Evaluation criterias

I. Group
Административно съответствие - общи критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Yes
3.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език. 
В случаите, когато когато са приложени документи на чужд език, те са придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
4.
Документите са представени в изискуемия формат за съответния документ в зависимост от указанията в Условията за кандидатстване.
Yes
II. Group
Административно съответствие - окомплектовка на проектното предложение - общи документи
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат, по образец на ДФЗ, наличен на интернет сайта на ДФЗ
Yes
2.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни по чл. 47, ал. 2, т.2 от Наредба № 22, Приложение №5 към Условията за кандидатстване
Yes
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно – в случай че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидат община Марица.
Yes
4.
Декларация за липса на основания за отстраняване, Приложение №1 към Условията за кандидатстване
Yes
5.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата
Yes
6.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Yes
7.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (когато е приложимо).
Yes
8.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо).
Yes
9.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по образец утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, наличен на интернет сайта на ДФЗ
Yes
10.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Yes
11.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ за кандидатстване по мярката или решение на Общинския съвет на Община Марица за кандидатстване по мярката.
Yes
12.
Решение на общински съвет,че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община.
Yes
13.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период .
Yes
14.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо).
Yes
15.
Една независима оферта от производител/доставчик/строител, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС в случай, че разходът за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списъка с референтни разходи,  и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя;
No
16.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС в случай, че разходът, за който се кандидатства не е включен в списъка с референтни разходи на ДФ „Земеделие“, ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти.
No
17.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство
No
18.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му или решение за избор на доставчик/изпълнител с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му. 
/ В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал.2 от ЗУСЕСИФ, кандидати, които не са възложители по смисъла на ЗОП, не са задължени да извършат оценка на офертите и да сключат договор по правилата на ПМС №160 с публична покана. В този случай кандидатите при получаване на индикативните оферти по настоящия ред, следва да извършат сравняване на предложенията и да сключат договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик. Изборът на изпълнител се протоколира с решение. В този случай кандидатът може да избере икономически най-изгодна оферта. /
No
19.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (когато е приложимо). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и КСС. КСС се представя освен във формат „pdf“ и във формат „xls”/„xlsx”.
No
20.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки или по реда на ПМС №160 в случаите, когато проекта включва разходи по подточка Г от Раздел 14 Допустими разходи, извършени преди подаване на проектното предложение (когато е приложимо)
No
21.
Декларация за дейността на кандидата (икономическа/ неикономическа) и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност
No
22.
Декларация за минимални и държавни помощи, Приложение №2 към Условията за кандидатстване (когато е приложимо)
No
23.
Формуляр за мониторинг, Приложение №6 към Условията за кандидатстване 


Yes
24.
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА,  Приложение №7 към Условията за кандидатстване
Yes
25.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР, Приложение №8 към Условията за кандидатстване
Yes
26.
Декларация за нередности по чл.36, ал. 1, т.2 от Наредба №22, Приложение №9 към Условията за кандидатстване
Yes
27.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност, Приложение №10 към Условията за кандидатстване
Yes
28.
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения, нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен
Yes
29.
Удостоверение от НАП, че кандидата няма просрочени задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Yes
30.
Удостоверение от община „Марица“, че кандидата няма просрочени задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Yes
III. Group
Административно съответствие - окомплектовка на проектното предложение - Специфични документи в случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация.
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията или Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради и/или помещения, дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, за които се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията или Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради и/или помещения, дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, за които се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (когато е приложимо).
Yes
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти или Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ (когато е приложимо).
Yes
3.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно ЗУТ или Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ (когато е приложимо).
Yes
4.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство (когато е приложимо).
Yes
5.
Заверени количествено-стойностни сметки, включително и във формат „xls“ (когато е приложимо).
Yes
6.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности).
Yes
7.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва – реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване).
Yes
8.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане).
Yes
9.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции (когато е приложимо).
Yes
IV. Group
Административно съответствие - окомплектовка на проектното предложение - Специфични документи в случай на проект с инвестиции свързани с провеждане на народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални поставки и др.
Criteria Leads to rejection
1.
График за провеждане на планираните дейности (когато е приложимо).
Yes
2.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност)
(когато е приложимо).
Yes
3.
В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник.
Yes
4.
В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития - писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност.
Yes
V. Group
Критерии за допустимост - изисквания към кандидатите
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на Община Марица с изключение на кандидат Община Марица
Yes
2.
Кандидатът е Община Марица или юридическо лице с нестопанска цел или читалище
Yes
3.
За кандидатът не са налице основания за отстраняване
Yes
4.
Кандидатът е посочил, че е осигурил разликата между пълният размер на одобрените разходи и размера на финансовата помощ, като участието на кандидата може да бъде само в парична форма, определено въз основа на анализ "разходи – ползи"
Yes
5.
Кандидатът не е получил финансиране за същите дейности със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента
Yes
6.
Кандидатът е заявил финансовото подпомагане по проекта за нестопански дейности и е определил заявеното финансово подпомагане като „непомощ“.
Yes
7.
Кандидатът е заявил финансовото подпомагане по проекта за инвестиции в дейности, когато действа като „предприятие“ и извършва икономически дейности. 
Финансовата помощ за тези дейности кандидатът е определил като помощ „de minimis“.
Yes
VI. Group
Критерии за допустимост - изисквания към проектните предложения
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите по проекта се осъществяват на територията на Община Марица.
Yes
2.
Проектът включва поне една от допустимите дейности по Мярката в Стратегията за ВОМР.
Yes
3.
Изпълнението на проекта допринася за изпълнение целите на мярката.
Yes
4.
Дейностите, включени в проекта, съответстват на приоритетите на Общинския план за развитие на Община Марица, удостоверено с решение на общинския съвет, в случай на проект с кандидат за подпомагане община.
Yes
5.
Проектът не е за дейности: 
1. в сгради за здравеопазване на територията на цялата страна;
2. за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства, или които са финансирани по операция "Независим живот" от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020";
3. за обекти с предоставен от министъра на културата статут на недвижима културна ценност с категория "национално значение" или "световно значение"; 
4. за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура от регионално и национално значение и по-конкретно професионални, спортни училища, училища по изкуство и култура и висши училища;
5. за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура, които са финансирани по Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж";
6. за създаване на информационни и комуникационни технологии в образователна инфраструктура.
Yes
6.
Във формуляра за кандидатстване са включени индикаторите, съгласно т.7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Yes
7.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и за проекта няма постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/ несъгласуване на инвестиционното предложение/плана/програмата/проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни.
Yes
8.
В случай, че инвестиционният проект, включва обекти недвижими културни ценности, проектната документация е съгласувана с Министерството на културата по реда на Закона за културното наследство.
Yes
9.
Дейностите по проектиране и изпълнение на инвестиционните проекти за обектите - недвижими културни ценности, в които ще се извършват дейности по реставрация се осъществяват от лица или под непосредственото ръководство на лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.
Yes
10.
Дейностите по проекта не се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи, и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон.
Yes
11.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Yes
12.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи съгласно ЗУТ.
Yes
13.
Представени са съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрация, когато проектът включва дейности и инвестици, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Yes
14.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Yes
15.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС.
Yes
16.
Проектното предложение демонстрира ясна връзка между цели, дейности и резултати.
Yes
17.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение.
Yes
18.
Съотношението между предвидените разходи и планираните резултати е оптимално, като е съобразено с реалните пазарни цени, съгласно приложените оферти.
Yes
19.
Кандидатът е спазил изискванията по отношение на финансовите параметри на размера на допустимите разходи и размера на БФП.
Yes
20.
Кандидатът е посочил, че изпълнението на дейностите по проекта ще доведе до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовите актове за неговото прилагане.
Yes
21.
Стойността на показателя „ Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е отрицателна или равна на нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%
Yes
22.
Стойността на показателя „ Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е по-голяма от нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 70%
Yes
23.
В случай, че проектът генерира печалба, стойността на показателя „Финансова норма на възвращаемост на инвестицията“ (FRR) е по-малка или равна на дисконтовата норма (равна на 4%)
Yes
24.
СМР, в случай, че проектното предложение включва такива, не са физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени.
Yes
25.
Кандидатът/ползвателят на помощта не е създал изкуствено условията, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности
Yes
26.
В случай, че финансовото подпомагане по проекта представлява помощ „de minimis“ е налице съответствие с условията, посочени в раздел 16 “Приложим режим на минимални/държавни помощи“ от Условията за кандидатстване, за дейностите, когато бенефициентът действа като „предприятие“
Yes
27.
За проектното предложение няма необходимост от корекция на бюджета
No
28.
За проектното предложение е налице необходимост от корекция на бюджета и такава е извършена от оценителната комисия
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021