Evaluation criterias

I. Group
Изискване:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец.
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Yes
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а. От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Yes
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат.
Yes
6.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
7.
За заявените дейности по проекта не е установено двойно финансиране.
Yes
8.
За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено създадени условия.
Yes
9.
Проверка на кандидата за получена помощ de minimis:
а) кандидата е получил помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
б) в случай, че кандидата отговаря на изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие” е получило помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
Общият размер на помощта de minimis, предоставяна на „едно и също предприятие”, не надхвърля 200 000 EUR за период от три бюджетни години.
Yes
10.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта.
Yes
II. Group
Общи документи:
Criteria Leads to rejection
1.
Основна информация за проектното предложение във формат .pdf, подписан и сканиран от кандидата и във формат „doc“ или „docx“. – по образец (Приложение № 14)
Yes
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности подписана с КЕП от кандидата във формат .pdf, .xls или .xlsx – по образец на ДФЗ. (Приложение № 2);
Yes
3.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец съгласно Приложение № 3
Yes
4.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата;
Yes
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, за кандидат община - заповед на кмета;
Yes
6.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища;
No
7.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата (за община - изисква се за кмета), издадено не по-късно от 6 месеца преди предоставянето му – оригинал или копие, заверено от кандидата. (Необходимо е предоставеното свидетелство да е в шест месечния срок на валидност и към датата на извършване на проверката за Административното съответствие и допустимост на проектното предложение. Кандидатите следва да имат впредвид, че срока за работа на Комисията за подбор на проектни предложения е тридесет работни дни от приключването на приема по процедурата.)
Yes
8.
Декларация съгласно приложение № 6 към чл.24, ал. 1, т. 8 на Наредба №22/14.12.2015г., от всички кандидати в процедурата за подбор, включително: представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол  по отношение на кандидатата за подпомагане; за кандидати общини декларация се изисква от кмета; (Приложение № 5);
Yes
9.
Декларация за нередности, съгласно Приложение № 10 към чл. 36, ал.1, т. 2 на Наредба № 22/14.12.2015 г. – по образец (Приложение № 4);
Yes
10.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя , когато е приложимо);
Yes
11.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване;
No
12.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите(когато е приложимо);
No
13.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
No
14.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг;
No
15.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ. (Приложение № 9 и 9а) във формат „pdf“ и "xls" или “xlsx”.
Yes
16.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение  към Стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване – в случаи на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството;
Yes
17.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ за кандидатстване по ПРСР;
No
18.
Решение на общинския съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община;
No
19.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводен баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период;
Yes
20.
Декларация в оригинал по чл.4а, ал.1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката , когато е приложимо;
No
21.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22/14.12.2015 г., ведно с банкови извлечения;
No
22.
Когато разходът е включен в списъка с 
активи, дейности и услуги, за които са определени референтни разходи към датата на подаване на проектното предложение, кандидата подава:
- Една оферта и/или извлечение от каталог на производител/ доставчик/ строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ;
No
23.
Когато разходът НЕ е включен в списъка с активи, дейности и услуги, за които са определени референтни разходи към датата на подаване на проектното предложение, кандидата подава:
- Най – малко три съпоставими независими оферти, които имат най – малко следното минимално съдържание – наименование на оферента, срок на валидност на офертата , дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС.
Оферентите, когато са местни лица трябва да са вписани в Търговския регистър, а оферентите – чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно националното им законодателство. Оферентите за строително – монтажни работи, местни и чуждестранни лица, трябва да бъдат вписани в Централен професионален регистър на строителя, съгласно Закона за Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл.3, ал.2 от Закона за Камарата на строителите;
No
24.
Решение за определяне на стойността на 
разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора по т. 23;
No
25.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо);
No
26.
Формуляр за мониторинг по образец (Приложение №7);
Yes
27.
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020“ и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (само в случаите на подадени проектни предложения) с подпис/и и сканирана;
No
28.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ (Приложение № 18)  с подпис/и и сканирана;
Yes
29.
Заявление за профил за достъп на ръководител на бенефициента  до ИСУН 2020 (Приложение № 16) ;
No
30.
Заявление за профил за достъп на упълномощени от бенефициента лица до ИСУН 2020 (Приложение № 17);
No
31.
Декларация за неприложими документи (Приложение № 15);
Yes
32.
Удостоверение за актуално  състояние и Удостоверение за ликвидация и несъстоятелност за кандидати читалища и други лица, чиито данни не подлежат на вписване в ТР или Булстат;
No
33.
Декларация за липса на двойно финансиране и изкуствено създадени условия (Приложение №19);
Yes
34.
Допълнителни документи, доказващи съответствие с критериите за оценка (когато е приложимо)
No
35.
Удостоверение от НАП, че кандидата няма просрочени задължения, издадено не по - рано от един месец преди подаване на проектното предложение;
Yes
36.
Удостоверение за липса на задължения към общините, по седалището на кандидата, вкл. представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол  по отношение на кандидатата за подпомагане; за кандидати общини се изисква от кмета, издадено не  по - рано от един месец преди подаване на проектното предложение;
Yes
37.
Декларация  от Председателя на УС на СНЦ „МИГ Гълъбово – Опан", че дейностите включени в проектите са съгласувани с одобрената Стратегия за ВОМР.
Yes
38.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” във връзка с удостоверяване на обстоятелствата по чл. 12, ал. 3, т. 8 от Наредба № 22 от 14.12.2015 г. ;
Yes
III. Group
Строително – монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация:
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по- малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към Стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж ) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по – малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към Стратегията за ВОМР, вписан в Районната служба по вписванията, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията;
No
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“, в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/ съоръжението и/ или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
No
3.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква, съгласно Закона за устройство на територията или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията;
No
4.
Подробни количествени сметки за предвидените строително – монтажни работи, заверени от правоспособно лице;
No
5.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности);
No
6.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т.5
No
7.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ за разходи за преместваеми обекти;
No
8.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, когато е приложимо;
No
9.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо
No
10.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях.
No
IV. Group
Машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане:
Criteria Leads to rejection
1.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес), когато е приложимо;
No
2.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса), когато е приложимо.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса), когато е приложимо.
No
V. Group

ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ:
За изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2000 е.ж. в селските райони; инвестиции за доизграждане, без ново строителство на канализационна мрежа(в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2000 е.ж. в селските райони:
Criteria Leads to rejection
1.
Становище и съгласуване на техническата документация от съответния консолидиран ВиК оператор (изисква се от кандидат община);
No
2.
Съгласие от дружеството, експлоатиращо/стопанисващо ВиК мрежата, за приемане за бъдеща експлоатация и поддръжка на изградените по проекта мрежи и съоръжения;
No
3.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (представя се само при ново строителство на водоснабдителни системи и съоръжения, както и за дейностите, свързани с разширяване на ВиК мрежи);
No
4.
Решение на общинския съвет, с което кандидатът се задължава да спазва законодателството в областта на държавните помощи при сключване на договор за предоставяне на финансова помощ;
No
5.
Декларация от консолидиран ВиК оператор за съгласие за участие във всеки етап на изпълнението на одобрен инвестиционен проект и извършване на мониторинг чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта (изисква се от кандидат община);
No
6.
Прединвестиционно проучване (изисква се за проекти за агломерации над 2 000 е.ж.);
No
VI. Group
За изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни:
Criteria Leads to rejection
1.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
No
2.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият;
No
3.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност;
No
4.
Декларация за получените държавни помощи по образец - Приложение № 8а с приложение ГФО от който да е видно финансово – счетоводно (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата от неикономическата дейност;
No
VII. Group
За реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
Criteria Leads to rejection
1.
Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община;
No
2.
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради.
No
VIII. Group

За изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация за получените държавни помощи по образец - Приложение № 8а с приложение ГФО от който да е видно финансово – счетоводно (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата от неикономическата дейност;
No
2.
Декларация за минимална помощ по образец - Приложение № 8б.
No
IX. Group
За изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура:
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация за минимална помощ по образец - Приложение № 8б.
No
X. Group
За реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони:
Criteria Leads to rejection
1.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган;
No
2.
За професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищното образование: Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община;
No
3.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
No
XI. Group
Допустимост на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът от територията на МИГ е: 
• Община;
• Юридическо лице с нестопанска цел;
• Читалище;
• Общинско предприятие;
• Търговско дружество по Търговския закон, чиито собственик на капитала е общината.
Yes
XII. Group
Допустимост на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Инвестициите са допустими за подпомагане, предвидените дейности се изпълняват в съответствие с общинския план за развитие на съответната община, да са съгласувани със стратегия за местно развитие;
Yes
2.
Доказано е, че инвестициите няма да имат отрицателно въздействие върху околната среда по смисъла на Закона за опазване на околната среда;
Yes
3.
Доказано е, че инвестициите отговарят на изискванията на заповедите за определянето на местата по Натура 2000 и плановете за тяхното управление, Закона за защитените територии, Закона за биологичното разнообразие и съответните им подзаконови нормативни актове за тяхното прилагане;
Yes
4.
Доказано е че, след изпълнението на проекта той ще се използва по предназначение;
Yes
5.
Бенефициента е представил всички лицензи, разрешителни или регистрации, когато това се изисква съгласно националното законодателство или е представил писмено доказателство, че е направил всичко възможно за получаването им (само в случаите, когато съгласно законодателството лицензии, разрешителни или регистрации се изискват да са издадени преди подаването на проекта);
No
6.
Изградени или реконструирани са ВиК системите или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години от датата на кандидатстване. За инвестиции за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, и улици, тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях;
No
7.
Инвестиции за изграждане, реконструкцията и/или рехабилитацията на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони и инвестиции за доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони съответстват на Плановете за управление на речните басейни;
No
8.
Инвестиции за доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони налице е висока степен на изграденост на канализационната мрежа (между 90% и 100%) и/или отпадъчните води се заустват във водно тяло, определено за питейно-битово водоснабдяване или санитарно-охранителна зона, или е осигурено пречистване на отпадъчните води;
No
9.
Инвестициите за изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на отклонения на уличната ВИК мрежа, не са собственост на частни лица;
No
10.
Доказано, че е наличен достатъчен дебит на водоизточниците на инвестициите за изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения;
No
11.
Има необходимите разрешителни по закона за водите и/или за ползване на водния обект за заустване на отпадъчните води и се постигат целите, поставени в разрешението за заустване;
No
12.
Представено е предпроектно проучване, придружено с анализ на икономическите и социалните ползи на инвестициите за строителство на нови пътища;
No
13.
Инвестиции за изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на културни центрове, театри, читалища, библиотеки, музеи, галерии, изложбени зали и други обекти, свързани с културния живот, не са обявени за паметници на културата от национално и световно значение;
No
14.
Инвестиции за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура с местно значение в селските райони, съответстват на стратегия на МОН и не са държавна образователна инфраструктура.
No
15.
Инвестицията отговаря на дребна по мащаб инфраструктура
Yes
XIII. Group

Допустимост на разходите
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение включва следните разходи, задължително поне един от разходите а, б и г:
a)Изграждане, придобиване, вкл. отпускане на лизинг, подобренията на недвижимо имущество;
б)Закупуване или вземане на лизинг на нови машини и оборудване, до пазарната цена на актива;
в)Общи разходи, свързани с разходите по букви „а“ и „б“, напр. хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, вкл. проучвания за техническа осъществимост. Проучванията за техническа осъществимост продължават да бъдат разход, който отговаря на условията дори когато на база на техните резултати не се правят разходи по букви „а“ и „б“;
г)Следните нематериални инвестиции: придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки.
Yes
2.
Проектното предложение не включва следните разходи посочени в чл. 21 , ал. 2 на Наредба № 22/14.12.2015 г.:
1. за лихви по дългове;
2. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3. за обикновена подмяна и поддръжка;
4. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6. за режийни разходи;
7. за застраховки;
8. за закупуване на оборудване втора употреба;
9. извършени преди 1 януари 2014 г.;
10. за принос в натура;
11. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
15. надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
16. Определените в мерките от ПРСР 2014-2020 г., извън посочените в т.1-14.
Yes
XIV. Group

Резултати от проверката
Criteria Leads to rejection
1.
Съществува съответствие с критериите за допустимост;
Yes
2.
Извършена е оценката за анализ разходи – ползи ( финансов анализ);
Yes
3.
Има необходимост от изпращане на уведомително писмо за непълноти и неясноти с цел установяване съответствието с критериите за допустимост ;
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021