Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Yes
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата
Yes
3.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете,  които се изисква информация на английски език.
Yes
4.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Yes
5.
Целите на проекта съответстват на приоритетите и целите на Стратегията за ВОМР
Yes
6.
Целите на проектното предложение съответстват на целите на мярка - 7.2 от СВОМР и процедурата за предоставяне на БФП
Yes
7.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
- Равенство между половете и липса на дискриминация; 
- Устойчиво развитие;
- Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността.
Yes
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ
Yes
9.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно Условията за кандидатстване - продължителността на проекта не надхвърля 36 (тридесет и шест)  месеца. Времевият график на проекта попада в периода на изпълнение на стратегията за ВОМР
Yes
10.
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за един проект e 20 000  лева, при условие че не се генерират приходи  и Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за един проект е по-нисък или равен на 390 000  лева.
(при генериране на приходи, минимален размер на БФП е 15 00,00 лева)
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта. 
Yes
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА,  ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта - Приложение №1 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
2.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност на инвестицията и недопускането на създаване на такива при одобрение на проектното предложение – Приложение №2 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
3.
Формуляр за мониторинг /съгласно Приложение №13 към Наредба №22 от 14.12.2015 г./ за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие“ – Приложение №3 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/, подписан от представляващия кандидата, сканиран във формат „pdf” или „jpg“.
Yes
4.
Налице е съответствие относно представената информация за  индикаторите за изпълнение и резултат във Формуляра за кандидатстване и Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2
Yes
5.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец на ДФЗ -  Приложение №4 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/.  
Непредставянето на документа е основание за отхвърляне на проектното предложение
Yes
6.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни по образец /Приложение №12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба №22 от 14.12.2015 г./ – Приложение №5 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/, подписана и подпечатана, и сканирана във формат „pdf” или „jpg“.
Yes
7.
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ – Приложение №6 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
8.
Декларация за липса на основания за отстраняване - Приложение №7 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/. Представена във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
9.
Декларация за нередности по образец - Приложение №8 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/. Представя се  във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
10.
Свидетелство за съдимост, издадено не по-рано от 6 месец преди датата на подаване на проектното предложение на представляващия/представляващите кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
11.
Удостоверение за липса на публични задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК 
и 
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето.
Yes
12.
Копие от съдебно решение за регистрация или съответните учредителни документи за ЮЛНЦ, във формат „pdf“ или „jpg“ (за кандидати – ЮЛНЦ, Читалища), в случай че същите не са вписани в Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел към Агенцията по вписванията.
No
13.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ, Читалището за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ и Читалища
No
14.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура (приложимо за кандидат община)
Yes
15.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на общините Троян/Априлци/Угърчин (приложимо за кандидат община). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
16.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидdт община - Заповед на кмета. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
17.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходна финансова година и/или за последния отчетен период. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
18.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване, в случай на разходи, които представляват ДМА съгласно Закона за счетоводството (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или мобилни обекти). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
19.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие по околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта /писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/Басейнова дирекция/), издадени по реда на Закона на опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искането за издаване от съответния орган, в случаите когато проектното предложение включва строително-монтажни работи).
Yes
20.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в Районната служба по вписванията (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
21.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти или Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за СМР и когато за предвидените СМР не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.  Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
22.
Съгласуване с Министерство на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на Глава 23 от Наредба №4 от 2001 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности). Може към датата на кандидатстване да се представи входящ номер на искането за издаване на съгласувателно становище. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
23.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти ново строителство). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
24.
Подписани технически спецификации за оборудването и/или обзавеждането/мобилни обекти, включени в проекта, представени във формат „pdf“ или „jpg“.
No
25.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представят се във формат „pdf“ или „jpg“ и „xls“ или „xlsx“.
No
26.
Разрешение за строеж  - влязло в сила (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
No
27.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
No
28.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
29.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба №22/2015 г., ведно с банкови извлечения. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
30.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
31.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове без ДДС и с посочен ДДС, ведно със Запитване за оферта – Приложение №11 (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП и разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“) . Представят се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
32.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, ведно със Запитване за оферта – Приложение №11 (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП и разходите, за които кандидатстват са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“). Представят се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
33.
Документация от проведени пазарни консултации ведно с Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора, ако кандидатите не са избрали най-ниската ценова оферта, ведно с представените оферти (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по чл.5 и 6 от ЗОП и разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“). Представят се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
34.
Анализ „разходи-ползи“ (финансов анализ) по образец на ДФЗ - Приложение №9/Документи за попълване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”
Yes
35.
Таблица Анализ „разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвена по образец, съгласно Приложение № 9а. Представя се във формат „xls“ или „xlsx“.
Yes
36.
Декларация за минимални и държавни помощи по образец на МФ - Приложение №12 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
III. Group
Придружаващи специфични документи
Criteria Leads to rejection
1.
За дейност 1 „Строителство, реконструкция  и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях“:

- Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ
No
2.
За дейност 2 „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:

- Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина

- План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти)
No
3.
За дейност 3 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца :

- Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга – в свободна форма

- Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият

-  Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност.
No
4.
За дейност 4 „Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“:

- Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради

- Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община.
No
5.
За дейност 5 "Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура:":

-  Подписани технически спецификации за оборудването и/или обзавеждането включени в проектното предложение
No
6.
За дейност 7 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“:

- Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.	

-  Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и 
финансиращия орган на детската градина
No
IV. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
- Община Троян/Априлци/Угърчин, 
- Юридическо лице с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел
 или 
- Читалище, регистрирано по Закона за народните читалища
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на МИГ  и предвижда да осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ
Yes
3.
В случай, че кандидатът е ЮЛНЦ, същият кандидатства с проектно предложение, което включва дейност свързана със социална инфраструктура или дейност  свързана със спортна инфраструктура или дейност  свързана с културния живот
Yes
4.
В случай, че кандидатът е Читалище, същото кандидатства за допустима дейност, свързана с културния живот
Yes
5.
Кандидатът/и/или негов законен представител, отговаря на условията определени в чл. 12, ал. 3 на Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ
Yes
V. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТE ДЕЙНОСТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение включва една или няколко от следните дейности:

1.	Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях;
2.	Изграждане и/или обновяване на площи, за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от общинско значение;
3.	Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства;
4.	Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност;
5.	Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;
6.	Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
7.	Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение.
Yes
2.
Дейностите, включени в проектното предложение, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община, удостоверено с решение на Общинския съвет
Yes
3.
Дейностите включени в проектите съответстват на приоритетите и целите на одобрената стратегията за Водено от общностите местно развитие, целите на мярка 7.2 от Стратегията за ВОМР. Дейностите по проекта са обвързани с целите на проекта и очакваните резултати от изпълнение на проекта.
Yes
4.
Проектните дейности отговарят на общите условия за допустимост на проектните дейности,  посочени в  точка 13. от Условията за кандидатстване
Yes
5.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях“:
1. Включеният в проекта обект е  част от съществуващ общински път, съгласно Решение № 236 на МС от 2007 г. /приложимо за проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръжения-та и принадлежностите към тях 
 2. Инвестиционните проекти включват изграждане на защитни тръби и защитени шахти, положени в подземна инфраструктура /приложимо за проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръжения-та и принадлежностите към тях/; 
3. Под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на административния договор /приложимо за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на улици/
No
6.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност  „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
1. Представен е документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина е представен одобрен общ или подробен устройствен план на урбанизираните територии от който да е видно, че имотите са със статут на парк или градина;
2. Представена е план-схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения  (ако е приложимо)
No
7.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност  „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
1. С проектното предложение се кандидатства за социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.);
2. Представена е обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
3. Представеният инвестиционен  проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговаря на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговаря и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.);
4.Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият;
5.Закупуването на транспортни средства е допустимо, ако проектът включва разходи за строително-монтажни работи и максималният размер на общите допустими разходи за закупуването на едно транспортно средство не надхвърля пазарната им стойност и транспортните средства са оборудвани за целите на инвестицията.
No
8.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност  „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност: 
- Представено е обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от Закона за енергийната ефективност и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.)  
- Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община.
No
9.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност  „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“, която включва основно или средно училище, или детска градина, финансирани чрез бюджета на общината са представени документи удостоверяващи статута на основното общинско училище или средното общинско училище или на детската градина
No
10.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност  „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“,
- Подписани технически спецификации за оборудването и/или обзавеждането включени в проектното предложение.
No
11.
В проектното предложение не са включени недопустими дейности, съгласно Условията за кандидатстване, точка 13. Недопустими дейности  от Раздел 13. Дейности, допустими за финансиране
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Заложените в проектното предложение разходи отговорят на изискванията за допустимост на разходите – предвидените в проекта разходи съответстват на категориите разходи допустими за финансиране по процедура BG06RDNP001-19.552 МИГ 7.2 съгласно Условията за кандидатстване
Yes
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Инвестицията, включена в проектното предложение или части от нея не са стартирали или завършени към момента на посещението на място (приложимо за проекти включващи СМР)
Yes
2.
Дейностите по проекта не са финансирани/не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Yes
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
По проекта липсват изкуствено създадени условия*

* “Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Yes
IX. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател, заедно с другите получени минимални помощи не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата (ако е приложимо)
Yes
X. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверка  на основателността на предложените за финансиране разходи, включени в проектното предложение чрез съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и/или други документи, при прилагане на метода посочен  в 14.II. Условия за допустимост на разходите/Раздел 14. Категории разходи, допустими за финансиране.
Yes
XI. Group
ПРОВЕРКА НА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ – ПОЛЗИ“
Criteria Leads to rejection
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“:

1. За всички допустими кандидати - общини, ЮЛНЦ и читалища финансирането е 100% в случай, че проектът не генерира нетни приходи или проектът генерира нетни приходи, но размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта не надхвърля 200 000 евро.
2. В случай, че проектът генерира нетни приходи и размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта надхвърля 200 000 евро, размерът на финансовата помощ се определя въз основа на анализ „разходи – ползи“ (финансов анализ).
3. Проверката на анализ на анализ „разходи – ползи“  по показатели определени от ДФЗ
Yes
XII. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ПРОЕКТНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г. съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021