Evaluation criterias

I. Group
	
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в обявата
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец, съгласно Приложение № 1 от насоките
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
Yes
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра
No
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във формат ,,pdf“ или  друг формат
Yes
6.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил
Yes
7.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация
Yes
8.
Представени  са всички изискуеми документи по подмярката
Yes
9.
Представено е заявление за кандидатстване по мярка 4.2 – Приложение № 2
Yes
10.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение  № 5
Yes
11.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 12 от Наредба № 22 на МЗХ – Приложение № 6.
Yes
12.
Представен е документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по реда на тази наредба.
No
13.
Представено е нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата
No
14.
Представено е копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища;
No
15.
Представени са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък;
No
16.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг;
No
17.
Представен е бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" – Приложение № 7 и Приложение № 7А.
Yes
18.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството;
No
19.
Представено е решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР
Yes
20.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци)
No
21.
Представена е декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, когато е приложимо – Приложение № 8 и 8А.
No
22.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения
No
23.
Представена е оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо)
No
24.
Представени са документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо)
No
25.
Представени са други документи за доказване на изисквания от стратегията за ВОМР (когато е приложимо)
No
26.
Представен е формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 – Приложение № 9
Yes
27.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му
Yes
28.
Представена е декларация съгласно Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 от Наредба 22 на МЗХ - Приложение № 20
Yes
29.
Представена е Декларация за нередности съгласно приложение № 11 от представляващия/те кандидата
Yes
30.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията
No
31.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията
No
32.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията
No
33.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице – Приложение № 15.
No
34.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти
No
35.
Представен е одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници
No
36.
Представено е удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо
No
37.
Представен е технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес).
No
38.
Представена е форма за наблюдение и оценка по мярка 4.2 - Приложение № 10
Yes
39.
Представена е декларация по образец, посочен в Приложение № 12 за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване - не важи за признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, които не са земеделски стопани
No
40.
Представена е регистрационна карта, издадена по реда на Наредба № 3 от 1999 г., и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. – не важи за юридически лица, които не са земеделски стопани,а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай че се преработва собствена суровина
No
41.
Представен е документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ , която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. - важи в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година
No
42.
Представен е баланс, справка ДМА, отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период (важи за кандидати юридически лица)
No
43.
Представени са предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 7 и чл. 14а, ал. 3 и 4 ЗОП). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител.
No
44.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно приложение № 16. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител.
No
45.
Представен е анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).
No
46.
Представено е решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 7 и чл. 14а, ал. 3 и 4 ЗОП), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора.
No
47.
Представено е удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост).
No
48.
Представена е документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта (важи в случай, че проектът включва разходи, извършени преди подаване на заявлението за подпомагане от кандидат, който се явява възложител по чл. 7 и чл. 14а, ал. 3 и 4 ЗОП).
No
49.
Представена е декларация за размера на получените държавни помощи независимо от тяхната форма и източник по образец съгласно приложение № 14.
No
50.
Представено е удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013, издадено в рамките на две години преди датата на подаване на заявлението за подпомагане (когато е приложимо).
No
51.
Представено е становище на БАБХ, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС (, когато е приложимо)
No
52.
Представен е документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от БАБХ, в случаите на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи.
No
53.
Представено е становище от ГД "Технически надзор на съоръжения с повишена опасност", удостоверяващо кои от инвестициите са насочени за изпълнение на Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС, водещи до намаляване на емисиите (когато е приложимо).
No
54.
Представено е резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съобразно изискванията на Наредба № РД-16-346 от 2.04.2009 г. за показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на промишлени системи, условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност на промишлени системи, изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ) (когато е приложимо).
No
55.
Представена е справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година – Приложение № 17(когато е приложимо).
No
56.
Представена е Декларация за иновации – Приложение № 18.
No
57.
Представена е Декларация за суровини – Приложение № 19.
No
58.
Представена е Декларация неприложими документи – Приложение № 13.
Yes
59.
Представена е Декларация двойно финансиране - приложение № 23.
Yes
60.
Представена е Декларация за липса на изкуствено създадени условия -  приложение № 24.
Yes
61.
Представено е удостоверение от НСИ за основната и допълнителните икономически дейности, осъществявани от кандидата през предходната финансова година, предхождаща датата на кандидатстване.
No
62.
Представено е копие от диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна) и/или копие на удостоверение за професионално образование (средно-специално или друг вид образование) и/или копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност.
No
63.
Представен е отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година, заверена от кандидата и НСИ.
No
64.
Представена е декларация  за реализиране на  произведената  продукция извън територията на МИГ – Попово  - Приложение № 21.
No
65.
Представена е декларация  за ново производство  - Приложение № 22.
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Допустимост на кандидата за предоставяне на  финансова помощ съгласно  изискванията на СВОМР за територията на МИГ – Попово – кандидатът е регистриран земеделски производител по  Закона за подпомагане на земеделските производители. Минималния стандартен производствен обем на стопанството на кандидата не е по-малко от  8 000 евро
Yes
2.
Допустимост на кандидата за предоставяне на  финансова помощ съгласно  изискванията на СВОМР за територията на МИГ – Попово – кандидатът e предприятие /Физическо и Юридически лица/ регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите, които са микро, малки и средни предприятия, дефинирани съгласно Препоръка 2003/361/ЕО на Комисията;
Yes
3.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ- Попово.
Yes
4.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка от СВОМР за територията на МИГ - Попово.
Yes
5.
Кандидатът ФЛ има постоянен адрес, а кандидатът  едноличен търговец  и  ЮЛ има   седалище и адрес на управление,  съгласно изискванията на  СВОМР за територията на действие на МИГ - Попово.
Yes
6.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Насоките за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Yes
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в Наредба 22 за съответната мярка от ПРСР и Насоките за кандидатстване.
Yes
8.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение   е не-по малък от левовата равностойност на  15 000 евро;
При проверката на стойността се прилага курс за 1 евро 1, 9558  лева.
Yes
9.
Максималният  размер на допустимите разходи на проектното предложение  е до левовата равностойност на  200 000 евро;
При проверката на стойността се прилага курс за 1 евро 1, 9558  лева.
Yes
10.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ – Попово и Насоките за кандидатстване.
Yes
11.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът „брой работни места, разкрити в подпомогнати проекти в рамките на стратегия за ВОМР“ и той е количествено определен.
Yes
12.
Кандидатът е представил минимум 3 запитвания изпратени до потенциални оференти (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
No
13.
Приложените оферти съдържат следните задължителни реквизити (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
1. Име и адрес на оферента;
2. Техническа спецификация, съответстваща на посочената в изпратеното запитване от страна на кандидата;
3. Цена, включваща и описание на ДДС; 
4. Валидност на офертата.
No
14.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
No
15.
Сключеният предварителен договор с един от оферентите е определен на базата, на посоченият в запитването критерий за оценка. (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
No
16.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите нна стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Yes
17.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
1.	за лихви по дългове;	
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
4.	за обикновена подмяна и поддръжка;
5.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7.	за режийни разходи;
8.	за застраховки;
9.	за закупуване на оборудване втора употреба;
10.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
11.	за принос в натура;
12.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14.	извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
15.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16.	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189
Yes
18.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Yes
III. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление). В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22)
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение не представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС. За финансово подпомагане на „Инвестиции, свързани с преработка на селскостопански продукти и търговията със селскостопански продукти“, за продуктите описани в приложение № І по чл. 38 от ДФЕС.
Yes
2.
Кандидатът е попълнил декларация за държавни помощи за финансово подпомагане на „Инвестиции в преработка/ маркетинг на селскостопански продукти“ за предприятия за преработка на продукти от Приложение І в продукти извън Приложение І на ДФЕС.
Yes
VI. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Yes
VII. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Представеният формуляр за кандидатстване отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021