Evaluation criterias

I. Group
Административни критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния/ните представител/и на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат .pdf. или „jpg”., подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
No
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
5.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Yes
6.
Представена е Таблица за допустими инвестиции по образец на ДФЗ във формат „pdf”/“jpg” и „xls” - (Приложение 1).
Yes
7.
Представена е Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД),  Приложение № 4 от Документи за попълване. Декларацията е представена в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
8.
Представено е Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата
No
9.
Представено е Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата в някой от изискуемите формати, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.
Yes
10.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 3). Декларацията е представена в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
11.
Представена е Декларация за нередности съгласно Приложение № 5 от представляващия/те кандидата. Декларацията е представена в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
12.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда /решение по оценка на въздействие върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/ становище по екологична оценка/ решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ решение по оценка за съвместимостта /писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/ Министерство на околната среда и водите/ Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и Закона за водите (когато е приложимо).
Yes
13.
Представено е Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни, в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване.
No
14.
Представено е Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
No
15.
Представени са Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиран, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията, съгласно българското законодателство (когато е приложимо).
No
16.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.
No
17.
Представен е Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат “pdf” или “jpg” и таблиците от Бизнес плана в “xls” - (Приложение № 2 и Приложение № 2А).
Yes
18.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
No
19.
Представено е Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по настоящата процедура.
No
20.
В случай на кандидати физически лица, регистрирани по Закона за занаятите, са представени: 1. Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионална занаятчийска камара  И 2. Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява.
No
21.
Представени са Декларация по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП и Справка за обобщените параметри на предприятието по образец, утвърден от министъра на икономиката (Приложение № 6 и 6А) – важи за ЮЛ и ЕТ. Декларацията е представена в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
No
22.
Представени са Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждения на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 01.01.2014г., съгл. чл.21, ал.2, т.14 от Наредба 22/14.12.2015 г., ведно с банкови извлечения (когато е приложимо).
No
23.
Представена е Декларация за липса на двойно финансиране (Приложение № 7). Декларацията е представена в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
24.
Представена е Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност (Приложение № 8). Декларацията е представена в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
25.
Представени са 1. Удостоверение, издадено от Национална агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения И  2. Удостоверение за липса на задължения към общината по регистрация на кандидата, вкл. представляващия лицето, съдружници и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол издадени не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
Yes
26.
Представено е Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ във връзка с обстоятелствата, че за кандидатът не е установено с влязло в сила наказателно постановление, или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения.
Yes
27.
Представени са Регистрационна карта, издадена по реда на § 4 ЗПЗП и Анкетни формуляри към нея – за земеделски стопани.
No
28.
Представени са Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител (по образец).
No
29.
Представена е една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 16 (офертата се прилага за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат ".xls" („.xlsx“).
No
30.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 16 (офертите се прилагат за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат ".xls" („.xlsx“).
No
31.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора (документът се прилага за всеки заявен за финансиране разход, който не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи).
No
32.
Представено е Решение за определяне стойността на разхода на база индикативните оферти, в случай, че кандидата ще прилага ПМС 160/2016 година за избор на изпълнител, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора.
No
33.
Представено е Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане (удостоверението е приложимо в случай, че се проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост).
No
34.
Представена е Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ, (Приложение № 11). Декларацията е представена в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
35.
Представена е Декларация за държавни или минимални помощи (Приложение 12). Декларацията е представена в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
36.
Представен е Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 13).
Yes
37.
Представена е Декларация за свързаност от лицата  с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (Приложение № 14). Декларацията е представена в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
38.
Представена е Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ в някой от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
В случай, че кандидатът има приключена предходна финансова година, КППП ще извърши служебна проверка на справката за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ. В този случай кандидатът не представя Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година.
В случай, че кандидатът няма приключена предходна финансова година, кандидатът представя Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за последния отчетен период.
Yes
39.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: СМР  - Документ за собственост или документ за ползване върху имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, вписан в районната служба по вписванията.
No
40.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: СМР - Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) ИЛИ Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
No
41.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: СМР - Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ) или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията.
No
42.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: СМР - Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице – важи в случай, че проектът включва разходи за строително – монтажни работи.
No
43.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: СМР - Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията).
No
44.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: СМР - Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности).
No
45.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: СМР - Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 43. 
No
46.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: СМР - Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти.
No
47.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: СМР - Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници.
No
48.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: МАШИНИ, СЪОРЪЖЕНИЯ, ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ - Технологичен проект, ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес).
No
49.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: МАШИНИ, СЪОРЪЖЕНИЯ, ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ - Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).
No
50.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: МАШИНИ, СЪОРЪЖЕНИЯ, ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ - Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи.
No
51.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: КРИТЕРИИ ЗА ПОДБОР - Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.) – за проекти, включващи инвестиции за развитие на „зелена икономика“.
No
52.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: КРИТЕРИИ ЗА ПОДБОР - Доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради.
No
53.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: КРИТЕРИИ ЗА ПОДБОР - Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел, или внедряване на инвестиции, когато е приложимо – за проекти, включващи иновации.
No
54.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: КРИТЕРИИ ЗА ПОДБОР - Справка за дейността на предприятието кандидат за всяка от предходните 3 финансови години, предхождащи кандидатстването – Представя се при необходимост, в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий № 7. 
КППП ще извърши служебна проверка на Справка за дейността на предприятието за всяка от предходните 3 финансови години, предхождащи кандидатстването чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ. В този случай кандидатът не представя Справка за дейността на предприятието за всяка от предходните 3 финансови години, предхождащи кандидатстването.
No
55.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: КРИТЕРИИ ЗА ПОДБОР - Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (представя се в случай, че кандидатът заявява приоритет, чието изпълнение води до осигуряване на заетост на територията) – (Приложение 15).
No
56.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ДОКУМЕНТИ: КРИТЕРИИ ЗА ПОДБОР - Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година ИЛИ Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение (което е приложимо). Представя се при необходимост, в случа,, че кандидата заявява приоритет по критерий № 5. 
В случай, че кандидатът има приключена предходна финансова година, КППП ще извърши служебна проверка на Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година   чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ.
В този случай кандидатът не представя Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година.
No
II. Group
Критерии за допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА -  Кандидатът е:
Земеделски производител или микропредприятие, регистрирано като ЕТ или юридическо лице по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията, или физическо лица, регистрирано по Закона за занаятите.
Yes
2.
ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА - Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица и постоянен адрес - за физическите лица –на територията на МИГ Завет - Кубрат.
Yes
3.
ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА - Кандидатите физически лица, регистрирани по Закона за занаятите, към датата на подаване на проектното предложение трябва да отговарят на следните условия:
1. Да са регистрирани по Закона за занаятите в Регионалната занаятчийска камара; 
2. Да отговарят на изискването на чл.4 на Закона за занаятите (чл.4 Занаятчията упражнява занаята след вписване в регистър БУЛСТАТ по реда на чл. 3, ал. 1, т. 6 или 9 от Закона за регистър БУЛСТАТ, с изключение на занаятчиите, които не са самостоятелно заети лица.)
3. Да представят Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява.
Yes
4.
ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА - Кандидатът  отговаря на определението за микропредприятие, съгласно дефиницията  на Препоръка 2003/361/ЕО на Комисията;
Yes
5.
ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА - Кандидатът отговаря на изискванията на чл.12 ал.3 и ал.10 от Наредба № 22/2015, описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват с декларация Приложение №3, Свидетелство за съдимост, Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОП, Удостоверения от общините Завет или Кубрат,Удостоверение от ИА”ГИТ”. Извършват се и проверки в публично достъпни регистри и масиви информация.
Yes
6.
ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА - Кандидатът отговоря на изискванията, посочени в  т.1, т.2 и т.3 от Декларацията, утвърдена като приложение по т. 1, буква ”б”  от Заповед  №РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г. (Приложение № 14). 
Обстоятелствата се доказват с декларация Приложение №14 и проверки в публично достъпни регистри и други източници на информация.
Yes
7.
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА - Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца от датата на подписването на  договора за предоставяне на БФП за проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и  24 месеца за всички  останали проекти.
Крайният срок за изпълнение на проекта е не по-късно от 30 юни 2025 г.
Yes
8.
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА - Минималният размер на общите допустими разходи за проектното предложение не е по-малък от 19 558,00 лева
Yes
9.
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА - Максималният размер на общите допустими разходи за проектното предложение не надхвърля  391 160 лева
Yes
10.
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА - Минималния размер на безвъзмездната финансова помощ за проект  за развитие на    туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически   услуги),  е в размер на  977,90 лева, при интензитет на помощта 5%.;
Минималния размер на безвъзмездната финансова помощ за проект, който не включва    дейности за развитие на развитие на туризъм (изграждане и обновяване на      туристически обекти и развитие на туристически услуги) е в размер на  14 668,50 лева  при интензитет на помощта 75 %, като в случаите на по-нисък интензитет,  минималния размер на безвъзмездната финансова помощ за проект ще е по-нисък от  14 668,50 лева.
Yes
11.
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА - Максималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ за проектното предложение не надхвърля  195 580,00 лева.
Yes
12.
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА - В случай на проект за изграждане и обновяване на места за настаняване размерът на безвъзмездната финансовата помощ не превишава 50 000 лв. с включен ДДС (чл.21, ал.4 от Наредба 22)
Yes
13.
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА - Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР по мярка 6.4. за територията на МИГ – Завет - Кубрат и Насоките за кандидатстване – до 75 % от общите допустими разходи за всички  допустими дейности, с изключение за проекти на развитие на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги), за които интензитетът не може да надвишава 5 на сто от общите допустими разходи.
Yes
14.
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА - Във формуляра за кандидатстване са въведени приложимите за проектното предложение индикатори  и те са количествено определени.
No
15.
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА - Проектът ще се осъществява на територията на община Завет и/или община Кубрат
Yes
16.
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА - Всички дейности включени в проектното предложение попадат в обхвата на допустимите дейности по т.13.1 от Условията за кандидатстване.
Yes
17.
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА - За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Yes
18.
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА - Проектът се изпълнява върху имот – собственост на кандидата или е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение или право на ползване на имота за срок не по-малко от 6 години  при спазване изискванията на т.8 и т.9 от раздел 13.3 на УК.
Yes
19.
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА - Изпълнени са условията за дейности за Обновяване на туристически обекти, развитие, популяризиране и рекламиране на  туристически услуги, описани в т.5  от раздел 13.3 на УК.
Yes
20.
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА - За проектното предложение не са валидни обстоятелства, описани в раздел 13.2 Недопустими дейности от УК.
Yes
21.
ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ - Разходите се свеждат до:
1. Изграждане или подобренията на недвижимо имущество.
2. Закупуване на нови машини и оборудване, включително компютърен софтуер до пазарната стойност на активите;
3. Нематериални инвестиции: придобиване и създаване на компютърен софтуер и придобиване на патенти, лицензи, авторски права и марки.
4.  Общи разходи – хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, включително проучвания за техническа осъществимост – максимум 12 % от сумата на разходите по т.1, т.2 и т.3.
5. Разходите за предварителни проучвания, подготовка на бизнес план и консултантски услуги по подготовка, изпълнение и отчитане на проектите са част от общите разходи, описани  в т. 4. и не могат да надвишават 5 %  от сумата на допустимите разходи.
Yes
22.
ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ - Проектното предложение НЕ включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи, посочени в чл. 21  на Наредба № 22 от 14 декември 2015 година като недопустими:
Недопустими разходи, съгласно чл. 21, ал.1 от  Наредба 22: 
1. определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.;
2. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
3. за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3 от Наредба 22, както и други, за които са посочени ограничения в Регламент № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 декември 2013 г.);
4. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми.
Недопустими разходи, съгласно чл. 21, ал.2 от  Наредба 22: 
1. за лихви по дългове;
2. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3. за обикновена подмяна и поддръжка;
4. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6. за режийни разходи;
7. за застраховки;
8. за закупуване на оборудване втора употреба;
9. извършени преди 1 януари 2014 г.;
10. за принос в натура;
11. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
15. надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
16. определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
Yes
23.
ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ - В случай на включени в проекта разходи за закупуване на транспортни средства, те представляват „машини“ , които следва да отговарят на Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника. (в съответствие с изискванията на т.ІII от раздел 14.4  от УК).
Yes
24.
ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ - В проекта няма включени разходи за изграждане и обновяване на места за настаняване с повече от 20 помещения за настаняване и стойност на финансовата помощ над 50 000 лв.с включен ДДС по проект, финансиран изцяло или частично от ЕЗФРСР и ако не са спазени изискванията на чл. 79, ал. 2 от Наредба №22/14.12.2015г.
Yes
25.
ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ  - В проекта няма включени следните разходи: 
а) оперативни разходи: свързани с предоставянето на услуги; наеми; 
б) данък върху добавена стойност (ДДС), с изключение на невъзстановимия;
в) банкови и административни такси (с изключение на допустимите по смисъла на чл.19, ал.5 от ПМС №189), разходи за гаранции; 
г) плащания в брой;
д) инвестиции, за които са установени изкуствено създадени условия за получаване на помощта, с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
е) Всички разходи, които не са описани като допустими в раздел 14.2
Yes
26.
ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ - Предложените за финансиране разходи са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно , т.11 от раздел 14.2 от УК.
No
27.
КОРЕКЦИЯ В БЮДЖЕТА - Налага се корекция в бюджета на проекта поради: а) наличие на недопустими дейности и/или разходи; б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи; в) дублиране на разходи; г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване; д) несъответствие с правилата за държавните помощи; е) неоснователност на разходите
No
III. Group
ПРОВЕРКА АНАЛИЗ НА БИЗНЕС ПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното:
1. Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2. Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6% (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3. Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4. Срокът на откупуване на инвестицията (PBP)е в рамките на периода на бизнес плана.
5. Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са:
5.1. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2. Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Yes
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ И ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране: 
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране ) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля.
Yes
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХГ.
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Финансовата помощ се предоставя при спазване на правилата за „минимална помощ“ и условията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis.
Criteria Leads to rejection
1.
Извършва се проверка на декларираните от кандидата данни в Декларация за  минимални и държавни помощи – Приложение № 12 от УК, и проверка в публичните регистри на Министерство на финансите и ДФЗ, за наличие на съответствие с изискванията на раздел 16 от Условията за кандидатстване по настоящата процедура и с Указанията за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони  2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него (Приложение към Заповед № РД 09-778/20.08.2018 г. на министъра на земеделието, храните и горите). Максималният размер, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не може да надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три бюджетни  години.

В случай, че се установи, че с финансовата помощ, за която се кандидатства, ще бъде надхвърлен прагът на допустимите минимални помощи, Комисията намалява служебно размера на безвъзмездната финансова помощ до максимално допустимия размер. Намаляването се прехвърля като сума в лева към собствения принос на кандидата.
В случай, че кандидатът към датата на кандидатстване вече е получил по други проекти/договори максималния размер  на помощта по режим de minimis, проектното предложение по настоящата процедура се отхвърля. 
Yes
VI. Group
Посещение на място за заявления, включващи разходи за строително - монтажни работи и за създаване на трайни насаждения (когато е приложимо).
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 2 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
No
VII. Group
ЗАКЛЮЧЕНИ
Criteria Leads to rejection
1.
Представеното проектно предложение отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021