Evaluation criterias

I. Group
I.  СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ И ФОРМУЛЯРА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ С ОБЯВЕНАТА ПРОЦЕДУРА
Criteria Leads to rejection
1.
Формуляра за кандидатстване е подаден в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Yes
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Yes
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемите формати
No
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
II. Group
II. ПРОВЕРКА НА ПРЕДСТАВЕНИТЕ ДОКУМЕНТИ, В СЪОТВЕТСТВИЕ С ПОСОЧЕНИТЕ ПО Т.24 ОТ УСЛОВИЯТА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение  № 1. Предоставя се във формат (.xls или .xlsx), и сканирана с подпис и печат от кандидата във формат .pdf или .PDF
Yes
2.
Представен е Бизнес план (по образец - Приложение 2) в „xls” формат
Yes
3.
Представен е Бизнес план (по образец - Приложение 3) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“
Yes
4.
Представено е решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване пред МИГ;
Yes
5.
Представена е  Декларация чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП (по образец – Приложение №7, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“; 
- Не се представя от кандидати, които са големи предриятия 
No
6.
Представена е Декларация за свързаност  - Приложение 10
Yes
7.
Представена е декларация за липса на обстоятелства за отстраняване - Приложение № 11
Yes
8.
Представена е декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни – Приложение № 12.
No
9.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му
Yes
10.
Представена е Декларация за нередности съгласно приложение № 13 от представляващия/те кандидата
Yes
11.
Представена е Декларация двойно финансиране - приложение № 14.
Yes
12.
Представена е Декларация за липса на изкуствено създадени условия -  приложение № 15
Yes
13.
Представен е формуляр за мониторинг – Приложение № 16
Yes
14.
Представена е Декларация НСИ – Приложение 19
Yes
15.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване; Представя се във формат „pdf“;
Представя се  в случай, че проектното предложение предвижда разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството;
No
16.
Представен е отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период 
Представя се от кандидати, регистрирани в    годината на кандидатстване и в случай, че отчета не е публикуван в Търговския регистър
No
17.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци);
No
18.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите).
Yes
19.
Представено е Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на Плановете за управление на речните басейни, в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване.
No
20.
Представено е Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо за проектното предложение).
No
21.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Yes
22.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг
No
23.
Представена е една независима оферта на производител/ доставчик/ строител за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи – с предложена цена от производителя/ доставчика/ строителя. (Когато разхода е включен в списъка с референтните разходи на ДФЗ. Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси). Приложените оферти по образец Приложение 9, следва да съдържат следните задължителни реквизити - Име и адрес на оферента; Техническа спецификация, съответстваща на посочената в изпратеното запитване от страна на кандидата; Цена, включваща и описание на ДДС; Валидност на офертата.
No
24.
Представени са Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал. (Когато разхода не е включен в списъка на референтните разходи  на ДФЗ. Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси). Приложените оферти по образец Приложение 9, следва да съдържат следните задължителни реквизити - Име и адрес на оферента; Техническа спецификация, съответстваща на посочената в изпратеното запитване от страна на кандидата; Цена, включваща и описание на ДДС; Валидност на офертата. Представя се във формат „pdf“
No
25.
Представено е решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представя се във формат „pdf“
No
26.
Представени са предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. Представя се във формат „pdf“
No
27.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения; Представя се във формат „pdf“
No
28.
Представен е технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес). Представя се във формат „pdf“
No
29.
Представени са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“
No
30.
Представен е анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представя се във формат „pdf“.
No
31.
Представени са предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините (важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) и/или декларация от кандидата с описани вид и количества на суровините (важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на преработвателното предприятие за целия период на изпълнение на бизнес плана (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“;
No
32.
Представен е документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от БАБХ, в случаите на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи.
„НП“  се отбелязва, когато инвестицията не е свързана с производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи.
No
33.
Представена е декларация за размера на получените държавни помощи, независимо от тяхната форма и източник по образец съгласно приложение № 20 (важи в случаите на предоставяне на финансова помощ за преработка на продукти от приложение № І от Договора, в продукти извън приложение № І от Договора или памук в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) № 702/2014г.). Представя се във формат “pdf”.
No
III. Group
III. ДОКУМЕНТИ, КОИТО СЕ ПРЕДСТАВЯТ ОТ КАНДИДАТИ ЗЕМЕДЕЛСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ
Criteria Leads to rejection
1.
Представена е декларация по образец за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (не се представя от признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, които не са земеделски стопани); - Приложение 5
No
2.
Представена е справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (представя се за кандидати групи/организации на производители); - Приложение 6
No
3.
Представен е опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Представя се във формат „pdf“;
 (не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай че преработват собствена суровина). 
No
4.
Представен е документ за собственост или за ползване  на земята или заповеди по чл.37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем (представя се в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година). Представя се във формат „pdf“;
No
5.
Представена е Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП (Наредба №3 от 29.01.1999г., за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани), и анкетни формуляри към нея и/или извадка справка, генерирана от регистъра на земеделските стопани, съдържаща актуална заверка  по реда на чл.5, ал.3 от Наредба №3 от 29.01.1999г., когато е приложимо. (Представя се за доказване допустимостта на кандидата, като регистриран земеделски производител в съответствие със ЗПЗП.)
No
IV. Group
IV. ДОКУМЕНТИ ПРИ ПРЕДВИДЕНИ СТРОИТЕЛНИ МОНТАЖНИ РАБОТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Представено е заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат „pdf“;
No
2.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.). (представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“;
No
3.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице. Представя се във формат „pdf“ и „xls”;
No
4.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“;
No
5.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти). Представя се във формат „pdf“;
No
6.
Представени са  количествено-стойностни сметки в случаите на инвестиции за строително-монтажни работи. Представя се във формат „pdf“ или „xls”;- по образец Приложение 8
No
V. Group
V. ДРУГИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ:
Criteria Leads to rejection
1.
Представено е удостоверение за тежести върху имота, издадено от служба по вписванията, към Агенция по вписванията в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. (Представя се в случай, че  проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и помещения, предназначени за изпълнение на проекта )
No
2.
Представена е декларация, попълнена и подписана от продавача на земята или имота (сградата и/или земята), че същите не са придобити с публична безвъзмездна помощ, дори и частично в периода за последните 10 години преди подаване на проектното предложение. (Представя се в случай, че  проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и помещения, предназначени за изпълнение на проекта.)
No
3.
Представен е документ от сертифициран оценител или от съответно упълномощен служебен орган, удостоверяващ, че цената на придобиване не надвишава пазарната стойност. (Представя се в случай, че се проектът включва разходи за закупуване на земя).
No
4.
Представена е оценка от независим оценител, регистриран съгласно Закона за независимите оценители, или от съответно упълномощен служебен орган, удостоверяващ, че сградата е построена в съответствие с националното законодателство, или са описани частите, които не са в съответствие и които ще бъдат приведени в съответствие по време на изпълнението на проекта; оценката трябва да удостовери, че цената на придобиване на недвижимия имот не надвишава пазарната стойност. (Представя се в случай, че проектът включва разходи за закупуване на застроен недвижим имот.)
No
5.
Представен е доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. Представя се във формат „pdf“;(представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за техническа оценка и класиране № 2)
No
6.
Представен е анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието (стопанството), изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област. (Представя се когато проектът включва инвестиции за производство на електрическа и /или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса; производство на енергия от възобновяеми енергийни източници (ВЕИ) за собствени нужди на предприятието, вкл. чрез преработка на растителна и животинска първична и вторична биомаса и/или за доказване съответствието с критерий Проектът предвижда инвестиции свързани с подобряване на енергийната ефективност.
No
7.
Представен е отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година, заверена от кандидата и НСИ. (представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за техническа оценка и класиране № 1) – Представя се Справка за персонала - Приложение 17 и Декларация за осигуряване на заетост Приложение 18;
No
8.
Представени са Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) и/или декларация /Приложение 4/ от кандидата с описани вид и количества на основните суровини (важи в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) като доказателство, че са осигурени най-малко 50 % от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, от които най-малко 30 на сто от общата суровинна база, определена в производствената програма за първата прогнозна година след въвеждане в експлоатация на инвестициите, включени в проекта, трябва да е от собствена продукция и/или от регистрирани земеделски стопани по реда на Наредба № 3 от 1999 г. (представя се и в случаите, когато суровините се закупуват от кланични пунктове). Представя се във формат „pdf“; (представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за техническа оценка и класиране № 3); - Представя се във формат „pdf“;
No
9.
Представени са предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция като доказателство, че е осигурена реализацията на най-малко 50 % от продуктите на преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, като в случаите на производство на гранулиран фураж договорите следва да доказват осигурена реализация на 100 % от произведения гранулиран фураж съгласно предвижданията на производствената програма за целия период на изпълнение на бизнес плана. Представя се във формат „pdf“; (представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за техническа оценка и класиране № 3); - Представя се във формат „pdf“;
No
VI. Group
VI. СЪОТВЕТСТВИЕ НА КАНДИДАТА И ПРОЕКТНИТЕ ДЕЙНОСТИ С КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ, ПОСОЧЕНИ В УСЛОВИЯТА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът e:
1.	земеделски стопанин и отговаря на условията за канидати земеделски стопани описани в т. 11.1 от Условията за кандидатстване
или
2.	Призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 - 2020 г.; 
или
       3. Едноличен търговци или юридическо лице, различно от кандидатите по т. 1 и 2.

Кандидатът e:
1.	земеделски стопанин и отговаря на условията за канидати земеделски стопани описани в т. 11.1 от Условията за кандидатстване
или
2.	Призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 - 2020 г.; 
или
       3. Едноличен търговци или юридическо лице, различно от кандидатите по т. 1 и 2.

Yes
2.
Кандидатът ФЛ има постоянен адрес, а кандидатът  едноличен търговец  или  ЮЛ има седалище и адрес на управление на територията на на МИГ Свиленград Ареал.
Yes
3.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ Свиленград Ареал
Yes
4.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно т. 18 от Условията за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
No
5.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът „Общ брой на създадените работни места или запазени съществуващи“ или  „Брой проекти свързани с иновации“ и е  количествено определен
Yes
6.
При проверка на представените документи, както и при извършени служебни проверки в публични регистри (при необходимост), за кандидата и/или негов законен или упълномощен представител, не са установени обстоятелства за недопустимост, съгласно критериите за недопустимост на кандидатите, посочени в т. 11.2 от Условията за кандидатстване. 
Представя се декларация Приложение № 10 и №11
Yes
7.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности от обхвата на т. 13 „Дейности, допустими за финансиране” от Условията за кандидатстване.
Yes
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите съгласно т. 14.2 от Условията за кандидатстване.
Yes
9.
Минималният размер на общите допустими разходи на проектното предложение  е не-по малък от левовата равностойност на  19 558 лева;
No
10.
Максималният  размер на общите допустими разходи на проектното предложение е не повече от 195 580 лв.;
No
11.
Интензитетът на помощта за микро, малки и средни предприятия е до 50% Интензитетът на помощта за големи предприятия е до 40%
No
12.
Проектното предложение е в съответствие със заложените по процедурата хоризонтални политики.
Yes
13.
Максималният размер на допустимите разходи за кандидат за периода на прилагане на СВОМР не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро.
Съгласно условието в т. 9 от Условията за кандидатстване
Обстоятелството се декларира от кандидата в т. 11 от Формуляра за кандидатстване.
Yes
14.
Разходите за закупуване/придобиване на сгради и друга недвижима собственост” и  „разходи за закупуване на земя, необходима за изграждане/модернизиране на сгради, помещения и други недвижими активи предназначени за земеделските производствени дейности и/или за създаване/презасаждане на трайни насаждения не надвишават 10 % от общия размер на допустимите инвестиционни разходи.
No
15.
Проектното предложение не съдържа някой от разходите, определени като недопустими за финансиране в т.14.3 от Условията за кандидатстване.
Yes
16.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение, във формуляра за кандидатстване, в таблицата за допустими инвестиции и в бизнес плана съответстват на стойността, описана в представените от кандидата документи, с които е обоснован съответния разход.
No
17.
Разходите за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на формуляра за кандидатстване, така и по време на неговото изпълнение, не  надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта.
No
18.
Разходите за консултации - разработване на бизнес план, включващ  предпроектни изследвания и маркетингови стратегии, предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, не надхвърлят 5 % от общия размер на допустимите инвестиционни разходи по проекта
No
VII. Group
VІІ. ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ; ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ И ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът не е получил публична финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз, и/или други публични средства за разходите, за които кандидатства за финансиране за същия/те обект/ти:
Забележки:
Съгласно декларация - Приложение №14 към Условията за кандидатстване.
Проверка в публичния модул в ИСУН за двата програмни периода,   Прилага се  „принт скрийн” на проверката.
(http://umispublic.government.bg/srchExtSearch.aspx) (http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary)
Yes
2.
Относно кандидатът и проектното предложение не са установени „изкуствено създадени условия”, по смисъла на §1, т.5 от ДР на Наредба №22 от 14.12.2015г., целящи получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и национално законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности по условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Забележка:
Кандидатът е декларирал липсата на „изкуствено създадени условия” с декларация - Приложение №15 към Условията за кандидатстване.
Проверка на представените документи към проектното предложение за  наличие на „изкуствено създадени условия”.
Yes
3.
Кандидатът е попълнил декларация за държавни помощи за финансово подпомагане на „Инвестиции в преработка/ маркетинг на селскостопански продукти“ за предприятия за преработка на продукти от Приложение І в продукти извън Приложение І на ДФЕС.
No
VIII. Group
VIII. РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанство или предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта. 
Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Yes
IX. Group
ІX. ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Отговор „Да“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни, съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл.49, ал.2, т.4 от Наредба №22. 
Отговор „Не” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Отговор „Неприложимо” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения.
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021