Evaluation criterias

I. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Изискване:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец. е попълнен в съответствие с приложените указания;
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е попълнен и подписан от кандидата и/или упълномощено от него лице;
Yes
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат;
Yes
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил;
No
6.
Формулярът за кандидатстване е придружен с изискуемите  документи, описани по-долу:
Yes
II. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ :
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец на ДФЗ (Приложение №1); Представя се във формат “pdf” или “jpg” и формат “xls”.(Документът е задължителен за всички кандидати);
Yes
2.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2, съгл. Приложение №17 към настоящите Условия - (Документът е задължителен за всички кандидати);
Yes
3.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни / Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни по образец съгласно Приложение № 10 към настоящите Условия; Представя се във формат “pdf” или “jpg”. (Документът е задължителен за всички кандидати);
Yes
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат - община - заповед на кмета. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
5.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат / получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища. Представя се във формат“pdf” или “jpg”;“
No
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му; Представя се във формат “pdf” или “jpg”. (Документът е задължителен за всички кандидати);
Yes
7.
Декларация за липса на основания за отстраняване, съгласно Заповед на Ръководителя на УО на ПРСР – съгласно Приложение № 13 от настоящите условия, от представляващия/те кандидата. Представя се във формат “pdf” или “jpg”. (Документът е задължителен за всички кандидат);
Yes
8.
Декларация за нередности, съгласно приложение № 5 към настоящите условия, от представляващия/те кандидата; Представя се във формат “pdf” или “jpg”. (Документът е задължителен за всички кандидати);
Yes
9.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда /решение по оценка на въздействие върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/ становище по екологична оценка/ решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ решение по оценка за съвместимостта / писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/ Министерство на околната среда и водите/ Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо); Представя се във формат “pdf” или “jpg”. (Документът е задължителен за всички кандидати);
Yes
10.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни, в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване. Представя се във формат“pdf” или “jpg”;
No
11.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
12.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ
регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
13.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
14.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, съгласно Приложение № 2 и Приложение 3 към настоящите условия. Представя се във формат “pdf”/“jpg” и формат “xls”;
No
15.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството; Представя се във формат “pdf” или “jpg”. (Документът е задължителен за всички кандидати);
Yes
16.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за
кандидатстване по мярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от СВОМР на „МИГ Нови пазар - Каспичан“. Представя се във формат “pdf” или “jpg”.(Документът е задължителен за кандидати –ЮЛНЦ и читалища);
No
17.
Решение на Общински съвет за кандидатстване по мярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от СВОМР на „МИГ Нови пазар – Каспичан“ се във формат “pdf” или “jpg”. (Документът е задължителен за кандидати – община Нови пазар и община Каспичан);
No
18.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие на община Нови пазар или на приоритетите на общинския план за развитие на община Каспичан.  Представя се във формат “pdf” или “jpg”. (Документът е задължителен за кандидати общини);
No
19.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период; Представя се във формат “pdf” или “jpg”. (Документът е задължителен за юридически лица);
No
20.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия и справка към декларацията по образци , утвърдени от министъра на икономиката и енергетиката съгл. приложение № 9 и приложение № 9а към настоящите условия, когато е приложимо. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
21.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., съгласно чл.21, ал.2, т.14 от Наредба 22/2015г., ведно с банкови извлечения. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
22.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител /доставчик/ строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя / доставчика/ строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ. Представя се във формат “pdf” или “jpg”. (Приложимостта е определена в т.14 „Категории разходи, допустими за финансиране” от настоящите Условия за кандидатстване). Образец на запитване за оферта – приложение № 8 от условията за кандидатстване;
No
23.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал. Представя се във формат “pdf” или “jpg”; (Приложимостта е определена в т.14 „Категории разходи, допустими за финансиране” от настоящите Условия за кандидатстване). Образец на запитване за оферта – приложение № 8 от условията за кандидатстване;
No
24.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Представя се във формат “pdf” или “jpg”. (Приложимостта е определена в т.14 „Категории разходи, допустими за финансиране” от настоящите Условия за кандидатстване);
No
25.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за
обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
26.
Декларация за липса на двойно финансиране, съгл. Приложение №11; Представя се във формат “pdf” или “jpg”. (Документът е задължителен за всички кандидати);
Yes
27.
Декларация за минимални и държавни помощи - Приложение №15 към настоящите условия; Представя се във формат “pdf” или “jpg”. (Документът е задължителен за всички кандидати);
Yes
28.
Декларация по чл.25, ал.1 и 2 от ЗУСЕСИФ – Приложение №7. Представя се във формат “pdf” или “jpg”. (Документът е задължителен за всички кандидати);
Yes
29.
Удостоверение за наличие или липса на публични задължения към Община Нови пазар или към община Каспичан – по седалище и адрес на управление на ЮЛ. Представя се във формат “pdf” или “jpg”.(Документът е задължителен за всички кандидати);
Yes
30.
Декларация за съгласие данните от кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО/ДФЗ, съгл. Приложение №14 към настоящите условия; Представя се във формат “pdf” или “jpg”.(Документът е задължителен за всички кандидати);
Yes
31.
Декларация за изкуствено създадени условия и липса на функционална несамостоятелност, съгл. Приложение № 4 към настоящите условия. Представя се във формат „pdf“. или “jpg”. (Документът е задължителен за всички кандидат);
Yes
32.
Декларация за свързаност, съгласно Заповед № РД 09–647/03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР – Приложение № 6 към настоящите условия. Представя се във формат „pdf“ или “jpg” - за кандидати които не са със статут на публичен орган;
No
33.
Декларация за неприложими документи съгл. Приложение № 12 към настоящите условия – когато е приложимо. Представя се във формат „pdf“;
No
34.
Допълнителни документи, доказващи съответствие с приоритет по критериите за оценка (когато е приложимо – напр. за Критерии №5 – декларация свободен текст);
No
35.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. Представя се във формат „pdf“
No
36.
Удостоверение, издадено от Национална агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във някой от следните  формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Yes
III. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за
които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта /съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
3.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
4.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице; Представя се във формат “pdf”/“jpg” и “xls”;
No
5.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности); Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
6.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 5; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
7.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
8.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от
предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
9.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
10.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински  пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
11.
Извадка от общ устройствен план и подробен устройствен план (план за улична регулация) Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
12.
Част „Геодезия (пътна)“ от фаза „Технически проект“ или „Работен проект“. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
13.
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или  градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина, се представя одобрен общ или подробен устройствен план на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;  (Документът се прикачва в ИСУН към Други документи за доказване на изисквания от стратегията за ВОМР.)
No
14.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
15.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга, подписана от кандидата/кмета на Общината. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
16.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност. Представя се във формат “pdf” или “jpg”. (Документът се прикачва в ИСУН към Други документи за доказване на изисквания от стратегията за ВОМР.)
No
17.
Положително становище от Министерство на труда и социалната политика по предложение на Агенция за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията за социалните услуги, които ще се разкриват. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
18.
Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община. Представя се във формат „pdf“ или “jpg”;
No
19.
Обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл.48 от ЗЕЕ и наредба Е-РД-04-1 от 2016г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се във формат “pdf”
No
20.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното или средното общинско училище или писмо от Министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
21.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина и/или писмо от Министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
22.
Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне собствеността на съответния обект на общината. Представя се  във формат „pdf”.
No
23.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт (приложимо, в случай, че кандидатът действа като „предприятие“ и извършва икономически дейности и има икономически интерес от инвестицията). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Обща допустимост:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 7.2. и може да бъде включено в категория интервенции, заложени в ПРСР
Yes
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа
Yes
3.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по Мярка 7.2
Yes
4.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 7.2
Yes
5.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на ФК; 
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Yes
V. Group
Допустимост на кандидата:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
•	Община от територията на МИГ – за всички допустими дейности
•	Юридическо лице с нестопанска цел от територията на МИГ за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот
•	Читалища от територията на МИГ за дейности свързани с културния живот
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ "Нови пазар - Каспичан"
Yes
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговаря на  изискванията по т.1 до т. 10, които са в декларацията за липса на основания за отстраняване, съгласно Заповед на Ръководителя на УО на ПРСР от 2020г. - приложение № 13 от настоящите условия за кандидатстване.(от представляващия/те кандидата - важи за всички кандидати, кандидати общини не декларират обстоятелствата по т. 3)
1. не е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. не е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1.2.1, в друга държава членка или трета страна;
3. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) е представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) не е предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
7. не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8. не е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не е в процедура по ликвидация, не е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не е преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен;
9. не е установено, че не е изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.
10. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
Yes
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговаря на  изискванията, които са в декларацията за липса на свързаност съгласно Заповед № РД 09–647/03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР – Приложение № 6 към настоящите условия. (от кандидати които не са със статут на публичен орган)
Yes
VI. Group
Допустимост на проекта:
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовата помощ по проекта е в размер 100% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които след извършване на инвестицията не генерират нетни приходи.
No
2.
Размерът на общите допустими разходи за проекта >= 9 779 лева
Yes
3.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е <= 391 166 лева.
Yes
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Нови пазар и/или Каспичан.
Yes
5.
Финансовата помощ не в размер на 100 %, ако след извършване на инвестицията  проекта генерира нетни приходи.
No
VII. Group
Допустимост на  дейностите по проектa:
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите са на територията на МИГ „Нови пазар – Каспичан”
Yes
2.
Проектът включва/отговаря на дефиницията за дребна по мащаби инфраструктура и Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по Мярка 7.2 от Стратегията за ВОМР на МИГ „Нови пазар – Каспичан“:
•	строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари и съоръжения и принадлежностите към тях;
•	изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности;
•	изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства;
•	Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
•	Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение.
Yes
3.
Ясно описание на дейностите в съответствие с целите на проекта
Yes
VIII. Group
Допустимост на разходите:
Criteria Leads to rejection
1.
Разходите се свеждат до :
1.за строителство, реконструкция, рехабилитация, изграждане, обновяване, ремонт и/или реставрация на сгради и/или помещения и/или друга недвижима собственост, съгласно допустимите за подпомагане дейности;
2.закупуване на оборудване и обзавеждане до пазарната им стойност, включително чрез финансов лизинг, съгласно допустимите за подпомагане дейности;
3.придобиване на компютърен софтуер, патентни и авторски права, лицензи, регистрация на търговски марки, до пазарната им стойност;
4.разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1, 2 и 3.  Съгласно Указания за прием на проекти подавани по стратегиите за ВОМР (утвърдени със Заповед №РД 09-828/04.09.2018г., на Министъра на земеделието, храните и горите), от общите разходи по т.3, разходите, свързани с консултации (разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета документи, и консултантските услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта) не следва да надхвърлят 5 на сто от допустимите разходи.
No
2.
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а)наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б)несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в)дублиране на разходи;
г)неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
No
IX. Group
Проверка за липса на двойно финансиране
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
X. Group
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление). В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1, т. 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
XI. Group
Проверка за минимални/държавни помощи
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е попълнил декларация за минимални и държавни помощи
Yes
2.
При проверка в информационна система: Регистър на минималните помощи, се установи, че кандидатът не надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
Yes
XII. Group
Посещение на място за заявления, включващи разходи за строително - монтажни работи  (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 2 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни
Yes
XIII. Group
Оценка на съответствието
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Yes
2.
Проектът доказва икономическата жизнеспособност на кандидата за периода за който е изготвен и доказва постигането на показателите.
Yes
3.
Срещу всеки критерий е необходимо оценителят да отбележи: 
ДА - Ако отговаря на критерия
НЕ – Ако не отговаря на критерия
НЕПРИЛОЖИМО – Ако критерия е неприложим/ ако документа не е изискуем
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021