малки, средни и големи предприятия
Yes
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство, и има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Дряново-Трявна и осъществява дейностите по проекта на същата територия.
Кандидатът не може да бъде държавна/централна и/или териториална и/или общинска администрация.
Yes
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо).
No
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
•	 Когато кандидатът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията на кандидата до последната дата на месеца, предхождащ месеца на кандидатстване;
Yes
V. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ –
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
	Работодатели – микро, малки, средни и големи предприятия; 
Yes
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ Дряново-Трявна.
Партньорът не може да бъде държавна/централна и/или териториална и/или общинска администрация.
Yes
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
No
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. 
•	Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздадена през текущата година организация се прилага счетоводен баланс за периода от регистрацията на партньора до последната дата на месеца, предхождащ месеца на кандидатстване. 
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021