Evaluation criterias

I. Group
Критерии за административно съответствие
Criteria Leads to rejection
1.
Приложени са всички задължително изискуеми документи за кандидатстване, в изискания формат, подписани с електронен подпис на лицето, представляващо кандидата, или оправомощено за целите на подаване на проектното предложение лице
Yes
2.
Приложено е пълномощно на лицето, което подписва с електронен подпис от името на кандидата документите за кандидатстване по проектното предложение в ИСУН 2020, и допълненията и поясненията към него (ако е приложимо)
Yes
3.
Приложена е декларация за съгласие данните от статистическите изследвания, провеждани от Националния статистически институт, за дейността на конкретния бенефициент да  бъдат  предоставяни от Националния статистически институт на Управляващия орган на ОПРР 2014-2020, както и разпространявани/публикувани в докладите за изпълнение на програмата (прилага се само към първото подадено проектно предложение на конкретния бенефициент) (Приложение А1)
Yes
4.
Приложен е индикативен остойностен списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане (ако е приложимо) (Приложение Б)
Yes
5.
Приложена е Декларация, че проектът или дейности от него не е финансиран от други публични източници (Приложение В1)
Yes
6.
Приложена е декларация, че проектът не генерира нетни приходи (Приложение В2)
Yes
7.
Приложена е автобиография на ръководителя на проекта (Приложение Г), който отговаря на изискванията на настоящата процедура
Yes
8.
Приложен е документ за собственост върху недвижимия имот, обект на интервенция по проекта, от който става ясно, че недвижимият имот е държавна, общинска собственост и/или собственост на партньора, предоставена за безвъзмездно ползване за нуждите на съответната образователна институция
Yes
9.
Приложена е декларация от ръководството на съответната образователна институция, обект на интервенция, че е съгласно с предложения проект, вкл. и с конкретното проектно решение, както и че ще съдейства за реализиране на проекта в съответствие със своите задължения и компетенции, вкл. и по отношение на гарантиране на устойчивостта на инвестициите и опазване на обекта
Yes
10.
Приложена е декларация от конкретния бенефициент или Решение на Общинския съвет (в случай на общинска собственост), чрез което да се декларира, че предназначението на сградите, обект на интервенция по проекта, няма да бъде променяно за период не по-малък от 5 години след приключване на дейностите по проекта
Yes
11.
Приложена е декларация от конкретния бенефициент, чрез която да се декларира, че:
-	съответната образователна институция няма да бъде закрита за период не по-малък от 5 години след приключване на дейностите по проекта;
-	с изпълнение на дейностите, включени в подаденото проектно предложение, ще се постигне цялостна модернизация на образователната институция.
Yes
12.
Приложено е обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ
Yes
13.
За обект в пълна степен на проектна готовност е приложена декларация от конкретния бенефициент, че: 
	представеният сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, издаден по реда на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ, е валиден и след издаването му не са извършвани дейности, водещи до подобряване на цялостните енергийни характеристики на сградата, като реконструкция, основно обновяване, основен ремонт или преустройство на сградата, текущ ремонт на инсталации на сградата и други дейности, както и че не са настъпили изменения в условията, при които сертификатът е издаден, както и на обстоятелствата, отразени в него и 
	в инвестиционния проект са включени: 
1.	всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници (при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност)
2.	всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване; 
3.	най-ефективният пакет от енергоспестяващи мерки за сградата, с който се постигат нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас „С“ енергопотребление;
4.	всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания.
	За инвестиционния проект има издадено (ако е приложимо):
-	Становище от съответната компетентна институция – РИОСВ/МОСВ дали следва да бъдат проведени разрешителните и/или съгласувателните процедурите по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за защитените територии (ЗЗТ) (в случай на строителство на нови сгради, съоръжения и елементи на транспортната и техническата инфраструктура, изрично описани в приложение №1 и №2 от ЗООС).
-	Решение за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС, съгласно чл. 8 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда и/или Решение по ОВОС, съгласно чл. 18 от същата наредба (в случай, че е необходимо провеждане на процедури по реда на ЗБР и ЗЗТ);
-	Решение по чл. 18 или съответно решение по чл. 20 и чл. 28 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (в случай, че е необходимо провеждане на процедури по реда на ЗБР и ЗЗТ);
-	В случай на издадени Решения по ЗООС, ЗБР и ЗЗТ инвестиционният  проект е съобразен с условията     и мерките в Решенията и съответства на описаните параметри в тях (ако е приложимо) 
(за обекти, които кандидатстват с пълен инвестиционен проект)
Yes
14.
За обект, за който няма разработен инвестиционен проект в пълна проектна готовност, е приложена декларация от конкретния бенефициент, че:
	представеният сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, издаден по реда на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ, е валиден и след издаването му не са извършвани дейности, водещи до подобряване на цялостните енергийни характеристики на сградата, като реконструкция, основно обновяване, основен ремонт или преустройство на сградата, текущ ремонт на инсталации на сградата и други дейности, както и че не са настъпили изменения в условията, при които сертификатът е издаден, както и на обстоятелствата, отразени в него и 
	в инвестиционния проект ще бъдат включени: 
1.	всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници (при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност)
2.	всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване; 
3.	най-ефективният пакет от енергоспестяващи мерки за сградата, с който се постигат нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас „С“ енергопотребление;
4.	всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания.
	За инвестиционния проект ще бъдат издадени приложимите становища и решения по ЗООС и ЗБР (ЗЗТ). Представеният проект ще бъде съобразен с условията и мерките в Решенията и ще съответства на описаните параметри в тях. 
(за обекти, които кандидатстват без инвестиционен проект)
Yes
II. Group
Критерии за допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение съответства на критериите за допустимост на кандидата
Yes
2.
Образователната институция, за която се иска финансиране по ОПРР 2014-2020, е част от  приоритизирания списък с обекти, изготвен въз основа на Методологията за приоритизиране на образователната инфраструктура в Р. България, одобрена от МОН/съгласно приоритизиран списък в Насоките за кандидатстване)
Yes
3.
Дейностите по проекта съответстват на допустимите дейности  по процедурата
Yes
4.
Дейностите по проекта НЕ са физически завършени или изцяло осъществени преди подаването му за финансиране, независимо дали всички свързани плащания са извършени от конкретния бенефициент или не
Yes
5.
Продължителността на проекта съответства на максимално допустимия период на изпълнение, съгласно Насоките за кандидатстване
Yes
6.
Разходите по проекта, финансирани чрез БФП, са допустими за финансиране в съответствие с Насоките за кандидатстване
Yes
7.
Спазени са процентните ограничения на разходите съгласно Насоките за кандидатстване
Yes
8.
Интервенции върху собственост, различна от тази на бенефициента или на съответната община на територията на която е разположена образователната институция, не се финансират чрез БФП
Yes
9.
Проектът предвижда мерки за информация и комуникация съгласно Насоките за кандидатстване
Yes
10.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕО (устойчиво развитие, равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете)
Yes
11.
Проектното предложение допринася за изпълнението на Стратегията на ЕС за Дунавския регион
Yes
12.
Обследването за енергийна ефективност и придружаващият го валиден сертификат доказват, че предложените мерки ще доведат до най-малко клас „С“ енергопотребление от нормативно изисканите нива на енергийна ефективност
Yes
III. Group
Критерии за техническа и финансова оценка
Criteria Leads to rejection
1.
Целта на проектното предложение е ясно и точно формулирана и съответства на целта на настоящата процедура за безвъзмездна финансова помощ
Yes
2.
Проектът обосновава ясно и точно необходимите инвестиции за модернизация на образователните институции , с оглед подобряване на качеството на предлаганите образователни услуги в тях (като например усъвършенстване на капацитета на учителския състав, разкриване на нови паралелки, осигуряване на целодневно обучение или обучение на две смени, намаляване на броя на преждевременно напускащите ученици).
Yes
3.
Проектното предложение съответства и допринася за постигане на целите на приоритетната ос, включва училища по изкуства и култура, всяко от които отговаря на поне три от следните условия (попълва се за училищата по изкуства и по култура):
•	в училището се обучават повече от 100 ученици (към датата на представяне на проектното предложение.);
•	училището е от национално и регионално значение за развитие на изкуствата и културата и за местната общност като културен институт за развитие и опазване на местните традиции;
•	минимум 10% от учениците са от друга административна област; 
•	в училището се обучават ученици с изявени дарби отличени през последните три години. 
Проектното предложение съответства и допринася за постигане на целите на приоритетната ос, от гледна точка на следното (попълва се за спортни училища):
•	включва спортни училища, в които се обучават минимум 250 ученици, във всяко едно от тях (към датата на представяне на проектното предложение.);
•	включва спортни училища, в които се обучават повече от 10 национални състезатели, във всяко едно от тях.
Yes
4.
Дейностите по проекта са описани подробно и обхватът и времетраенето им е ясен
Yes
5.
Крайните потребители и целевите групи по проекта са ясно идентифицирани
Yes
6.
Планът за действие е реалистичен; разпределението на дейности във времето е балансирано и позволява гладко управление и изпълнение
Yes
7.
Представена е информация за планираните процедури за избор на изпълнители от страна на бенефициента (по ЗОП)
Yes
8.
Целевите стойности на индикаторите за продукт са ясно и точно остойностени и ще допринесат за постигане на заложената цел на ниво Приоритетна ос
Yes
9.
Проектът предвижда ясна институционална организация за управление; длъжностите на членовете на екипа са подробно описани
Yes
10.
Бюджетните пера са ясни и детайлни и са необходими и достатъчни за изпълнение на проекта
Yes
11.
Представена е информация във формуляра за кандидатстване, от която става ясно, че проектното предложение предвижда изпълнение, в рамките на 5 годишния период на устойчивост на проекта, на съпътстващи меки мерки, свързани с обновената образователна инфраструктура, с цел подобряване и модернизация на образователния процес и с ясно описани източници на финансиране.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021