Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване по процедурата за подбор на проектни предложения е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено лице.
Yes
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и на кандидата, е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и.
No
4.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представлява/т кандидата, упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във формат ,,pdf“ или  друг указан формат.
No
6.
Документите, прикачени в ИСУН 2020, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, изготвен съгласно указанията по т.23. от Условията за кандидатстване.
No
7.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Yes
8.
Представени са всички задължително изискуеми документи по мярката.
Yes
9.
Представена е Таблица за допустими инвестиции, подписана от кандидата и сканирана във формат „pdf”, както и във формат „xls“ или „xlsх“ (по образец, Приложение № 1 от документи за попълване).
Yes
10.
Представена е Декларация данни НСИ съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21  от Наредба № 22 (по образец, Приложение №2 от документи за попълване).
Yes
11.
Представена е Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни съгласно Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2  от Наредба № 22 (по образец, Приложение №3 от документи за попълване)
Yes
12.
Представено е Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на представянето му - оригинал или копие, заверено от кандидата.
Yes
13.
Представено е Удостоверение от Национална агенция по приходите, че кандидатът няма просрочени задължения, и Удостоверение за липса на задължения към общината, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проекта.
Yes
14.
Прредставена е Декларация по чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ (по образец, Приложение №18 от документи за попълване)
Yes
15.
Прредставена е Декларация за свързаност, съгласно Заповед № РД 09 - 647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР (по образец, Приложение №17 от документи за попълване)
Yes
16.
Представена е Декларация от представляващия/те кандидата съгласно Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8  от Наредба  № 22/2015 г. (по образец, Приложение № 4 от документи за попълване)
Yes
17.
Представена е Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 5 от документи за попълване).
Yes
18.
Представена е Декларация за нередности от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 6 от документи за попълване).
Yes
19.
Представен е Бизнес план (по образец, Приложение № 7а от документите за попълване) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран.
Yes
20.
Представени са Таблиците от бизнес плана (по образец Приложение № 7б) попълнени и във формат „xls” или „xlsx”.
Yes
21.
Представена е Декларация по чл. 4а, ал. 1 ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, Приложение № 8 и Справка Приложение № 9 от документи за попълване) с подпис/и, печат и сканирани.
Yes
22.
Представена е Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност от кандидата (по образец, Приложение № 10 от документи за попълване).
Yes
23.
Представена е декларация за държавни помощи (по образец, Приложение № 11 от документи за попълване).
Yes
24.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/ становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите).
Yes
25.
Представени са предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на суровините,  като доказателство, че е осигурена най-малко 50 % от суровината за първична преработка, съгласно производствената програма на дървопреработващото предприятие за първата прогнозна година.   (приложимо в случаите, когато не се предвижда преработка на дървесина от собствени гори)
Yes
26.
Представени са предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция като доказателство, че е осигурена реализацията на най-малко 50 % от продуктите получени в резултат на първичната преработка на дървесина, както и други работни операции, предхождащи индустриалната преработка на дървесина, съгласно производствената програма за първата прогнозна година.
Yes
27.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността или инвестицията съгласно българското законодателство.
No
28.
Представено е Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по процедурата.
Yes
29.
Представен е Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или за последен приключен междинен период. (Приложимо е за кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване или ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър.)
No
30.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване.
Yes
31.
Представена е Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период.
Yes
32.
Представен е Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (по образец, Приложение №13 от документи за попълване).
Yes
33.
Представени са Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения – приложимо е, в случай че в Таблицата на допустимите инвестиции са включени такива разходи.
No
34.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (приложимо е,  в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг).
No
35.
Представени са предварителни или окончателни договори за строителство, услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение, с подписи/печати и сканирани във формат „pdf“. (когато е приложимо)
Yes
36.
Представени са количествено-стойностни сметки към договорите за строителство (по образец, Приложение №14 от документи за попълване към условията за кандидатстване) във формат „pdf“ и „xls” или „xlsx”.  Приложимо е само при представен договор за строително-монтажни работи. кандидатства, не е включен/не са включени в Списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” - Приложение № 2 от Документи за информация към Условията за кандидатстване ).
Yes
37.
Представена е по една оферта за всеки разход, за който Е посочен код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции (приложимо е в случай че разходът, за който се кандидатства е включен в Списък с референтни цени на ДФЗ, приложен към Условията за кандидатстване, Приложение № 2 от Документи за информация).
Yes
38.
Представени са най-малко по три оферти за всеки разход, за който НЕ Е посочен код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции, ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно образеца  Приложение № 16 (приложимо е в случай че разходът/разходите, за който/които се кандидатства, не е включен/не са включени в Списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” - Приложение № 2 от Документи за информация към Условията за кандидатстване ).
Yes
39.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител  за всеки разход, за който НЕ Е посочен код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена, е приложена и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора (когато е приложимо).
Yes
40.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, нотариално заверен и вписан в районната служба по вписванията (което е приложимо  за проекта, в зависимост от това дали включва строително-монтажни работи и/или закупуване на нови машини, оборудване и съоръжения).
Yes
41.
Представен е Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект, или Архитектурно заснемане на обекта/съоръжението и/или Архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (Приложимо е само  за проекти, които включват строително-монтажни работи).
No
42.
Представено е Разрешение за строеж или Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж. (Приложимо е само за проекти, които включват строително-монтажни работи).
No
43.
Представени са подробни Количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице.  (Приложимо е само за проекти, които включват строително-монтажни работи).
No
44.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (Приложимо е в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
No
45.
Представен е Технологичен/технически проект, ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (изисква се в случаите, когато същият не е представен като част „Технологична“ към техническия/работния проект, тъй като проектното предложение не включва разходи за СМР по точка 1.1 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“, а само разходи по точка 1.2 от същия раздел и свързаните с тях).
Yes
46.
Приложено е Удостоверение за данъчна оценка – в случаите, когато са включени разходи за придобиване на земя и/или сграда/и
No
47.
Приложен е предварителен договор за покупко-продажба на земя и/или сграда – в случаите, когато са включени разходи за придобиване на земя и/или сграда/и
No
48.
Приложено е Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на иновации, изпълнени по чл.35 от Регламент 1305/2013. Представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 1 – Иновации.
No
49.
Представени са  Доклад и Резюме от енергийно обследване на промишлената система съгласно Наредба №Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания ИЛИ Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието, изготвен и съгласуван от правоспособно лице. Представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 2 - подобряване на ЕЕ.
No
50.
Представени са (към офертите за производствено оборудване) валиден Сертификат за съответствие с одобрения тип (сертификат за одобрение на типа на Европейската общност) или Документация за наличие на СЕ маркировка на производственото оборудване, предвидено за придобиване по проекта. Представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерии за подбор № 3 – сертификат за съответствие.
No
51.
Представена е Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №15 от документи за попълване) и към справката е представен Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд, или Ведомост за заплати (което е приложимо). Представя се в случай, че кандидатът заявява точки по  критерий за подбор № 4- разкриване на работно място/работни места.
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът отговаря на критериите за видовете допустими кандидати по процедурата, описани в т. 11.1. от Условията за кандидатстване: кандидатът е микро-, малко- или средно предприятие по ЗМСП.
Yes
2.
Кандидатът отговаря на критериите и условият за допустимост на кандидати по процедурата, описани в т. 11.2. от Условията за кандидатстване.
Yes
3.
При проверка на представените документи, както и при извършените служебни проверки в публични регистри, не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидата, описани в 11.3. от Условията за кандидатстване, вкл. по отношение на: 
- чл.18 от Наредба 22/2015 г.;  
- вид на предприятието по ЗМСП; 
- свързаност на кандидата по смисъла на § 1 от ДР на ТЗ и/или несъответствие с декларирани обстоятелства Декларация за свързаност по образец Приложение №17 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Планираните инвестиции отговарят на разпоредбите на законодателството в областта на околната среда и за проектното предложение има положително становище/решение по отношение на съответствието му с това законодателство, издадено от РИОСВ и/или друг компетентен орган.
Yes
5.
Дейностите/инвестициите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ- Разлог, съвпадаща с административно-териториалните граници на община Разлог.
Yes
6.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Условията за кандидатстване – до 24 месеца от сключване на административен договор за предоставяне на помощта и не по-късно от 30.06.2023 г.
Yes
7.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът  „брой създадени работни места”, разкрити в подпомогнати проекти в рамките на стратегия за ВОМР“ и той е количествено определен.
Yes
8.
Във формуляра за кандидатстване е описано и обосновано съответствието на проектното предложение с „хоризонталните политики” на ЕС, заложени в стратегията за ВОМР на МИГ-Разлог.
Yes
9.
Бизнес планът съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности. Проектното предложение, включва една или повече от допустимите за финансиране дейности, описани в т.13.1. от  Условията за кандидатстване.
Yes
10.
Бизнес планът е изготвен  за 5 годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи– за 10 годишен период.
Yes
11.
Представените от кандидата документи, съответстват на вида на планираните дейности и инвестиции по проекта, и отговарят на критериите за допустимост на дейностите в съответствие с описаното в подраздел 13.2. от условията за кандидатстване, вкл. по отношение на изискванията за вид/тип и съдържание на документите по съответния вид дейност.
Yes
12.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности, описани в точка 13.3. от Условията за кандидатстване.
No
13.
Проектното предложение не предвижда само дейности за:
 1/ събарянето на стари сгради и производствени съоръжения;
 2/ инвестиции в нематериални активи.
Yes
14.
Включените в проектното предложение разходи, посочени в бюджета на проекта и в Таблицата на допустимите инвестиции са в обхвата на мярката и съответстват на видовете допустими разходи, описани в точка 14.1. от условията за кандидатстване.
No
15.
Разходите са в съответствие с условията за допустимост и обоснованост, описани в т. 14.2. от условията за кандидатстване.
No
16.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи, които са недопустими съгласно описанието по раздел 14.3 от Условията за кандидатстване.
No
17.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение е не по-малък от  9 779,00 лева.
No
18.
Минималният размер само на безвъзмездната финансова помощ в рамките на допустимите разходи за проектното предложение е не по-малък 4 889,50 лева.
Yes
19.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР и Условията за кандидатстване за мярка 8.6. и не превишава 65 %.
Yes
20.
Максималният размер на общите допустими разходи по проекта не надвишава 391 160,00 лева.
Yes
21.
Заявеният размер само на безвъзмездната финансова помощ /субсидията/ не превишава 103 837,25 лева.
Yes
22.
Разходите за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, НЕ надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта, а само разходите за консултанти НЕ надхвърлят 5%, в съответствие с изискванията на подраздел 14.2. от Условията за кандидатстване.
No
23.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг, от представения договор за лизинг и погасителния план към него е видно, че бенефициентът на помощта ще стане собственик на съответния актив в рамките на срока на изпълнение на проекта и не по-късно от датата на подаване на заявката за плащане за същия актив.
No
24.
В случай на разход, за който се кандидатства с проектното предложение, включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, то кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности и посочената в таблицата стойност на разхода съответства на цената по представената оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя.
No
25.
В случай че разход, за който се кандидатства, НЕ е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, то кандидатът е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/строителство чрез осигуряването на най-малко ТРИ съпоставими независими индикативни оферти. Събраните оферти са представени в оригинал, заедно с изпратено запитване за индикативна оферта.
Yes
26.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, ЕИК, адрес, тел. ел.поща; срок на валидност на офертата; дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
Yes
27.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – във срок на валидност.
Yes
28.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите – чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Yes
29.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за  Камарата на строителите и могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2  от Закона за Камарата на строителите и за това е приложен документ.
Yes
30.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото;  б) съдружници;  в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице;  е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо;  ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото.
Yes
31.
В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. че кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС № 160 с публична покана, то кандидатът след получаване на индикативните оферти е извършил сравняване на предложенията и е сключил договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик/изпълнител за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договорите е описан ДДС.
No
32.
Изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено като  кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката.
No
33.
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, е приложено пояснение в този смисъл и/или е попълнен План за външно възлагане от Формуляра за кандидатстване, а към представените оферти е приложена декларация от оферентите, „...информиран съм, че нямам предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”
No
III. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и основателни са за изпълнението на проекта, и са обосновани.
No
2.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
No
3.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата  договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответният разход.
No
4.
Не е установено дублиране на разходи.
No
5.
Предложение за редуциране на разходи от страна на оценителя: .....................................................................................................................
No
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН и в публичните регистри на ДФЗ и МИГ-Разлог липсват данни за двойно финансиране.
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност.
Yes
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
3.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ   
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил коректно попълнена декларация за държавни помощи и данните в нея съответстват на установеното в публичните регистри на МФ и ДФЗ.
No
2.
При извършената проверка на декларираните и установените при проверката в публични регистри данни е установено съответствие с изискванията по т.16 от условията за кандидатстване.
No
VII. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 3-а към Условията за каниддатстване – документи за попълване. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения.
Yes
VIII. Group
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта. 
За установяване на съответствие с критерия се извършва проверка на бизнес плана /Приложение №7 и 7а/ като се използва Работен лист за оценка на бизнес план  /Приложение 3-б към Условията за кандидатстване, документи за информация/.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.

Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 3-б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Yes
IX. Group
ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор.
Yes
X. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes
2.
Допълнителен коментар:
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021